הנחה לסטודנטים ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

DoronModan

New member
הנחה לסטודנטים ברכבת?

הנחה לסטודנטים ברכבת?
שלום חברים,
האם נכון שסטודנטים מקבלים הנחה ברכבת בנסיעה בין-עירונית רק בנסיעה הלוך ושוב? כך הבנתי, אולי בטעות, מהמחירון שבאתר הרכבת.
 
כן נכון

הנחה לסטודנטים ברכבת?
שלום חברים,
האם נכון שסטודנטים מקבלים הנחה ברכבת בנסיעה בין-עירונית רק בנסיעה הלוך ושוב? כך הבנתי, אולי בטעות, מהמחירון שבאתר הרכבת.
כן נכון
נסיעות במחיר הנמוך בכ-30% ממחיר 2 כרטיסים בודדים באותו הקו. ניתן לבצע את נסיעת החזור בתאריך מאוחר יותר. תקף בכל הקווים.
בהצגת תעודת סטודנט בתוקף בקופה.

יש לך כרטיס רב קו עם חופשי שנתי / סמסטריאלי ? אם כן אז מומלץ לקנות כמה כרטיסים בכיוון אחד.
 

DoronModan

New member
תודה על תשובתך. חבל

כן נכון
נסיעות במחיר הנמוך בכ-30% ממחיר 2 כרטיסים בודדים באותו הקו. ניתן לבצע את נסיעת החזור בתאריך מאוחר יותר. תקף בכל הקווים.
בהצגת תעודת סטודנט בתוקף בקופה.

יש לך כרטיס רב קו עם חופשי שנתי / סמסטריאלי ? אם כן אז מומלץ לקנות כמה כרטיסים בכיוון אחד.
תודה על תשובתך. חבל
נשארה לי נסיעה אחת באוטובוס מהלוך-חזור שלא מימשתי את החזור שלו. וחשבתי לנסוע כיוון אחד באוטובוס וכיוון שני ברכבת.
יש לי רב קו פשוט, בלי חופשי שנתי/סימסטריאלי.
קצת חבל שמַתְנים הנחה לסטודנטים, ברכישת שתי נסיעות, לא? מכל מיני סיבות סטודנט יכול להחליט לנסוע ברכבת רק בכיוון אחד, ולעולם לא לנסוע שוב באותו קו. הוא עדיין סטודנט, אבל לא מגיעה לו הנחה...
 

olli3

New member
מנהל
זהו שזה לא הלוך - חזור. זו כרטיסיה של שתי

תודה על תשובתך. חבל
נשארה לי נסיעה אחת באוטובוס מהלוך-חזור שלא מימשתי את החזור שלו. וחשבתי לנסוע כיוון אחד באוטובוס וכיוון שני ברכבת.
יש לי רב קו פשוט, בלי חופשי שנתי/סימסטריאלי.
קצת חבל שמַתְנים הנחה לסטודנטים, ברכישת שתי נסיעות, לא? מכל מיני סיבות סטודנט יכול להחליט לנסוע ברכבת רק בכיוון אחד, ולעולם לא לנסוע שוב באותו קו. הוא עדיין סטודנט, אבל לא מגיעה לו הנחה...
זהו שזה לא הלוך - חזור. זו כרטיסיה של שתי
נסיעות בעצם כי אף אחד לא מגביל אותך לאיזה כיוון תסע.

גם עם כתוב על הכרטיס "הלוך ושוב" - מדובר בפיקציה. אתה יכול לרכוש הלוך ושוב מחיפה לת"א למשל ולנסוע פעמיים באותו הכיוון.

מאותה הסיבה נער או נערה יכולים להחליט שבא להם לנסוע בקו עירוני כלשהו פעם ב... אבל בלי כרטיסיה/ערך צבור הם ישלמו מחיר של נוסע רגיל.
 

DoronModan

New member
התניית הנחה לא צודקת גם לגבי בני-נוער

זהו שזה לא הלוך - חזור. זו כרטיסיה של שתי
נסיעות בעצם כי אף אחד לא מגביל אותך לאיזה כיוון תסע.

גם עם כתוב על הכרטיס "הלוך ושוב" - מדובר בפיקציה. אתה יכול לרכוש הלוך ושוב מחיפה לת"א למשל ולנסוע פעמיים באותו הכיוון.

מאותה הסיבה נער או נערה יכולים להחליט שבא להם לנסוע בקו עירוני כלשהו פעם ב... אבל בלי כרטיסיה/ערך צבור הם ישלמו מחיר של נוסע רגיל.
התניית הנחה לא צודקת גם לגבי בני-נוער
כשחושבים על זה, ההתניית הנחה ברכישת כרטיסייה היא לא צודקת. אם מישהו זכאי להנחה, הוא צריך לקבל אותה על כל נסיעה שהיא, בלי תנאים.

מצד שני גימלאים משלמים מחיר הרבה יותר זול, וטוב שכך, בלי שמתנים את ההנחה ברכישת כרטיסייה.

כל העניין הזה של התניית הנחה זה משהו מאוד ישראלי, שמשאיר טעם חמוץ בפה. רואים את זה גם (ואני פה מרחיב את היריעה לעניין שלא קשור לתחבורה) בקצבה לנכים שהפכו לגימלאים, וכאילו אומרים להם "אין כפל מבצעים... חשבתם שתיהנו גם מקצבת זקנה וגם מקצבת נכות"? כאילו שהפסיקו להיות נכים ביום שמלאו להם 67, ודווקא בתקופה בחייהם שהם זקוקים לכסף יותר מתמיד, ויותר מזקנים אחרים.

לא שאני רוצה לשנות את המצב דרך כתיבה בפורום תחבורה ציבורית. סך הכל התכוונתי לשאול כאן שאלה וקיבלתי תשובה ברורה.
אבל נראה לי שכאן משלימים עם המצב בהכנעה, ואף אחד לא אומר שזה לא צודק. אולי כולם חושבים שזה נורמאלי.
 

מיכי 10

Member
מסכימה אִתך במאה אחוז


התניית הנחה לא צודקת גם לגבי בני-נוער
כשחושבים על זה, ההתניית הנחה ברכישת כרטיסייה היא לא צודקת. אם מישהו זכאי להנחה, הוא צריך לקבל אותה על כל נסיעה שהיא, בלי תנאים.

מצד שני גימלאים משלמים מחיר הרבה יותר זול, וטוב שכך, בלי שמתנים את ההנחה ברכישת כרטיסייה.

כל העניין הזה של התניית הנחה זה משהו מאוד ישראלי, שמשאיר טעם חמוץ בפה. רואים את זה גם (ואני פה מרחיב את היריעה לעניין שלא קשור לתחבורה) בקצבה לנכים שהפכו לגימלאים, וכאילו אומרים להם "אין כפל מבצעים... חשבתם שתיהנו גם מקצבת זקנה וגם מקצבת נכות"? כאילו שהפסיקו להיות נכים ביום שמלאו להם 67, ודווקא בתקופה בחייהם שהם זקוקים לכסף יותר מתמיד, ויותר מזקנים אחרים.

לא שאני רוצה לשנות את המצב דרך כתיבה בפורום תחבורה ציבורית. סך הכל התכוונתי לשאול כאן שאלה וקיבלתי תשובה ברורה.
אבל נראה לי שכאן משלימים עם המצב בהכנעה, ואף אחד לא אומר שזה לא צודק. אולי כולם חושבים שזה נורמאלי.
מסכימה אִתך במאה אחוז

בינתיים קראתי את השרשור רק עד כאן, אבל בגלל השעה המאוחרת, אני רוצה להגיב מיד (ולהסתכן בכך שיתכן שאני חוזרת על דברים שנכתבו בהמשך השרשור).

מסכימה אִתך לגמרי! זה אפילו מרתיח אותי כשאני שומעת שהתנאים הם כאלה. זה פשוט לא הוגן. מצד אחד, הוחלט על הנחות למִגזרים שונים. אני חושבת שזה אמור גם לעודד את השימוש בתח"צ. ומצד שני, מתנים את ההנחות בגזירות שקשה לציבור לעמוד בהן. קשה לציבור לא רק מבחינה כלכלית, אלא גם מבחינה מורלית. לדעתי זה אפילו מעליב, שמכריזים על הנחות, ובעצם לא מאפשרים לקבל אותן במלואן.

הרי לא תמיד נוסעים למקום מסויים באוטובוס (או ברכבת), וחוזרים באותה דרך ובאותו כלי תחבורה. אז למה לא לאפשר גם נסיעות בודדות באותה הנחה כמו נסיעות הלוך ושוב (או הלוך וחזור), או זוג נסיעות או איך שתקראו לזה?

אני מבינה שלא מאפשרים לזכאֵי הנחה, "להזמין" על חשבון ההנחה שלהם, את מי שאינו זכאי לה. אבל לא מבינה לחלוטין את זה שלא מאפשרים לזכאי הנחה לרכוש כרטיסים אך ורק לגבי הצורך שלהם.
אגב, הזכרת הנחות של גִּמלאים. אז גם אצלם יש איזושהי מגבלה, שיתכן שאינה קשורה לכסף, אלא רק לנוחוּת: לא מאפשרים להם לקנות כרטיסים הלוך ושוב, אלא רק אם יש להם רב קו. למה? מה זה משנה?

(ובקשר לנכים - גם אני שמעתי על כך ונדהמתי. אבל בקשר אליהם יש עוד נושאים הרבה יותר מרגיזים, ולא זה המקום להתייחס אליהם).

ניסיתי לחשוב בצורה מתימטית, כמה כרטיסים עליך לקנות, כדי כן לזכות בהנחה בכל אחד מהם. אבל במצב העייפות שלי כרגע, אני לא מצליחה להרכיב את המשוואה.
 

olli3

New member
מנהל
יש לך כמה טעויות.

מסכימה אִתך במאה אחוז

בינתיים קראתי את השרשור רק עד כאן, אבל בגלל השעה המאוחרת, אני רוצה להגיב מיד (ולהסתכן בכך שיתכן שאני חוזרת על דברים שנכתבו בהמשך השרשור).

מסכימה אִתך לגמרי! זה אפילו מרתיח אותי כשאני שומעת שהתנאים הם כאלה. זה פשוט לא הוגן. מצד אחד, הוחלט על הנחות למִגזרים שונים. אני חושבת שזה אמור גם לעודד את השימוש בתח"צ. ומצד שני, מתנים את ההנחות בגזירות שקשה לציבור לעמוד בהן. קשה לציבור לא רק מבחינה כלכלית, אלא גם מבחינה מורלית. לדעתי זה אפילו מעליב, שמכריזים על הנחות, ובעצם לא מאפשרים לקבל אותן במלואן.

הרי לא תמיד נוסעים למקום מסויים באוטובוס (או ברכבת), וחוזרים באותה דרך ובאותו כלי תחבורה. אז למה לא לאפשר גם נסיעות בודדות באותה הנחה כמו נסיעות הלוך ושוב (או הלוך וחזור), או זוג נסיעות או איך שתקראו לזה?

אני מבינה שלא מאפשרים לזכאֵי הנחה, "להזמין" על חשבון ההנחה שלהם, את מי שאינו זכאי לה. אבל לא מבינה לחלוטין את זה שלא מאפשרים לזכאי הנחה לרכוש כרטיסים אך ורק לגבי הצורך שלהם.
אגב, הזכרת הנחות של גִּמלאים. אז גם אצלם יש איזושהי מגבלה, שיתכן שאינה קשורה לכסף, אלא רק לנוחוּת: לא מאפשרים להם לקנות כרטיסים הלוך ושוב, אלא רק אם יש להם רב קו. למה? מה זה משנה?

(ובקשר לנכים - גם אני שמעתי על כך ונדהמתי. אבל בקשר אליהם יש עוד נושאים הרבה יותר מרגיזים, ולא זה המקום להתייחס אליהם).

ניסיתי לחשוב בצורה מתימטית, כמה כרטיסים עליך לקנות, כדי כן לזכות בהנחה בכל אחד מהם. אבל במצב העייפות שלי כרגע, אני לא מצליחה להרכיב את המשוואה.
יש לך כמה טעויות.
ראשית, ברוב המקרים אין דבר כזה הלוך ושוב אלא כרטיסיית שתי נסיעות. גם אם על הכרטיס רשום הלוך ושוב זו הטעייה של הציבור. מדוע? כי ניתן לנסוע באותו הכיוון פעמיים, ניתן לעלות שני אנשים לאוטובוס ולנצל את שתי הנסיעות לשני אנשים שונים באותה הנסיעה גם אם הם זרים. למה הכוונה? כשיש לי נסיעה חד כיוונית ליעד שנמכרות בו כרטיסיות הלוך ושוב אני מציע לנוסעים שממתינים לאוטובוס לרכוש יחדיו כרטיסיית שתי נסיעות ולהתחלק חצי בחצי בעלותה. רבים מופתעים שיש אופציה כזאת בכלל.

שנית, אין דבר כזה הנחת גמלאי. יש הנחת אזרח ותיק הניתנת לאזרחי המדינה בלבד, גברים מגיל 65 ונשים מגיל 60.

שלישית, לא קיימות כרטיסיות שתי נסיעות לאזרח ותיק.

הוחלט כי כל כרטיסיה שהיא תימכר על גבי רב קו בלבד. הדבר כולל ערך צבור שעתיד להחליף את הכרטיסיות בכל המדינה (כרגע רק בחברות קווים ומטרופולין שאין בהן יותר מכירת כרטיסיות). כמו כן גם חופשי יומי, שבועי וחודשי נמכרים על גבי רב קו בלבד.

רק כרטיסים בודדים נמכרים במזומן ורק ברכבת ישראל עדיין נמכרות כרטיסיות כולל כרטיסיות שתי נסיעות שגם ברכבת נקראות הלוך ושוב תוך הטעיית הציבור - גם במזומן וללא רב קו.
 

מיכי 10

Member
קודם כל, תודה על ההסברים. אבל אני לא כל כך

יש לך כמה טעויות.
ראשית, ברוב המקרים אין דבר כזה הלוך ושוב אלא כרטיסיית שתי נסיעות. גם אם על הכרטיס רשום הלוך ושוב זו הטעייה של הציבור. מדוע? כי ניתן לנסוע באותו הכיוון פעמיים, ניתן לעלות שני אנשים לאוטובוס ולנצל את שתי הנסיעות לשני אנשים שונים באותה הנסיעה גם אם הם זרים. למה הכוונה? כשיש לי נסיעה חד כיוונית ליעד שנמכרות בו כרטיסיות הלוך ושוב אני מציע לנוסעים שממתינים לאוטובוס לרכוש יחדיו כרטיסיית שתי נסיעות ולהתחלק חצי בחצי בעלותה. רבים מופתעים שיש אופציה כזאת בכלל.

שנית, אין דבר כזה הנחת גמלאי. יש הנחת אזרח ותיק הניתנת לאזרחי המדינה בלבד, גברים מגיל 65 ונשים מגיל 60.

שלישית, לא קיימות כרטיסיות שתי נסיעות לאזרח ותיק.

הוחלט כי כל כרטיסיה שהיא תימכר על גבי רב קו בלבד. הדבר כולל ערך צבור שעתיד להחליף את הכרטיסיות בכל המדינה (כרגע רק בחברות קווים ומטרופולין שאין בהן יותר מכירת כרטיסיות). כמו כן גם חופשי יומי, שבועי וחודשי נמכרים על גבי רב קו בלבד.

רק כרטיסים בודדים נמכרים במזומן ורק ברכבת ישראל עדיין נמכרות כרטיסיות כולל כרטיסיות שתי נסיעות שגם ברכבת נקראות הלוך ושוב תוך הטעיית הציבור - גם במזומן וללא רב קו.
קודם כל, תודה על ההסברים. אבל אני לא כל כך
רואה מה הטעויות שלי. כלומר, את רוב הדברים האלה אני יודעת כבר מההשתכשכות הארוכה שלי כאן בפורום. למרות שעדיין לא הכל מובן לי לגמרי.
אז ככה:

1. כבר מזמן מזמן הבנתי שאין כרטיס הלוך ושוב, אלא כרטיס של שתי נסיעות, בכל כיוון שרוצים או עבור שני אנשים בעלי אותן זכויות. אז מה שאני רק לא מבינה, מדוע אתם חוזרים וטוענים שזו הטעיית הציבור. הרי אדרבה, נותנים בזה לציבור להחליט איך לנצל כרצונו את שתי הנסיעות האלה. הנה, אתה נתת דוגמה טובה לאחת האפשרויות.
אלא אם אתה מתכוון שיש אנשים שלא יודעים את האופציות האלה, ולכן לא יעזו להתשמש בכרטיס הכפול הזה לצורך אחר, ויקנו אותו רק כשהם יודעים ומשוכנעים שהם באמת ישתמשו בכרטיס זה לְמקום מסויים ובחזרה.

2. O.K., אין הנחת גמלאי, אלא אזרח ותיק. את זה אני יכולה להבין. סתם טעינו בהגדרה.

3. אזרח ותיק, מקבל בכל מקרה הנחה של 50%, אז מבחינה כספית באמת לא משנה לו שהוא צריך לשלם על כל נסיעה בנפרד. אני חושבת שברכבת, אזרחים ותיקים דווקא כן יכולים לקנות כרטיסי הלוך ושוב בהנחה הנ"ל.

4. על רב קו ועל ערך צבור "ושאר ירקות", קראתי ושמעתי הרבה, אבל אין לי מושג בזה. כל עוד אני נוסעת מזדמנת בלבד (ולא "נוסעת מתמידה" בשום כלי תחבורה שהוא, חוץ מאשר באוטו שלי), אני לא טורחת ללמוד את הנושא. משום מה הוא נראה לי הורא מסובך ולא ידידותי. אולי כשזה יהיה אחיד לכל החברות ובכל הארץ, יהיה שווה להשקיע בהבנת הנושא. :)

5. כבר התייחסתי לזה בסעיף 3, רק לא ידעתי שגם הרכבת מטעה את הציבור. :)

ובכל אופן, תודה, מיכאל.
 

olli3

New member
מנהל
תשובות>>>

קודם כל, תודה על ההסברים. אבל אני לא כל כך
רואה מה הטעויות שלי. כלומר, את רוב הדברים האלה אני יודעת כבר מההשתכשכות הארוכה שלי כאן בפורום. למרות שעדיין לא הכל מובן לי לגמרי.
אז ככה:

1. כבר מזמן מזמן הבנתי שאין כרטיס הלוך ושוב, אלא כרטיס של שתי נסיעות, בכל כיוון שרוצים או עבור שני אנשים בעלי אותן זכויות. אז מה שאני רק לא מבינה, מדוע אתם חוזרים וטוענים שזו הטעיית הציבור. הרי אדרבה, נותנים בזה לציבור להחליט איך לנצל כרצונו את שתי הנסיעות האלה. הנה, אתה נתת דוגמה טובה לאחת האפשרויות.
אלא אם אתה מתכוון שיש אנשים שלא יודעים את האופציות האלה, ולכן לא יעזו להתשמש בכרטיס הכפול הזה לצורך אחר, ויקנו אותו רק כשהם יודעים ומשוכנעים שהם באמת ישתמשו בכרטיס זה לְמקום מסויים ובחזרה.

2. O.K., אין הנחת גמלאי, אלא אזרח ותיק. את זה אני יכולה להבין. סתם טעינו בהגדרה.

3. אזרח ותיק, מקבל בכל מקרה הנחה של 50%, אז מבחינה כספית באמת לא משנה לו שהוא צריך לשלם על כל נסיעה בנפרד. אני חושבת שברכבת, אזרחים ותיקים דווקא כן יכולים לקנות כרטיסי הלוך ושוב בהנחה הנ"ל.

4. על רב קו ועל ערך צבור "ושאר ירקות", קראתי ושמעתי הרבה, אבל אין לי מושג בזה. כל עוד אני נוסעת מזדמנת בלבד (ולא "נוסעת מתמידה" בשום כלי תחבורה שהוא, חוץ מאשר באוטו שלי), אני לא טורחת ללמוד את הנושא. משום מה הוא נראה לי הורא מסובך ולא ידידותי. אולי כשזה יהיה אחיד לכל החברות ובכל הארץ, יהיה שווה להשקיע בהבנת הנושא. :)

5. כבר התייחסתי לזה בסעיף 3, רק לא ידעתי שגם הרכבת מטעה את הציבור. :)

ובכל אופן, תודה, מיכאל.
תשובות>>>
1. הטעיית הציבור היא כשעל הכרטיס רשום בעברית ברורה רק את המילים "הלוך ושוב", ללא כל ציון שניתן להשתמש בכרטיס בכל כיוון שרוצים ועבור שני אנשים יחדיו באותו הכיוון וכו'.

באגד אכן המצב הוא שכתוב "כרטיסיה" או כרטיסיית שתי נסיעות (לא יוצא לי לנסוע הרבה לירושלים או לים המלח - אין הרבה קווים של אגד בבאר שבע ולכן אני אל זוכר את הנוסח המלא).

גם הרכבת מטעה את הציבור כי על הכרטיס כתוב "הלוך ושוב".

4. הרב קו הוא כרטיס דיי טוב והדבר הכי טוב בו לנוסע מזדמן הוא "ערך צבור" או כפי שהוא מכונה באגד "ארנק". כדי לטעון ערך צבור כל מה שצריך לעשות הוא לטעון אצל הנהג או במכונות האוטומטיות השונות סכום כסף של 30,50 או 100 ש"ח. לפרופיל נוסע רגיל, כל טעינה שכזו מעניקה תוספת של 25% על סכום הטעינה. כך טעינת 100 ש"ח ,מקנה בעצם 125 ש"ח.

אז מה כל כך טוב בזה לנוסע המזדמן? נניח ואני פעם ב... צריך לנסוע לירוחם ופעם ב... אני צריך לנסוע למצפה רמון ופעם ב... לנתיבות או שדרות. במקום שאחזיק שתי כרטיסיות שאין לי מושג מתי אני אגמור אותן, יש לי ערך צבור. כל פעם שאעלה על קו כלשהו, ירד לי מהערך הצבור סכום הנסיעה כפי שהייתי משלם אותו במזומן. יום אחד, אני נוסע לגוש דן או לאיזור השרון - שוב אני מעביר את הרב קו ויורדת לי נסיעה על סך 6.90 ש"ח.

במקום שתהיה לי כרטיסיה לנסיעות בגוש דן, כרטיסיה לנסיעות בשרון, כרטיסיה לנסיעות בין באר שבע לנתיבות ולשדרות ולירוחם ולמצפה רמון (ולעוד יעדים בדרום) - הכל תחת הערך הצבור והכל עם הנחה שמגלמת בדיוק מופתי את הנחת הכרטיסיה במידה והייתי רוכש כזאת.

ואני נוסע מזדמן, אין לי נסיעות קבועות. ולכן זה בול בשבילי, וזה גם בול בשבילך וכשתנסי את זה, את תביני עד כמה שזה פשוט וכמה זה נוח. הרבה יותר נוח למסור שטר של 50 ש"ח לנהג, במקום לשאול כמה עולה הנסיעה? למצוא את הסכום המתאים לתשלום וכו'.
 

מיכי 10

Member
תודה מיכאל. סוף סוף הבנתי מה זה ערך צבור.

תשובות>>>
1. הטעיית הציבור היא כשעל הכרטיס רשום בעברית ברורה רק את המילים "הלוך ושוב", ללא כל ציון שניתן להשתמש בכרטיס בכל כיוון שרוצים ועבור שני אנשים יחדיו באותו הכיוון וכו'.

באגד אכן המצב הוא שכתוב "כרטיסיה" או כרטיסיית שתי נסיעות (לא יוצא לי לנסוע הרבה לירושלים או לים המלח - אין הרבה קווים של אגד בבאר שבע ולכן אני אל זוכר את הנוסח המלא).

גם הרכבת מטעה את הציבור כי על הכרטיס כתוב "הלוך ושוב".

4. הרב קו הוא כרטיס דיי טוב והדבר הכי טוב בו לנוסע מזדמן הוא "ערך צבור" או כפי שהוא מכונה באגד "ארנק". כדי לטעון ערך צבור כל מה שצריך לעשות הוא לטעון אצל הנהג או במכונות האוטומטיות השונות סכום כסף של 30,50 או 100 ש"ח. לפרופיל נוסע רגיל, כל טעינה שכזו מעניקה תוספת של 25% על סכום הטעינה. כך טעינת 100 ש"ח ,מקנה בעצם 125 ש"ח.

אז מה כל כך טוב בזה לנוסע המזדמן? נניח ואני פעם ב... צריך לנסוע לירוחם ופעם ב... אני צריך לנסוע למצפה רמון ופעם ב... לנתיבות או שדרות. במקום שאחזיק שתי כרטיסיות שאין לי מושג מתי אני אגמור אותן, יש לי ערך צבור. כל פעם שאעלה על קו כלשהו, ירד לי מהערך הצבור סכום הנסיעה כפי שהייתי משלם אותו במזומן. יום אחד, אני נוסע לגוש דן או לאיזור השרון - שוב אני מעביר את הרב קו ויורדת לי נסיעה על סך 6.90 ש"ח.

במקום שתהיה לי כרטיסיה לנסיעות בגוש דן, כרטיסיה לנסיעות בשרון, כרטיסיה לנסיעות בין באר שבע לנתיבות ולשדרות ולירוחם ולמצפה רמון (ולעוד יעדים בדרום) - הכל תחת הערך הצבור והכל עם הנחה שמגלמת בדיוק מופתי את הנחת הכרטיסיה במידה והייתי רוכש כזאת.

ואני נוסע מזדמן, אין לי נסיעות קבועות. ולכן זה בול בשבילי, וזה גם בול בשבילך וכשתנסי את זה, את תביני עד כמה שזה פשוט וכמה זה נוח. הרבה יותר נוח למסור שטר של 50 ש"ח לנהג, במקום לשאול כמה עולה הנסיעה? למצוא את הסכום המתאים לתשלום וכו'.
תודה מיכאל. סוף סוף הבנתי מה זה ערך צבור.
אבל עכשיו התעוררו לי שאלות נוספות...

1. האם רב קו הוא סוג של כרטיס מתוך כמה סוגים כאלה, או שהוא היחיד?
2. האם ברב קו יש גם הנחות למגזרים השונים, או שההנחה שבו - 25% - שווה לכולם?
3. האם הבנתי נכון מדבריך, שהרב קו או כרטיס אחר כזה, משותף לכל חברות האוטובוסים? וגם לרכבת?

מתוך דברים שקראתי לפעמים כאן בפורום, הבנתי שלעיתים די קרובות יש לנהגים טעויות במחירי כרטיסים, ואחר כך עושים לנוסעים בעיות עם חובת ההוכחה ועם ההחזרים. זה נכון?
חשבתי שאולי עדיין לא כל הנהגים הצליחו ללמוד את האפשרויות השונות ולכן קורות להם הרבה טעויות. האומנם?
 

olli3

New member
מנהל
תשובות>>>

תודה מיכאל. סוף סוף הבנתי מה זה ערך צבור.
אבל עכשיו התעוררו לי שאלות נוספות...

1. האם רב קו הוא סוג של כרטיס מתוך כמה סוגים כאלה, או שהוא היחיד?
2. האם ברב קו יש גם הנחות למגזרים השונים, או שההנחה שבו - 25% - שווה לכולם?
3. האם הבנתי נכון מדבריך, שהרב קו או כרטיס אחר כזה, משותף לכל חברות האוטובוסים? וגם לרכבת?

מתוך דברים שקראתי לפעמים כאן בפורום, הבנתי שלעיתים די קרובות יש לנהגים טעויות במחירי כרטיסים, ואחר כך עושים לנוסעים בעיות עם חובת ההוכחה ועם ההחזרים. זה נכון?
חשבתי שאולי עדיין לא כל הנהגים הצליחו ללמוד את האפשרויות השונות ולכן קורות להם הרבה טעויות. האומנם?
תשובות>>>
1. רב קו הינו כרטיס הנסיעה המגנטי היחיד במדינת ישראל (לצד כרטיסי נייר).

2. רק ברב קו יש הנחות למגזרים השונים (מלבד אזרח ותיק אשר זכאי להנחות על ידי הצגת תעודת אזרח ותיק/תעודת זהות). זו טעות לקרוא לתוספת של הערך הצבור "הנחה של 25%". מדוע? מכיוון שהתוספת הזאת מגלמת בדיוק מופתי את הנחת 20% שיש בכרטיסיה. לא הלאה אותך בחישובים מתמטיים, אבל זה בדיוק כך.

קיימים פרופולים נוספים כגון נוער, אזרח ותיק, סטודנט רגיל (30-33% הנחה), סטודנט מורחב (מי שרוכש חופשי שנתי/סמסטריאלי וזכאי להנחה נוסםת של 50% בקווי שירות שאינם במסגרת החופשי שנתי/סמסטריאלי), עיוור, נכה, זכאי ביטוח לאומי.

כך לדוגמא, פרופיל סטודנט רגיל או פרופיל זכאי בטיוח לאומי - על כל טעינת רב קו על סכום של 30 ש"ח, מקבלים תוספת של 15 ש"ח - סה"כ 45 ש"ח בערך צבור.

לעיתים רחוקות יש לנהגים טעויות. המקרים שאת שומעת על טעויות הם כמו תמיד, מתלוננים כמשהו לא בסדר, אבל לא אומרים כלום כשהכל כרגיל, עובד בלי בעיות. גם כשיש בעיה, ברוב המוחלט של המקרים, הנהגים ידועים לתקן ולבטל חיוב שגוי. כשאני מגיע למרכזים יש ימים שאני רוכש חופשי יומי על גבי הרב קו. אבל ברב קו יש גם ערך צבור... מכונות הכרטוס של דן ושל אגד יודעות לבד לתקף את החופשי יומי ולא לגעת בערך הצבור, אבל המכונה של מטרופולין מציגה לנהג אופציות לבחירה והוא זה שלוחץ על האופציה הרצויה. המסך של מכונת הכרטוס גדול, הכתב גדול והמסך נגיש גם לנוסע לצפיה במה שהנהג לוחץ.

קרה מקרה בו עליתי על אוטובוס של מטרופולין והנהג לחץ על "ערך צבור" והוריד לי נסיעה. שאלתי אותו מדוע ערך צבור וציינתי שיש לי חופשי יומי. הרב קו שוב הוצמד למכונת הכרטוס, הנהג ביטל את הנסיעה ותיקף "חופשי יומי".

בעבר עם כרטיסיות הנייר הייתה בעיה אחרת. לפעמים הנהג היה מבין ממך שאת רוצה לשלם על מישהו שנראה לו שהוא איתך או שהמישהו הזה מסמן לנהג מאחורייך בלי שאת שמה לב - "תנקב פעמיים". ואז לכי תחזירי ניקוב שכבר נוקב בכרטיסיית נייר...

בקיצור, תכנסי לאתר של רכבת ישראל או של חברת קווים ותזמיני רב קו שיגיע עד אלייך הביתה בדואר בחינם. לחילופין, את יכולה לרכוש אצל כל נהג כמעט רב קו אנונימי בעלות של 5 ש"ח (אם אני לא טועה ברכבת ישראל הוא מחולק עדיין בחינם). ברב קו כזה אי ביטוח על תכולת הכרטיס במקרה של אובדן או נזק לכרטיס (מה שקיים ברב קו אישי), כמו כן יש הנחות לפרופיל נוסע רגיל בלבד.
 

מיכי 10

Member
תודה שוב על כל התשובות המושקעות והמעניינות!

תשובות>>>
1. רב קו הינו כרטיס הנסיעה המגנטי היחיד במדינת ישראל (לצד כרטיסי נייר).

2. רק ברב קו יש הנחות למגזרים השונים (מלבד אזרח ותיק אשר זכאי להנחות על ידי הצגת תעודת אזרח ותיק/תעודת זהות). זו טעות לקרוא לתוספת של הערך הצבור "הנחה של 25%". מדוע? מכיוון שהתוספת הזאת מגלמת בדיוק מופתי את הנחת 20% שיש בכרטיסיה. לא הלאה אותך בחישובים מתמטיים, אבל זה בדיוק כך.

קיימים פרופולים נוספים כגון נוער, אזרח ותיק, סטודנט רגיל (30-33% הנחה), סטודנט מורחב (מי שרוכש חופשי שנתי/סמסטריאלי וזכאי להנחה נוסםת של 50% בקווי שירות שאינם במסגרת החופשי שנתי/סמסטריאלי), עיוור, נכה, זכאי ביטוח לאומי.

כך לדוגמא, פרופיל סטודנט רגיל או פרופיל זכאי בטיוח לאומי - על כל טעינת רב קו על סכום של 30 ש"ח, מקבלים תוספת של 15 ש"ח - סה"כ 45 ש"ח בערך צבור.

לעיתים רחוקות יש לנהגים טעויות. המקרים שאת שומעת על טעויות הם כמו תמיד, מתלוננים כמשהו לא בסדר, אבל לא אומרים כלום כשהכל כרגיל, עובד בלי בעיות. גם כשיש בעיה, ברוב המוחלט של המקרים, הנהגים ידועים לתקן ולבטל חיוב שגוי. כשאני מגיע למרכזים יש ימים שאני רוכש חופשי יומי על גבי הרב קו. אבל ברב קו יש גם ערך צבור... מכונות הכרטוס של דן ושל אגד יודעות לבד לתקף את החופשי יומי ולא לגעת בערך הצבור, אבל המכונה של מטרופולין מציגה לנהג אופציות לבחירה והוא זה שלוחץ על האופציה הרצויה. המסך של מכונת הכרטוס גדול, הכתב גדול והמסך נגיש גם לנוסע לצפיה במה שהנהג לוחץ.

קרה מקרה בו עליתי על אוטובוס של מטרופולין והנהג לחץ על "ערך צבור" והוריד לי נסיעה. שאלתי אותו מדוע ערך צבור וציינתי שיש לי חופשי יומי. הרב קו שוב הוצמד למכונת הכרטוס, הנהג ביטל את הנסיעה ותיקף "חופשי יומי".

בעבר עם כרטיסיות הנייר הייתה בעיה אחרת. לפעמים הנהג היה מבין ממך שאת רוצה לשלם על מישהו שנראה לו שהוא איתך או שהמישהו הזה מסמן לנהג מאחורייך בלי שאת שמה לב - "תנקב פעמיים". ואז לכי תחזירי ניקוב שכבר נוקב בכרטיסיית נייר...

בקיצור, תכנסי לאתר של רכבת ישראל או של חברת קווים ותזמיני רב קו שיגיע עד אלייך הביתה בדואר בחינם. לחילופין, את יכולה לרכוש אצל כל נהג כמעט רב קו אנונימי בעלות של 5 ש"ח (אם אני לא טועה ברכבת ישראל הוא מחולק עדיין בחינם). ברב קו כזה אי ביטוח על תכולת הכרטיס במקרה של אובדן או נזק לכרטיס (מה שקיים ברב קו אישי), כמו כן יש הנחות לפרופיל נוסע רגיל בלבד.
תודה שוב על כל התשובות המושקעות והמעניינות!
להחזיר ניקוב בכרטיסיית נייר, זה באמת כבר עניין שמזכיר רַפָּאוּת בארכיאולוגיה.


בחיים לא שמעתי (לשמחתי) דבר כזה, שמישהו מאחורי הנוסע, ירמוז לנהג שינקב פעמיים. רעיון ממש דוחה.
אז אמרת שהרב קו, הוא כאילו ארנק, והוא עולה חמישה שקלים (או כלום - ברכבת), וטוב למילוי שוב ושוב, אני מבינה.
אה, אולי הרב קו האישי עולה יותר. טוב, נראה. :)
 

olli3

New member
מנהל
הרב קו האישי מונפק ללא תשלום.

תודה שוב על כל התשובות המושקעות והמעניינות!
להחזיר ניקוב בכרטיסיית נייר, זה באמת כבר עניין שמזכיר רַפָּאוּת בארכיאולוגיה.


בחיים לא שמעתי (לשמחתי) דבר כזה, שמישהו מאחורי הנוסע, ירמוז לנהג שינקב פעמיים. רעיון ממש דוחה.
אז אמרת שהרב קו, הוא כאילו ארנק, והוא עולה חמישה שקלים (או כלום - ברכבת), וטוב למילוי שוב ושוב, אני מבינה.
אה, אולי הרב קו האישי עולה יותר. טוב, נראה. :)
הרב קו האישי מונפק ללא תשלום.
הוא נושא את תמונת ואת תעודת הזהות שלך ואת שמך. הרב קו האנונימי כשמו כן הוא - אנונימי ואין עליו שום פרט מזהה.

שני סוגי הכרטיסים טובים למילוי שוב ושוב ושוב.

אחד החוזים שניתן לטעון ברב קו הינו ערך צבור המכונה גם "ארנק". משתלם לך להנפיק רב קו אישי (אפשר להנפיק בכל אחת מעמדות ההנפקה של חברות התח"צ השונות ומקבלים אותו במקום כולל תמונת פוטו רצח שמצלמים אותך במקום). ואפשר רב קו אישי עם תמונה שאת בוחרת שיגיע אלייך מרכבת ישראל (מזמינים באתר רכבת ישראל - ללא תשלום). ואפשר רב קו אנונימי שאינו נושא תמונה או כל פרט מזהה.

כל האופציות האלו טובות לך, אלא אם כן את זכאית להנחות נוספות שאינן הנחות פרופיל נוסע רגיל ואז את חייבת רב קו אישי כדי לקבל את ההנחות האלו.

בגוש דן והשרון יש אפשר להגיד צ'ופר נוסף. לא רק שתשלמי פחות על כל נסיעה שלך (במקום 6.90 תשלמי 5.50), את גם מקבלת 90 דקות להחלפות קווי אוטובוס כאוות נפשך. כך את יכולה לקפוץ לסידורים בבנק, לסיים אותם תוך שעה ולשוב הביתה במחיר של 5.50 ש"ח. כמו כן במידה ועלייך להגיע ליעד שמצריך החלפת אוטובוס, לא תשלמי פעמיים על כל אוטובוס בנפרד אלא 5.50 מנקודת המוצא ועד היעד.
 

מיכי 10

Member
טוב, זה נשמע מעניין וכנראה באמת שווה.

הרב קו האישי מונפק ללא תשלום.
הוא נושא את תמונת ואת תעודת הזהות שלך ואת שמך. הרב קו האנונימי כשמו כן הוא - אנונימי ואין עליו שום פרט מזהה.

שני סוגי הכרטיסים טובים למילוי שוב ושוב ושוב.

אחד החוזים שניתן לטעון ברב קו הינו ערך צבור המכונה גם "ארנק". משתלם לך להנפיק רב קו אישי (אפשר להנפיק בכל אחת מעמדות ההנפקה של חברות התח"צ השונות ומקבלים אותו במקום כולל תמונת פוטו רצח שמצלמים אותך במקום). ואפשר רב קו אישי עם תמונה שאת בוחרת שיגיע אלייך מרכבת ישראל (מזמינים באתר רכבת ישראל - ללא תשלום). ואפשר רב קו אנונימי שאינו נושא תמונה או כל פרט מזהה.

כל האופציות האלו טובות לך, אלא אם כן את זכאית להנחות נוספות שאינן הנחות פרופיל נוסע רגיל ואז את חייבת רב קו אישי כדי לקבל את ההנחות האלו.

בגוש דן והשרון יש אפשר להגיד צ'ופר נוסף. לא רק שתשלמי פחות על כל נסיעה שלך (במקום 6.90 תשלמי 5.50), את גם מקבלת 90 דקות להחלפות קווי אוטובוס כאוות נפשך. כך את יכולה לקפוץ לסידורים בבנק, לסיים אותם תוך שעה ולשוב הביתה במחיר של 5.50 ש"ח. כמו כן במידה ועלייך להגיע ליעד שמצריך החלפת אוטובוס, לא תשלמי פעמיים על כל אוטובוס בנפרד אלא 5.50 מנקודת המוצא ועד היעד.
טוב, זה נשמע מעניין וכנראה באמת שווה.
(תמונת פוטו רצח יש לי כבר בתעודת הזהות. והיא גם לא תִּקנית... זה נורא מעצבן).

90 דקות לסידורים ולהחלפת אוטובוסים, זה באמת צ'ופר נהדר. כבר יָצָא לי להשתמש באפשרות זו פעמים אחדות בירושלים.
 

olli3

New member
מנהל
אז פספסת את ההודעה של דוד על י-ם.

טוב, זה נשמע מעניין וכנראה באמת שווה.
(תמונת פוטו רצח יש לי כבר בתעודת הזהות. והיא גם לא תִּקנית... זה נורא מעצבן).

90 דקות לסידורים ולהחלפת אוטובוסים, זה באמת צ'ופר נהדר. כבר יָצָא לי להשתמש באפשרות זו פעמים אחדות בירושלים.
אז פספסת את ההודעה של דוד על י-ם.
כרטיסי המעבר מנייר יבוטלו וימכרו רק על גבי הרב קו.
 

מיכי 10

Member
אה, ברצינות? אז מה זה אומר? שאם לא

אז פספסת את ההודעה של דוד על י-ם.
כרטיסי המעבר מנייר יבוטלו וימכרו רק על גבי הרב קו.
אה, ברצינות? אז מה זה אומר? שאם לא
אקנה רב קו, לא אוכל בכלל לנסוע בירושלים, או שרק לא אקבל את הצ'ופר הזה?
אני מניחה שהאפשרות השנייה. כי הרי לא "יכריחו" את כולם לקנות רב קו בשלב זה, נכון?
בכל אופן, אחשוב על הרעיון. רק אצטרך ללמוד עוד קצת את הנושא, כדי לדעת באיזה מהם לבחור, אם יש לי פה ושם נסיעות לירושלים, ברמת גן ותל אביב ואולי מעט לבאר שבע.
אה, וברכבת לחיפה.
 

olli3

New member
מנהל
רב קו אישי לא עולה כסף.

אה, ברצינות? אז מה זה אומר? שאם לא
אקנה רב קו, לא אוכל בכלל לנסוע בירושלים, או שרק לא אקבל את הצ'ופר הזה?
אני מניחה שהאפשרות השנייה. כי הרי לא "יכריחו" את כולם לקנות רב קו בשלב זה, נכון?
בכל אופן, אחשוב על הרעיון. רק אצטרך ללמוד עוד קצת את הנושא, כדי לדעת באיזה מהם לבחור, אם יש לי פה ושם נסיעות לירושלים, ברמת גן ותל אביב ואולי מעט לבאר שבע.
אה, וברכבת לחיפה.
רב קו אישי לא עולה כסף.
רק רב קו אנונימי עולה כסף ומדובר ב5 ש"ח.

הכי פשוט, היכנסי לאתר רכבת ישראל. הזמיני לך רב קו אישי ובא לציון גואל - תקבלי אותו בדואר ותוכלי להתחיל להשתמש בו מרגע קבלתו.

וכן, מדובר באפשרות השנייה. אבל בירושלים, מעבר בין קווים הוא דבר דיי הכרחי במקרים רבים, במיוחד למקומות בהם נוסעת הרכבת הקלה.

הנה קישור שיסביר לך כל מה שרצית לדעת על רב קו: http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_21.html
 

מיכי 10

Member
נהדר. וכל הכבוד לך,

רב קו אישי לא עולה כסף.
רק רב קו אנונימי עולה כסף ומדובר ב5 ש"ח.

הכי פשוט, היכנסי לאתר רכבת ישראל. הזמיני לך רב קו אישי ובא לציון גואל - תקבלי אותו בדואר ותוכלי להתחיל להשתמש בו מרגע קבלתו.

וכן, מדובר באפשרות השנייה. אבל בירושלים, מעבר בין קווים הוא דבר דיי הכרחי במקרים רבים, במיוחד למקומות בהם נוסעת הרכבת הקלה.

הנה קישור שיסביר לך כל מה שרצית לדעת על רב קו: http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/blog-page_21.html
נהדר. וכל הכבוד לך,
מיכאל! תחילה חשבתי שאתה כתבת את המדריך הזה. אבל בינתיים ראיתי שלא. בכל אופן, כל הכבוד לך על כך שאתה עונה במדוייק ובכל הסבלנות ל"ערימות" של שאלות, אשר בוודאי גם נשאלות שוב ושוב ע"י אנשים רבים.
יכולת פשוט להפנות את כולנו לקישור הזה מלכתחילה. אבל אתה, מן הסתם, מכיר את נפש האדם, ויודע שלאנשים אין סבלנות לקרוא את הכל בעצמם, וגם להפנים את הידע הזה. אז אתה נותן אותו בשלבים


קראתי שם עכשיו הרבה. לא את הכל מילה במילה, וגם לא אוכל בינתיים להיבחן על החומר
, אבל קראתי. :)

בכל זאת נשארה לי שאלה קטנטנה: כתבת שבכרטיס אישי יש תמונה של פוטו רצח. מצד שני, אם אני מזמינה כרטיס אישי דרך אתר הרכבת, הוא יגיע בדואר ללא תמונה. אז זה בכל זאת ייחשב כרטיס אישי, ויהיה לו אותו ערך כמו לכרטיס נושא תמונה?
 

olli3

New member
מנהל
הרב קו יגיע עם תמונה, שאת תבחרי בעצמך.

נהדר. וכל הכבוד לך,
מיכאל! תחילה חשבתי שאתה כתבת את המדריך הזה. אבל בינתיים ראיתי שלא. בכל אופן, כל הכבוד לך על כך שאתה עונה במדוייק ובכל הסבלנות ל"ערימות" של שאלות, אשר בוודאי גם נשאלות שוב ושוב ע"י אנשים רבים.
יכולת פשוט להפנות את כולנו לקישור הזה מלכתחילה. אבל אתה, מן הסתם, מכיר את נפש האדם, ויודע שלאנשים אין סבלנות לקרוא את הכל בעצמם, וגם להפנים את הידע הזה. אז אתה נותן אותו בשלבים


קראתי שם עכשיו הרבה. לא את הכל מילה במילה, וגם לא אוכל בינתיים להיבחן על החומר
, אבל קראתי. :)

בכל זאת נשארה לי שאלה קטנטנה: כתבת שבכרטיס אישי יש תמונה של פוטו רצח. מצד שני, אם אני מזמינה כרטיס אישי דרך אתר הרכבת, הוא יגיע בדואר ללא תמונה. אז זה בכל זאת ייחשב כרטיס אישי, ויהיה לו אותו ערך כמו לכרטיס נושא תמונה?
הרב קו יגיע עם תמונה, שאת תבחרי בעצמך.
בטופס הזמנת הרב קו את מתבקשת לצרף תמונה שלך והרב קו יגיע עם התמונה הזאת אלייך הביתה.

הנה הקישור להזמנת רב קו מרכבת ישראל, הכל מפורט שם: https://www.rail.co.il/HE/Rav-Kav/Pages/form.aspx
 

מיכי 10

Member
אני לא מאמינה
תודה


הרב קו יגיע עם תמונה, שאת תבחרי בעצמך.
בטופס הזמנת הרב קו את מתבקשת לצרף תמונה שלך והרב קו יגיע עם התמונה הזאת אלייך הביתה.

הנה הקישור להזמנת רב קו מרכבת ישראל, הכל מפורט שם: https://www.rail.co.il/HE/Rav-Kav/Pages/form.aspx
אני לא מאמינה
תודה

כבר שלחת את הטופס עצמו! איזה חמוד אתה.
לא נשאר לי אלא למלא, וכבר ראיתי שאם אני לוחצת על "בחר תמונה", זה מכניס אותי ישר לתיקיית הסורק על המחשב שלי! מעולה. :)
כרגע אני ממהרת, אבל הערב אוכל לבצע כבר את ההרשמה.
תודה, מיכאל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה