הנקה וחזרה לעבודה

Jelly Belly27

New member
הנקה וחזרה לעבודה

היי ליאת,
קודם כל מתנצלת על האורך..
התינוק שלי בן ארבעה וחצי חודשים, נולד כמעט 4 ק"ג, ושוקל כיום כ-7.5 ק"ג.
מאז הלידה בהנקה מלאה, מקבל בקבוק שאוב בערב. לרוב, מבקש לאכול כמות של כ 230-240מ"ל, לעיתים משאיר מעט בבקבוק.
על אף שיועצת ההנקה שסייעה לי לאחר הלידה אמרה לי לא מזמן כי כמויות כאלה הן בבחינת האבסת הילד, ובהתאם לעצתה ניסינו להוריד את כמות החלב אך הוא נשאר רעב ולא נרגע עד שקיבל את כמות החלב אליה רגיל.
לפני כשבוע התחלנו בטעימות של מוצקים, התינוק מגלה עניין רב והנאה מהאוכל שקיבל עד כה ואני מקווה כי בקרוב אוכל להחליף אחת הארוחות או אף שתיים בארוחות מוצקים.
בעוד כשבועיים הוא אמור להתחיל הסתגלות בגן והתחלתי לבנות מאגר חלב שאוב וקפוא ואני נתקלת בקושי רב "לספק" את הכמות היומית: גם להקפיא לפחות אחת ליום 250מ"ל לגן (משום שאינני יודעת מהי כמות החלב שהוא יונק בארוחות הבוקר והצהריים שלו מעדיפה להשאיר יותר חלב מאשר פחות מידי) וגם 250 נוספים עבור הבקבוק ערב שלו.
חשוב לי לציין כי מאז שההנקה התבססה לא הרגשתי מחסור בחלב בשום שלב ולכן הייתי בטוחה כי בניית המאגר תהיה פשוטה בהרבה יותר כי כמות החלב יחסית גבוהה.
אף שאני מקפידה לשתות מידי יום תה שומר ולאכול שקדים, אינני מצליחה להגיע לכמויות הנ"ל ואני מוצאת את עצמי לא רק במרדף אחרי השאיבות והחלב, אלא בלחץ נוראי שמא לא יספיק לי החלב הקפוא לגן והילד ישאר רעב...
אגב, למרות שבתקופה הראשונה אעבוד משרה חלקית (אעדר מהבית כ-7 שעות) לא בטוח כי אוכל לשאוב במהלך יום העבודה אלא ככל הנראה רק לאחר ההגעה הביתה בצהריים.
מתוך לחץ וייאוש, שוקלת להתחיל כעת לשלב לו תמ"ל פעם ביום, למשל בבקבוק של הערב, על מנת שיתרגל לטעם, כך שבמידת הצורך יוכלו לתת לו בגן השלמה אם החלב אם לא יספיק.
  1. האם לדעתך יש צורך להתחיל להרגילו לתמ"ל כבר מעכשיו? או שניתן לחכות לתקופה שלאחר הסתגלות? מצד אחד הייתי מעדיפה שבתקופה מלאת שינויים כמו עכשיו (טעימות, גן..) שלא יחול שינוי נוסף, אך מצד שני מפחדת שלא ירצה לקחת תמ"ל כשכבר יהיה בגן ולא לי יותר חלב קפוא לתת...
  2. האם שילוב של תמ"ל לאחר 5 חודשי הנקה עלול לעורר בעיות? כלומר, האם לאחר קבלת התמ"ל הוא עלול לסרב להנקה? והאם לאחר 7 שעות מידי יום בהם לא אשאב ולא אניק לא תיפגע תפוקת החלב? אני כן מעוניינת להמשיך להניק אותו בשאר הזמן שאינו יהיה בגן (כולל במקום הבקבוק ערב שהוא מקבל היום)
  3. אשמח לעצות וטיפים נוספים להמשך הנקה לאחר החזרה לעבודה...
תודה רבה מראש
 

Jelly Belly27

New member
תוספת קטנה


שכחתי לציין שאני שואבת כל יום פעמיים ביום- בבוקר מיד לאחר שהוא יונק ובערב בעת שהוא מקבל בקבוק
לאחרונה ניסיתי מספר פעמים גם לשאוב במהלך היום אך הכמויות שיוצאות כה מזעריות (20-30מל) כך שויתרתי...
 
חזרה לעבודה

הי,
ראשית חשוב שתסתכלי בחצי הכוס המלאה ותראי איזה יופי שעד עכשיו הנקת בהנקה מלאה ונתת את מקסימום האיכות התזונתי והתפתחותי לתינוקך.
חזרה לעבודה זו אכן תקופה מאתגרת של הסתגלות לשינויים גם עבורך וגם עבור התינוק.
בד"כ אין סיבה לתת תמ"ל בכדי להרגיל לטעם, אבל כן שווה לנסות פעם פעמיים לפני בכדי לראות שאין תגובה אלרגית בכל זאת מדובר בחלבון פרה ויש תינקות רגישים.
לגבי שאיבה, בד"כ גוף האם יודע לווסת את תפוקת החלב ביחס לצורך של התינוק.
נכון שאידאלית ואם מתאפשר מבחינתך שווה לבצע לפחות שאיבה אחת במהלך 7 השעות בהן אתם לא ביחד, זה גם ישמר את תפוקת החלב היומית וגם יספק לך עוד מנה של השלמה שתוכלי להעביר לגן.
אבל במידה ולא מתאפשר חשוב להניק לפני היציאה לעבודה ומיד עם החזרה.
אם במהלך העבודה תרגישי התמלאות ואי נוחות בשלב מסויים את יכולה בשרותים לעשות סחיטה קלה של השד בכדי לשחרר את הלחץ שנוצר, אני מניחה שתוך מספר ימים תפוקת החלב בשד בפרק הזמן המסויים הזה ילך ויפחת.
אין מניעה בשבתות וחגים להניק בשעות אלה, מקסימום יהיו יותר הנקות ביום זה וביום המחרת אולי תרגישי מעט מלאות בשעה הספצפית שבה התרחשה ההנקה.
אין סיבה שאם נוצר הצורך להשלמה בתמ""ל התינוק יגיע למצב של סרוב להנקה.
סה"כ הוא רגיל פעם ביום לבקבוק (שאוב) הוא מתחיל מוצקים, מי שייתן את הבקבוק בגן יהיו הגננות ולא את. אני מאמינה שבזמן שהוא יהיה איתך הוא יישמח לינוק מהשד, כי מעבר לתזונה מדובר בהליך רגשי של חום ומגע (זמן איכות משותף), ואין סיבה שהוא יירצה לוותר.
הכי חשוב אל תלחיצי את עצמך, תהני מתקופת ההנקה שנשארה לך, תבצעי שאיבות ככל שסדר היום מאפשר לך וגם אם יהיה צורך בהשלמה אני מאמינה שזה יהיה בכמות יחסית קטנה , מה שלא ייפגע ביתרונות ההנקה.
אני מאמינה שחייבת להיות התאמה בין המציאות ליכולות בכדי לשמור על הגיון ושפיות.
זה נכון שההמלצה היא להנקה בלעדית עד גיל חצי שנה אבל מה יעשו אימהות שזקוקות לחזור לעבודה כעבור 3/4/5 חודשים.
לגבי הכמויות אכן מדובר בכמות יחסית גדולה של צריכה בבקבוק.
אבל כאשר הרגל מתבסס מאוד קשה לעשות את השינוי, מה גם שבהאכלה בבקבוק יש נטיה להאכלת יתר, אבל לא הייתי נלחמת עכשיו בנסיון לשנות.
מה שכן מכיוון שבשעות הבוקר הוא עדיין לא רגיל לבקבוק והוא מתחיל עם מזון מוצק, אפשר להציע לו קודם כל ארוחה ובמידת הצורך את ההשלמה של הבקבוק יכול להיות שהמצב יהיה יותר מאוזן והוא לא יגיע לכמויות של 230 זמ"ק לבקבוק אלא פחות ואז תזדקקי לפחות חלב שאוב.
אם תזדקי לעוד הבהרות בשמחה, בהצלחה עם החזרה לעבודה ולפעוטון.
ליאת ארנון
 

Jelly Belly27

New member
קודם כל מתנצלת שלא עניתי קודם לכן...

דבר שני, רציתי להגיד המון תודה על התשובה המפורטת, שעזרה לי מאוד והעלתה לי את הביטחון לקראת השלב הבא, הכניסה לגן והמעבר למוצקים ותמ"ל (חלקי). אחרי שקראתי את מה שכתבת (מספר פעמים
) אני הרבה יותר רגועה ושלמה עם מתן תמ"ל במידת הצורך בגן וכבר לא "רודפת" אחרי השאיבות וההקפאות..
אז שוב המון תודה!
 
למעלה