המשך שאלות ועוד מספר תחומים שקשורים

  • פותח הנושא ring
  • פורסם בתאריך

ring

New member
המשך שאלות ועוד מספר תחומים שקשורים

בהמשך לשאלות על הרזולוציה והבנתה ועוד מספר תחומים שקשורים אני מעוניין לדעת : 1. האם כאשר אתם מתחילים לעבוד על גודל מסויים אתם בוחרים את הגודל על ידי שימוש בפיקסלים או סנטימטרים ? 2. מה הוא הקובץ שבדרך כלל נותנים ללקוח אם זה לוגו או כול דבר אחר קראתי בפורום גרפיקה שאורן כתב שבדרך כלל לא נותנים קובץ של פוטו שופ אם כן למה ואיך הלקוח יכול לקבל קובץ לשימוש רב פעמי אם זה לא המקור? 3.האם יש ספר בעיברית אשר יש בו מחירים ממולצים לכול סוג של עבודה האם יש בו גם סוגי טפסים ערוכים למילוי וחוקי יסוד של עבודה עם לקוח? 4.האם יש מקום או ספר למידות קבועות של מכתבים לוגואים פוסטרים וכדומה...? 5.מהו הדבר החשוב ביותר עם עבודה מול הלקוח כלומר מה השאלות שנדרשות לביצוע עבודה ולקבל את הכוון הטוב ביותר האם אתם בונים שירטוט מהיר על נושא העבודה מול הלקוח ומאפשרים לו להביע את דעתו? כל השאלות למעלה מתיחסות לסביבת עבודה נכונה יותר כדי שאחרי ילמדו עוד אנשים אז למי שיש את הזמן והרצון מוזמן לנדב את ההתנסות האישית שלו ודרך העבודה הנכונה . תודה לכול העונים שכבר ענו לי על חלק מהשאלות ואני מקווה שאחרי יהנו לפחות כמוני להסתכל בתשובות מאנשים שמבינים!
 

yossi_maoz

New member
תשובות...

1-עם העיצוב נוצר לדפוס יותר נוח לעבוד סנטיטמרים 2-אין לזה חוקים קבועים. רצוי לתת לוגו וקטורי במידת האפשר (פשוט לוגו כזה אפשר להדפיס בכל מדיום ללא אובדן איכות) הפורמט הוקטורי הממולץ ביותר הוא EPS מאחר והוא מוכר כמעט לכל תוכנה גרפית 3-בזמנו היה מגזיו שנקרא "העולם הפקות" שהתיימר לתמחר עבודות גרפיות, מחירי נייר, שירותי דפוס וכיו"ב . היום אין לי מושג אם הוא עדיין יוצא. 4-יש סטנדרטים מסוימים לניירת (התיעץ עם בית הדפוס) לגבי לוגואים לא ידוע לי, לגבי פוסטרים, שוב זה תלוי במדיה שאתה מדפיס עליה השתמש בשיטות שנגזרות מגודל גיליון (70X100), חצי גיליון, רבע וכו´. 5-החלטות "כלכליות": -תקציב שיש לו לעבודה -מספר צבעים (מספר הגלופות) בעבודה (בהנחה שאתה מדפיס באופסט) -כמות יחידות להדפסה -משקל הנייר וסוגו (מצופה, מט) -צורך בגימור סקיצות: אין פה חוקים ברורים אבל: מקובל לתת מספר סקיצות על מנת לקבל תגובה מהלקוח כדי להבין "לאן הרוח נושבת" וכדי שלא "יטרטר" אותך יותר מדי. רצוי לקבוע סף תמחור מסוים למשל: 3 סקיצות בחינם, סקיצה רביעית ב-X כסף. לאחר שהלקוח קיבל סקיצה, עשה הגהה, גם פה צריך להגדיר סף "טרטור" נניח 3 הגהות ללא חיוב, הגהה רביעית תעלה את מחיר העבודה באחוז מסוים (שים לב, אם הבעיה באחריותך, למשל, שגיאת כתיב, כמובן שלא תחייב אותו) ההמלצות הנ"ל באות למנוע מצבים שלקוח רוצה עבודה, סוגר, אבל פתאום בגלל שאשתו לא אהבה את צבע הרקע, או הלוגו קטן מדי אז אתה מבזבז עליו זמן מיותר, הוא סוגר שוב, אבל אז השכן שלו טוען שהמוצרים לא קופצים מספיק לעין ואז אתה מוצא את עצמך שוב טוחן זמן מיותר שהיה יכול להיות מנוצל לעבודה פרודוקטיבית אחרת. רצוי להגדיר את כל תנאי התשלום בחוזה כתוב. כבר קרו מקרים שלקוחות "שכחו" שהמחיר כולל חיוב גם על הגהות, או שתנאי תשלום של "שוטף+ 30" הפך בפועל ל"שוטף+90". מכל האמור אתה אולי תבין שאתה צריך להיות "קשוח" עם הלקוחות, אני חושב שהגישה צריכה להיות יותר "להיות דיפלומט חייכן ולדעת לעמוד על שלך" בהצלחה
 

ring

New member
יוסי תודה רבה מאוד מאוד !!!

אין מה להגיד הכוון שלך להבנת הגרפיקה והעיסוק המקצועי בה עוזרות לי ואני מקווה שיום אחד אני אוכל לתת מידע ועזר כלפי משתמשים אחרים ושוב תודה אם למישהו יש להוסיף על הדברים מוזמן בכיף
 
למעלה