הנהגה - נכשלתם

הנהגה - נכשלתם

מה שהתחיל בתגובה חסרת נחישות, המשיכה בפעולה מגמגת ולבטח תסתיים באותה צורה ובוויתורים למדינת הטרור, מעיד לא אחר מאשר על העובדה כי הממשלה כולה, ללא יוצא מן הכלל, נכשלה במשימה - להעניק ביטחון לאזרחי המדינה שקמה על בסיס הרעיון כי אזרחיה יכולים וצריכים להיות חופשיים בארצם. איש מכם - ממפלגות הממשלה כולה - לא יקבלו את הקול שלי. בבחירות הבאות כל שתקבלו הוא פתק לבן שבו יהיה כתוב "נכשלתם".

כמעט חודשיים של לחימה ודמי רותח. כמעט חודשיים של לחימה ואותו קומפלימנט האחריות שכולם מעניקים לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל כבר לא יכול לחפות על חוסר הנחישות, על חוסר היצירתיות ועל היעדר הובלה של שלושת הקברניטים הללו במהלך הלחימה כולה. דמי רותח, ולא רק בשל מותו של דניאל טרגרמן ז"ל, כי אם משום העובדה שבדרום הארץ, רחוק מהעין והכי רחוק מהלב, חיים אזרחים, משפחות, משפחות שרק בזכות עמידתן האיתנה מדינת תל-אביב מתקיימת, בורחות לחדרים ממוגנים - בביתן שלהן, מאדמתן שלהן, במדינה שלהן. לאחר כמעט חודשיים של לחימה, אותן משפחות נסות על נפשן עשרות פעמים ביום, ועולם כמנהגו נוהג - הערוצים המסחריים שבו לשדר את תכניות הטרש, הערוץ הראשון ממשיך למחזר תכניות ומדינת תל-אביב חזרה, תודה לאל, לשגרה.

לאחר כמעט חודשיים של לחימה והדפוס שאפיין ממשלות רבות בשני העשורים האחרונים חוזר על עצמו גם במבצע "צוק איתן". משעה שהממשלה זכתה לאשראי הבין-לאומי משום האיפוק שקדם למבצע, עליה היה להוביל ולא להיגרר. משעה שהסידור של "שקט ייענה בשקט" נדחה על-ידי ארגוני הטרור, על ראש הממשלה היה להבהיר - בין אם בפומבי ובין אם בצינורות החשאיים יותר - כי שלטון החמאס כבר אינו מובן מאליו, ושאנו, ממשלת ישראל, נקבע כיצד ייראה ההסדר. אולם למן היום הראשון למבצע גרירת הרגליים וחוסר החשק היו ברורים וחדים כתער. די להביט על השאלה שאם החלטתם כי ביתו של הנייה והאוניברסיטה האיסלמית הם יעדים לגיטימים, מדוע רק לאחר 20 יום, שכבר העורף שחוק נפשית? מדוע לא מהיום הראשון?

אותה הססנות באה לידי ביטוי גם בהחלטה על התמרון הקרקעי, שהרי אם החמאס לא היה דוחה את הפסקת האש הראשונה - ישראל לא הייתה יוצאת למהלך לטיפול במנהרות, אף שלילה קודם לכן יצאו מאחת מהן 13 מחבלים, ואתם, חברי וחברות ממשלה, מה הייתם אומרים לו אותם מחבלים היו מבצעים את שתכננו? שלא הייתה לכם לגיטימיציה בין-לאומית? מהיום הראשון התמרון לטיפול במנהרות היה צריך להתבצע, ואתה אדוני ראש הממשלה, היית מוצא הדרך להסביר לקהילה הבין-לאומית כי קיימת סכנה מוחשית.

גם כעת, לאחר כמעט חודשיים של לחימה, לאחר כמה וכמה הפסקות אש, ממשלת ישראל, על כל מפלגותיה, מוסיפה להיגרר ולא להוביל: הססמאות שהחמאס ספג וימשיך לספוג ושלא נחדל עד שמטרות המבצע יושגו, כבר לא עושות רושם על תושבי עוטף עזה. לאחר שנאום הכלניות לא עמד במבחן המציאות, על הממשלה היה להחליט על מהלך קרקעי שיגבה מחיר יקר יותר מארגוני הטרור, שלבסוף יוריד אותם מהעץ בשיחות ההסדרה, אבל לא, שוב ההססנות של השלושה (ראש הממשלה, שר הביטחון, רמטכ"ל) היא שמדברת ולא הנחישות המתבקשת.

למהלך קרקעי יש המחיר שלו, אך עם כל הצער על אבידות חיילים - זהו תפקידו של הצבא. אני ממש לא מקבל את ההנחה כי מהלך קרקעי יבוא רק למטרה ברורה, כלומר מיטוט החמאס שכן גם יעד של פגיעה אנושה יותר בארגוני הטרור, כדי להביאם לשולחן הדיונים בתנאים שלנו, הוא יעד לגיטימי גם לגיטימי.

יש בממשלה מפגלה גדולה, השניה בגודלה, שהבטיחה לדאוג למעמד הביניים, אבל מעמד הביניים ממשיך לספוג מכות בזמן שמדינת תל-אביב, תודה לאל, חזרו לשגרה והמפלגה השנייה בגדולה לא עושה מעשה ומנצלת השפעתה וגודלה; יש בממשלה מפלגה שהעומדת בראשה נבחרה על טיקט של הסדר מדיני עם הרשות הפלסטינית, אך כיצד, השרה לבני, ניתן לסמוך עליך שתעשי שלום אם אינך מסוגלת לעשות מלחמה נחושה בעת הצורך? וכן בממשלה יושבת מפלגה שמחד לא הייתה מהססת למוטט שלטון חמאס, אך ללא הליך מדיני שחס וחלילה היה מצריך אותה לפנות ישובים. והמאכזב מכול, בראש מפלגת השלטון יושב מי שחיבר ספרים על לחימה בטרור, והוא נגרר אחר מציאות ולא מכתיב אותה.

אני מתגורר בטירת כרמל, ובזמן כתיבת שורות אלה התראות צבע אדום משסעות את התכניות ברשת ב', ולאחר כמעט חודשיים של לחימה אין לי אלא לומר שהממשלה כולה, על כל מפלגותיה, נכשלה, ובבחירות הבאות אשים פתקים לבנים כמספר המפלגות הציוניות, כשבהם יהיה כתוב "נכשלתם".
 

jnus1

New member
חותם כמעט על כל מילה שלך...

חוץ מההנחה/קביעה כי הפתרון הוא פגיעה אנושה בארגוני הטרור... אתה למעשה חוזר על אותה טעות הססנית של הממשלה עליה אתה מותח ביקורת. אסור להשאיר את האויב שלך חי, ולאושש אותו. זה ברור שהוא יתאושש בסוף.
 

tch111

New member
כמה שצדקת

כתבת כל זאת לפני ה"שלום" שהגיע וכמה זה נכון.
התפיסה של צבא הומניטרי היתה יקרה מידי, צבא הומניטרי אולי צריך לצאת למקומות של אסונות טבע על מנת לסייע.
אכן הצבא היה הומניטרי לתושבי עזה אך לא לתושבי ישראל.
אוי ושכחתי את אותו הצילום של חייל צה"ל שהציל גור חתולים והעלה אותו לטנק, הצוות יצא מגידרו להזהר שהזעזועים בטנק לא יזיקו לחתול, זהו מעשה נחמד אך אינו מטעים לזמן מלחמה.
 
למעלה