הפגיעה שבדרגות הרישוי החדשות

fazer

New member
מבחן בג"צ...

אם מישהו יקח את הממשלה לשם, אני לא בטוח שזה יעמוד במבחן, אבל אף אחד הרי לא יעשה את זה
 

muaythai

New member
תסבירו לי ..

רגע משהו חבר'ה שלא כ"כ הבנתי. ברשותי עכשיו אופנוע סי בי 500. הוא נשאר אצלי ? או שאני צריך לרדת כמו כל שאר "הצעירים" לאופנוע עם 33 כ"ס ? או שלא ממש הבנתי בכל זאת ..
 

admadmadm

New member
לא הבנת ../images/Emo13.gif

אם יש ברשתוך אופנוע, אין בעיה: עד סוף תקופת המעבר תוכל לשדרג את הרישון לבלתי מוגבל (מעל 33 כ"ס) על סמך בדיקת ראיה בלבד. הבעיה היא לאלו שכרגע אין להם אופנוע וטרם מלאו להם 21 שנים (או המעטים שלא יהיה להם 21 גם בסוף תקופת המעבר).
 

kramberg

New member
בדיקת ראיה?

איך בדיקת שליטה הפכה לבדיקת ראיה? למה לזרוק שטויות?
 

admadmadm

New member
פשוט תקרא

נתנו כאן בשרשור כתבה מ-YNET. זה מה שנאמר שם שחור על גבי לבן.
 

enigo

New member
זה כל העניין בשינוי תקנות...

הן כרוכות בשינויים. כשהחליטו שווספה לא יכולה לשמש יותר ככלי לימוד לרישיון עד 500, היו צריכים, לפי ההגיון שלך, לשלול את הרשיון לכל אלו שעשו טסט על ווספה, לא? אם עשית רשיון לא מזמן, כפי שזה מצטייר, אתה יודע טוב מאוד שאין שום הבדל בין הטסט הנדרש לקבלת רשיון "עד 500" לזה שנדרש לרשיון בלתי מוגבל. אם היית לומד, במקרה, על CB250, האם היית מוכשר פחות לרכב על אופנוע? לא. ולכן ההתקוממות שלך על זה שתצטרך לעשות שוב את המבחן על אותו אופנוע היא חסרת משמעות. האם טסט על XT600, נגיד, ירגיע אותך? זה יגרום לך להרגיש שקיבלת עוד הכשרה משמעותית בדרך לרשיון? אז כן, נכון שבעולם אידיאלי היו צריכים למצוא איזו דרך להמשיך לאשר לך לרכב על כל אופנוע 500 שתרצה במהלך השנה שבה זה בכלל רלבנטי, אבל זה לא מעשי והפתרון שמצאו מתחשב והגיוני למדי. אם יש לך אנרגיה מיותרת, אולי תתקומם על זה שה"טסט" שעברת מכשיר אותך לרכיבה על אופנוע בערך באותה מידה שהוא מכשיר אותך לקיים יחסי מין אנאליים?
 

א Ron

New member
גם אני חושב כמוך

זה לא עובר בג"ץ. במיוחד אחרי שהביאו לילד בן 16 על 125 סמ"ק
 

א Ron

New member
רק תשים לב כמו שTShavit אמר

שלא מדובר רק בצעירים , הנזק והפגיעה היא בכולם.
 

hallucinative

New member
למה פגיעה?

נעזוב לרגע בצד את הבלגן שנוצר עקב המעבר לתקינות אירופאיות, כמו שאמר לי אז טיגר, שעדיף שרוכבים צעירים ירכבו קודם (שנה לפחות) על כלים מוגבלים ורק אז יעלו על כלים בעלי הספק גבוה יותר. כמו שזה נראה, פגיעה פגיעה, אבל סביר מאוד שזה יקנה יותר נסיון לרוכבים ואם ירצה השם גם יפחית את תאונות הדרכים.
 

א Ron

New member
כי זה מה שיש

ואני לא מדבר מעל 500 , אלא עד 500 שישאירו את דרגת הבניים כפי שהיא אבל שלא יפגעו בה , אצל הרוב ,שיעורי הנהיגה מתבצעים על ER5 וגם הטסט. ובשביל להדגיש את האבסורד- מי שלמד על 50 בלבד, למשל ילד בן 16 יוכל לנסוע על 125..
 

rcarbone

New member
זו פגיעה מהסיבה הפשוטה ש...

טיגר אמר נכון, בוודאי שעדיף שרוכבים צעירים ירכבו קודם על כלים מוגבלים לצורך רכישת נסיון על זה אין וויכוח, אבל כמו שטל אמר מה שייוצר כרגע זה שוק ללא אופנועי ביניים ומה שיקרה בפועל זה שכל ילד שיעבור לבלתי מוגבל יעלה על אופנוע "כבד" ללא שום נסיון קודם למעט על איזה קקנוע מסכן. ופה הפגיעה הגדולה
 

hallucinative

New member
../images/Emo4.gif את זה תגיד לטיגר...

לא לי. כשאני אמרתי את זה, שזה הזוי לגמרי שאפשר אחרי שנה על דינק 200 לעלות על CBR600. אז טיגר שאל אותי, מה אתה מעדיף? שיעלו על RGV? סתמתי. וכמה וכמה אמרו לי כאן, שהרוכבים יהיו מספיק שקולים כדי לעלות קודם על 500 ולא על 600, השם ישמור ליטר ומעלה. לא שקולים ולא נעליים. אנשים חיים פה בסרט, בטוחים שהם יודעים הכל. וכן אחי אני מסכים איתך על מה שטל אמר, זה אסון רציני.
 

rcarbone

New member
לצערי תופעת הישראלי שיודע הכל

לא תיעלם לעולם ועכשיו הסיכון גדל שבעתיים כי מה שיוצא זה שחבורות של צעירים יעלו על כלים כבדים בלי שום נסיון ועם גישת האני גבר גבר הכלכך נפוצה
 
מתעסקים ב../images/Emo215.gif

נהגים שנתפסו נוהגים בשלילה עם גליון הרשעות בגובה עזריאלי יוצאים עם עבודות שירות במקרה הטוב (או שלילה נוספת במקרה הרע
), אבל מי שחלילה וחס עבר באדום של הרכבת? ישר לכלא
מישהו מבין את זה?
 

shlomi_e

New member
למה בכלל צריך להשוות לאירופה???

אני מתקשה להבין למה צריך להשוות את דרגות הרישוי לאירופה??? להעלות מ 50 CC ל 125 CC זה אני עוד יכול להבין. גם כך קיים פער טכנולוגי עצום בין אופנוע 500 לאופנוע 600. שבין השאר מבטא בהמון כ"ס לטובת ה 600'תים והמון יכולות ספורטיביות שאין ל 500 וחבריו הקטנים יותר. לכן דווקא הדרגות הקיימות היום נראות לי יותר הגיוניות.
 

enigo

New member
לא קשור להגיון, לפחות לא להגיון

מוטורי (אם כי מעניין איך שכחו פתאום את כל התלונות על השיטה הנוכחית, וההגיון בזה שמותר לרכב על RGV, אבל לא על XT600. שיהיה). הסיבה למעבר היא הסכמי סחר שישראל חתמה מול אירופה, אלו דורשים השוואת תקנים בדברים שונים, ובינם תקנות הרישוי. לא יותר, לא פחות.
 
למעלה