הפרטה

מצב
הנושא נעול.
הפרטה ../images/Emo105.gif

הפרטה

דברו על להפריט קווי אוטובוס, ע"מ לשפר את השירות לנוסע. מה שקרה בפועל, הוא שהשירות לא רק שלא שופר אלא הורע.
דוגמאות: 1.באזור ת"א והמרכז רוכזו כל הקוים לאזור קרית-אונו/אור יהודה/יהוד תחת חברה בשם "קווים". הנפגעים - הנוסעים שאינם יכולים יותר לנסוע עם כרטיס "חפשי-יומי" בחלק מהקוים הללו (76, 78 ואחרים). מה עוד קרה כאן? לא תחרות בין "דן" ו"קווים" אלא החלפת מונופול אחד במונופול אחר.
2.מאז הוחל לדבר על הפרטה הפסיקה "אגד" את שירותיה לעשרות ישובים,בהם ישובים מרוחקים בעמק בית-שאן, בגליל ובדרום. נכון, יש כאן עניין של עלות הפעלה, אך תסלחו לי: בזמן המונופול ניתן הזיכיון ל"אגד" על תנאי שתפעיל את אותם קוים שהם שירות נטו והקוים הריוחיים יכסו את גרעונות הקוים הבלתי-ריווחיים. מה קיבלנו? הסובסידיה בוטלה, המחירים עלו,הקוים בוטלו,המונופול נשאר והישובים - וכן שכונות בערים - נשארו ללא שירות ובימים של אינתיפאדה וטרור משתולל נאלצים התושבים (ואורחים) חסרי הרכב הפרטי לסמוך על טרמפים או להוציא הון תועפות במוניות.
החזרנו לימי בית טיודור באנגליה בהם התנועה בין מקומות היתה מותרת רק בהיתר מיוחד? פתרון מוצע: במספר נסיעות בקו הסדיר עפולה - בית-שאן למשל או הקוים המאספים העוברים באזורים אחרים שמניתי - יבצעו את הכניסות לאותם ישובים, אם אכן פתיחת קו מיוחד עלותה גבוהה מדי , או לחלופין: שהמועצות האזוריות תארגננה הסעות בתשלום או קוים לאותם מקומות.
ולענין תחרות - דוגמא: במקום להפריט קו כמו קו פתח-תקוה - רמת אביב למשל אני מציע כי "דן" תמשיך עם ה-49 שלה במתכנתו הנוכחית בעוד שה"מופרט" או המפעיל האחר יסע במסלול אחר (דרך קנין ר"ג למשל?) וכך תהיה תחרות. רמת-אביב - פ"ת זה רק בתור משל.
ועוד משהו: האם שמתם לב כי מאז החלה ההפרטה בקושי נפתח קו אוטובוס אחד? האם מישהו שם למעלה זוכר שלא לכל אחד יש רכב זמין או רישיון נהיגה? שלא כולנו צפונבונים?
 

suprman1

New member
נצל"ש-האם לדעתכם משעמם לאמריקאים???

הפרטה

דברו על להפריט קווי אוטובוס, ע"מ לשפר את השירות לנוסע. מה שקרה בפועל, הוא שהשירות לא רק שלא שופר אלא הורע.
דוגמאות: 1.באזור ת"א והמרכז רוכזו כל הקוים לאזור קרית-אונו/אור יהודה/יהוד תחת חברה בשם "קווים". הנפגעים - הנוסעים שאינם יכולים יותר לנסוע עם כרטיס "חפשי-יומי" בחלק מהקוים הללו (76, 78 ואחרים). מה עוד קרה כאן? לא תחרות בין "דן" ו"קווים" אלא החלפת מונופול אחד במונופול אחר.
2.מאז הוחל לדבר על הפרטה הפסיקה "אגד" את שירותיה לעשרות ישובים,בהם ישובים מרוחקים בעמק בית-שאן, בגליל ובדרום. נכון, יש כאן עניין של עלות הפעלה, אך תסלחו לי: בזמן המונופול ניתן הזיכיון ל"אגד" על תנאי שתפעיל את אותם קוים שהם שירות נטו והקוים הריוחיים יכסו את גרעונות הקוים הבלתי-ריווחיים. מה קיבלנו? הסובסידיה בוטלה, המחירים עלו,הקוים בוטלו,המונופול נשאר והישובים - וכן שכונות בערים - נשארו ללא שירות ובימים של אינתיפאדה וטרור משתולל נאלצים התושבים (ואורחים) חסרי הרכב הפרטי לסמוך על טרמפים או להוציא הון תועפות במוניות.
החזרנו לימי בית טיודור באנגליה בהם התנועה בין מקומות היתה מותרת רק בהיתר מיוחד? פתרון מוצע: במספר נסיעות בקו הסדיר עפולה - בית-שאן למשל או הקוים המאספים העוברים באזורים אחרים שמניתי - יבצעו את הכניסות לאותם ישובים, אם אכן פתיחת קו מיוחד עלותה גבוהה מדי , או לחלופין: שהמועצות האזוריות תארגננה הסעות בתשלום או קוים לאותם מקומות.
ולענין תחרות - דוגמא: במקום להפריט קו כמו קו פתח-תקוה - רמת אביב למשל אני מציע כי "דן" תמשיך עם ה-49 שלה במתכנתו הנוכחית בעוד שה"מופרט" או המפעיל האחר יסע במסלול אחר (דרך קנין ר"ג למשל?) וכך תהיה תחרות. רמת-אביב - פ"ת זה רק בתור משל.
ועוד משהו: האם שמתם לב כי מאז החלה ההפרטה בקושי נפתח קו אוטובוס אחד? האם מישהו שם למעלה זוכר שלא לכל אחד יש רכב זמין או רישיון נהיגה? שלא כולנו צפונבונים?
נצל"ש-האם לדעתכם משעמם לאמריקאים???
כידוע, לא מזמן נערכה הטיסה האחרונה של מטוס הקונקורד, מניו יורק ללונדון, אך לפני הטיסה, מסתבר שהאמריקאים מצאו דרך ייחודית
להיפרד מהמטוס העל קולי ע"י משט מיוחד שאירגנו לו בנהר ההדסון. בתמונה ניתן לראות את הקונקורד משייט על מעבורת בנהר ההדסון וניפרד מחברו הטוב פסל החירות
 

ארזS

New member
יש הרבה דברים מוזרים... ../images/Emo6.gif

נצל"ש-האם לדעתכם משעמם לאמריקאים???
כידוע, לא מזמן נערכה הטיסה האחרונה של מטוס הקונקורד, מניו יורק ללונדון, אך לפני הטיסה, מסתבר שהאמריקאים מצאו דרך ייחודית
להיפרד מהמטוס העל קולי ע"י משט מיוחד שאירגנו לו בנהר ההדסון. בתמונה ניתן לראות את הקונקורד משייט על מעבורת בנהר ההדסון וניפרד מחברו הטוב פסל החירות
יש הרבה דברים מוזרים...
 

oren*

New member
מחווה מרגשת ../images/Emo98.gif

נצל"ש-האם לדעתכם משעמם לאמריקאים???
כידוע, לא מזמן נערכה הטיסה האחרונה של מטוס הקונקורד, מניו יורק ללונדון, אך לפני הטיסה, מסתבר שהאמריקאים מצאו דרך ייחודית
להיפרד מהמטוס העל קולי ע"י משט מיוחד שאירגנו לו בנהר ההדסון. בתמונה ניתן לראות את הקונקורד משייט על מעבורת בנהר ההדסון וניפרד מחברו הטוב פסל החירות
מחווה מרגשת

האם יש קשר בין האמריקאים ובין פרוייקט הקונקורד? כידוע לי הוא משותף לצרפת ובריטניה
 

ליילנד

New member
../images/Emo66.gif האמריקאים תמיד

נצל"ש-האם לדעתכם משעמם לאמריקאים???
כידוע, לא מזמן נערכה הטיסה האחרונה של מטוס הקונקורד, מניו יורק ללונדון, אך לפני הטיסה, מסתבר שהאמריקאים מצאו דרך ייחודית
להיפרד מהמטוס העל קולי ע"י משט מיוחד שאירגנו לו בנהר ההדסון. בתמונה ניתן לראות את הקונקורד משייט על מעבורת בנהר ההדסון וניפרד מחברו הטוב פסל החירות
האמריקאים תמיד
אהבו "שאו" ומכל דבר הם עושים הפקה. נחמד לא
 

אוהד11

New member
כבר מזמן תהיתי על הרעיון

הפרטה

דברו על להפריט קווי אוטובוס, ע"מ לשפר את השירות לנוסע. מה שקרה בפועל, הוא שהשירות לא רק שלא שופר אלא הורע.
דוגמאות: 1.באזור ת"א והמרכז רוכזו כל הקוים לאזור קרית-אונו/אור יהודה/יהוד תחת חברה בשם "קווים". הנפגעים - הנוסעים שאינם יכולים יותר לנסוע עם כרטיס "חפשי-יומי" בחלק מהקוים הללו (76, 78 ואחרים). מה עוד קרה כאן? לא תחרות בין "דן" ו"קווים" אלא החלפת מונופול אחד במונופול אחר.
2.מאז הוחל לדבר על הפרטה הפסיקה "אגד" את שירותיה לעשרות ישובים,בהם ישובים מרוחקים בעמק בית-שאן, בגליל ובדרום. נכון, יש כאן עניין של עלות הפעלה, אך תסלחו לי: בזמן המונופול ניתן הזיכיון ל"אגד" על תנאי שתפעיל את אותם קוים שהם שירות נטו והקוים הריוחיים יכסו את גרעונות הקוים הבלתי-ריווחיים. מה קיבלנו? הסובסידיה בוטלה, המחירים עלו,הקוים בוטלו,המונופול נשאר והישובים - וכן שכונות בערים - נשארו ללא שירות ובימים של אינתיפאדה וטרור משתולל נאלצים התושבים (ואורחים) חסרי הרכב הפרטי לסמוך על טרמפים או להוציא הון תועפות במוניות.
החזרנו לימי בית טיודור באנגליה בהם התנועה בין מקומות היתה מותרת רק בהיתר מיוחד? פתרון מוצע: במספר נסיעות בקו הסדיר עפולה - בית-שאן למשל או הקוים המאספים העוברים באזורים אחרים שמניתי - יבצעו את הכניסות לאותם ישובים, אם אכן פתיחת קו מיוחד עלותה גבוהה מדי , או לחלופין: שהמועצות האזוריות תארגננה הסעות בתשלום או קוים לאותם מקומות.
ולענין תחרות - דוגמא: במקום להפריט קו כמו קו פתח-תקוה - רמת אביב למשל אני מציע כי "דן" תמשיך עם ה-49 שלה במתכנתו הנוכחית בעוד שה"מופרט" או המפעיל האחר יסע במסלול אחר (דרך קנין ר"ג למשל?) וכך תהיה תחרות. רמת-אביב - פ"ת זה רק בתור משל.
ועוד משהו: האם שמתם לב כי מאז החלה ההפרטה בקושי נפתח קו אוטובוס אחד? האם מישהו שם למעלה זוכר שלא לכל אחד יש רכב זמין או רישיון נהיגה? שלא כולנו צפונבונים?
כבר מזמן תהיתי על הרעיון
כבר מזמן תהיתי על הרעיון הזה, שנקרא, משום מה, "הפרטת התחבורה הציבורית", ואף העליתי את הרהורי במסגרת הפורום הזה. איזו הפרטה יש כאן ? אין כאן שום הפרטה, משום שממשלת ישראל אינה מפעילה את חברות התח"צ, אלא היא מפקחת עליהן וקובעת את מחיר הנסיעה ולוחות הזמנים. ברור שמה שנעשה בתח"צ, אם אפשר לכנות זאת הפרטה, זו העברת קבוצות קווים ממונופול אחד למונפול אחר, כאשר העקרון הוא כל המרבה במחיר תמורת הזכיון. אין כל שוט על מפעיל שזוכה בזכיון למספר שנים, ובוודאי שאין כאן תחרות, כי אם משהו בלתי מוגדר. כאשר אי אפשר לנסוע בכל רחבי הארץ עם אותו כרטיס חופשי חודשי או כרטיסיה, אלא צריך להצטייד בכרטיסים שונים, כמו מועדוני החברים השונים, אזי אין כל תחרות. אבל, מה לעשות, יש, כנראה, אנשים יותר חכמים, שמבינים בכל דבר וסבורים, שאין צורך לחשוב ולהתייעץ עם אף אחד. כך זה נראה, ו- "ההפרטה בתח"צ" היא תמונתו בכל דבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה