המשרד לעינייני הגירה? זה באמת חשוב

polop

New member
המשרד לעינייני הגירה? זה באמת חשוב

שלום! יש לי דרכון גרמני. ואני מאוד רוצה להגר לאחת מהמדינות ב EU,אני יודע רק עברית ואנגלית. אין לי כמעט כסף. אני לא רוצה לעבוד בארץ ולחסוך כסף, כי אני ממש לא מסוגל יותר לחיות פה (מסיבות אישיות שאיני מעוניין לפרט) האם יש עזרה כלשהיא ממוסדת (אולי,מטעם המדינה) למהגרים חוקיים??? משהו... בדומה למשרד לקליטת עליה שיש בישראל ? אני פשוט ממש לא יודע איך להגר, ואין לי את מי לשאול: איך מוצאים עבודה? מה קורה אם לא מוצאים עבודה? איך מוצאים דירה? ההרגשה היא מאוד חסרת אונים בלהגר למקום חדש...שאינך יודע את השפה,מנטליות, אין לך מכרים,ואין לך כמעט כסף.. לגבי מדינה: הייתי מעוניין בעיקר לחיות בהולנד/שבדיה/דנמרק/ספרד. אבל כיון שאני יודע רק אנגלית, אני אאלץ להתפשר על אנגליה. חשוב מאוד: השאלה שלי היא לכלל המדינות החברות ב EU . ולאו דווקא המדינות הנ"ל, אם מישהו מכיר משרד לעינייני הגירה (או כל מקום אחר שעוזר למהגרים) באחת המדינות ב EU שיכתוב לי בבקשה. תודה רבה!!!
 
לא, ולא זו בלבד

אלא שלרוב - בתור אזרח המקום, אתה זכאי לפחות ממהגר. לדוגמא: בגרמניה בני זוג של אזרחים גרמניים שמגיעים לגור בה, זכאים לקורס אינטגרציה (ולימוד השפה) בחינם. מחזיק האזרחות עצמו לא זכאי לקורס כזה, משום שהוא כבר אזרח. מה שאומר שאם תגיע יחד עם אשתך (בבוא היום), היא תקבל הטבה מהמדינה ואתה לא, למרות שאתה אזרח המדינה והיא לא. ובקצרה: אתה די לעצמך
 

אלוניס

New member
תיקון קטן

קורס האינטגרציה ניתן בחינם למי שכבר מקבל תמיכת סעד או רשום כפליט. כל האחרים משלמים מחיר מסובסד של אירו לשעה אקדמית. ובהתחשב בזה שהקורס הוא חובה - 600 אירו הם לא חינם בכלל. ועם ספרים ונסיעות זה יוצא אף יותר.
 

אלוניס

New member
המחיה בגרמניה

כבעל דרכון גרמני אתה יכול פשוט להגיע. כמו שכבר יצא לנו לכתוב ללא מעט שואלים - יש השקעה לא מועטה כבר בזה שמשלמים על כרטיס הטיסה כדי להגיע לאירופה. אירופה עצמה מאוד לא זולה מבחינת מחיה: שכר דירה, ביטוח רפואי, נסיעות וכו'. אם תבחר בעיר שיש בה אוניברסיטה תוכל לנסות איך שהוא להסתדר קצת עם אנגלית בהתחלה עד שתלמד את השפה. מבוגרים לרוב לא יבינו אותך. צעירים - יש יותר סיכוי. מומלץ להימנע מערים יקרות דוגמת מינכן, המבורג וקלן. אי ידיעת גרמנית והיעדר כסף הן בהחלט בעיות רציניות. עובדי ממשלה למשל לא מדברים שום דבר חוץ מגרמנית כך שיהיה לך קשה למלא ללא עזרה טפסים לבקשות למיניהן. אותו כנ"ל בחיפושי דירה. כמו כן בעלי בית בגרמניה לא משכירים אפילו חדר פשוט בלי עירבון של חודש עד שלושה חודשים מראש. כלומר אם אתה מכריע על גרמניה - אתה חייב סכום של 1000 אירו זמין רק בשביל זה. ללמוד גרמנית בגרמניה יהיה אופטימלי כי תשמע את השפה כל הזמן סביבך אבל - קורס שפה לא מסובסד יעלה לך 600 אירו לשמונה שבועות בשביל הרמה הבסיסית ביותר. יש כאן הנחות משמעותיות לסטודנטים. למשל אפשר לקבל חדר במעונות במחיר יחסית נמוך, כרטיס נסיעה חינם באוטובוסים וברכבות האזוריות. יש ארגוני צדקה, כמו CARITAS, שעוזרים למהגרים במילוי טפסים, בביגוד ובריהוט בסיסי. הם ברובם ארגונים נוצריים אבל אין בזה הגבלה על העזרה. אני לא יודעת עד כמה הם עוזרים למי שהוא ממש אזרח. אפשר לנסות לכתוב להם אי-מייל ובו כמה שאלות כשתחליט לאיזו מדינה אתה רוצה להגר. ואם ההכרעה שלך היא אכן לטובת אנגליה בסוף - הכן את עצמך לכך שאנגלית של ישראלים היא לא האנגלית שתמצא באנגליה.
 

polop

New member
ומה לגבי שאר המדינות ב EU?

תודה רבה לכם על התשובות. משום מה נתנו לי תשובות רק לגבי גרמניה!!! אמנם אני אזרח גרמני, אבל באותה המידה אני אזרח גם של אנגליה/צרפת/כל מדינה אחרת באיחוד. הדגשתי ואמרתי השאלה היא כללית, לכלל המדינות ב EU (אנגליה/צרפת/דנמרק וכד') , מישהו יודע מה קורה במדינות אחרות (לא בגרמניה) שבוע טוב
 
התשובה תהיה אותה תשובה

והרי אתה יכול להבין את ההגיון בעצמך: נניח מדינה שאינה גרמניה באיחוד מציעה מערך עזרה מסודר להגירה. יהיהו לו בניינים, ואנשים שיעבדו שם, ותקציבים להחזיק את המוסד. הרבה כסף שיושקע בעידוד אוכלוסיה זרה להתיישב במדינה - במקום להפנות אותו לאזרחי המדינה. אין בכך שום הגיון, ולמדינה אין אינטרס התנדבותי לסייע בהגירה כללית, או אפילו מקצועית. אפילו יותר מכך, אני יכולה לספר לך שאני עברתי במסגרת תכנית לעודד אוכלוסיה מקצועית לבוא ולעבוד. והם מבהירים במפורש ובאופן חוזר ונשנה, שעל אף שאני זוכה באשרת שהיה ועבודה - אין לי שום נגישות למקורות תמיכה סוציאליים בארבע שנים הראשונות. בכל זאת, זה לגמרי אפשרי. בלי תמיכה, בלי קשרים. כן צריך כסף, מזה אי אפשר להתחמק, אבל עם תושיה ונכונות להשקיע וללמוד את הכללים, באמת הכל אפשרי. אם אתה מעוניין, בבלוג שלי אני מתארת את המעבר שלי ושל בן זוגי לאנגליה, כשלו כבר יש עבודה, ואני בתהליכים. (ואם אתה נכנס, בצד יש קישור לרשומה עם כל הקישורים של איך עשינו מה) בקיצור, באמת כפי שאמרו לך, אתה אחראי לעצמך, אבל זה לא הופך את העניין לבלתי אפשרי. אתה יכול לחסוך כסף, אתה יכול ללמוד שפה, ואתה יכול לערוך מחקר על המדינה אליה אתה רוצה לסוע. הדבר החשוב הוא שאירופה פתוחה לפניך, וזה כבר צעד ענק בכיוון.
 

noa scotland

New member
רק תיקון קטן

אתה אזרח גרמני, אבל לא אזרח של אנגליה/צרפת וכו'. בתור אזרח גרמני אתה גם אזרח האיחוד, וזה נותן לך זכויות מסוימות כמו חופש תנועה עבודה ומגורים בארצות האיחוד. אבל אזרחות ספציפית של מדינה אחרת - אין לך.
 

berlinale

New member
גיסתי, שהיא אזרחית גרמניה "אסלית"

נסעה לצרפת - והיא יודעת צרפתית. אין "קורסי קליטה" לאזרח גרמני אבל יותר מזה - היא מקבלת אישור עבודה אוטומטית, אבל רק אם היא מוצאת עבודה. הכול צריך לעבור דרך הבירוקרטיה הצרפתית, גם אם אתה אזרח האיחוד. אנשים מדברים איתך על גרמניה, כי זאת המדינה היחידה שיכולה לעזור לך בהקשר של מערכת סעד. באחרות אתה בדרך כלל לא זכאי לעזרה של מערכת הרווחה בתור אזרח של מדינה אחרת באיחוד שלא שילם ביטוח לאומי באותה מדינה. בגרמניה, אם אתה תלך ללשכת הסעד ותגיד שאתה לא מצליח למצוא עבודה כי אתה לא יודע גרמנית; שאתה חדש; וכו' - הם יממנו לך את הקורסים המתאימים אחרי בירוקרטיה כלשהי.
 

ArchiTomer

New member
מדינות אירופה

אינן מגדירות עצמן כמדינות הגירה ולכן גם לא ממש מנסות ל"עזור" למהגרים להגיע אליהן (לעומת ישראל שעושה הכל כדי להגדיל את אוכלוסיתה היהודית). אני הייתי במקומך שוקל בחיוב רב הגירה לאו דווקא לאנגליה. יש עוד מדינות בהן שימוש באנגלית הוא נרחב (גם אם זו לא השפה הרישמית), בהולנד (אני מכיר אנשים שחיים פה כבר 20 שנה ולא מדברים הולנדית), בסקנדינביה מדברים ברמה גבוהה ובאירלנד זו השפה הרישמית. אכן, כיוון שאתה אזרח גרמני יש לך יכולת להגר לכל אחת מהמדינות באיחוד האירופאי, אתה יכול לעבוד בכל אחת מהמדינות אך לא זכאי לזכויות סוציאליות שלא צברת בעצמך. אם אתה רוצה להגר ויש בידך דרכון - לך על זה, קצת קשה בלי מקצוע או כסף, אבל רק המעז מנצח ...
 
למעלה