הפורום פה שקט מידי אחרי הרעש הגדול

naamoni

New member
הפורום פה שקט מידי אחרי הרעש הגדול

איך זה שעוד אין פה שרשור מלא בתגובות? גם אתם בהלם מהגל? ולמי שהפסיד את האינפורמציה הנה היא לפניכם
 
../images/Emo16.gif

שאלה שעולה במוחי לאור ממדי האסון הנורא, ורלוונטית לפורום, היא האם היה ניתן לצמצם משמעותית את גודל האסון לו היה קיים במדינות שנפגעו איסור בנייה לאורך החופים, כמו אותו איסור שיש בארץ במסגרת חוק החופים החדש)? (וכמובן גם לאכוף איסור כזה). (לא הייתי בדרום מזרח אסיה, חוץ מביקור בתאילנד שלא כלל את האיים, ואינני מכיר את המצב שם. אני מניח שבמסגרת הפיתוח התיירותי המואץ בעשורים האחרונים, נוסף בינוי רב באזורי החוף).
 

שיר ורד

New member
../images/Emo16.gif

אני מעריך שחוק כזה היה מצמצם מעט את הפגעות האנשים. חלק ניכר מהאנשים שנפגעו נמצאו על החוף או בתוך המים בזמן הגעת הצונמי. מעבר לכך אם שיפוע הקרקע בחוף הוא מתון, אני מעריך שגלי צונמי כאלו, היו מגיעים למרחקים גדולים יותר מ 300 מטר (אם כי עוצמת הפגיעה היתה מופחתת). בארץ, החוק החדש כמובן לא יעזור, כי הוא לא יגרום להריסה מסודרת של מבנים ומלונות הקיימים כבר. לעומת זאת, שוברי גלים, מקבילים לחוף, שמטרתם העיקרית לצמצם את סחיפת החול, יוכלו אולי לצמצם גם את הנזק של גל צונמי. מה שברור הוא שמערכת התראה יעילה, היתה יכולה לצמצם מאוד את הנזק , במיוחד לאחר הרעידות המשניות. הזמן הארוך שבין הרעידה לפגיעה בחופים (עשרות דקות עד שעות בהתאם למרחק בין מוקד הרעש למקום הפגיעה), אפשר לפנות את מרבית האנשים מאזור הסכנה. העדר מערכות התראה המזהות התפתחות גלי צונמי, גרמה למותם של עשרות אלפים.
 

גיאש

New member
דבר תמוה מאוד בהקשר לדיווחים

אף אחד לא מדבר על בורמה. הרי אין ספק שהגלים שטפו גם אותה, וגם שם ודאי יש נפגעים ונזקים. אמנם זו מדינה מאוד מסוגרת, אבל איך אמצעי התקשורת מתעלמים ממנה לחלוטין?
 

naamoni

New member
../images/Emo16.gifאני רואה את החדשות

ולאט לאט מתברר גודלו של האסון. פשוט קורע ולא יאמן. הטבע משתולל והאדם חסר אונים. קשה ובלתי נתפס בכלל. כל דבר אחר נראה היום כל כך שולי וחסר פרופורציה.אני מקווה שגם אתם חושבים ככה.
 
למעלה