הנדברקס משוחרר לאחר טיפול

oren1012

New member
הנדברקס משוחרר לאחר טיפול

שלום,
עשיתי טיפול לפורד פוקוס 2006
כולל טיימינג החלפת משאבה פלאגים וטיפול שוטף סטנדרטי.
בנוסף הוחלפו לי ברקסים אחוריים ורפידות קדמיות (מקווה שאני לא מבלבל בניהם)
כשהרכב הוחזר אלי מהמוסך קלטתי שההנברקס משוחרר לחלוטין ולמעשה לא מתפקד.
מ 4 קליקים עברתי אולי ל 10 , וכאמור זה זז כמו חמאה ולא עושה את עבודתו לבלום את הרכב.

דיברתי עם המוסכניק והוא אמר לי משהו שזה קשור להחלפת הבלמים, ויש שם כיוון אוטומטי ושאסע קצת על הרכב ויש מצב שזה יתכוונן ויסתדר בצורה אוטומטית.
אמר בנוסף שאם לא יסתדר- אבוא אליו ויכוון את זה ידנית.

בקיצר, הם נשמע כדבר הזה (לי זה נשמע די הזוי) האם באמת לחכות או כבר לגשת אליו.
כל תובנה תתקבל בברכה
תודה ואחלה יום
 

xrlmike

New member
בחלק מבלמי התוף אכן כיוון ההנדברקס אוטומטי

בהחלפת סנדלים מחזירים את החלק המכוון אחורה והוא אמור לעבור בכמה קליקים למקומו ולהמשיך לזוז כשיש בלאי
אבל וזה אבל חשוב המוסך היה חייב לדאוג לזה ולא אתה ולוודא שהמנגנון לא תקוע
הייתי חוזר למוסך שידאג שהאוטו יעבוד כראוי
 

חן 1111

Active member
זה נכון שיש כיוון אוטומטי

אבל אתה אמור לקבל את הרכב במצב תקין.
בכל מקרה, תנסה. הכיוון האוטומטי מתבצע בהדרגה, שינוי קטן בכל בלימה. תנסה לנסוע כמה מטר ולהפעיל את הבלמים, תחזור על זה כמה פעמים. אם לא משתנה כלום, תחזור למוסך שיכוון כמו שצריך.
 

oren1012

New member
תודה רבה על ההתיחסות

כיוון שהמוסך מרחק נסיעה לא מבוטל, אנסה לתת צ'אנס עוד יום יומיים לעניין להסתדר בצורה אוטומטית ואם לא ילך- אגש למוסך.

תודה
 

חן 1111

Active member
זה לא עניין של יום יומיים. זה לא עובד לפי זמן

אלא לפי הפעלות בלמים. פשוט סע קצת, אפילו במהירות חניה, ותפעיל את הבלמים הרבה פעמים. למעשה אולי אפילו בעמידה זה יעבוד.
ואם בלם החניה מחזיק את הרכב עומד, גם אחרי 10 קליקים, זה גם בסדר.
ובינתיים תחנה את הרכב תמיד כשהידית במצב P. כמובן.
 

oren1012

New member
כרגע הוא לא מחזיק בכלל - גם לא אחרי 10 קליקים

אנסה מה שהצעת

תודה
 

מנחם231

New member
oren1012 תשמע

כדי לכוון את בלם היד ברכב שלך הוא חייב להיות מורם.תסתכל פנימה ליד הגלגל
תראה את בורג הכוון.אתה סוגר ביד ומסובב את הגלגל. עד שתרגיש שהגלגל עומד להעצר.
כנ"ל לצד השני.
למי שמכיר עבודה 10 דקות מכסימום.
 

חן 1111

Active member
תיזהר עם עצות כאלו

ברכב עם בלמי תוף מה שאתה מתאר זה הכוונון של הבלם האחורי. לא בלם החניה. ועושים את זה כשבלם החניה משוחרר כמובן.
חוץ מזה בדרך כלל כבר מזמן אין בורג כוונון אלא מין גלגל שיניים פנימי וצריך להוציא פקק ולהכניס מברג ולהזיז אותו כמה שיניים בכל פעם. וזה צריך להתבצע על ידי מישהו שיודע מה הוא עושה.
 

חן 1111

Active member
שכחנו משהו הכי חשוב... איך הבלימה הרגילה עם הדוושה?

האם אתה מרגיש שהיא שוקעת יותר מדי או רכה?
אם היא תקינה לגמרי, אז יותר סביר שהבעיה היא בכוונון הכבל של בלם היד. עדיף שתחזור למוסך שיבדקו את זה.
 

oren1012

New member
הבלמים מרגישים לי בסדר גמור

קצת רעש של "נפיחה" כשאני לוחץ, כאילו יוצא קצת אויר, אבל בסך הכל נראה לי בולם סבבה. (כאמור הולפו בלמים)

בכל מקרה אחרי די הרבה נסיונות לעשות ברקסים ולנסות לגרום לבלם היד להתכוון מעצמו, כלום לא קרא. הבלם משוחרר ולחלוטין לא מתפקד , ואין מנוס מלחזור למוסך.

תודה על כל העצות וסופ"ש נעים
 

חן 1111

Active member
לא מומלץ בלי לבדוק קודם מה הבעיה.

בדרך כלל החופש בבלם היד הולך וגדל ככל שהבלמים נשחקים, וכשמחליפים רפידות זה מסתדר לבד. אצלך זה הפוך, אז כנראה שהמוסך עשה משהו ואנחנו לא יודעים מה. ייתכן שהוא באמת שחרר את הכבל כדי שיהיה לו קל לעבוד, ושכח לכוון אחרי זה, ואז מה שאתה מציע יעבוד.
אבל הכבל שאתה מותח מתפצל מתחת לרכב לשני כבלים. ייתכן שהמוסך שחרר או ניתק את החיבור שלהם, או את אחד מהם, ואז אם תכוון כמו בסרטון ייתכן שתגרום נזק, או שהידית תפעיל את הבלם רק בגלגל אחד, או משהו אחר. עדיף שבעל מקצוע יבדוק את זה.
 
למעלה