העברת דוושות ברכב

העברת דוושות ברכב

שלום ליעל ולחברי הפורום. זוהי שאלה ששמתי גם בפורום זכויות ומגבלות. אשמח לשמוע דיעות נוספות: אני סובלת מדלקות גידים חוזרות בשוֹק של רגל ימין, מזה כשנה. רגל שמאל בריאה (ברוך השם). בעקבות טיפולים רבים שעברתי, חזרתי ללכת. אולם: טרם הצלחתי לחזור לנהוג. זאת משום שאני מתקשה בתנועה של הרגל על דוושות הרכב. האוטו שלי אוטומטי. דוושת הגאז קרובה רק לרגל ימין, ואני מתקשה ללחוץ עליה, ובעיקר להעביר את הרגל ממנה לדוושת הברייקס, שנמצאת באמצע. אני יודעת שיש מיתקן די פשוט שאפשר להתקין כדי להעביר את השליטה על הדוושות ברכב לרגל שמאל. ביררתי דרך "חיוגים", וזה עולה כאלף שקל. אין לי שום אחוזי נכות כי לא תבעתי את בט"ל. בעיקרון דלקת גידים זה משהו שאמרו להימשך בערך חודשיים. משום מה אצלי זה נתקע כבר שנה שאלותיי: א. האם נדרש אישור כלשהו בשביל לנהוג עם המיתקן(למשטרה, משרד התחבורה או משהו)? אמרו לי שצריך איזה אישור של לשכת הבריאות המחוזית...? ב. איך מתרגלים לנהוג ברגל שמאל אחרי שנים של נהיגה ברגל ימין? האם צריך לקחת בשביל זה שיעורי נהיגה? כל מידע נוסף בעניין, או פתרונות אחרים, יכולים לעזור. תודה!
 
לא

לפעמים אני לובשת גרב אלסטית, אבל אני יודעת שלא טוב ללבוש אותה כל הזמן, כי אז השריר והגיד ייחלשו עוד יותר. אגב, זה לא מכאיב. זה יותר "כבד" או "מדגדג".
 
ניסיתי היום לנהוג

בלי dorsiflexion. זה אפשרי לגמרי אם כי מעייף את ה-quad. אני מניחה שתוך כמה ימים של נהיגה כזו גם ה-quad לא היה מתלונן. לא שאני מומחית גדולה בנהיגה, אבל נראה לי פזיז מדי לעבור לנהיגה ברגל שמאל כשמצבך עדיין נחשב לרברסיבילי.
 
לא כל כך הבנתי

איך נהגת בדיוק. כלומר, אילו תנועות עשית? איך העברת את הרגל מדוושה לדוושה בלי dorsiflexion? לא התכוונתי לעבור לנהוג ברגל שמאל לצמיתות, אלא רק באופן זמני. אבל בפורום זכויות ומגבלות ענו לי היום שבאמת נדרשת לשם כך פרוצדורה, שסביר שעד שאסיים אותה כבר תסתדר לי הרגל...
 
אשכרה לא נוח!

אני אשאל את הפיזיותרפיסט / כירופרקטור שלי. אבל נראה לי שזה יהיה קשה מדיי בשביל הירך שלי. הרי גם את הדלקת בגיד בשוק קיבלתי מהליכה רגילה ובלי שום טראומה. לצערי, העמידות שלי למאמצים וללחצים די גרועה.
 
לעומת זאת

נהג מונית אחד הציע לי פשוט להשאיר את רגל ימין קרובה לגאז, ועל דוושת הברייקס, שנמצאת די באמצע, ללחוץ עם רגל שמאל. איך מתרגלים לכזה דבר? בכביש הרי הכל עניין של מהירות תגובה. אני פוחדת ללחוץ פתאום מכוח ההרגל, על הגאז, בזמן שנדרשת בלימה. למשל: אני רואה הולך רגל חוצה את הכביש, ולוחצת בכוח עם רגל ימין על הדוושה. כי זו הרגל שאיתה אני רגילה ללחוץ. אך הפעם, בניגוד לרגיל, הרגל נמצאת על הגאז ולא על הברייקס
 
../images/Emo31.gif ממש לא מומלץ!

את יכולה לעשות תאונה די בקלות ככה. לבד אמרת: מהירות תגובה.
 

1רגיעה

New member
להלן הפעולות שעלייך לעשות

עלייך לפנות למרד הבריאות ולבקש בקשה לניידות, שם ישלוח אותך לבדיקת כושר נהיגה, ויאשרו לך דוושת גז בצד שמאל זה כרוך במספר שיעורי נהיגה, וטסט אני מדברת מסיון של בעלי הנכה בהצלחה מחפשת רגיעה
 
שלום, רגיעה

תודה על המידע. האם ידוע לך אם זה תקף גם לגבי מגבלה זמנית? בינתיים אני סובלת מהמגבלה שנה. ההנחה של הרופאים היא שהדלקת בגיד תעבור מתישהו.
 
למעלה