הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

h a j b i

New member
בסדר, נגיד שזה לא הגיוני

זה כבר עניין אבוד. הרפורמה הזאת מתבשלת כבר שנים(אני זוכר את הדיבורים האלה עוד לפני שהוצאתי את הרשיון ל-50 וזה היה די מזמן...) ואין סיכוי לבטלה מה גם שמדובר ביישור קו מבחינת הרשיונות עם אירופה ככה שיש איזשהוא הגיון. כמובן שכמו כל דבר במדינה שלנו. גם כשהכוונות טובות הביצוע דפוק. מאחר וכמו שאמרתי אין בעצם אופציות זולות בתחום ה-33 כ"ס אז היה אפשר די בקלות ללכת לקראת בעלי הרשיונות עד 500 ולצ'פר אותם ברשיון בלתי מוגבל. ואתם יודעים מה, לא את כולם. בואו נגיד את אלה שהוציאו את הרשיון ב-3 שנים האחרונות. כך היתה מתאפשרת תקופת מעבר של מספר שנים בלי שאף אחד היה נפגע. שלא תבינו לא נכון אני דווקא בעד השינוי כי לדעתי אופנוע 500 הוא לא כלי מתאים לאחד שעושה את צעדיו הראשונים על דו גלגלי. עדיף הרבה יותר להתחיל עם קטנוע או אופנוע דו שימושי (למי שממש שונא קטנועים למשל) שהם חלשים יותר ,קלים במשקל ופשוטים יותר לתמרון.
 

TShavit

New member
חשבתי שאמרתי את הכל, אבל טעיתי.

עוד נקודה קטנה. אתה חוזר שוב ושוב על המנטרה שתצטרך לחזור על אותו טסט בדיוק פעם נוספת כדי לחזור למקום שבו כבר היית קודם. 1. הטסט הנוסף שתעשה לא יחזיר אותך לאותו מקום, אלא למקום אחר, הרבה יותר גבוה אם תרצה: רשיון בלתי מוגבל. 2. (וזו אולי הנקודה המרכזית) גם קודם היה צריך לעשות את אותו טסט פעמיים כדי לעלות עוד דרגת רישוי. ולא זו בלבד - את הטסט שהעלה אותך לדרגה בלתי מוגבלת אפשר היה לעשות על אופנוע יותר חלש ויותר קל (לדוגמה: DR650 לעומת GS500)! הגיוני? כך שזה לא בדיוק שהפכו כאן סדרי עולם. טל
 

admadmadm

New member
נכון ולא נכון, אבל מתקדם ../images/Emo13.gif

1. נכון, אודות לטסט החוזר אקבל רישון בלתי מוגבל. צודק. 2. לפי הדרגות הקודמות לא הייתי צריך לעשות את אותו הטסט פעמיים, אלא הייתי צריך להיבחן על אופנוע שונה, שנפח מנועו עולה על 500. אין לי מושג על איזה אופנוע הייתי נבחן, ואם הוא חזק או חלש יותר גם לא הכי קולע לנקודה - העיקר: זה לא יהיה אותו אופנוע!!! לא אופנוע רק דומה, לא אופנוע מקביל, לא אופנוע מספק - אלא ב-ד-י-ו-ק אותו אופנוע!!! אגב מספר חברים בפורום עדיין חייבים לי תושבה בעניין ההגיון שבזה. אני מחכה בציפיה רבה לשמוע את התשובות הססגוניות (שבטוח יהיו מגוחכות להפליא).
 

shay6748

New member
זה העניין בדיוק

הפריע לך לעשות אותו הטסט על אותו הכלי פעמיים - ראה עצמך פטור, תעשה על כלים אחרים. מה הבעיה שלך עם זה? לך למורה אחר ותעשה טסט על כלי אחר (מעל 500 לצורך העניין) טענות כמו שלך עלולות לגרום לחוקים מפגרים (חובה לעשות טסט לבלתי מוגבל על כלים בנפח 600 סמ"ק ומעלה) שמעוותים את המציאות עוד יותר. כן, אני יודע שהפתרון שלי לא מתאים לך אבל לא כי הוא לא פותר את הבעיה (כי הוא כן פותר אותה), אלא בגלל שזה לא מה שאתה רוצה. אתה אומר דבר פשוט, תנו לי רישיון בלתי מוגבל כי עשיתי טסט על 500 סמ"ק. אז יש לי חדשות בשבילך - זה לא עומד לקרות ולא משנה כמה תבכה ותצרח. המצחיק הוא שאין לך בכלל אופנוע אז בכלל אני לא מבין את הבכיינות שלך.
 

admadmadm

New member
מפריע לי שבחוק

שאמורים לחשוב עליו כ"כ הרבה זמן מראש (כמו שבפועל היה) יש פירצה כ"כ מטומטמת. ניסוחים מתנשאים לא יעזרו לך להוכיח את הנקודה - אסור לשלוך/לצמצם רישיון על סמך אי-בעלות על רכב. זה כבר אמור להתחיל לחלחל לך פנימה, אבל זה עדיין לא קרה.
 

Hell ad

New member
לא קראתי את מה שאמרת

אבל לפי התגובות שלך בפורומים השונים תשובתי אליך: חלאס לחפור. רשמת בפורום שטח שאתה במילא לא מתכנן לקנות אופנוע 500 עד 2008 (שבו תוכל לשדרג לבלתי מוגבל). אז חלאס לבכות, מה יש? 33 כ"ס לא מספיק מרשים את הבנות? אני בדיוק במצב שלך, בן 20 עוד מעט, בלי אופנוע מעל 33 כ"ס, גם לי יגידו "וואלה אתה לא נוסע על ג'יאס למרות שעברת עליו טסט, ולא רק זה, תצטרך לנסוע עליו שוב(!) בעוד שנה" זה לא מפריע, אתה יודע למה? כי אני לא מתכנן לנסוע על כלי כזה, ובמידה וכן, יש לי אפשרות לקנות אותו (4 חודשים) ואם לא קניתי, אז בעוד שנה אני אוכל. כל כך מפריע לך? אלעד
 

admadmadm

New member
לך לא מפריע, לי כן

אתה זכאי לדעה שלך, וכמו שאמרתי- אני לא מתיימר לייצג אף אחד. אני לא חושב שזה הוגן לאלץ אותי לעבור את אותה מסכת הסמכות נהיגה בשנית, כי זה בדיוק מה שמשרד הרישוי יגרום לי לעשות, כדי לשמור על אותן ההגבלות שהרישון הקודם נתן לי. אני מבין שאתה חלק אותם אנשים שחושבים שבעלות על רכב אמורה להיות פאקטור בקביעת הרישיון. אפשר גם להרחיב את הגישה הזו- אם אין לך אופנוע, למה שלא נשלול לך פשוט את הרישון שעבדת עליו? הרי ממילא אין לך מה לעשות איתו...לא כך? כאמור, אין כל קשר בין בעלות על רכב לרישון עליו, כי זה יותר פילוג בין אלו המסוגלים לממן כלי ברגע נתון, מול אלה שלא.
 

Pumi

New member
שיגבילו, וכמה שיותר מהר

ילד בן 18 מתלהב שעכשיו עשה רשיון וכבר עלה על אופנוע שמגיע לאותן מהירויות של אופנוע לא מוגבל (כמעט) ומוגבל משמעותית מבחינת יכולת האופנוע ויכולת הרוכב, הוא דבר לא תקין.
 

enigo

New member
אז לכמה להגביל? אופנוע שמגיע ל-170

זה בסדר? או אולי צריך אופנוע שמגיע רק ל-120? ברור לך שלא מעט תאונות קטלניות מתרחשות במהירויות נמוכות בהרבה מ-120 קמ"ש, נכון? סתם מעניין אותי למה לדעתך GPZ הוא כזה כלי רצחני רק בגלל שיש לו 60 כ"ס, או איך שיעורי נהיגה במהירות 30 קמ"ש מכשירים רוכב לשלוט על כלי עם 33 כ"ס...
 

Pumi

New member
33 כ"ס לרוב שפוי יותר מ 60 כ"ס

אפשר להתווכח על זה כמה שאתה רוצה. אבל בסופו של דבר לתת לילד בן 18 משהו שפוי יותר שילמד עליו, ולהכריח אותו לקבל נסיון על משהו פחות מסוכן הוא הרבה יותר טוב מאשר לתת לו ישר משהו חזק ועם איכות מכלולים מחורבנת לדוגמת ה GPZ או Bandit 400. מה גם שמסגרת ה 33 כ"ס תביא לארץ הרבה יותר אופנועים טובים איכותים מאוד לדוגמת ה CBR125.
 

enigo

New member
זה סתם משחק במספרים

האם מיטו 125 הוא כלי שפוי יותר מ-GS? לא בטוח... כנ"ל לגבי DRZ סופרמוטו (יש לך ספק שתגיע גרסה מוגבלת?) וכן הלאה. אין למחוקק אפשרות לבחור כלים פרטנית לפי מדדים של "קיצוניות" או "איכות מכלולים" ולכן הוא צריך לבחור גבול ארביטררי - פעם זה 500 סמ"ק ופעם זה 33 כ"ס. הראשון פותח פתח לאנומליות מסגנון ה-RGV, השני מזמין יצורים מסוגו של ה-CBR600 ששווק בזמנו (ואולי עדיין משווק) בגרמניה כשהוא מוגבל ל-33 כ"ס. כמה זמן אחרי היציאה מהסוכנות חזר ההספק ל-100 כ"ס? רק אלוהים יודע.
 

קפצוצ

New member
מממ...

גם ה"מאזדה של אבא" מגיעה למהירויות כאלה והיא הרבה יותר מסוכנת...
 

C O L T

New member
../images/Emo45.gif גישת "שיהרוג אחרים" המפורסמת

והיא גם לא ממש עובדת, כי הכבישים מלאים בפחיונרים עם מאזדות, אז המפגש כואב לשני הצדדים וגם מאחורי הפח נפצעי ונהרגים. לי נראית השיטה האמריקאית, אלה לא ילדים קטנים ומי שראוי להחזיק נשק בצבא, מצחיק להגביל אותו בדברים אחרים.
 

t s a c y

New member
לא ראוי ולא מתאים

ילדים מחזיקים בנשק כי זה צורך, מצחיק להגביל ילד עם כח כזה בידיים בדברים אחרים, נכון. אבל על הנשק הוא קיבל חינוך, הדרכה, השגחה וכ'ד, על הכביש כולה מורה שבקושי נוהג בעצמו + טסט מגוחך. אפשר גם אפשר להוריד הגבלות מהילדים אבל זה מצריך רפורמה מחושבת ועמוקה
 

h a j b i

New member
לא בדיוק

ילדים מחזיקים נשק כי מבוגרים לא פראיירים וכהוכחה לכך אתה יכול לראות את האחוז הזעום שמגיע למילואים מידי שנה.
 
למעלה