הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

Pumi

New member
ומה קשור הרכב לאופנוע?

ברכב מוגדר בחוק כי יש לתת לילד תקופת "צינון" שבו האבא אמור לשבת לו על הוריד עם ההערות המעצבנות של "תסתכל, רכב מימין, שים לב להוא, רמזור" וכדומה. באופנוע אין דבר כזה. תן לו את הקטנוע/אופנוע ושיסע לדרכו ללא עזרה והכוונה.
 

t s a c y

New member
ברור שכל הילדים עוברים זאת

אחוזון פצפון מקבל איזה שהו נסיון עם מלווה, רובם פשוט מצטננים
 

קפצוצ

New member
הסבר בקצרה

לא מהירות הרכב היא שמסוכנת אלה האגרסיביות שלו, מהירות התגובה וההתנהגות הכללית. אני נגד הרפורמה מהסיבה שאופנועי ה500 כלכך רגועים יחסית לRים. ואני כלכך רואה בחורים בני 21 שממהרים לקנות איזה R לשיחרור שחושבים שהם אומנים בגלל הווילי שעשו על הקטנוע ומוצאים את עצמם בבית לוינשטיין או גרוע מזה, בגלל שלווילי האחרון שלהם היה 120 כ"ס. או שיכנסו מהר מדיי לפניה, יעזבו את הגז ו... יפגשו את האספלט. בקיצור, אני חושב שהכלים הספורטיביים מסוכנים לרוכבים חדשים והשינוי שברכיבה מקטנוע לספורט הוא קיצוני מדי. לפחות שיחייבו לעבור קורס רכיבה אחרי הוצאת הרשיון.
 

admadmadm

New member
אכן "הישראלי שיודע הכל"

קרא תגובות קודמות - כבר אמרתי שמהירות בהחלט מעניינת לי חלקים שאני לא רוצה לציין. נראה לי שדווקא אתם, האופנוענים הוותיקים בפורום, פיתחתם אובססיה למהירות. "אל תתנו לצעיר לנסוע מהר!!" "הצעירים האלה רוצים לשדרג את הרשיון!!" "עד שאני הוצאתי רישון לבלתי מוגבל, הייתי צריך לעבור הרבה יותר!!" ועוד כל מיני שטויות כאלה - זה לא רלוונטי אפילו. אני רוצה וזכאי לקבל את מה שמשרד הרישוי קבע שאני זכאי לו, כאשר הוא בחן אותי על אופנוע שהפסקו מ-ע-ל 33 כ"ס, ובהרבה! הגיון מתמטי פשוט: 1. עברתי טסט על כלי מעל 33 כ"ס = אני זכאי לרישיון על כלי מעל 33 כ"ס. פשוט ונכון, לא? אתם גם שוכחים דבר אינטגרלי נוסף- ברגע שאני אשיג אופנוע כבר יותר, אני לא מתכוון להיות כמו כל אחד מ"המבוגרים" ולדפוק מהירויות משוגעות. למה לקצר את החיים? כמו שלא נהגתי ברכב במהירויות גבוהות אחרי שהוצאתי את הרישיון, ככה בדיוק הולך להיות באופנוע! רק אחרי שמפתחים נסיון שלא מקבלים בשיעורי נהיגה אפשר להתחיל להתקרב ל-200, ולא לפני. כל זה נכון ויפה, אבל כאמור- בלתי רלוונטי בעליל.
 

tygger

New member
אתה מעלה את סעיף המהירות שוב.

אניגו אמר נקודה נכונה. ההבדל במהירות הוא לא קשור. תגובות האופנוע, הם מה שמשנה. אופנוע עם 60 כ"ס ושילדה לא משהו, עיין ערך GPZ, יהיה הרבה יותר שפוי למשתמש עם 33 כ"ס. אולי זה נראה לך לא הוגן, אבל שוב, יהיו מספיק אופנועים עדיין לרכוש ומספיק דגמים מוגבלי כוח שיהיו בארץ. כך שטיעון ה"מורידים לי את הכוח" הוא לא רק שלא רלבנטי, אלא גם מיותר. מי יתן ויעשו דבר דומה גם למכוניות.
 

admadmadm

New member
music to my ears

אתה פשוט טוען את טענתי רק בניסוח אחר! נכון, כלים חזקים יותר אומנם מגיעים למהירויות גבוהות יותר, אבל העיקר הוא "תגובת האופנוע" (כלשונך), כלומר - מורכבות התפעול של האופנוע. שמעתי את זה ממספר לא מבוטל של אופנוענים, צעירים וותיקים כאחד. כאן אנחנו מסכימים 100%. בוא נמשיך אם אותו הקו הלוגי: אם הכלי הזה יותר מורכב, אני צריך ללמוד עליו נהיגה לפני שאנהג עליו בחופשיות, נכון? צודק גם כאן. אכן, לפי תקנות הרישוי הקודמות, אחרי 500 סמ"ק יש מעל 500, כלומר - כלים מורכבים יותר. ועליהם הייתי לומד איך להתמודד. אולם, כרגע דרגת הרישוי הגבוהה ביותר היא על כלי שכבר נבחנתי עליו. הטיעון שלי הוא שגם אם הוחלט שיש להגביל את הכוח - אי-אפשר לעשות זאת רטרואקטיבית (כמו בחוק העתיד להיכנס לתוקף), קל וחומר כשהתלמיד הוכיח שהוא מתמודד אם אותו כוח מוגבר. זה בדיוק מה שעשיתי. לכן, בפעם המיליארד - אין שמץ של הגיון לחייב אותי לעבור את אותה מסכת הסמכות נהיגה בשנית.
 

קותי

New member
יה אללה שלך (מופנה ל- admX3)

כן, אתה צודק לחלוטין. דפקו אותך. הוציאו תקנה רטרואקטיבית. מחייבים אותך, בניגוד להיגיון לעבור את אותה מסכת הסמכות, על אותו כלי. יאללה, הגש בג"ץ. זו הדרך היחידה לשנות משהו. בירבורים בפורום, לא יעזרו. זה שחלק מהותיקים חושבים שהרפורמה נכונה, לא משנה כלום. הויכוח שלך איתם הוא חסר טעם. ואם אתה מגיש בג"ץ, אולי תוכל גם להכניס את נושא ביטוח החובה בפנים. ככה על הדרך?
 

SOLO TREKKER

New member
מה שיא גינס לויכוח ארוך?

3 ימים, סחתין עליכם
מעניין כמה ימים נוספים הויכוח הזה יימשך... ====================================================== "אם אי אפשר לעלות עם האופנוע - עלה ברגל. אם עדיין אין אחיזה - תנעל קרמפונים" ======================================================
 

א Ron

New member
שאלות על השינויים

בפורום בYNET " היום בפורום: מומחי משרד הרישוי מבולבלים מהשינויים בתקנות רישיונות הנהיגה והרכב? בואו לקבל תשובות ממומחי משרד הרישוי על הרפורמה שתחול באפריל. שלישי, 12:00 " http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2419-6546,00.html
 
למעלה