המשך
מצודות דוד - כחג אשר ביהודה - לעשות בו כמצות חג הסכות הנעשה ביהודה, בט"ו לחודש השביעי. מלבי"ם - ויעש - השינוי השני שעשה החג בחדש השמיני בחמשה עשר יום לחדש - באופן שידמה אל החג התוריי (מן התורה) במה שהוא ביום חמשה עשר ויבדל ממנה במה שהוא בחדש השמיני, שדבר כזה ישים פירוד גדול בית הכתות במה שיתדמו להם במקצת כאלו גם הם שומרים מועדי ה´, ומובדלים בזמן החג ובאיכות העבודה, וז"ש שמה שהיה בט"ו לחדש היה כדי שיהיה כחג אשר ביהודה - שיקראוהו חג הסוכות לנאץ ולהכעיס. אם כך למדים אנו כי חג הסוכות נחוג לאורך כל הזמנים ולאורך כל התקופה. כאשר לא נרצה לקבל עלינו דברים כהוויתם, נצטרך להפריך את הכתובים כאילו ואינם בעלי הערך שמייחסים להם מזה אלפי שנים. באופן זה יכולים אנשי בקורת המקרא ושאר הפרופסורים המלומדים לכתוב שהתורה נכתבה הלילה בביתי או בביתך, מה זה משנה? בכל קביל. הם אינם יכולים להוכיח שהתורה לא נכתבה הלילה בביתי כפי שאינם יכולים להוכיח שהתורה נכתבה במאה התשיעית, העשירית או בכל מאה אחרת לפני או אחרי הספירה. ברור מאליו שהם לא יעיזו לספר כי התורה נכתבה בביתי רק משום שהמלך ג´ימס תרגם אותה לאנגלית לפני כך וכך מאות שנים ואני טרם נולדתי אז. אין להם על מה להסתמך מלבד על טקסטים שאינם מוכיחים דבר. יש להם השערות שונות, שיערב להם, כדי להוכיח הם צריכים להתבסס על הוכחות ברורות ביותר, לפחות כמו אלו שאתה דורש מאתנו כדי להוכיח את הדברים. באותה גלות בבל שהם מתייחסים עליה כבר ישבו חכמים ועסקו בליבון התורה שבע"פ, אותו ספר שלוקט בסופו של דבר על ידי רב אשי ורבינא ונקרא תלמוד. לגבי ההוכחות שדרשו הגולים או שלא דרשו, מהיכן נשאב מידע חסוי זה, שמא היית אחד מן הגולים או נפגשת עם נציגם שסיפר לך עובדה מסעירה זו? אם מצבם של הגולים היה כל כך עגום, כפי שציינת, אם כן איך ידע עזרא הסופר שבמצרים סוגדים לאלים הללו. http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/m/object&id=6376288 עוד הפרכה בספר עזרא פרק ד´ פסוק ו´ כתוב: פָּרָס. וּבְמַלְכוּת, אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, בִּתְחִלַּת, מַלְכוּתוֹ--כָּתְבוּ שִׂטְנָה, עַל יֹשְׁבֵי יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם. ס מהפסוק הנ"ל רואים שעזרא הסופר היה בדורו של אחשוורוש. ובסוף מגילת אסתר כתוב כך ויכתוב מרדכי, את הדברים האלה; וישלח ספרים אל כל היהודים, אשר בכל מדינות המלך אחשוורוש--הקרובים, והרחוקים. אסתר ט,כא לקיים, עליהם--להיות עושים את יום ארבעה עשר לחודש אדר, ואת יום חמישה עשר בו: בכל שנה, ושנה. כימים, אשר נחו בהם היהודים מאויביהם, והחודש אשר נהפך להם מיגון לשמחה, ומאבל ליום טוב; לעשות אותם, ימי משתה ושמחה, ומשלוח מנות איש לריעהו, ומתנות לאביונים. אסתר ט,כג וקיבל, היהודים, את אשר החלו, לעשות; ואת אשר כתב מרדכי, אליהם. אסתר ט,ל וישלח ספרים אל כל היהודים, אל שבע ועשרים ומאה מדינה--מלכות, אחשוורוש: דברי שלום, ואמת. אסתר ט, לא לקיים את ימי הפורים האלה בזמניהם, כאשר קיים עליהם מורדכיי היהודי ואסתר המלכה, וכאשר קיימו על נפשם, ועל זרעם: דברי הצומות, וזעקתם. אסתר ט,לב ומאמר אסתר--קיים, דברי הפורים האלה; ונכתב, בספר. עד כאן מגילת אסתר. מאחר וכתוב במגילה נוסח כזה ("וישלח ספרים אל כל היהודים, אשר בכל מדינות המלך אחשוורוש--הקרובים, והרחוקים.") אני טוען שבן שמקבל מאביו את סיפור המגילה בפעם הראשונה שהופצה הוא יבדוק אם באמת היה הנס שכתוב במגילה (למעשה הוא לא צריך להתאמץ לבדוק הוא רק צריך להיזכר מה קרה לו בעצמו ) אני טוען שאם לא היה נס והסיפור היה שיקרי הוא לא יקבל מאביו את הסיפור ולא יסכים להעביר את המגילה לבנו ולדור הבא , ומאחר וכן הועברה המגילה אלינו סימן שהוא בדק והסכים לכך שהיה נס וכן כל יתר היהודים ראו את הנס והסכימו לחגוג לזכר הנס חג וזה ראיה וסימן שסיפור המגילה אמת .במגילה כתוב שהייתה גזרה להשמיד את היהודים . גזרה זו התבטלה בדרך נס לאחר שהיהודים זעקו תפלה לקדוש ברוך. מכאן ראיה שהיהודים ידעו על בורא העולם לפני שעזרא הסופר והיהודים עלו לארץ וגם ראיה שיש השגחה פרטית ושבורא העולם עוזר למי שמתפלל. ועוד . אם אתה אומר שהתורה ניתנה על ידי עזרא הסופר . איך הוא ידע שלא יהיה עוד מישהו שיחדיר ספר דומה. לכן אני מציע שאם אנו רוצים להינצל ממלחמות וצרות גם להתפלל. בכבוד רב דוד