הפרעות קשב
הפרעות קשב
בני לומד בכתה ב, והוא מחונן (עוד לא אובחן ככזה אבל זה ברור). הילד, מה נעשה, די אסטרונאוט, ונוהג להתעניין בהרבה דברים ולאו דווקא במה שאמרו לו לעשות. המחנכת, שהיא גם המורה למתמטיקה, אומרת שיש אצלה הרבה כרטיסיות לעבודה מתקדמת והעשרה שהיא נותנת לילדים שמסיימים את המשימות הרגילות, אבל הבן שלי אף פעם לא מגיע אליה לקבל כרטיסיות כאלו מכיוון שהוא לא מסיים את המשימות הרגילות (וחולם על דברים אחרים). המורה עסוקה מדי עם תלמידים שמתקשים מכדי שתוכל לשבת לו על הראש שיעבוד. בבית, כשיושבים לו על הראש שיכין שיעורים הוא גומר אותם בזריזות וללא קושי כלשהו. עבודות הכתה דומות ואין סיבה שלא יסיים אותם תוך כמה דקות. את כל המבחנים, גם במתמטיקה וגם במקצועות אחרים הוא עושה מושלם. המחנכת דיברה עם היועצת, שרוצה לשלוח אותה לאבחון הפרעות קשב (בלי לפגוש אותו בכלל). ועכשיו לשאלות: 1. האם הבקשה לאיבחון הפרעות קשב הגיונית? 2. מה המשמעויות אם הוא מאובחן ככזה? האם זה יכול לפגוע בו בעתיד? 3. איך אפשר לשפר את המוטיבציה שלו לעבוד בכתה כמו שצריך? רעיונות נוספים? מאוד מתסכל לראות איך הילד מתבזבז בבית ספר...
הפרעות קשב
בני לומד בכתה ב, והוא מחונן (עוד לא אובחן ככזה אבל זה ברור). הילד, מה נעשה, די אסטרונאוט, ונוהג להתעניין בהרבה דברים ולאו דווקא במה שאמרו לו לעשות. המחנכת, שהיא גם המורה למתמטיקה, אומרת שיש אצלה הרבה כרטיסיות לעבודה מתקדמת והעשרה שהיא נותנת לילדים שמסיימים את המשימות הרגילות, אבל הבן שלי אף פעם לא מגיע אליה לקבל כרטיסיות כאלו מכיוון שהוא לא מסיים את המשימות הרגילות (וחולם על דברים אחרים). המורה עסוקה מדי עם תלמידים שמתקשים מכדי שתוכל לשבת לו על הראש שיעבוד. בבית, כשיושבים לו על הראש שיכין שיעורים הוא גומר אותם בזריזות וללא קושי כלשהו. עבודות הכתה דומות ואין סיבה שלא יסיים אותם תוך כמה דקות. את כל המבחנים, גם במתמטיקה וגם במקצועות אחרים הוא עושה מושלם. המחנכת דיברה עם היועצת, שרוצה לשלוח אותה לאבחון הפרעות קשב (בלי לפגוש אותו בכלל). ועכשיו לשאלות: 1. האם הבקשה לאיבחון הפרעות קשב הגיונית? 2. מה המשמעויות אם הוא מאובחן ככזה? האם זה יכול לפגוע בו בעתיד? 3. איך אפשר לשפר את המוטיבציה שלו לעבוד בכתה כמו שצריך? רעיונות נוספים? מאוד מתסכל לראות איך הילד מתבזבז בבית ספר...