הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

t s a c y

New member
../images/Emo93.gifרעננתי בדיוק לפני שהגבתי

לקח לי פחות מדקה לרשום, ובכל זאת יש הפרש של 10 דקות ביננו
 

t s a c y

New member
האמת שאין הגיון הגבלה לפי סמ'ק

ודווקא היתרון הטכנולוגי מקל על הרכיבה, ההספק הוא הבעיה, והוא הסיבה שצריך נסיון לפני שעולים. למה צריך להשוות לאירופה?? נו באמת לא חסר סיבות אני בטוח שתמצא לבד
 

tygger

New member
אכלו לי, שתו לי, דפקו אותי... די!

מה שאתה ידידי הצעיר, הרך בשנים וחסר הניסיון צריך להבין, הוא שמעבר לצ'ופצ'יק שלך, יש עולם שלם בחוץ. אתה מלין על הפגיעה בך? תרשה לי לגחך בסדר. ה"פגיעה" בך, היא בעצם תיקון תקנות הרישוי בשל ילדים זבי חוטם כמוך שכל מה שהם רואים לפני הפנים שלהם זה את המספרים ואת "הכי חזק". אני אפילו אסתכן ואומר כי אתה שייך לעדר ה"כמה סוגר". ידידי הצעיר, המדינה שלנו חיה שנים תחת ההנחה כי 500 סמ"ק זה קטגוריה שטובה למתחילים. בזמן שכל העולם, אישתו, אחיינו ואפילו הבת דודה המעצבנת הבינו כי אין זה נכון וכי יש מספיק אופנועים בנפחים קטנים יותר אשר מוציאים הספקים אשר מסכנים את הרוכבים חסרי הניסיון שעליהם. חפש במילון את המונחים, RGV250, אפריליה RS250, בנדיט 400 אפילו. אבל רוב התאונות של רוכבים דווקא קורות על הGS-ER-GPZ. חוסר הניסיון ואופנוע בעל מנוע שמסוגל בהחלט להביא את הרוכב למצבים מסוכנים במהירויות הנושקות ל200 קמ"ש (מלמטה אבל עדיין) וניסיון של 50 קמ"ש, גורמים למספר נפגעים רב בתאונות ולשינוי התקנות (סוף כל סוף) למשהו יותר הגיוני. ה33 כ"ס האלה אומרים שאתה יכול גם לרכב על CBR600 עם רק 33 כ"ס. לא מספיק לך? מה בדיוק יהיה חסר לך באופנוע הזה אם יורשה לי לשאול? המהירות הסופית? במידה ואתה חושב שאתה תוכל לרכב רק על XT350 או שתוגבל רק לסינגלים וכאלה אז לא כן הדבר. אבל באמת, ההתלוננות הזאת על מחסור בכ"ס מתאימה יותר לילדי DT.
 

h a j b i

New member
הגזמת, ירדת עליו קצת יותר מידי

אתה שוכח מה הבעיה. אצלנו בארץ כמעט ואין אופנועי 250 סבירים. אז נכון שעכשיו התחילו לייבא את ה-CBF250 ואת הזונגשיין(אם ככה כותבים את זה בכלל) אבל מדובר בכלים חדשים בלבד, ייקח שנים עד שיהיה לכלים האלה שוק משומשים שצעירים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש. אז מה באמת אמור לעשות רוכב בן 18 שהוציא רשיון ויש לו תקציב מוגבל יחסית של בוא נגיד 15K. ראית כמה עולה עולה CBF250 חדש? לא מדובר רק באופנועי ה-500 למינהם. גם GPX,DRZ ואפילו גדלנועים למינהם שיכולים לשמש בתור כלים מצויינים למתחילים נמצאים מחוץ לתחום. לצערי (טוב לי לא ממש אכפת, לצערם של אחרים), באמת הרוכבים הצעירים יוכלו לרכב רק על XT350 ואולי על GN250. יכול להיות שזה רק לטובה אבל בוודאי שאפשר להבין את הכעס והתסכול.
 

admadmadm

New member
נראה לי שעכשיו ירדתי עליו יותר מדי.

סוף סוף מישהו שהבין את הבעיתיות, ולא מתווכח ואומר לי דברים לא קשורים כמו "אין לך נסיון, עדיף שלא תוציא".
 

tygger

New member
אני לא שוכח את הבעיה.

אבל יש לנו מצב של "ביצה ותרנגולת". בגלל שאין קונים לשוק ה250, אז אין אופנועים בארץ בנפחים הנ"ל והנפוצים ביותר הם אופנועי ה500 למינהם. אבל מי בכלל מדבר על 250 סמ"ק? ההגבלה החדשה היא בכוח ולא בסמ"ק, לכן העניין הוא שיובאו לכאן אופנועים עם הגבלות כוח שיתאימו לתקנות. כמו כן, הטיגר אישית מאמין שהעם העניין הזה, יהיו בארץ קיטים להגבלת כוח הסוס של האופנוע, ואז כבר לא תהיה בעיה לרכוש אופנוע מוגבל כוח. אפילו שהוא משומש.
 

h a j b i

New member
התקנות אוטוטו נכנסות

ועוד לא ראיתי שהיבואנים מתחילים לייבא את האופנועים המוגבלים. אופנועים מוגבלים משומשים? צריך לקבוע תקנים, מי מוסמך להתקין את הקיטים,שינוי ברשיונות רכב. לא שמעתי שום דבר כזה בתקנות. זה יכול לקחת שנים עד שהעניין הזה יסודר.
 

h a j b i

New member
מצד שני

אתה מתעלם מזה שילדים בני 16 יוכלו לרכב על קטנועים או אופנועים של 125 במקום ה-50 שהיה מקובל עד היום וזה לדעתי יותר מטריד. אם היה להם שכל במשרד התחבורה היו מגבילים רק את אלה שמתחת ל-18 ל-50 סמ"ק וכך לא תיפגע יכולתם של כאלה בעלי רשיון לרכב לעבור לקטנועים המאפשרים נסיעות בינעירוניות.
 

muaythai

New member
נו ..

אז זה אומר שאני נדפקתי מכל העניין הזה לא ? לי עדיין לא מלאו 21 שנים ואני נוסע על 500 .. זה גם מגביל אותי פה איפשהו ?
 

h a j b i

New member
רגע, למי מיועדת ההודעה הזאת?

אני מניח שלא לי כי אני רשמתי שאני דווקא מבין את הכעס של אלה שנפגעו אבל זה לא אומר שזה לא שינוי לטובה.
 

tygger

New member
למה אתה לא קורא עד הסוף אבל?

125 סמ"ק זה הכל טוב ויפה, אבל מדובר בכלים בעלי כוח סוס מוגבל. פה בעצם טמון השינוי, שהוא לדעתי מבורך. ילדים יוכלו לרכב על כלים בנפח 125 סמ"ק? יופי. היום ילדים יכולים לרכב על כלים בנפח 50 סמ"ק שה100 קמ"ש זה לא ממש נתון שקשה להם להשיג. אז מה? תפסיק לחשוב בסמ"קים ותתחיל לחשוב בכ"ס. זה כל העניין פה.
 

h a j b i

New member
טוב, מקבל חלקית

בתיאורייה אתה צודק. מה שנקבל בפועל זה בני 16 טסים על דיוקים בעיר (הם לא יכולים להרשות לעצמם DT).
 

tygger

New member
מצד שני בנתונים יבשים אתה צודק.

אבל אם תקח בחשבון כי מהירותו הסופית המוצהרת של הדיוק 125 היא 90 קמ"ש וגם היותו ארבע פעימתי, אז תגובות המנוע שלו הרבה יותר רגועות. מולו ניצב קטנוע 50 ספורטיבי של היום שעולה עליו בביצועים בצורה די פשוטה. מה שיותר מפחיד הוא שבגיל 18 הם יהיו מסוגלים לעלות על כלי עם כוח לא פרופורציונלי לחלוטין לפי דעתי. תקרא לזה אז אם תרצה, לאזן מעט יותר את המשוואה.
 

nex69

New member
באירופה מגבילים את האופנוע...

אם חשקה נפשך באופנוע מרשים והנך בעל רשיון מוגבל ל 33 כ"ס לשנתייים, נפלאות הטכנולוגיה ומזומנים בכיס יגבילו את האופנוע ל33 כ"ס. לא יודע אם אפשר לעשות זאת בכל אופנוע קיים (כמו ה R1000 למשל), בכל מקרה הכוסיות לא יבחינו בין 33 ל200 כ"ס (כל עוד אתה רוכב בפקקים) בתום תקופת הגבלת הרשיון אתה רשאי לרכב על כל אופנוע קיים ועם כל כ"ס אפשרי, כל זאת ללא מבחן נהיגה נוסף. מעניין אם ככה יהיה החוק החדש בארץ?!
 

admadmadm

New member
סייג לחוכמה - שתיקה. כנראה אתה טיפש

מעולם לא נתקלתי בכ"כ הרבה מלל מבזה, מכפיש ופשוט מטומטם. ניסיתי לא לרדת לרמה הזו, אבל כל הכבוד - הצלחת להביא אותי לשם. קודם כל, אתה לא מכיר אותי, לא תכיר אותי, ולא הכרת אותי. אתה לא יודע איך אני נוהג, ועד כמה אני "זב חוטם" על הכביש או לא. את הרישון לאופנוע הוצאתי בתקופה שאני רואה את בית פעם בשבועיים, אחרי שהיה לי רשיון לרכב, ונדרשו לי מאמצעים רבים להשיג אותו. זה בכלל לא מעניינך לדעת, אבל כדי לרצות אנשים מתנשאים ומגעילים כמוך שמרגישים טוב יותר עם עצמם ממרומי גילם (בערך כמו רס"רים בצה"ל - לא חכמים במיוחד, פשוט שם הרבה שנים), בבקשה: אף פעם בחיי לא נהגתי שתוי, לא עברתי באור אדום, לא התעלמתי מ"תן זכות קדימה", לא עברתי 120 גם בכביש פתוח, לא עשיתי ולו תאונה קטנה, ולא קיבלתי דו"ח כאשר הוא. ולא - כשביררתי בנוגע לאופנועים (בתקופה ששקלתי לקנות אחד), לא שאלתי כמו אדיוט "כמה הוא סוגר", אלא מהן עלויות האחזקה שלו, כי זה השיקול הראשון במעלה מבחינתי כחייל עם משכורת מגוחכת. מדבריך, אני מבין שכשאתה היית אופנוען חדש זה כנראה יותר עניין אותך משעניין אותי, ולכן - כנראה שאתה הוא "זב החוטם" מבינינו. אני מצטער אם דבריי פוגעים בך - אבל דע דבר אחד: גם נער בן 20 יכול ללמד את הוד רוממתו האופנוען הוותיק לקח - אל תדבר כשאין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר.
 

shay6748

New member
פעם ראשונה שיוצא לי

להגיד את זה " את הקילומטראז' שעשית אני כבר עברתי ברוורס" ועם יד על הלב - כמה קילומטראז' עשית? לפני יומיים קיבלת רשיון... גם הבת של השכן (בת 4) לא עברה באדום, לא קיבלה דו"ח, לא עברה 120 ובטח שלא שאלה כמה הבימבה שלה סוגרת... לשיטתך היא נהגת טובה...
 

admadmadm

New member
לא קשור, לא משנה, לא רלוונטי, וכו'

ועוד שלל תיאורים שאתם יכולים להעלות על הדעת. תכניסו את זה כבר לראש - מדברים כאן על דרגות רישוי. בעברית פשוטה - לימודי נהיגה. תחזרו על זה כמה פעמים, כדי שאסימון יפול כבר, אני שם לב שאתם מתקשים. ניסיון לא היה קשור, ולא יהי קשרו לדיון הזה. אפילו לא התייחסתי אליו פעם אחת. עכשיו, לפני שאתם ממשיכים הלאה - קראו את החלק הראשון שוב. כן, אני מבין, אתם מתקשים. קראתם? יאללה - תמשיכו הלאה. יותר מפחיד אותי היעדר היכולת שלכם לענות לי, לעניין, על האם-אמא של השאלות הפשוטות: "איפה ההגיון שאעשה את אותו הטסט פעמיים?". במקום זה, אתם משיבים כמו ילדים, מדגישים טענות שבכלל אני לא יודע מאיפה הבאתם ואיך הן שייכות לכאן ("כמה קילומטראז עשית?"). כאילו אתם מנסים לברוח מתשובה בכך שתעמידו אותי בעמדת מבוכה בגלל היעדר הנסיון שלי על הכביש. אני בינתיים לא כ"כ נבוך, אלא יותר נהנה מהצחוק שאתם עושים מעצמכם.
בבקשה - תמשיכו להשפיל את עצמכם. כאמור, זה המופע הטוב בעיר. אני בטוח שעד הבוקר לאף אחד מכם עדיין לא תהיה תשובה לשאלה שלי, ובמקום זה יהיו עוד כמה תגובות כמו "אם היה לך הניסיון שלי על הכביש [...]". יאללה, אני מכריז על תחרות. מי זוכה?
סליחה אם יצאתי קצת יהיר. מי שמכיר אותי יודע שבחיי לא הייתי כזה, אבל מנסיון התתנשאות האומלל שלהם עליי פשוט הוצאתם את זה ממני. לילה טוב, אני הולך לישון עכשיו. יום נוסף של עשיית מודיעין מחר.
 

shay6748

New member
אתה יודע מה?

יש לי פיתרון מעולה לבעיית הקיפוח שלך. במקום שתרגיש מקופח שאתה עושה את אותו הטסט פעמיים אפשר לדבר עם המפקח ולהציע לו שחלק מהרפורמה תדבר על זה שדרגת רישוי בלתי מוגבלת תחייב טסט על כלי של 600 סמ"ק ומעלה. מבסוט?
 
למעלה