הערה לרפי גינת

shalvale

New member
הערה לרפי גינת

דבר ראשון - כל הכבוד לכלבוטק, תכנית חשובה מעין כמוה, מעניינת ומרתקת. עם זאת, אני קצת מתפלאת על הכתבה על הניאון שהיתה בשבוע שעבר. האם לא היה יותר נכון לפתור זאת בדרך יותר שקטה מאשר לעשות כתבה בטלויזיה? לפי דבריכם, לכ- 10% מהניאונים מ- 1995 יש תקלה במחשב המנוע, ולא ציינתם את האחוז הסובל מקילוף הצבע, לכן אני מניחה שזה אף נמוך מ- 10%. כי מה הכתבה בעצם עשתה? השיגה החלפת מחשב רכב בחינם למאות אנשים, אך הורידה את ערך האוטו של אלפי אנשים אחרים!! בתור בעלת ניאון, איך אתם חושבים שעכשיו אוכל למכור אותה?? בחישוב כלכלי פשוט, הנזק שגרמה התוכנית שלכם עולה באלפי מונים על התועלת שהשגתם. ואני בטוחה שגם אותם אנשים אשר קיבלו תיקון חינם, היו מעדיפים לשלם מכיסם את ה- 5,000 ש"ח לתיקון, ולא להיווכח שערך מכוניתם ירד ב- 10,000 ש"ח. לדעתי, יש להביא בחשבון שיקולים אלו. לעיתים מבלי מזיד אתם "דופקים" את הצרכנים התמימים.
 

sagivkr

New member
יש לך טעות בסיסית

אם את חושבת שמטרת התוכנית היתה להשיג מחשב חדש לכמה מאות אנשים- את טועה. אמנם כלבוטק היא תוכנית שמבוססת על הגנת הצרכן וטובתו, אבל תפקידה של התקשורת בראש ובראשונה היא להוציא את האמת לאור ("זכות הציבור לדעת") מלבד זאת,הכתבה הוכיחה, שקרייזלר היא חברה ללא גב. אם אני הייתי עומד לקנות קרייזלר היום, לא הייתי קונה גם אם מכון בדיקה היה חותם לי שלא תהיה בעיה במחשב הרכב לעולם ושורה מתחת מתחייב גם לגבי הצבע, מאחר והייתי חושש מפני אטימות והפניית הגב בבעיות אחרות כשם שקרייזלר נהגה לגבי שתי התקלות שנידונו בכתבה. לכן, אני שמח שכלבוטק הוציאה את האמת לאור והגנה על כל אלה שחשבו לקנות קרייזלר משומשת. צר לי ש"נדפקת" אבל אין זה אומר שגם אחרים צריכים "להידפק" תסכימי איתי שאם אני הייתי קונה היום את הקרייזלר שלך במחיר המחירון המקורי- הייתי נדפק, כי הוא לא שווה את זה.
 

shalvale

New member
תרגע, מי חושב לדפוק אותך

מדובר בפגם בייצור, שהבעלים שנתקלו בפגם הזה תיקנו אותו. לכן, אם היית קונה ניאון יד שניה (1) רוב הסיכויים שלה כלל לא היה מלכתחילה פגם בייצור (2) אם היה, הרי הוא תוקן על ידי הבעלים. לכן לא היית נדפק לו היית קונה את האוטו! גם במחיר המחירון!! ומי שלא נתן את הגב זה לא קרייזלר, כי אם הייבואנים שלהם בארץ - מכשירי תנועה. קרייזלר כן הוציאה הודעה ללקוחות וביקשה שיביאו את הרכב לטיפול על חשבון קרייזלר. מכשירי תנועה בארץ אמרו שהדגמים שהגיעו לארץ אינם מכילים את הפגמים, לכן סירבו לקחת אחריות (כל הנ"ל ע"פ כלבוטק). מעניין אותי מאוד - האם הכתבה תמנע ממך לרכוש רכבים אחרים של מכשירי תנועה?? לא!!! הכתבה לא תפגע כהוא זה במכירות סוזוקי לדוגמה!! מסקנה - א. הכתבה גרמה לירידת ערך של מכוניות תקינות (בין אם שהיו תקינות מהייצור, ובין שתוקנו). ב. הצופים לא יפנימו את הלקח להיזהר ממכשירי תנועה ==> מכשירי תנועה לא נפגעה, רק הלקוחות של הקרייזלר. יש משפט נחמד מאוד - אל תהיה צודק, תהיה חכם.
 

shalvale

New member
ועוד הערה לרפי גינת (או מי שעומד

מאחורי הכינוי) בהודעת הפתיחה אמרת שאתם מעוניינים בהערות על התכנית. הייתי מצפה שמי שמבקש הערות וביקורות, יטרח לפחות לענות על הודעות שאנשים טרחו לכתוב. משהו בסגנון "קראתי את הערתך, מערכת כלבוטק חושבת ש- XYZ". באנגלית קוראים לזה minimum courtesy.
 

sagivkr

New member
הבהרה

בואי נעשה סדר בדברים: יש לנו דיון לגבי שתי סוגיות שונות לגמרי- א. תפקידה של התקשורת ב. קרייזלר, או לא קרייזלר לגבי הראשונה, כנראה שאין לך הרבה מושג בתקשורת אם את חושבת שתפקידה של כלבוטק להתעסק במחירונים. לתקשורת בימינו עוצמה אדירה, והדברים שהיא מביאה לידיעת הציבור גורמים לשינויים ותמורות כמעט בכל תחומי החיים (בין אם לטובה ובין אם לרעה) התקשורת מוציאה לאור את מה שהיא חושבת שיעניין את הציבור ולפעמים ישנם סקטורים שנפגעים. התקשורת היא לא השב"כ ואין זה מתפקידה "לפתור בדרך שקטה" את בעיותיו של אלמוני פלוני. לגבי קרייזלר- מבחינתי "מכשירי תנועה" זה "קרייזלר" ו"קרייזלר" זה "מכשירי תנועה". את קבעת בנחרצות שהכתבה לא תמנע ממני לקנות בעתיד רכבים אחרים של "מכשירי תנועה" ואני לא בטוח שזה נכון. אם וכאשר ארצה לקנות "סוזוקי" אני בהחלט אקח בחשבון את ממצאי הכתבה. למרות שאני לא בטוח ש"מכשירי תנועה" מתייחסים ללקוחות "קרייזלר" כשם שהם מתייחסים לרוכשי ה"פורשה" ולדעתי החברה בחו"ל היא זו שמכתיבה את המדיניות. בכל אופן השאלה אם אני אקנה או לא, אינה רלוונטית. יכול להיות שבנות ימשיכו ללכת ל"חתן כלה" ואנשים ימשיכו ללכת ל"פרוקטוליין". מה לעשות שלחלק מהציבור הישראלי יש זכרון קצר והחלק השני פשוט מטומטם? התקשורת הביאה את הדברים לידיעת הציבור- ועכשיו תפקידו של כל אזרח לעשות את השיקולים שלו. לגבי המחירון- אם תבדקי תראי שהמחירון ירד הרבה לפני שידור הכתבה. המחירון נקבע לפי גורמים רבים ושונים, (בין השאר היצע וביקוש). צר לי שהרכב שקנית איבד מערכו בתקופה כה קצרה, אבל כנראה שזה מה שהוא שווה.
 

ginat

New member
קרייזלר

זכות הציבור לדעת גוברת במקרה זה על שיקולים נלווים אחרים. התעלמותה של חברת קרייזלר מלקוחותיה שרכשו מכוניות במיטב כספם, הצריכה את התערבות התוכנית וכך נהגנו.
 

shalvale

New member
אני מבינה את השיקול שלכם

אך שוב, לדעתי פגעתם יותר בצרכנים מאשר בחברה עצמה אולי אפשר היה לציין רק את מכשירי תנועה, ללא ציון הרכב (קשה לי להאמין, אבל אולי. נגיד, משהו בסגנון - מכשירי תנועה, המייבאת קרייזלר וסוזוקי, מסרבת לתקן על חשבונה פגמים שהתגלו בדגמים מסויימים). טוב, אבל על חלב שנשפך לא בוכים. ובסך הכל - מרוצה מהתוכנית!!
 

shalvale

New member
נסכים שלא להסכים

נתחיל בזה שאני שמחה מאוד שאתה הוא זה שמבין את תפקידה של התקשורת (התכוונת להגיד מתיימר, לא?). אני בדעה שצריך ומותר לבקר את התקשורת. ולעצם העניין: היה סיפור דומה עם כלבוטק וסוברו לפני מספר שנים, וגם שם - היבואנית לא נפגעה, רק בעלי המודל הבעייתי הספציפי. מישהו זוכר היום לסוברו את הפאק אז?? לא!! וכן, אני מודעת לעובדה שהאוטו חלש בשוק המשומשות, הייתי מודעת לכך. זה לא השיקול שלי ברכישת אוטו. מרגיז אותי שבעקבות הכתבה הערך יורד עוד יותר - *ללא סיבה מוצדקת*. הרי מי שקונה רכב ישן כבר אינו זקוק לאחריות של היבואן! אז המוסריות שלו לא צריכה להוות שיקול. יש דוגמה בתחום אחר לגמרי, אבל עקרון די דומה: בזמנו בתי ספר גילו להורים באם היה ילד נגוע איידס בכתה עם בנם. טענו כמו אתה וכלבוטק - זכות הציבור לדעת, שיעשו מה שהם רוצים עם המידע. ומה היתה התוצאה? חרם על הילדים נגועי האיידס. ללא כל הצדקה (או הצדקה קלושה). אך למדו לקח, וכיום הדבר הוא חשאי.
 

sagivkr

New member
אחלה

נכון שלגיטימי לבקר את התקשורת, אבל לדעתי במקרה הזה, התקשורת ביצעה את תפקידה נאמנה. לגבי ההשוואה בסוף- לדעתי היא לא במקום. התקשורת אינה גורם מחנך ואין להשוותה לבית-ספר. אבל הרעיון ברור...
 

ginat

New member
לא מכים על חטא

אולי באמת עדיף היה שלא לחשוף את הסיפור ולהותיר עשרות קונים מאוכזבים במלחמה חסרת סיכוי מול תאגיד רכב ענק. הרי שוק היד שנייה חשוב יותר... ובעצם למה שידעו כולם כי במודל יש בעייה עדיף להסתיר אותה כדי שיהיה קל יותר למכור את הרכב מבלי ליידע את הקונה בבעיית המחשב החמורה (את הצבע המקולף קשה להסתיר) אז בבקשה חברים קצת הגינות אם כל הכבוד לתנאי השוק במכירות קרייזלר יד שנייה גם הרוכשים הפוטנציאלים לעתיד צריכים לדעת בדיוק מה הם קונים. גם את הדבר נובע כערך מוסף בלבד לכתבה שלנו שכר הקונים אסור שיהיה בהפסדם.
 

shalvale

New member
הוא שאמרתי, היה חכם ולא צודק

ברור שהצדק איתנו, הצרכנים, ואתם כלבוטק עזרתם לחשוף. טענתי - מי שיש לו אוטו מקולקל (מה עוד שבמחשב המנוע!) הרי מתקן את התקלה!! לכן לא פייר לטעון שבעלי ניאון מוכרים רכבים לא תקינים (ברור שתמיד ישנם נוכלים). ולכן הרוכשים הפוטנציאלים של ניאון משומשת רוכשים רכב תקין. למרות שברור שעכשיו אף אחד לא ירצה באוטו (ראה הדוגמה עם חולי האיידס שנתתי). והטענה השניה - אני סבורה שרוב בעלי הניאון היו מוכנים לבלוע את הצפרדע ולתקן על חשבונם, מאשר לספוג ירידת ערך רכב חדה כל כך, אשר תקזז את התיקון. i rest my case
 
למעלה