הפרדה בין גברים ונשים באוטובוס

שרון AAA

New member
הפרדה בין גברים ונשים באוטובוס

בעיתון פורסם היום דבר מחריד: באוטובוסים שאליהם עולים חרדים גברים יושבים מקדימה ונשים מאחורה. כאשר אשה התיישבה במושב קדמי של האוטובוס כאשר הוא היה עדיין ריק הגברים שנכנסו אחריה דרשו ממנה לעבור לשבת מאחורה צעקו ואיימו עליה פיזית. בתמונה שלצד הכתבה רואים פנים אוטובוס גברים מקדימה ונשים מאחורה? האם זאת יהדות?????? האם זאת כוונת התורה?? להתנהג באפלייה !! ובאלימות כלפי נשים?? בתמונה גם רואים חיילות שיושבות מאחורה כלורמ יש פה גם אלמנט של כפייה חרדית. בעתירה שהגישו העותרות נאמר בין השאר שעל האוטבוסים לא מסומן איזה מהם הוא חרדי או לא ובין השאר נשאלה השאלה " למה אשה עם עגלה וילדים צריכה לעמוד בחלקו האחורי שלך האוטובוס כאשר יש מקום פנוי מקדימה?? זה הרי לא בית כנסת , זה אוטובוס. למה יהודים לא עושים כלום בקשר לאנשים האלה שלוקחים את היהדות למקומות אפלים?? למה האדישות הזאת??
 

שבי 83

New member
תביא קישור. יש גבול לכל תעלול

אני מאחל להן שיצליחו בעתירה. אם הם רוצים שישבו הגברים מאחורה והנשים מקדימה ובכל הנוחות. על איזה אוטובוסים מדובר ואיך הגיעו חיילות לאוטובוסים של חרדים?
 

tamarhp

New member
דעתי..

א. ההפרדה באוטובוס הומצאה בחו"ל (בציבור החרדי), אבל שם אם אני זוכרת נכון - הטור הימני לגברים והשמאלי לנשים (או להפך) ולא "אחורה-קדימה", מה שיוצר מצב הגיוני הרבה יותר. ב. אני אישית חושבת שאולי הפרדה בין גברים לנשים יכולה להיות טובה במקרים מסויימים, אבל לא בדרך בה הם מיישמים אותה, ולא במדינה שיש בה גם נוסעים חילוניים. מה שקורה בפועל זה שאישה עולה מאחור כדי לא לעבור בין הגברים, ואז בשביל לשלם - היא צריכה ללכת לקדמת האוטובוס.. אז מה הרווחנו?! אם כבר הפרדה, עדיף לעשות כמו בחו"ל, צד ימין וצד שמאל. ג. יש קווים מסויימים שהם "מהדרין" ונפרדים, אבל צריך לסמן אותם מבחוץ כדי שלא יקרו מצבים כאלו. ד. בכל מקרה, עם הפרדה או בלי הפרדה, אין שום סיבה לנהוג באלימות מילולית או פיזית. ההפרדה נועדה כדי לשמור על כך שלא יהיה ערבוב בין נשים וגברים הזרים זה לזה, כדי שלא תהיה קלות ראש, ולשמור על טהרת העיניים. אבל אם ב"רווח" הזה הם "מרוויחים" עבירות של הלבנת פנים, אי-שליטה על יצר הכעס, אלימות, איומים ועוד (שכולם נגד רוח התורה) - לא הרווחנו כלום. ויש לי גם סיפור אישי: אני גרה בשומרון , והאוטובוסים שם ממוגנים. יש שם שלטים באוטובוס שאומרים בפירוש שאסור לעמוד בנהיגה כי כך מי שעומד לא מוגן. חיכיתי לאוטובוס שבד"כ רוב נוסעיו הם ממקום חרדי מסויים. באוטובוס התברר לי שנשאר בדיוק מקום אחד פנוי: בסוף האוטובוס, בשורה האחרונה, ליד גבר חרדי. הייתי כמטר ממנו, כאשר אישה חרדית תקעה בי מבט ואמרה שאני אחפש ילד מקדמת האוטובוס שילך לשבת ליד אותו גבר ואני אלך לשבת ליד אמא שלו. לא רציתי לעשות את זה - זו גם פדיחה גדולה, וגם למה שאני אבקש מאמא שתגיד לילד שלה לשבת ליד גבר בסוף האוטובוס (אפלו אם היא מכירה את אותו אחד מהיישוב), כדי לשבת על ידה??? התלבטתי מה לעשות, ובסוף רציתי לשבת על המדרגה שנמצאת בסוף האוטובוס (הספסל האחורי שם הוא לא של 5 מקומות אלא 2+2 ומדרגה באמצע), אבל מימינה ומשמאלה ישבו גברים שעשו לי פרצוף... בקיצור, במשך כשעה+ - עמדתי כל הנסיעה, בזמן שהיה מקום פנוי באוטובוס!!!!! א-ב-ל - בכל מקרה צריך לזכור שלא כולם כאלו. כבר יצא לי לשבת בלית ברירה ליד גברים חרדים שפשוט דאגו להתכנס בעצמם בלי סצנות מרעישות. בכל ציבור יש את הקיצוניים שמוצאים את ההזדמנויות להוציא את הרוע שבהם, במקום לעבוד ולשלוט באותו רוע. לצערנו, אותם קיצוניים הם אלו שמגיעים לעיתונות...
 
../images/Emo66.gifנשים צריכות לשבת בחלק הקדמי

הפרדה בין נשים לגברים נראית לי רעיון אפשרי, אך אין זה אומר לדחוק נשים בהריון, או בכאבי מחזור, או קשישות לחלק האחורי של האוטובוס. ממש לא מתאים להן שם. זהו שוב חוק חסר רגישות לצרכי הנשים,כ שהנשים החרדיות ,כרגיל, מרכינות ראש בפני הגחמות של הרבנים הגברים.
 

tamarhp

New member
את צודקת,

מצד שני - העקרון שמנחה הוא שלנשים אין בעיה לראות גברים, אבל לגברים יש בעיה לראות נשים כי זה מעורר את היצר (ונכון, כל אחד צריך לעבוד על היצר אבל מצד שני עדיף להמנע כמה שיותר מניסיונות), לכן אם הנשים יהיו מקדימה- כל גבר שיעלה לאוטובוס יעבור בין הנשים (בעיה הלכתית: אסור לגבר לעבור בין 2 נשים כי זו פריצות או משו כזה), וגם במהלך הנסיעה, כשהם יושבים מאחורה הם רואים את כל הנשים מלפנים. לכן מה שאני אומרת, שאם כבר הפרדה - עדיף צד ימין ושמאל. ואגב, בחו"ל יש אפילו מחיצה (לא קבועה.. יש סקוטש) באמצע...
 

tamarhp

New member
לא.

כשגבר רואה אישה, יש אצלו תגובות פיזיולוגיות מסויימות שעלולה לגרום לחטאים של הרהור עבירה והוצאה זרע לבטלה. לנשים, גם אם הן יתרגשו מכך שהן ראו "גבר חתיך", זה לא יגרום להן לחטא...
 
משום שלגברים יש רגשי אשם?

ביחס למיניות של עצמם, מיניות של גבר היא חטא? גם בנות דתיות מחונכות באותה צורה. פשוט, לגברים יש שם שליטה על ההחלטות.
 

tamarhp

New member
לא

בנות - גם אם הן ירצו נורא נורא - אין להן שום זרע להוציא, וגם אוננות של בנות לפי מה שהבנתי היא אמנם לא לרוח ההלכה אבל אינה איסור מהתורה. לעומת זאת לגברים - זהו איסור חמור מאד להוציא זרע לבטלה, ולכן הם נמנעים מלהעמיד עצמם בניסיון כזה, שכן יצר המין נחשב היצר החזק ביותר, ולאדם רווק זה קשה מאד.
 
אבל יש מסכתות שהן פורנוגרפיה ממש.

חדירה לתחומים שחילוניים בכלל לא מדברים עליהם, ועסוק מוזר מאד בהם. ובישיבות צעירים חייבים לעסוק בהן עוד ועוד...
 

B l o n d i e

New member
אבל למה "מרכינות ראש בפני גחמות"?

שאלת אותם?? אולי הן שמחות לעשות את ההפרדה הזאת מתוך הבנה אמיתית של חשיבות העניין?
 

אופירA

New member
מנהל
הפרדה בין גברים לנשים באוטובוס

עניין חשוב מאוד, משום שהרבה יותר מזעזע אותי החיכוך המתמיד בין הגברים לנשים בתערובת נוראה באוטובוס (אפילו לא צפוף נורא), מאשר שהנשים יילכו אחורה גם אם קצת מעייף לעשות זאת. בכל אופן, ההפרדה בארץ באוטובוסים אינה נעשית נכון, ולכן קורות הרבה תקלות מכוערות כמו בסיפור שהובא, ולכן בבני ברק ההפרדה באוטובוסים העירוניים לא מתקיימת כלל, משום שהציבור אינו מרגיש שזה מעשי, ואינו מציית לניסיונות להנהיג הפרדה זו. ההפרדה באופן הנכון היא שהנשים עולות מאחורה (ולא צריכות ללכת רחוק) והגברים מקדימה. הגברים משלמים לנהג והנשים משלמות לכרטיסן אחורי, או מנקבות בעצמן את הכרטיסייה ע"י נקבן המחובר לדלת האחורית (ורק אם צריכה לקנות כרטיס הולכת קדימה לנהג, בלית ברירה). התורה אינה גחמות של רבנים גבריים, אלא מערכת הוראות של הקב"ה לבני האדם. הקב"ה אינו גחמן חס ושלום (גם אם לא תמיד אנו מבינים את רצונו). אסור לגברים עפ"י התורה להרהר באשה בגלל חובת הקדושה היהודית (ולא חשוב אם יש להם שליטה עצמית או לא, ואם יפלטו זרע או לא). חובה על הקהילה היהודית לשמור את גדרי הקדושה היהודית, ולאפשר ככל האפשר מבחינה טכנית הפרדה ציבורית בין נשים לגברים: בביה"כ, במקווה, במסגרות החינוך, באולמות השמחה, באוטובוסים, ורצוי גם ברחובות העיר ובחנויות. האשה היהודיה, מעוניינת לא פחות מן הגבר בגדרי הקדושה היהודיים, ולאורך הדורות התברר שהנשים היו מעוניינות בכך יותר מהגברים. ובזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל מגלות מצרים והצליחו לשרוד לאורך הגלות. חז"ל מלמדים שבזכותן גם יגאל ה' את ישראל גם לעתיד לבוא.
 
נכון שנשים יהודיות שומרות יותר

והתורה חשובה להן מאד. והיום, יש בינהן בעלות השכלה תורנית גבוהה . לכן,ראוי שענייני נשים ידונו בפני נשים. וגברים ימעיטו את העסוק בהם.
 

tamarhp

New member
ערבות הדדית

אם נשים ידונו בענייני נשים במקרים כאלו, לא יהיה את ההיבט הגברי, והוא חשוב כיוון שכל החלטה של צד אחד משפיעה על הצד השני. נשים לעולם לא יבינו את הקושי של הגברים בדברים מסויימים ולפעמים מתוך אי ידיעה, יוכלו להחליט החלטות שאינן תואמות את המצב ולא יפתרו את הבעיה.
 
ומה קורה עכשיו?

אשה צריכה לשוחח עם גבר על דברים אינטימיים. זה פוגע בצניעותה, וכבר היו בכל הדורות "רבנים" שניצלו את המצב הזה.
 

tamarhp

New member
מתי אישה צריכה לדבר עם גבר

בדברים אינטימיים? כל עוד לא מדובר בפסיקת הלכה בלבד, יש הרבה קווי טלפון לנשים במצוקה, או קווים של יועצות לנשים, ועוד. כשזה מגיע לפסיקת הלכה - שוב, תלוי במה מדובר. לעתים הבעל יכול לשאול את הרב בשם אשתו.
 

tamarhp

New member
במקרים אלו

א. יש יועצות נישואין ב. יש קווים פתוחים לנשים ג. יש טוענות רבניות שבאות בדיוק בשביל זה.
 

tamarhp

New member
וחוץ מזה

יש היום כל כך הרבה רבנים מקסימים כל כך, שלנשים אין שום בעיה לגשת אליהם ואפילו להפך. בשבילן הרב הוא כמו דמות אב.
 
למעלה