הפגנה מול טקס מלכות היופי

הפגנה מול טקס מלכות היופי

ביום רביעי, 13 במרץ, בשעה 20:00, תתקיים מול אולם הקונגרסים בחיפה הפגנה של "כביסה שחורה", קבוצת פעולה ישירה של לסביות והומואים, במחאה על תחרות מלכת היופי הישראלית 2002 שתתקיים באותה שעה באולם. מטרת ההפגנה היא למחות נגד דימויי הגוף המדכאים שכופה תעשיית היופי על כלל הנשים בישראל, ועל הסודות המכוערים שמאחורי תחרויות היופי. המשתתפות והמשתתפים בהפגנה יהיו מחופשים בדראג נשי מוגזם כפארודיה על מלכות יופי ועל אידיאל היופי המקובל, ויזמינו את הקהל לתחנות הפעלה שונות, שיציעו אלטרנטיבה לדימוי היופי הנוצץ מפלסטיק שמקדמת התחרות. תחרויות מלכת היופי מחזקות את התפיסה שערכה של אישה נמדד רק לפי מראה חיצוני, וכמו כן כופות על כלל הנשים סטנדרטים משונים ומטופשים של יופי אחיד. המרדף הנואש אחר הסטנדרטים הרובוטיים של התחרות מזיק לבריאותן הפיזית והנפשית של נשים רבות, ומשעבד אותן כלכלית. מתיחות פנים, מוצרי דיאטה, טיפולים ומוצרים קוסמטיים, צביעת שיער, מסקרה וליפסטיק, ניתוחים להגדלת חזה, הסרת שיער, שאיבת שומן – תעשיית היופי מגלגלת מיליארדי שקלים בשנה. האנשים שמממנים את תחרות מלכת היופי צריכים שנרדוף אחר אידיאלים בלתי מושגים, כדי שהם יוכלו להמשיך ולהרוויח על גבינו. בואו נאהב את עצמנו, בואו נשקיע בעצמנו ולא במיליונרים שמאחורי תעשיית היופי – יש לנו את הכוח למוטט אותם ואת תעשיית ה"יופי" המכוערת.
 

טל קר

New member
נשמח לשמוע עדכונים. למרבה הצער

בגלל תקלות טכניות שונות בתפוז המגזין נשים בקשר עוד לא הופץ (למרות שהוא כבר גמור), ובמגזין שאמור היה להיות מופץ ביום ראשון יש קריאה להשתתף בהפגנה שאתם מארגנים. לצערי המגזין יופץ רק היום בערב, כך שזה לא יהיה רלוונטי :(.
 
טל, מה שלומך?

אההה.....כן. אני לא מהמארגנים, אני רק מהתומכים. ואולי תסבירי לי מדוע ההפגנה הזו נראית כל כך מגוחכת לכל כך הרבה אנשים? גברים ונשים?
 

nili02

New member
הזמנה והסבר על ההפגנה

מטרת ההפגנה היא למחות נגד דימויי הגוף המדכאים שכופה תעשיית היופי על כלל הנשים בישראל, ועל הסודות המכוערים שמאחורי תחרויות היופי. המשתתפות והמשתתפים בהפגנה יהיו מחופשים בדראג נשי מוגזם כפארודיה על מלכות יופי ועל אידיאל היופי המקובל, ויזמינו את הקהל לתחנות הפעלה שונות, שיציעו אלטרנטיבה לדימוי היופי הנוצץ מפלסטיק שמקדמת התחרות נילי
 

aaa123

Member
הנושא נראה לא חשוב יחסית לנושאים

אחרים של מעמד האישה(נשים שנחטפות לזנות,נשים מרויחות כסף פחות מגברים,נשים לא מקבלות הזדמנות שווה לתפקידים יוקרתים...). אף אחד לא כופה על נשים להשתתף בתחרויות יופי,ואני גם לא מתעניין בתוצאות שלהן. אם יכריחו נשים להשתתף בתחרויות יופי גם אני אתמוך בהפגנות נגד תחרויות אלו.
 

טל קר

New member
אהלן ברטולינית ברוכה הבאה כן תרבי

בקורתנו. ניסיתי לענות לך מהאונ´ אך זה לא צלח בידי. התשובה שלי לכך היא: א. הרבה רעיונות פמיניסטים נראים מגוחכים לכל מיני גברים ונשים ב. החינוך שאנו מקבלים גורם להרבה גברים ונשים להרגיש שתחרות יופי זה מין עובדת חיים כמו שהשמש זורחת בבוקר. גברים רוצים לראות כוסיות נשים רוצות להיות כוסיות. ג. יש פמיניסטיות (להרחבה פני אל בוג´י או אלת ירח) שלא רואות רע בתחרות היופי לכשעצמן, כי זו מדידה של פרמטר כפי שקליעה לסל זה פרמטר. הבעיה מתחילה כשזה הפרמטר היחיד למדידה.
 

hunky@dory

New member
לי

המאניפסט בזעיר אנפין שהובא כאן מייצג את הכל... למיותר לציין שבעיני הוא לא מגוכחך...,אני עדיין המומה ממידת הנכונות של כל מילה ואיך לא חיברו את כל המילים והאותיות האילו קודם לסך כדי המאניפסט הזה ענבל
 
חזרתי וראיתי כעת את הודעתך

שתהיה הפגנה אפקטיבית, תמשיכי / תמשכנה לפרסם כאן פעילויות - וספרי לנו איך היה
 

oren*

New member
באמת משעשע מה שהולך שם

אקי אבני פונה אל אחת המועמדות ומבקש ממנה לספר לקהל על משהו חשוב מאוד שעשתה בחייה. הצופה הממוצע חיכה שהיא תספר על התנדבות בבית חולים, על תרומת מח עצם, על חונכות של ילדים בבית ספר יסודי ובכן, הדבר הכל כך חשוב שהיא עשתה היה להוריד 20 קילו לקראת התחרות.
נו שיהיה, ממש חסידת אומות העולם.
 

hunky@dory

New member
נשים שמורידות לקראת

יש להכתב ספר סוצאולוגיה שלם בגודל האנקציפלופדיה העברית על נשים שמורידות ´לקראת´
 
למעלה