הנה זה בא...

../images/Emo41.gif אף אחד לא יחשוב פעמיים ....

פרפרית, את שוכחת שמדובר בעיקר בישראלים ! אם מרקידים ייאלצו לשלם מתוך הכנסתם, תמלוגים ליוצרי הריקודים, הם לא יחשבו פעמיים ! הם יחשבו חצי פעם, והתוצאה תיהיה.... העלאת מחיר כרטיס הכניסה
 
על כל אלה כבר עניתי

מספר פעמים בעבר. אני מבין שלא כל כך קל להבין את כל הסבך שבעניין, למי שבאמת לא מצוי בו. בכל אופן מדובר כאן על תשלום עבור מכירה של מוצר עליו חלות זכויות יוצרים גם למחברי הריקודים. במקום הזה אני בעד תשלום כזה. מה שאתה שואל שייך ל"השמעה פומבית" או במקרה שלנו "שימוש פומבי". במקרה של ריקודי עם אני נגד תשלומים על שימוש פומבי. כבר אמרתי זאת פעמים רבות ואם וכאשר הנושא יעלה אני אתנגד לתשלומים כאלה ויש ליגם נימוקים הגיוניים להתנגדותי זו. בשלב זה אין לך מה לחשוש למסגרת עבודתך בהדרכה.
 
חברים נכבדים

אכן זה היגיע, הרי איזכרתי לפני זמן לא רב את קיומו של מיזם זה, ואם תקראו באתר היטב את דברי ההסבר וההבהרה המפורטים תחת הכותרת "אודותינו" תוכלו להבין מי אלה המנסים לעשות "סיבוב על הרוקדים". אכן לירון אין רווח מכך, אבל לאחרים יש וגם יש ובניהם מיודעינו גדי ביטון. האם המושג "תמלוגים ליוצרי הריקודים" אינו מושג חדש אותו הרוקדים לא מכירים? הייתי מאד שמח לראות לשמוע ולהתעדכן כיצד ירון מישר מעביר תמלוגים ליוצרי הריקודים בגין ריקודים שהוא מלמד\משמיע בהרקדותיו. יתר על כן, האם גם יתר המרקידים משלמים או לא משלמים תמלוגים ליוצרי הריקודים. בהנחה שכזו, הרי כפי שטענתי בעבר, תתחיל שוב וביתר שאת הפלגנות בין המרקידים שכן במסגרת "שמור לי ואשמור לך" יחליטו המרקידים את ריקודיו של איזה יוצר להשמיע ואת אילו לא ונהיה אנו חשופים לאיטרסים ואינטריגות. ואולי יתחילו המרקידים/היוצרים להתקזז בינהם ולהתיר כל אחד לאנשי שלומו להשמיע את "יצירותיהם המופלאות" ללא תשלום תמלוגים ושוב נהיה אנו הרוקדים "משלמי המחיר" העיקריים כתוצאה מהמסחרה הזו. יתרה מזו, אם אכן יכנס לתלם נושא תשלום התמלוגים ליוצרים, הרי שלמרקידים לא יהיה מנוס מהצורך בהעלאת מחירי הכניסה לחוגים. שכן תושתנה עליהם הוצאות נוספות ומי ישלם את המחיר בסופו של דבר, נכון צדקתם, אנו הרוקדים שלפי דברי הכותבים בפורום כבר היום חושבים כי תעריף הכניסה להרקדות גבוה מידי וכבר קראנו דיונים לא מעטים על כך. אז נראה לי כי יש מקום לקרוא לכל הרוקדים להחרים יוזמה זו ולא להשתמש באתר הנ"ל, שכן אז לא נהיה שותפים להרס התחביב שאנו כל כך אוהבים. מכל מקום יכול אני להכריז בכל קול, ידי לא תהיה במעל ואני לא אעשה שימוש באתר זה.
 
וגם אני , כמובן , איתך

מתנגדת בכל תוקף לשימוש במיזם זה. ואני תקווה שתהיה לכולנו היכולת לראות, מעבר לצורך המיידי שלנו בלימוד ריקוד זה או אחר, גם את הנזק שמיזם זה עלול לגרום לענף ריקודי העם.
 
לא מדובר, כעת, בתמלוגים על שימוש

בהרקדות! מדובר על תמלוגים כאשר מוכרים לך לצפייה ריקוד ספציפי. מאד חשוב לדייק ולא ליצור מציאות מדומה! אשר מטעה את הקוראים.
 
ירון הנכבד

כבר לא אחת היו מי שאמרו כי המציאות עולה על כל דמיון ואכן כבר זכינו להתממשותן של סיטואציות שכאלה. הרי אין ממש בטענה כי ליוצר ריקוד מגיעים תמלוגים בגין צפיה בריקודו ולא מגיעים לו תמלוגים בגין השמעת ריקודו והרקדתו בהרקדות. האם לימוד הריקוד בהרקדה ו\או השמעתו ורקידתו שם מבטלות את בעלותו של היוצר על יצירתו? אכן נכון לרגע זה, עדין לא משלמים ליוצר הריקוד תמלוגים בגין השמעת הריקוד בהרקדות, אך לא ירחק היום והמודל של אתר זה ישמש תקדים מסוכן לכך. והרי אתה טענת כי התרגלנו לקבל את ה"שירותים" חינם ולכן אנו מתקוממים כנגד האתר הנזכר, מה ימנע ממך לטעון את הטענה בעוד זמן גם לגבי ההשמעה בהרקדות? אז נכון להיום זו לכאורה מציאות מדומה אך נכון למחר זו מציאות אחרת.
 

עוז 2002

New member
ירון, אם זה לא קשור אליך

אז מותר להשמיץ את האתר?! עליו נאמר, הנה זה בא והנה זה הולך... האתר הזה נועד להעשיר קודם כל את חברות הסלולר, אשר גובות 50%(!!) מכל תשלום. אני לא חושב ששאר הנהנים מהעוגה יקבלו סכום משמעותי, אם בכלל, ולכן היה מקום לאותו בחור לגלות רוח ספורטיבית והתנדבותית ולהקים את המיזם ללא תשלום. ממש כמו היוצרים שמחברים ריקודים לשם שמים.
 

ציון2

New member
המיזם נידון לכישלון חרוץ...

חבל על הנסיון שנראה כמו בדיחה תפלה. כמדומני היו יוצרים בעבר כמו ישראל שיקר, שבאתר שלהם ניסו למכור לקהל הרוקדים ריקודים במחיר של 10 ש"ח לריקוד. כדאי לשאול אותם מה היתה מידת ההצלחה שלהם לשווק את סחורתם. במצב שהרבה רוקדים קובלים על המחיר ה"גבוה" של ההרקדות בסך 25 ש"ח להרקדות של 3-4 שעות מי יסכים להיפטר מ-15 ש"ח עבור ריקוד בודד שממבט ברשימה, הרבה מהם כבר לא נרקדים או עדיין נלמדים בחוגים. הרבה יותר הגיוני לרכוש קלטת או dvd המכילים כ-12-15 ריקודים במחיר הרבה יותר סביר, בחנות רוקדים למשל, או קלטות של עוד יוצרים, המפיקים אותה סחורה ממש. המיזם נראה לי מיותר והזוי לחלוטין.שכל כולו נסיון לרווחים קלים על חשבון הרוקדים, ולא קשה לנבא את תוצאותיו......
 

No name for now

New member
יש הבדל גדול

בין תשלום ללמוד ריקודים של יוצר אחד (ובטח שלא כל ריקודיו זמינים באתר) לבין מאגר גדול כמו שיש בידיו של ירון מישר. המאגר שלו אטרקטיבי הרבה יותר אני חושבת שלי, כרוקדת, אין שימוש רב במאגר, אם אני רוצה ללמוד ריקוד אני אבקש מהמדריך ללמד אותו או שאעתיק אותו עד שאלמד. לא לדעת או כן לדעת ריקוד זה לא קריטי בשבילי אבל יש רוקדים שקונים את הקלטות והדיסקים, האופציה לבחור את הריקודים הרצויים מאוד אטרקטיבית לרוקדים והאם באמת יש שימוש לחומר אחרי שלמדנו את הריקוד המבוקש? חוץ מזה, אני חושבת שלמדריכים האתר הזה מהווה יתרון עצום על הקלטות והדיסקים, במיוחד למדריכים בחו"ל. רוצה ללמד ריקוד או הרוקדים ביקשו ריקוד שאתה לא מכיר? 15 שקלים ואתה יכול ללמוד אותו. מדריך שיוכל להענות ביתר קלות לבקשות של רוקדים אולי אפילו יהיה יותר אטרקטיבי בעיניי הרוקדים ויגדיל את הקהל בחוגיו. על המחיר אולי יש ויכוח אבל כיוון שאני לא יודעת כמה כל זה עולה, אני לא אכנס לויכוח הזה.
 
הבהרות

ירון מתוך דבריך: "לפי תקנון המערכת. למיטב ידיעתי כעת הזכות הזו נשמרת לכם לחודש ואולי לחודשיים (תקופת הרצה - כדאי לנצל אותה)". לא ברורה לי איזה זכות? האם אתה יכול לפרט? הבינותי ממילא שלא ניתן להוריד את הסרטונים, וניתן לצפות בהם רק בשמך 48 שעות. תודה
 

adindina2003

New member
פשוט לא יאומן...

רוקים יקרים! נותנים לכם שרות, מנסים לספק לכם אפשרות ללמוד ריקודים, הולכים לקראתכם ומה שמקבלים זה טענות וטענות!!! אין לי כל קשר למיזם של ירון ושותפיו אבל אני יודעת בהחלט משהו על העלויות של כזה פרוייקט. צילום/עריכה/העלאה לשרת/ תוכנות/אבטחה/ גבייה באמצעות חברת סלולאר - כל אלה עולים המון כסף. אף אחד לא עושה את הפעילות הזאת לשם שמיים וכמובן שאנשים מצפים לשכר עבור עבודתם והזמן שהם משקיעים ולדעתי זה לגיטימי! לא מתאים, אל תכנסו.. אבל "ליפול" ככה על ירון...הגזמתם. וד"א..ההגבלה על זמן השימוש בסרטון.. לא ברור לכם שזה כדי שלא יועברו הקבצים מאחד לשני? ירון, כל הכבוד! תמשיך לפתח את "רוקדים", עלה והצלח בפרוייקט המבורך שלך.. נסה להתעלם מהנשמות הטובות..
 
תודה על התמיכה הגורפת.

ידוע שמי שעושה חשוף להרבה ביקורת לא תמיד "בונה" (מה זה ביקורת בונה?). אני בהחלט מודע לכך ומבין שזה המחיר שאני (ואחרים) משלם כדי לעשות את הדברים שאני אוהב ומאמין בהם. נכון שבד"כ נשמעים בפומבי קולותיהם של ה"נשמות הטובות" בעוד שאת התודות והמחמאות מקבלים באופן אישי. תודה לך על האומץ לעשות זאת בפומבי ותודה לכל אלה שלא שוכחים לומר תודה, לאורך כל השנים, על דברים רבים שעשיתי ועוד אעשה בתחום זה. אשר למיזם המדובר בשרשור זה לי יש שני תפקידים בו: 1. לספק חומר לאתר שהרי באופן טבעי יש לי את רובם המכריע של הריקודים (לא משלמים לי על זה). 2. לתת באתר שלי (רוקדים) יישום נוח לחיפוש הריקודים המצולמים כולל מידע נוסף עליהם ועל המחברים. לגבי המחיר של השרות, אתם מוזמנים לפנות ישירות לאתר של החברה,. יש קישורים בדף שלהם, ולשטוח את טענותיכם גם בקשר למחיר.
 

gilk

New member
אין מילים !!!!

חיפשתי כותרת קולעת, אך לא מצאתי. 1. המחיר...!!! מדהים! 2. התמורה - ארעית!!! למה? למה לשלם לחברת הסלולר 50%? על סכום מוגזם מההתחלה. תן אופציה בחצי מחיר (כלומר רק חברות הסלולר תיפגענה - לא עלינו) באמצעות כרטיס אשראי. למה תמורה ארעית? ואני מצטט: "הסיסמא שהתקבלה במכשירך תקפה ל-48 שעות משיגורה משך הצפייה הנו שעתיים מהקלדת הסיסמא . אפשרות לצפייה בסרוגין עלות משגור ה-SMS הנו 15 ש"ח החיוב יופיע בחשבון של הטלפון היוזם " כשמורידים שירים מהאינטרנט במחיר מלא (כ-99 סנט) הוא נישאר על מחשבי לתמיד! רציתי להוסיף ולהגיב לרבים כאן, אך לא אגרר לכך, רק לך adindina2003: אני מצטרף למילים הטובות על המיזם! ירון! כל הכבוד. adindina2003, ריכשי ריקודים כראות עינייך... אני כניראה לא אצטרף לחגיגה במחיר כזה. לא משנה לי כמה זה עולה או מי מרויח. תרויחו כמה שיותר ותפיקו דברים נאים ככל שתפיקו. ומצד שני, אני ושכמותי, נירכוש מה שבא לנו, במחיר שתואם את ציפיותנו. או שניפגש, או שלא... כרגע - לא!
למה להתרגז?
 
תודה על המסר הענייני והתרבותי

אנא פנה עם נימוקיך אלה לחברה בה עלה היישום.
 

אבישג10

New member
אין כזה דבר ביקורת בונה

ביקורת - כמילה המכילה בתוכה את המילה "קור", לא יכולה להיות בונה. ביקורת זה דבר שמרחיק, שפוגע, שמקומם ובודאי מקרר יחסים ואין בזה שום דבר שיכול "לבנות" אותנו או לעזור לנו. יש דבר שנקרא משוב, שזה אמור ללמד, אבל צריך לדעת איך לתת משוב על מנת שהשני יוכל ללמוד משהו, לקבל את מה שאומרים לו ואולי להתקדם ולהשתפר. מה לעשות שפה כל אחד שמביע את דעתו העוקצנית, האגרסיבית והמעליבה לפעמים, מסתתר תחת המילה "ביקורת בונה", כדי שיחשבו שכוונותיו טהורות הן - לעזור לאחר. בולשיט, אנשים!! אתם פוגעים, מסרסים, הורסים ומעליבים ואל תקראו לזה בנייה. זה ממש לא. ירון - אני לא יודעת אם באופן אישי אני אשתמש במיזם החדש, אבל אני בהחלט מעריכה כל אדם על שעשה מה שאחרים לפניו לא עשו וכנראה גם לא יעשו, ואולי הקינאה קצת מדברת מגרונם... שיהיה המון בהצלחה, מכל הלב. אבישג
 
לדעתי יש "בקורת בונה"

בתנאי שתגיע בצורה תרבותית, מנומקת וענינית, מבלי לפגוע באדם ובעשייתו. ואז אולי יוזם הרעיון יפיק תועלת נכונה מהבקורת. ולך בת הדייג כל הכבוד כתבת וביטאת את דבריך מתוך גרוני. אשר לסחף הגורף שעליו התריע איתן שמידט אכן כן..... ובגדול הדבר ילך ויחמיר וכיסו של הרוקד יצטרך לטפוח ולגדול על מנת להגיע להרקדה. לא ירחק היום ורקודי העם יהיו תחביב לעשירים כמו "טניס". ואחרון אחרון קצת עברית אומרים : "לא ייאמן" "לא יאומן" בא מהיבט של אימון גופני או.. כל אימון אחר.
 

אבישג10

New member
לשוגי

ולזה בדיוק קוראים משוב ולא ביקורת. בדיוק מה שאמרתי. לקרוא לזה ביקרת בונה זה כמו לאמר רצח על רקע רומנטי... או שזה רצח או שזה רומנטי. ככה זה עם ביקורת. או שזה ביקורתי או שזה ענייני, אין באמצע.
 
אבישג נכון שביקורת מטבעה

מראה דברים שלא עשינו נכון, ונכון שאף אחד לא אוהב שמצביעים לו על דברים שלא עשה נכון, היינו מעדיפים תמיד שיפרגנו לנו ויגידו איזה יופי אתם לדוגמא רוקדים , או כותבים או שרים. אבל לפעמים אם מעירים בצורה יפה ולא מעליבה, אנחנו יכולים לשפר את ביצוע הדבר שאנחנו עושים, אפילו שלא כך נעים לנו לשמוע את הביקורת אבל בסופו של דבר אנחנו משפרים את ידעתנו באותו תחום שהעירו לנו וזה נקרא בקורת בונה
 
ירון. אני לא מבינה

למה אתה מקשר בין ההתנגדות למיזם לבין ההערכה לעשייתך ולתרומתך לענף ריקודי העם. ההתנגדות, שלי לפחות, היא עקרונית, למול ההשלכות ההרסניות העלולות להתרחש, שכבר צויינו בשרשור זה ובקודם לו בנושא. וה"נשמות הטובות" בסה"כ רוצות להשאיר את ריקודי העם - לעם ולא להפוך אותם למורמים מעם ואדגיש, אין קשר בין התנגדותי למיזם לבין מי שעומד מאחורי מיזם זה. ואין בכוונתי לבטל או להביע חוסר הערכה לעשייתו של מאן דהוא. ואם היתה פה רק כוונה טובה ל... אומר "הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות" האם תוכל לאמר, באופן חד-משמעי שלכל הנוגעים בדבר, במיזם זה, היו כמוך, רק מניעים טהורים לתרומה לענף ריקודי העם. אסתכן ואניח שלא ולכן, להם אומר אהבתי לריקודי העם אינה "מטבע העובר לסוחר"! נ.ב. לגטימי בהחלט לנסות למכור וגם לסרב לקנות
 
למעלה