הנחה לסטודנטים ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
בשמחה :)

אני לא מאמינה
תודה

כבר שלחת את הטופס עצמו! איזה חמוד אתה.
לא נשאר לי אלא למלא, וכבר ראיתי שאם אני לוחצת על "בחר תמונה", זה מכניס אותי ישר לתיקיית הסורק על המחשב שלי! מעולה. :)
כרגע אני ממהרת, אבל הערב אוכל לבצע כבר את ההרשמה.
תודה, מיכאל.
בשמחה :)
 

מיכי 10

Member
כן, ועכשיו גם ברור לְמה בדיוק אתם מתכוונים

תשובות>>>
1. הטעיית הציבור היא כשעל הכרטיס רשום בעברית ברורה רק את המילים "הלוך ושוב", ללא כל ציון שניתן להשתמש בכרטיס בכל כיוון שרוצים ועבור שני אנשים יחדיו באותו הכיוון וכו'.

באגד אכן המצב הוא שכתוב "כרטיסיה" או כרטיסיית שתי נסיעות (לא יוצא לי לנסוע הרבה לירושלים או לים המלח - אין הרבה קווים של אגד בבאר שבע ולכן אני אל זוכר את הנוסח המלא).

גם הרכבת מטעה את הציבור כי על הכרטיס כתוב "הלוך ושוב".

4. הרב קו הוא כרטיס דיי טוב והדבר הכי טוב בו לנוסע מזדמן הוא "ערך צבור" או כפי שהוא מכונה באגד "ארנק". כדי לטעון ערך צבור כל מה שצריך לעשות הוא לטעון אצל הנהג או במכונות האוטומטיות השונות סכום כסף של 30,50 או 100 ש"ח. לפרופיל נוסע רגיל, כל טעינה שכזו מעניקה תוספת של 25% על סכום הטעינה. כך טעינת 100 ש"ח ,מקנה בעצם 125 ש"ח.

אז מה כל כך טוב בזה לנוסע המזדמן? נניח ואני פעם ב... צריך לנסוע לירוחם ופעם ב... אני צריך לנסוע למצפה רמון ופעם ב... לנתיבות או שדרות. במקום שאחזיק שתי כרטיסיות שאין לי מושג מתי אני אגמור אותן, יש לי ערך צבור. כל פעם שאעלה על קו כלשהו, ירד לי מהערך הצבור סכום הנסיעה כפי שהייתי משלם אותו במזומן. יום אחד, אני נוסע לגוש דן או לאיזור השרון - שוב אני מעביר את הרב קו ויורדת לי נסיעה על סך 6.90 ש"ח.

במקום שתהיה לי כרטיסיה לנסיעות בגוש דן, כרטיסיה לנסיעות בשרון, כרטיסיה לנסיעות בין באר שבע לנתיבות ולשדרות ולירוחם ולמצפה רמון (ולעוד יעדים בדרום) - הכל תחת הערך הצבור והכל עם הנחה שמגלמת בדיוק מופתי את הנחת הכרטיסיה במידה והייתי רוכש כזאת.

ואני נוסע מזדמן, אין לי נסיעות קבועות. ולכן זה בול בשבילי, וזה גם בול בשבילך וכשתנסי את זה, את תביני עד כמה שזה פשוט וכמה זה נוח. הרבה יותר נוח למסור שטר של 50 ש"ח לנהג, במקום לשאול כמה עולה הנסיעה? למצוא את הסכום המתאים לתשלום וכו'.
כן, ועכשיו גם ברור לְמה בדיוק אתם מתכוונים
ב"הטעיית הציבור". אם כך זו באמת הטעיה כלפי כל מי שלא יודע את הדברים. מקווה שזה מתפרסם לפחות "מפה לאוזן".
 
המטרה של ההנחה היא שתהיה נוסע קבוע

התניית הנחה לא צודקת גם לגבי בני-נוער
כשחושבים על זה, ההתניית הנחה ברכישת כרטיסייה היא לא צודקת. אם מישהו זכאי להנחה, הוא צריך לקבל אותה על כל נסיעה שהיא, בלי תנאים.

מצד שני גימלאים משלמים מחיר הרבה יותר זול, וטוב שכך, בלי שמתנים את ההנחה ברכישת כרטיסייה.

כל העניין הזה של התניית הנחה זה משהו מאוד ישראלי, שמשאיר טעם חמוץ בפה. רואים את זה גם (ואני פה מרחיב את היריעה לעניין שלא קשור לתחבורה) בקצבה לנכים שהפכו לגימלאים, וכאילו אומרים להם "אין כפל מבצעים... חשבתם שתיהנו גם מקצבת זקנה וגם מקצבת נכות"? כאילו שהפסיקו להיות נכים ביום שמלאו להם 67, ודווקא בתקופה בחייהם שהם זקוקים לכסף יותר מתמיד, ויותר מזקנים אחרים.

לא שאני רוצה לשנות את המצב דרך כתיבה בפורום תחבורה ציבורית. סך הכל התכוונתי לשאול כאן שאלה וקיבלתי תשובה ברורה.
אבל נראה לי שכאן משלימים עם המצב בהכנעה, ואף אחד לא אומר שזה לא צודק. אולי כולם חושבים שזה נורמאלי.
המטרה של ההנחה היא שתהיה נוסע קבוע
ולא נוסע מזדמן.
לכן זה בהחלט מוצדק שההנחה היא רק על כרטיסיות
 

מיכי 10

Member
"מתוך שלא לשמהּ - בא לשמהּ"...

המטרה של ההנחה היא שתהיה נוסע קבוע
ולא נוסע מזדמן.
לכן זה בהחלט מוצדק שההנחה היא רק על כרטיסיות
"מתוך שלא לשמהּ - בא לשמהּ"...
זאת בטח לא הכוונה של קובעי מדיניות ההנחות בתח"צ. אבל אולי אם היו נותנים את ההנחות גם על נסיעות מזדמנות, כולל נסיעות בודדות, זה היה מושך אנשים להשתמש יותר בתח"צ...
למשל אני, שבמשך כל החיים היתה לי רתיעה עזה מתחבורה ציבורית - ככל שהתח"צ משתפרת, והתנאים שלה נעשים ידידותיים יותר - יותר אני משתמשת בה. אבל בינתיים זו "אהבה התלויה בדבר". וכידוע: "כָּל אַהֲבָה שֶׁהִיא תְלוּיָה בְדָבָר, בָּטֵל דָּבָר, בְּטֵלָה אַהֲבָה"
.
 

DoronModan

New member
מוצדק? אולי לתח"צ, לא צודק לנוסעים

המטרה של ההנחה היא שתהיה נוסע קבוע
ולא נוסע מזדמן.
לכן זה בהחלט מוצדק שההנחה היא רק על כרטיסיות
מוצדק? אולי לתח"צ, לא צודק לנוסעים
לקח לי הרבה זמן להבין למה התכוונת שזה מוצדק שההנחה היא רק על כרטיסיות.
כנראה אתה כותב מנקודת מבט כללית שכזו, אבל מי שנדפק כאן זה הנוסע. זכאי להנחה, בכאילו, אבל בפועל לא מקבל אותה !

י
 

מיכי 10

Member
*לא מוצדק* כלפי הנוסעים, גם אם הגיוני

מוצדק? אולי לתח"צ, לא צודק לנוסעים
לקח לי הרבה זמן להבין למה התכוונת שזה מוצדק שההנחה היא רק על כרטיסיות.
כנראה אתה כותב מנקודת מבט כללית שכזו, אבל מי שנדפק כאן זה הנוסע. זכאי להנחה, בכאילו, אבל בפועל לא מקבל אותה !

י
*לא מוצדק* כלפי הנוסעים, גם אם הגיוני
מבחינת משרד התחבור,( או מי שאחראי על מחירי הכרטיסים ועל הזכאוּת להנחות).
 

DoronModan

New member
בדיוק. וזה דווקא ימנע ממני להפוך לנוסע קבוע!

*לא מוצדק* כלפי הנוסעים, גם אם הגיוני
מבחינת משרד התחבור,( או מי שאחראי על מחירי הכרטיסים ועל הזכאוּת להנחות).
בדיוק. וזה דווקא ימנע ממני להפוך לנוסע קבוע!
אם אני סטודנט - אז בלי התניות, סיבוכים, וגזֵרות אחרות!
שם המשחק כאן זה להקשות היכן שאפשר.
"במדינה מתוקנת" (אומרים את זה הרבה באשר לקלקולים שיש לצערנו במדינתנו האהובה) סטודנט יכול, לדוגמא להחליט שבכיוון אחד הוא נוסע בהנחת סטודנט, ובכיוון השני נגיד תופס טרמפ, באופניים, או כל דרך אחרת.

גישה כזו לא תגרום לי להפוך לחובב תחבורה ציבורית. ממש להפך!
 

מיכי 10

Member
אותי אתה לא צריך לשכנע.

בדיוק. וזה דווקא ימנע ממני להפוך לנוסע קבוע!
אם אני סטודנט - אז בלי התניות, סיבוכים, וגזֵרות אחרות!
שם המשחק כאן זה להקשות היכן שאפשר.
"במדינה מתוקנת" (אומרים את זה הרבה באשר לקלקולים שיש לצערנו במדינתנו האהובה) סטודנט יכול, לדוגמא להחליט שבכיוון אחד הוא נוסע בהנחת סטודנט, ובכיוון השני נגיד תופס טרמפ, באופניים, או כל דרך אחרת.

גישה כזו לא תגרום לי להפוך לחובב תחבורה ציבורית. ממש להפך!
אותי אתה לא צריך לשכנע.
אני בעד כמה שיותר חופש בחירה. לא יכולה לסבול כפייה מכל סוג שהוא.
גם אני בעד שתהיה לנוסע (כולל נוסע בעל זכות הנחה) האפשרות המלאה לבחור באיזה אמצעי תחבורה הוא נוסע לכל מקום ובכל כיוון. ולא סביר בעיני שההחלטה שלו תצטרך להיות תלויה בכך שבתנאים מסויימים, הוא עלול להפסיד את ההנחה שהוא זכאי לה.

(יש גם הבדל של כמעט פי 2 במחירים בין הרכבת והאוטובוס. אבל אני מניחה שזה תלוי כבר בעלויות האחזקה של כל אחד מהם. אז על כך כנראה אין מה לדבר).
 

DoronModan

New member


אותי אתה לא צריך לשכנע.
אני בעד כמה שיותר חופש בחירה. לא יכולה לסבול כפייה מכל סוג שהוא.
גם אני בעד שתהיה לנוסע (כולל נוסע בעל זכות הנחה) האפשרות המלאה לבחור באיזה אמצעי תחבורה הוא נוסע לכל מקום ובכל כיוון. ולא סביר בעיני שההחלטה שלו תצטרך להיות תלויה בכך שבתנאים מסויימים, הוא עלול להפסיד את ההנחה שהוא זכאי לה.

(יש גם הבדל של כמעט פי 2 במחירים בין הרכבת והאוטובוס. אבל אני מניחה שזה תלוי כבר בעלויות האחזקה של כל אחד מהם. אז על כך כנראה אין מה לדבר).
 

olli3

New member
מנהל
פער המחיר אינו קשור לכך.

אותי אתה לא צריך לשכנע.
אני בעד כמה שיותר חופש בחירה. לא יכולה לסבול כפייה מכל סוג שהוא.
גם אני בעד שתהיה לנוסע (כולל נוסע בעל זכות הנחה) האפשרות המלאה לבחור באיזה אמצעי תחבורה הוא נוסע לכל מקום ובכל כיוון. ולא סביר בעיני שההחלטה שלו תצטרך להיות תלויה בכך שבתנאים מסויימים, הוא עלול להפסיד את ההנחה שהוא זכאי לה.

(יש גם הבדל של כמעט פי 2 במחירים בין הרכבת והאוטובוס. אבל אני מניחה שזה תלוי כבר בעלויות האחזקה של כל אחד מהם. אז על כך כנראה אין מה לדבר).
פער המחיר אינו קשור לכך.
פער המחיר הינו עניין היסטורי. בעבר נסיעה באוטובוס אל מול נסיעה ברכבת בין אותם היעדים הייתה זהה במחיר (מקסימום שקל או שניים לכאו או לכאן). עם השנים ועם המכרזים הרבים שחלקם היו גם על מחיר הנסיעה, הוזלו קווי אוטובוס רבים. מה שגרם לפערי מחיר גבוהים.

עת הרפורמה בגוש דן והשרון, שונו תעריפי הנסיעה והוזלו משמעותית לרוב משתמשי התח"צ באיזור המרכז מלבד לנוסעי הרכבת. כך נסיעה מראשל"צ לפתח תקווה בקו 164 של אגד תעלה רק 6.90, אבל ברכבת ישראל המחיר עומד על 27.5 - פי 4.

אבל יש גם קווי רכבת שזולים יותר מהאוטובוסים, גם בנסיעה בודדת וגם בחופשי חודשי.

בקרוב תעלה כתבה בנושא בה גם אני מדבר על העניין, הכתבה כבר צולמה. מתי תשודר? טרם נקבע.
 

מיכי 10

Member
בואנ'ה מיכאל, אז תודיע לפני שתופיע


פער המחיר אינו קשור לכך.
פער המחיר הינו עניין היסטורי. בעבר נסיעה באוטובוס אל מול נסיעה ברכבת בין אותם היעדים הייתה זהה במחיר (מקסימום שקל או שניים לכאו או לכאן). עם השנים ועם המכרזים הרבים שחלקם היו גם על מחיר הנסיעה, הוזלו קווי אוטובוס רבים. מה שגרם לפערי מחיר גבוהים.

עת הרפורמה בגוש דן והשרון, שונו תעריפי הנסיעה והוזלו משמעותית לרוב משתמשי התח"צ באיזור המרכז מלבד לנוסעי הרכבת. כך נסיעה מראשל"צ לפתח תקווה בקו 164 של אגד תעלה רק 6.90, אבל ברכבת ישראל המחיר עומד על 27.5 - פי 4.

אבל יש גם קווי רכבת שזולים יותר מהאוטובוסים, גם בנסיעה בודדת וגם בחופשי חודשי.

בקרוב תעלה כתבה בנושא בה גם אני מדבר על העניין, הכתבה כבר צולמה. מתי תשודר? טרם נקבע.
בואנ'ה מיכאל, אז תודיע לפני שתופיע

בטלוויזיה? מקווה שלא בכבלים, אלא באחד הערוצים הרגילים...

מעניין מאד הסיפור שלך על פערי המחירים בין האוטובוסים והרכבת. ממש לא ייאמן. ואגב, את קו 164 אני מכירה קצת. אבל לא ידעתי שיש רכבת בין ראשל"צ ופ"ת.

ורק מתוך סקרנות - איפה למשל יש קווי רכבת זולים מקווי אוטובוס?

אז אל תשכח להודיע על שידור הכתבה, טוב?
 

olli3

New member
מנהל
אז ככה>>>

בואנ'ה מיכאל, אז תודיע לפני שתופיע

בטלוויזיה? מקווה שלא בכבלים, אלא באחד הערוצים הרגילים...

מעניין מאד הסיפור שלך על פערי המחירים בין האוטובוסים והרכבת. ממש לא ייאמן. ואגב, את קו 164 אני מכירה קצת. אבל לא ידעתי שיש רכבת בין ראשל"צ ופ"ת.

ורק מתוך סקרנות - איפה למשל יש קווי רכבת זולים מקווי אוטובוס?

אז אל תשכח להודיע על שידור הכתבה, טוב?
אז ככה>>>
הכתבה תשודר במהדורה המרכזית של ערוץ 10.

יש רכבת מכל תחנת רכבת לכל תחנת רכבת בישראל, גם אם הדבר מצריך החלפת 3 רכבות. אם אני נוסע מבאר שבע לכפר סבא, אני נדרש להחליף רכבת בת"א, אבל אני רוכש כרטיס לכפר סבא - לא לת"א ואז עוד כרטיס לכפר סבא.

לכן, אם תחפשי רכבת מראשל"צ לפתח תקווה באתר הרכבת, תקבלי את זמני הנסיעה, מקום ההחלפה וזמן ההמתנה להחלפה ואת עלות הנסיעה - 27.50 ש"ח. גם מכפר סבא לראשל"צ מחיר הנסיעה גבוה פי 3 מנסיעה באוטובוס ושם אין צורך בהחלפת רכבות.

מנהריה לחיפה ברכבת - 15.5 ש"ח ובאגד 19 ש"ח.

הרצליה - ת"א: ברכבת: 9 ש"ח.
באוטובוס, קו 90 מטרופולין ו501/502 אגד: 10.90 ש"ח. בנתיב אקספרס קווים 600/601/605/606/604/618: 8.20 ש"ח.

בחופשי חודשי:

רמלה-לוד <> ת"א: ברכבת 299 ש"ח, באוטובוסים (משותף לאגד ולקווים) 345 ש"ח.

ראשון לציון <> לוד: פער של קצת יותר מפי 1.5

ברכבת: 195.50 ש"ח
באוטובוס (משותף לאגד ולקווים): 300 ש"ח.

אודיע כשיודיעו לי, למרות שזה לא ממש מעניין אותי.
 
הנקודת מבט היא של המשק בישראל

מוצדק? אולי לתח"צ, לא צודק לנוסעים
לקח לי הרבה זמן להבין למה התכוונת שזה מוצדק שההנחה היא רק על כרטיסיות.
כנראה אתה כותב מנקודת מבט כללית שכזו, אבל מי שנדפק כאן זה הנוסע. זכאי להנחה, בכאילו, אבל בפועל לא מקבל אותה !

י
הנקודת מבט היא של המשק בישראל
הנחות סטודנטים ותלמידים נועדו על מנת להשריש בהם את השימוש בתחבורה ציבורית. לכן הן מכוונות לכרטיסיות וערך צבור. ולא לכרטיסים בודדים.
יוצא דופן זה כמובן סטודנט שרכש חופשי סמסטריאלי, במקרה הזה הוא אכן נוסע בתחבורה ציבורית, אז יכול לקבל הנחה גם על כרטיס בודד.

אין שום סיבה שסטודנט יקבל הנחה על נסיעה בודדת.
 

DoronModan

New member
סורי, זה לא ממש הגיוני

הנקודת מבט היא של המשק בישראל
הנחות סטודנטים ותלמידים נועדו על מנת להשריש בהם את השימוש בתחבורה ציבורית. לכן הן מכוונות לכרטיסיות וערך צבור. ולא לכרטיסים בודדים.
יוצא דופן זה כמובן סטודנט שרכש חופשי סמסטריאלי, במקרה הזה הוא אכן נוסע בתחבורה ציבורית, אז יכול לקבל הנחה גם על כרטיס בודד.

אין שום סיבה שסטודנט יקבל הנחה על נסיעה בודדת.
סורי, זה לא ממש הגיוני
לא חושבים על טובת הסטודנט, אלא על שיקולים אחרים, טובים ככל שיהיו.

אני יכול להבין שחברה *פרטית* תרצה, משיקולים מסחריים שלה, להתנאות הנחה במנוי, כרטיסיה וכו'.

אבל אין הצדקה להימנע מהנחות כאשר מדובר בזכות יסוד של אנשים להתנייד בתחבורה ציבורית, בכמות ובתדירות ש*הם* רוצים להשתמש בה. כשחושבים על זה קצת, ולא מסתכלים רק על טובת המשק וכו' וכו', זו גישה חזירית.
בשביל טובת המשק אפשר היה לדוגמא, לבטל את הביטוח הלאומי, או לקצץ דרסטית בשרותים שלו.
 
אבל זה השיקול היחיד.

סורי, זה לא ממש הגיוני
לא חושבים על טובת הסטודנט, אלא על שיקולים אחרים, טובים ככל שיהיו.

אני יכול להבין שחברה *פרטית* תרצה, משיקולים מסחריים שלה, להתנאות הנחה במנוי, כרטיסיה וכו'.

אבל אין הצדקה להימנע מהנחות כאשר מדובר בזכות יסוד של אנשים להתנייד בתחבורה ציבורית, בכמות ובתדירות ש*הם* רוצים להשתמש בה. כשחושבים על זה קצת, ולא מסתכלים רק על טובת המשק וכו' וכו', זו גישה חזירית.
בשביל טובת המשק אפשר היה לדוגמא, לבטל את הביטוח הלאומי, או לקצץ דרסטית בשרותים שלו.
אבל זה השיקול היחיד.
אם רוצים להקל על הסטודנט, אז למה לא לתת לו גם הנחות על הבלו בזמן תדלוק? זה עוד יותר "יקל לו על התחבורה".

הסיבה היחידה להנחה היא להרגיל אותו לתחבורה ציבורית, וזה אומר רק לחוזים מתמשכים כמו כרטיסיות.
לצערנו מכניסים עכשיו ערך צבור לכל הארץ, אז לא ירחק היום והסטודנטים יקבלו הנחה גם על נסיעות מזדמנות באמצעות ערך צבור שיטענו לכרטיסם.
 

מיכי 10

Member
תראה, חול נטוש, אם מה שעומד לנגד מי שמחליטים

אבל זה השיקול היחיד.
אם רוצים להקל על הסטודנט, אז למה לא לתת לו גם הנחות על הבלו בזמן תדלוק? זה עוד יותר "יקל לו על התחבורה".

הסיבה היחידה להנחה היא להרגיל אותו לתחבורה ציבורית, וזה אומר רק לחוזים מתמשכים כמו כרטיסיות.
לצערנו מכניסים עכשיו ערך צבור לכל הארץ, אז לא ירחק היום והסטודנטים יקבלו הנחה גם על נסיעות מזדמנות באמצעות ערך צבור שיטענו לכרטיסם.
תראה, חול נטוש, אם מה שעומד לנגד מי שמחליטים
על מדיניות המחירים בתח"צ, הוא השאיפה להרגיל את הציבור להשתמש בה יותר, הרי שאת המטרה העיקרית, בגדול, הם השיגו: רבים מעדיפים כיום להתנייד בתחבורה ציבורית. זה הושג גם בעזרת שיפורים רבים בתח"צ. אבל הנחות קצת יותר הגיוניות, ובשיטות יותר ידידותיות, לא יגרעו מהמגמה, אלא רק יתרמו לה עוד
 

olli3

New member
מנהל
לא מדויק. הערך הצבור מחליף כרטיסיות שמקנות

אבל זה השיקול היחיד.
אם רוצים להקל על הסטודנט, אז למה לא לתת לו גם הנחות על הבלו בזמן תדלוק? זה עוד יותר "יקל לו על התחבורה".

הסיבה היחידה להנחה היא להרגיל אותו לתחבורה ציבורית, וזה אומר רק לחוזים מתמשכים כמו כרטיסיות.
לצערנו מכניסים עכשיו ערך צבור לכל הארץ, אז לא ירחק היום והסטודנטים יקבלו הנחה גם על נסיעות מזדמנות באמצעות ערך צבור שיטענו לכרטיסם.
לא מדויק. הערך הצבור מחליף כרטיסיות שמקנות
הנחה של 20%, בעלות ה5 נסיעות או ה-10 נסיעות. כרטיסיית שתי נסיעות מקנה 15% הנחה ולכן לא מוחלפת בערך צבור.
 

מיכי 10

Member
טוב, לא הייתי מתבטאת

סורי, זה לא ממש הגיוני
לא חושבים על טובת הסטודנט, אלא על שיקולים אחרים, טובים ככל שיהיו.

אני יכול להבין שחברה *פרטית* תרצה, משיקולים מסחריים שלה, להתנאות הנחה במנוי, כרטיסיה וכו'.

אבל אין הצדקה להימנע מהנחות כאשר מדובר בזכות יסוד של אנשים להתנייד בתחבורה ציבורית, בכמות ובתדירות ש*הם* רוצים להשתמש בה. כשחושבים על זה קצת, ולא מסתכלים רק על טובת המשק וכו' וכו', זו גישה חזירית.
בשביל טובת המשק אפשר היה לדוגמא, לבטל את הביטוח הלאומי, או לקצץ דרסטית בשרותים שלו.
טוב, לא הייתי מתבטאת
במילים אלה (גישה...) אבל לעצם הטענות, אני עדיין אִתך. :)

הייתי שמחה אם "המשק" היה חוסך כסף על דברים אחרים, בהם נראה כאילו לאף אחד לא אכפת, כי אלה כספי הקופה הציבורית.
אני מתכוונת למשל למקרים בהם המשטרה, בתי חולים או מוסדות שונים אחרים מטפלים בטפשות, ואחר כך מחוייבים לשלם סכומי עתק לגורמים שונים, על חשבון משלם המיסים, ואף אחד לא פוצה פה ומצפצף.
או על משכורות שאדם נורמלי אפילו לא יכול לדמיין מספרים כאלה, ואשר ניתנים לא ע"י מוסדות פרטיים, אלא ע"י מוסדות המדינה להמוני אנשים. אותם אנשים, בכלל לא יודעים מה לעשות בכל ערימות הכסף האלה, ונוהג בהם בלב גס ובבזבזנות מחפירה.
 

מיכי 10

Member
בעיני דווקא יש ויש סיבה שסטודנט יקבל

הנקודת מבט היא של המשק בישראל
הנחות סטודנטים ותלמידים נועדו על מנת להשריש בהם את השימוש בתחבורה ציבורית. לכן הן מכוונות לכרטיסיות וערך צבור. ולא לכרטיסים בודדים.
יוצא דופן זה כמובן סטודנט שרכש חופשי סמסטריאלי, במקרה הזה הוא אכן נוסע בתחבורה ציבורית, אז יכול לקבל הנחה גם על כרטיס בודד.

אין שום סיבה שסטודנט יקבל הנחה על נסיעה בודדת.
בעיני דווקא יש ויש סיבה שסטודנט יקבל
הנחה גם על נסיעה בודדת. הרי בנסיעה בודדת הוא לא מפסיק להיות סטודנט. אבל על כך כבר כתבנו, והבנו שכרגע זה המצב. וחבל!
אבל מה זה חופשי סמסטריאלי? האם זה כרטיס שמקנה הנחות מלאות על כל סוגי הכרטיסים כל עוד נמשך הסמסטר? ומה קורה בחופשות? ומה אחריהן? הוא צריך לקנות כרטיס חדש לכל סמסטר?
ולמה לא לכולם יש? האם קונים אותו בסכום מסויים, שעלולים לא להספיק לנצל?
 

DoronModan

New member
זה עולה לא מעט

בעיני דווקא יש ויש סיבה שסטודנט יקבל
הנחה גם על נסיעה בודדת. הרי בנסיעה בודדת הוא לא מפסיק להיות סטודנט. אבל על כך כבר כתבנו, והבנו שכרגע זה המצב. וחבל!
אבל מה זה חופשי סמסטריאלי? האם זה כרטיס שמקנה הנחות מלאות על כל סוגי הכרטיסים כל עוד נמשך הסמסטר? ומה קורה בחופשות? ומה אחריהן? הוא צריך לקנות כרטיס חדש לכל סמסטר?
ולמה לא לכולם יש? האם קונים אותו בסכום מסויים, שעלולים לא להספיק לנצל?
זה עולה לא מעט
ושוב יוצא שסטודנט כאילו מפסיק להיות סטודנט, אם אין לו הכרטיס המיוחד הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה