הנח"ל ואנחנו.....

ר י מ ה

New member
הנח"ל ואנחנו.....

היי לכולם!! לפני שבוע הייתי בגדנ"ע...... הייתה לי הארה בנוגע לצבא וכל זה..... אני ממש רוצה לעשות תפקיד משמעותי בצבא ואני חוששת שכשאני אצא לשנת שירות ואחר כך אתגייס לנח"ךל, אני אדפק ממש. אילו תפקידים אפשר לעשות בנח"ל? ומה הקשר של התנועה אליו? למה אי אפשר להתגייס נגיד לגבעתי עם הגרעין? אכן, שאלות של ילדה קצת בורה אבל בכל זאת, אשמח לקבל תשובות. תודה ויום טוב.
 
למה דוקא נח"ל????

טוב אז לפי מה שהבנתי כיום נח"ל זה המסגרת היחידה בצבא שמאפשרת חיי גרעין... זאת אומרת שזאת המסגרת היחידה שמתחייבת לדוגמה לשים בני גרעין באותה מחלקה ודברים כאלה... וגם היחידה שמסכימה להוציא את הגרעין לפרק משימה... אף יחידה אחרת לא תשחרר את החיילים שלה באמצע השרות לחזור לגור יחד כגרעין... ולמה דוקא הנחל???? הנחל הוקם מבני גרעינים על ידי בן גוריון בשביל המטרה הזאת, שחברה מתנועות נוער יעשו שנת שרות ויתגייסו יחד ובזמן השרות הצבאי שלהם יוכלו גם לעשות משימה חינוכית.... החתימה לנחל זה המשך של המסורת הזאת.... בקשר לתפקידים שאפשר לעשות בנח"ל אני לא ממש סגורה...
 

Gefi Giraf

New member
תגובה...

עד כמה שידוע לי, התפקידים שניתן לבצע בנח"ל במסגרת הגרעין הם גדוד 50 (לבנים בלבד), קרק"ל, ותפקידים חינוכיים כגון מד"ן\ית, מורה חייל\ת וכד' אגב-היו כבר יוצאים מהכלל... אני שמעתי על מישהי שלאחר שנת שירות המשיכה עם הגרעין אך את שירותה הצבאי עשתה בחיל המודיעין, וגם שמעתי על גרעין משכבת הר"ב או הר"ד שיצא לשריון כגרעין. אבל לא נראה לי שעושים את זה יותר.
 

נ י צ ן 5

New member
קבלי הסבר...

הנחל הוא המסגרת היחידה שאפשר לשרת ולהשאר גרעין,כי הוא הוקם בדיוק בשביל זה! כדי שגרעינים יוכלו להמשיך להתקיים הבנים (בעלי כושר קרבי) משרתים ביחד בגדודו 50 והבנות הולכות להיות מורות חילות או מכ"יות (כל הזמן רק מתווספים תפקידים ובטוח שיש עוד ..) או שהבנים והבנות ביחד הולכים לקרקל.. אם את רוצה להשאר במסגרת הגרעין בזמן השרות הצבאי את חייבת לשרת בנ"חל. חוצמזה שהחתימה לנ"חל גם אומרת פרק משימה של שנה עם הגרעין ועוד כמה חודשים של של"ת(שירות ללא תשלום..) חוצמזה, שיש לך עוד מלא זמן..(את ביא, נכון?!) אז אל תטרידי את עצמך בשאלות כאלה..
 
כן, נח"ל זה מעאפן../images/Emo3.gif

אבל זו המסגרת היחידה בצבא שמאפשרת המשך פעילות גרעינית.
 

Wedwil

New member
תפקיד משמעותי

להיות חלק ממפעל חינוכי על כל מרכיביו הינו תפקיד משמעותי. בין עם זה להיות מחנך מטעם הצבא, אפסנאי, נהג או פקיד לכל תפקיד יש השפעה מכרעת ותרומה בלתי ניתנת לשיעור על אופן החינוך ואיכות החינוך של החניך.
 
תמיד זה ככה אחרי הגדנ"ע

אני הייתי בטוח שאני הולך לדובדבן. חוץ מזה, תחשבי על זה ככה - את התפקיד שלך בצבא תחליץ מישהי אחרת כי תפקיד חשוב בצבא כולם רוצים. זה מאדיר את האידבידואל ומעלה את האגו עשרות מונים, אך את התפקיד החינוכי שאת בוחרת לעשות לא יהיה אף אחד שיעשה במקומך. זה לא קל לקחת אחריות על משהו של מפתח אותי באופן מיידי אבל זה כל העניין. כאן את שונה משאר גילך שבוחרים להרוויח מלא כסף באיזה תפקיד "מגניב" בצבא [צבא קבע] בעוד שאת חיה חיים של ענווה וסגפנות. ואגב, כל גרעין שולח אחוז מסוים מתוכו לפיקוד ואם רוצים אפשר להמשיך לקצונה. הרמטכ"ל, בוגי יעלון, הוא כזה.
 

Wedwil

New member
בוגי

אינו אחוז פיקוד, הוא סיים את המסלול הצבאי יחד עם הגרעין שלו והתגייס מחדש לצה"ל אחרי יום כיפור מתוך ההכרה שצה"ל צריך קצינים טובים אחרי שבר כזה גדול. בוגי הינו בן-גרעין בוגר לכל דבר
 

DRozen

New member
הנחל והנוע"ל

אני חושב שאם את באמת רוצה תשובה רצינית, את צריכה לחפש אותה במקום שמאפשר שיחה רצינית (נגיד בקן עם המדריך) כי הנושא הזה הוא מאוד רגיש ומורכב.
 
קודם כל

רצוי לברר, מה זה אומר בשבילך "תפקיד משמעותי" ? ואיפה את על ציר ה"משמעותי זה מיצוי הפוטנציאל שלי" לבין "משמעותי זה משמעות לגבי החברה, הצבא, וכו'" ? בכנות.
 

פרם שי

New member
גיא, הם היינו אך

יש איזה מיתוס, שיש דבר כזה שנקרא "משמעותי לחברה". את החברה לא מענין מה אתה עושה בשבילה. אם אתה רוצה תהיות משמעותי לחברה, אתה חייב לממש את מלוא הפוטנציאל שלך. הקרבה, בינוניות עצמית, ותחושה של "גיבור", לא מסייעים לא לאדם הפרטי ולא לחברה לצמוח ולהתפתח למשהו טוב יותר. מימוש פוטנציאל אישי, כן.
 

פרס שי

New member
שטויות בשמן ברקסים

תרומה לחברה בעזרת המימוש העצמי? איזה מין שטויות אלו? זה נקרא אגואיזם אישי, לשים את עצמך מעל הכל. בטח גם השתמטת מצה"ל...
 

פרם שי

New member
אהבתי את השמן ברקסים../images/Emo6.gif

אם תרצה להבין באמת על מה אני מדבר, ולקבל דוגמאות, אז אפשר יהיה לדבר על הנושא. אם אתה חושב שרק ההקרבה שלך על מזבח התנועה והקבוצה היא הדרך הנכונה, אז נדבר בעתיד, במידה ותשנה מעט מדעתך. ולמען הסר ספק - אני בהחלט חשבתי, באמת בתמים ובמלוא הכוונה, שלחיות על פת לחם ולעשות ויתורים מרחיקי לכת על החיים של האשדם עצמו, למען החברה, זו דרך נכונה שאני רוצה ללכת בה. עד שראיתי איך זה הורס את כל מי שסביבי, את כל מי שמאמין בדרך כזאת גם, ואיך נשאר מהם אפר אנוש. צריך תמיד לזכור ולא ליפול במכשלה הישנה שקיבוצים - אנחנו מעצבים חברה בשביל לאפשר לאדם לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. לא לשום מטרה אחרת.
 

פרס שי

New member
אתם הדבר היחיד שאתם באמת אוהבים

אנשים כמוך שרואים רק את טובת עצמם מעל לכל. איתכם באמת לא נצליח לשנות כלום. עם תבדוק, תראה שחיים בקבוצה תמיד מחייבים הגבלה של תחום הפרט. אנחנו מנסים ליצור חברה אחרת, בה האדם במרכז ההוייה, ויתורים שעושים למען מטרה זו, עושה כל אחד בעצמו ומרצונו. ובגלל זה בטח עזבת את התנועה, היית צריך לעשות קצת ויתורים...הפריעו לך "להגשים" רק את עצמך...ועכשיו אתה מבקר ומאשים את התנועה ותנועת הבוגרים בכישלון של עצמך. לדעתי, לא בוגר מיצדך בכלל
 

פרם שי

New member
קודם כל תחליף את השם

אם יש לך משהו רציני להגיב, כמו שנראה שאתה רוצה לעשות, אז תן כבוד גם למי שמולך. זה א.ב. במה שאתה מנסה ליצור בחייך בקבוצה ובתנועה לא? שני - אל תניח הנחות. אל תכתוב "אנשים שכמוך", כשאינך יודע דבר אודותיי. אפשר להגיד הרבה דברים עלי, אבל את מה שכתבת, פשוט לא תמצא מישהו שיסכים איתך על הענין. ואגב, במקרה שפיספסת את הפעולה הזאת - כולנו אגואיסטים בבסיסו של ענין. אבל זה כל עוד מדברים על השכל. מתחת לזה יש שכבות, שבהן האני והזולת מתאחדים, וטובתי וטובת הכלל הופכים להיות מחוברים. בדרך התנועתית דהיום, ישנו פער בין אלו, ממספר סיבות שלא אמנה כאן. אני מאמין שיש כיוון חיובי בענין זה, אבל זה יקח עוד זמן. ד"א, אני מאוד מסכים איתך - בכל חיי קבוצה (וחברה בכלל) יש הגבלות על הפרט. לא על זה דיברנו. ודבר אחרון - ממש לא בגלל זה עזבתי. ואיני רואה את עצמי ככשלון כי עזבתי. להיפך, מאז חיי ובהתאם גם יכולת התרומה שלי בחברה עלתה. לכן, איש יקר מי שלא תהיה, אל תניח הנחות ללא לשוחח קודם עם האדם שמולך. אם מה שאתה חושב שנכון לעשות בחיים זה לשפוט אנשים ללא שיחה או מניע, ושזה יאפשר לך שלא לחשוב ולהרהר ברצינות אודות הדברים, שיבושם לך, רק שאתה תגיע לשבר עצמי מהר מאוד (וקבל כהנחה שחוויתי מעט יותר קבוצות ומצבים בחיים התנועתיים ובכלל ממך, ולכן יש לי איזושהיא פרספקטיבה על הענין).
 

ר י מ ה

New member
ובכן.... ובסליחה שלא עניתי מלא זמן.

משמעותי בשבילי זה לתרום מאוד.... וגם אני רוצה תפקיד פיקודי ולצאת לקורס קצינים.... אני לא רוצה להיות סתם מורה חיילת (בלי להעליב או משהו כזה..).. אני רוצה לשאוף ליותר מזה, הרבה הרבה יותר מזה. להגיע הכי גבוה שאפשר...
 

Sonj

New member
מעניין אותי לדעת..

למה? למה את רוצה תפיק פיקודי או לצאת לקורס קצינים? (סתם מעניין אותי)
 

Gefi Giraf

New member
גם אני נמצא עכשיו בהתלבטות הזו...

אני מתמיין בינתיים לקורס טייס ועד עכשיו לא עפתי, ויש לי יום סיירות בקרוב, וזה נורא מושך אותי, אבל מצד שני אני ממש אוהב את הגרעין שלי, ורוצה להמשיך לחוות הכשרה, וזה יוצר לי התלבטות עצומה... מה לעשות?????
 

NOAL GORILAZMAN

New member
רימה יקרה

רק שתדעי לך: אני מוכן להבטיח לך שבסיסי הגדנ"א שלך היה לפחות מפקד אחד שיצא לבסיס דרך הנח"ל היות וזה בסיס של חיל חינוך מהנח"ל יוצאים בני גרעינים לתפקידים בחיל חינוך ובניהם גם תפקיד כזה של מדריך גדנ"א אז אם את באמת רוצה לעשות בנח"ל משהו משמעותי שקשור להדרכה זה בדיוק בשבילך. ד"א רק שתדעי בשנה שאני הייתי בגדנ"א בשדה בוקר(בשנה שעברה) כל המפקדים היו בני גרעינים של הנוע"ל,שמו"צ וכו...
 
למעלה