הסתים סכסוך התעופה בין ישראל לרוסיה

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
הסתים סכסוך התעופה בין ישראל לרוסיה

הסתים סכסוך התעופה בין ישראל לרוסיה
מינהל התעופה הרוסי נענה לדרישת סנה לאפשר לישראל לקבוע מי יטוס בקו תל אביב – מוסקבה סכסוך התעופה בין ישראל לרוסיה הגיע לסיומו, לאחר שמינהל התעופה האזרחית הרוסי, נענה לדרישת שר התחבורה היוצא, ד"ר אפרים סנה, לאפשר לישראל לקבוע מי תהיינה חברות התעופה הישראליות שתפעלנה את טיסות השכר בין ישראל ומוסקבה. בהסכם שנחתם בסוף השבוע בין סגן שר התחבורה הרוסי, אלכסנדר נירדקו, לבין ראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר, נקבע כי ישראל ורוסיה תהיינה רשאיות לקבוע בעצמן את חברות התעופה שתפעלנה מטעמן את טיסות השכר בקו נתב"ג – מוסקבה. כזכור, מינהל התעופה האזרחית החליט בחודש יולי השנה להפסיק את כל טיסולתיב לארץ של חברת השכר הרוסית "RUSSIA", בעקבות סירובם של הרוסים לאפשר לחברת "ישראייר" לפעול בקו והתעקשותם לאפשר רק לחברת שכר ישראלית אחת "סאן דור" לפעול בקו נתב"ג - מוסקבה. השר סנה טען כי הסכם התעופה בין ישראל לרוסיה קובע את שמירת עקרון ההדדיות בהפעלת הטיסות בין שתי המדינות ולא מי יבצע אותן ולכן אין הרוסים רשאים לקבוע לישראל מי יפעיל את הטיסות בקו. על פי ההסכם שנחתם תוכל כל אחת מהמדינות לבצע עד שתי טיסות שבועיות בין נתב"ג למוסקבה, בעונת החורף (אוקטובר – אפריל), ו- 3 טיסות שבועיות בעונת הקיץ (מאי – ספטמבר). שתי המדינות הסכימו כי חברות התעופה של ישראל ורוסיה תהיינה רשאיות למכור כרטיסי טיסה בטיסות אלה בשתי המדינות. על פי החוק הרוסי חל איסור על מדינות זרות למכור כרטיסי טיסה בתחומן, אלא אם קיבלו מראש את הסכמת הרוסים. עוד נקבע בהסכם כי ישראל תוכל להפעיל טיסות למוסקבה גם מנמל התעופה שבחיפה ולרוסים יתאפשר להפעיל טיסות מסוצ´י ליד הים השחור. משלחות התעופה של שתי המדינות החליטו להפגש פעם נוספת עד סוף חודש דצמבר 2002 כדי לדון בסוגיית הביטחון בתעופה שבין ישראל ורוסיה. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה