הנתיב המהיר

הנתיב המהיר

בשבוע עברתי ליד הנתיב המהיר בכביש ירושלים- תל אביב. האם יהיה בו מה שקראתי בעבר, חניון שבו יחנו רכבים ומשם ימשיחכו לתל אביב באוטובוסים?
 

subatoi

New member
בדיוק שאלתי את עצמי היום

איך שפירים וגנות יסתדרו עם הנתיב הזה? איך התנועה תצא מהם ואליהם, כשהנתיב הימני הוא נפרד? יהיה צריך להכנס ולצאת ממנו באזור כל מחלף?
 

dctgdctg

Member
הנתיב השמאלי יהיה הנפרד

הימני מתווסף כדי לעשות Shift של כל הנתיבים ימינה ולפנות את השמאלי
 

easylivin

New member
../images/Emo26.gif כתבה על הנתיב המהיר שהתפרסמה היום:

חלמאות בדרום נתיבי איילון - כמו בכל מיזמי התשתית הגדולים בארץ, גם במיזם הנסיוני של הכניסה לתל אביב מכביש 1 - המתבסס על סלילת נתיב מהיר של 13 ק"מ בין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות - מתרחשת תופעה של בזבוז וחלמאות מעבר לכל דמיון. קישור לכתבה המלאה ב-nrg מעריב
 

moshe676

New member
צודק. חייבים תחנת רכבת!

האוטובוסים, אחרי קיבוץ גלויות, יעמדו בפקקים כמו כולם.
 

easylivin

New member
../images/Emo45.gif כתבה נכונה מאוד:

כמה נהגים כבר יהיו מוכנים להשאיר את המכונית בשפירים כדי לנסוע באוטובוס לקריה?.. רכבת היא סיפור אחר לגמרי כי אפשר להמשיך איתה להרבה יעדים נוספים בצפון ובדרום - אז ורק אז הקמת החניון בשפירים תצדיק את עצמה באמת.
 

moshe676

New member
כמה מקומות חניה יהיו בשפירים?

האם לא מדובר בניסיון של לרוקן את הים בכפית? הרי עשרות אלפי כלי רכב עוברים כל בוקר בכביש 1.
 

easylivin

New member
המקום די גדול ומאפשר לבנות חניון רב-קומתי

רציני ביותר (אני מקווה שזה גם מה שמתוכנן להיות שם). בכל מקרה, טוב יהיה אם תקום תחנת רכבת גדולה יותר מתחנת כפר חב"ד הישנה (שתיסגר מן הסתם), שיופעל אליה גם שירות של אוטובוסים מהסביבה (אזור, ראשל"ץ וכו'), שההגעה אליה תהיה קלה יותר דרך הכבישים המהירים, ויהיה בה חניון גדול בהרבה מהקיים בכפר חב"ד.
 

raminec

New member
רעיון סביר והגיוני

אבל הבעיה היא שתחנת כפר-חב"ד משרתת קהל מיוחס שלא ניתן יהיה לפגוע בו או לשכנע אותו שהתחנה צריכה לזוז.
 

easylivin

New member
אפשר היה לשדרג את התחנה בכפר חב"ד, אני מסכים.

לשפר את הגישה אליה ולהקים חניון סביר. אבל עכשיו נראה שכבר מאוחר מדי. מצד שני, הקהל של כפר חב"ד שונה מאוד מהקהל של ירושלים ובני ברק... בקיצור, נחיה ונראה.
 

XrayCharlie

New member
איזה טמטום.

לאנשי כפר חב"ד אין שכל. היום יש להם "תחנה" עלובה עם רכבת אחת בלבד בשעה. הם היו צריכים לאפשר לבנות תחנה חדשה בחניון, לדרוש אוטובוס (חינם) שיעבור בכל הישוב ויאסוף נוסעים לתחנה החדשה. מהיכן המימון לאוטובוס זה? מנתיב האגרה החדש (הרי זה אמור להיות מקור המימון לאוטובוסים הרבים - שאפשר היה לחסוך כמעט את כולם - שייצאו מהחניון לת"א). הסכם כזה היה חוסך כסף רב לזכיין. ברור לכל כי על מנת שחניון זה יצליח חייבות להיות בו רכבות בתדירות גבוהה. לדעתי 2 הרכבות בקו אשקלון-בנימינה היו עוצרות בו, רכבת רחובות-נתניה (היחידה שעוצרת היום בכפר חב"ד) וגם רכבת ראשל"צ-כ"ס (שעוצרת בגני אביב). הם יכלו לקבל 4 רכבות בשעה בתחנה נורמלית אבל... מי אמר שחב"ד זה חוכמה, בינה ודעת? אני מערער על קביעה זו.
 

raminec

New member
שים לב למשפט הכי חשוב בכתבה!

"בסיוע שר התחבורה דאז מאיר שיטרית קיבלה הוועדה המחוזית את התנגדות המועצה האיזורית וועד כפר-חב"ד להעתקת תחנת הרכבת מכפר-חב"ד." מאיר שיטרית ידוע כמטה דעותיו ומעשיו לכל המרבה במתפקדים למפלגתו. בעצם מי לא...
 

easylivin

New member
כן, שמתי לב...

מעניין שאחריו היה כבר שר אחר במשך תקופה ארוכה ("השר שנעלב"). היום המפלגה של שניהם כבר לא בשלטון, ושר התחבורה החדש הספיק להגיד בינתיים כמה דברים שהיו כלבבי וכמה כאלה שלא. נשאר לחכות ולראות מה הוא יעשה בפועל. כתבות כמו זאת שהתפרסמה על המחדל בשפירים, יכולות אולי לעזור במעט...
 

amit1270

New member
דווקא שטרית הוא לא מאלה

ותוצאות הפריימריס יעידו על כך כאלף עדים.
 

raminec

New member
אני חושב שאתה זקוק לשיחה

עם בועז בנושא שיתן לך שיעור קצר בנושא
 

amit1270

New member
כבר עברתי אצלו את כל הקורס ../images/Emo13.gif

כנראה אני לא תלמיד מי יודע כמה...
 

easylivin

New member
מצאתי את הידיעה מ-2004 ב"חדשות הרכבת":

שר התחבורה החליט לבטל את הקמת תחנת שפירים בדיון שנערך אתמול בלשכת שר התחבורה, מאיר שטרית, בהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל, מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל ומנכ"ל 'נתיבי איילון' נדון מחדש נושא נתיב האגרה והתחבורה הציבורית בכניסה מכביש 1 לתל אביב. בסיכומו החליט שר התחבורהף בין היתר, שתבוטל הקמת תחנת הרכבת שתוכננה בסמוך למחלף שפירים, בעלות של 105 מיליון ש"ח, מפני שמיקומה הוא במרחק של 1.2 ק"מ בלבד מתחנת כפר חב"ד. לפני פרסום המכרז להקמת הנתיב יתואם התוואי שלו עם התוואי המתוכנן של המסילה הרביעית בקו האיילון, כדי למנוע התנגשות ביניהם. מקור: "הצופה" 07.12.2004
 
למעלה