המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!

מצב
הנושא נעול.
ויש לציין שערך צבור אפשר להטעין בסכום הנמוך

נוסע שמשתמש בערך הצבור באופן שוטף ורציף
לא מפסיד ונוסע ששילם פעם אחת עבור ערך צבור 30 או 50 ש"ח ומנצל אותו לאורך תקופה ארוכה (נוסע כזה לא ישלם 100 ש"ח) "מפסיד" מעט מאוד מאוד במונחים ריאליים (במונחים נומינליים גם הוא לא מפסיד שום דבר).
גם נוסע שרכש כרטיסיה של 10 נסיעות ומשתמש בה לאורך תקופה ארוכה "מפסיד" מבחינה ריאלית ובזמן הזה כספו "שבוי" בקופות החברות שבינתיים משקיעות אותו ומקבלות ריבית בבנק.
ויש לציין שערך צבור אפשר להטעין בסכום הנמוך
של 30 ש"ח בעוד שכרטיסיה של 10 נסיעות לנסיעות עירוניות בגוש דן, ירושלים או חיפה עולה 55.2 ש"ח.
 
אני מתחייב בזאת חגיגית לקנות ארטיק לכל מי

הלקוח מפסיד, אף אחד לא ישלם דמי נסיעה
לעמדת רב קו כי לקבל זיכוי של כמה ש"ח.

ובמיקרה והמחיר עולה, הנוסע משלם את התעריף הגבוה יותר נסיעה (ניקוב) שנישארת בכרטיסיה לא הולכת לאיבוד גם אם המחיר יעלה בעוד שנה.
וחוץ מזה, החברות מרוויחות כאן בגדול!
מיליוני שקלים מכספי הנוסעים "שבויים" בקופות החברות שבינתיים משקיעות אותו ומקבלות ריבית בבנק.
אני מתחייב בזאת חגיגית לקנות ארטיק לכל מי
שמרגיש שהוא יצא מופסד מזה שבזמן עליית המחירים האחרונה כספו היה מושקע בכסף צבור ולא בכרטיסיה.
הטיעון הזה זניח ולא רציני. אם במקרה נקנתה כרטיסיה לפני עליית מחירים, זה יכול לחסוך 2-3 שקלים. אבל זאת ממש לא צריכה להיות מטרה בפני עצמה! זאת תופעת לוואי זניחה וקוריוזית.
 

846

Active member
תופעה קוריוזית X מאות אלפי מישתמשים = .....

אני מתחייב בזאת חגיגית לקנות ארטיק לכל מי
שמרגיש שהוא יצא מופסד מזה שבזמן עליית המחירים האחרונה כספו היה מושקע בכסף צבור ולא בכרטיסיה.
הטיעון הזה זניח ולא רציני. אם במקרה נקנתה כרטיסיה לפני עליית מחירים, זה יכול לחסוך 2-3 שקלים. אבל זאת ממש לא צריכה להיות מטרה בפני עצמה! זאת תופעת לוואי זניחה וקוריוזית.
תופעה קוריוזית X מאות אלפי מישתמשים = .....
מיליוני שקלים = רווח נקי למפעילות.

נסיעות שלא נוצלו יכולות לשמש גם בעוד שנה ועוד שנתיים.
שקלים כלואים הולכים לאיבוד לעולמים.

אולי אתם מזלזלים ב שניים או שלושה שקלים, אבל לנוסעים רבים שאני ניתקל בהם ביום יום הכסף הזה חשוב, 3+3 = שקית חלב למשל...
והם תמיד מחפשים את עיסקה הכי טובה עבורם!
 

olli3

New member
מנהל
שקית חלב עולה 5.23 ש"ח וברשתות שונות אף פחות.

תופעה קוריוזית X מאות אלפי מישתמשים = .....
מיליוני שקלים = רווח נקי למפעילות.

נסיעות שלא נוצלו יכולות לשמש גם בעוד שנה ועוד שנתיים.
שקלים כלואים הולכים לאיבוד לעולמים.

אולי אתם מזלזלים ב שניים או שלושה שקלים, אבל לנוסעים רבים שאני ניתקל בהם ביום יום הכסף הזה חשוב, 3+3 = שקית חלב למשל...
והם תמיד מחפשים את עיסקה הכי טובה עבורם!
שקית חלב עולה 5.23 ש"ח וברשתות שונות אף פחות.
ברמי לוי - 4.75 ש"ח.

במגה - 5 ש"ח (אלא אם כן שינו בחודשים האחרונים).

בשופרסל - 5.10 ש"ח.

אבל לגבי כל הדיון הזה - נוסע מזדמן שטוען כרטיסיה תקוע איתה לשמך זמן רב. אני תקוע עם כרטיסיה בירושלים שנתיים עם ניצול של 4 נסיעות בלבד. ייקח לי עוד כמה שנים לגמור אותה... והיא סתם תופסת לי עוד מקום של חוזה ברב קו.

ערך צבור גמיש הרבה יותר, אפשר לנסוע איתו באיזורים שונים בארץ. אני לא צריך כרטיסיה מיוחדת לגוש דן ולנסיעות שלי בדרום בחברת מטרופולין - זה אותו הערך הצבור וזה מעולה עבורי, כי בעוד בגוש דן אני דווקא נוסע יותר, כאן ברחבי הדרום אני פעם בשנה נוסע לירוחם למשל והייתי נתקע עם המון כרטיסיות סתם... מה שאני עדיין נאלץ לעשות באגד תעבורה בעבור נסיעות לאופקים שאני מבצע פעם ב3-5 חודשים.
 

846

Active member
סליחה שטעיתי בכמה אגורות....

שקית חלב עולה 5.23 ש"ח וברשתות שונות אף פחות.
ברמי לוי - 4.75 ש"ח.

במגה - 5 ש"ח (אלא אם כן שינו בחודשים האחרונים).

בשופרסל - 5.10 ש"ח.

אבל לגבי כל הדיון הזה - נוסע מזדמן שטוען כרטיסיה תקוע איתה לשמך זמן רב. אני תקוע עם כרטיסיה בירושלים שנתיים עם ניצול של 4 נסיעות בלבד. ייקח לי עוד כמה שנים לגמור אותה... והיא סתם תופסת לי עוד מקום של חוזה ברב קו.

ערך צבור גמיש הרבה יותר, אפשר לנסוע איתו באיזורים שונים בארץ. אני לא צריך כרטיסיה מיוחדת לגוש דן ולנסיעות שלי בדרום בחברת מטרופולין - זה אותו הערך הצבור וזה מעולה עבורי, כי בעוד בגוש דן אני דווקא נוסע יותר, כאן ברחבי הדרום אני פעם בשנה נוסע לירוחם למשל והייתי נתקע עם המון כרטיסיות סתם... מה שאני עדיין נאלץ לעשות באגד תעבורה בעבור נסיעות לאופקים שאני מבצע פעם ב3-5 חודשים.
סליחה שטעיתי בכמה אגורות....
 
גם לי, כמו למיכאל, יש כרטיסיות מיותרות ברב-קו

תופעה קוריוזית X מאות אלפי מישתמשים = .....
מיליוני שקלים = רווח נקי למפעילות.

נסיעות שלא נוצלו יכולות לשמש גם בעוד שנה ועוד שנתיים.
שקלים כלואים הולכים לאיבוד לעולמים.

אולי אתם מזלזלים ב שניים או שלושה שקלים, אבל לנוסעים רבים שאני ניתקל בהם ביום יום הכסף הזה חשוב, 3+3 = שקית חלב למשל...
והם תמיד מחפשים את עיסקה הכי טובה עבורם!
גם לי, כמו למיכאל, יש כרטיסיות מיותרות ברב-קו
בחיפה ובירושלים, שספק אם אי פעם אנצל עד הסוף. בינתיים אלה עשרות שקלים כלואים, שייתכן שיישארו כלואים לעולם. עכשיו בוא תכפיל את זה בכמות המשתמשים.

לו היה אפשר להשתמש בערך צבור בחיפה ובירושלים, לא היה צורך בכרטיסיות האלה.

ובגוש דן, בחודשים שבהם אין לי חופשי חודשי, בוודאי שאני טוען ערך צבור ולא כרטיסיות, כי זה מאפשר גמישות רבה יותר, והרבה פחות "כסף כלוא". זה ממש טפשי לטעון כרטיסיות בימינו כשיש אופציה לערך צבור!
 

846

Active member
אתה מטייל בכל הארץ ומשתמש בכל מיני אמצעי

גם לי, כמו למיכאל, יש כרטיסיות מיותרות ברב-קו
בחיפה ובירושלים, שספק אם אי פעם אנצל עד הסוף. בינתיים אלה עשרות שקלים כלואים, שייתכן שיישארו כלואים לעולם. עכשיו בוא תכפיל את זה בכמות המשתמשים.

לו היה אפשר להשתמש בערך צבור בחיפה ובירושלים, לא היה צורך בכרטיסיות האלה.

ובגוש דן, בחודשים שבהם אין לי חופשי חודשי, בוודאי שאני טוען ערך צבור ולא כרטיסיות, כי זה מאפשר גמישות רבה יותר, והרבה פחות "כסף כלוא". זה ממש טפשי לטעון כרטיסיות בימינו כשיש אופציה לערך צבור!
אתה מטייל בכל הארץ ומשתמש בכל מיני אמצעי
כירטוס.
רוב האנשים משתמשים באופן קבוע בסוג אחד או שניים של כרטיסים והם משתדלים לקנות את אמצעי הכירטוס המתאים להם ביותר.
תאמין לי שרוב הנוסעים מחושבים ביותר ולא רוצים לבזבז שקלים מיותרים.
אתם שמסתובבים בכל הארץ, יוצאי דופן מהאחרים.

וכול מי שתקוע עם ניקובים, אפשר להזדכות גם על ניקובים.
 
אם כבר, אני "מסתובב" הרבה פחות מאחרים.

אתה מטייל בכל הארץ ומשתמש בכל מיני אמצעי
כירטוס.
רוב האנשים משתמשים באופן קבוע בסוג אחד או שניים של כרטיסים והם משתדלים לקנות את אמצעי הכירטוס המתאים להם ביותר.
תאמין לי שרוב הנוסעים מחושבים ביותר ולא רוצים לבזבז שקלים מיותרים.
אתם שמסתובבים בכל הארץ, יוצאי דופן מהאחרים.

וכול מי שתקוע עם ניקובים, אפשר להזדכות גם על ניקובים.
אם כבר, אני "מסתובב" הרבה פחות מאחרים.
יש לי מקום עבודה קבוע וב-95% מימי החול אני נוסע בדיוק באותו מסלול. אם לבקר משפחה בחיפה פעם בשבועיים וחברים בירושלים פעם בכמה חודשים זה דבר יוצא דופן, כנראה שאנחנו חיים בעולמות מקבילים.
 
חוץ מזה, אנשים שעוברים דירות, מחליפים עבודות,

אתה מטייל בכל הארץ ומשתמש בכל מיני אמצעי
כירטוס.
רוב האנשים משתמשים באופן קבוע בסוג אחד או שניים של כרטיסים והם משתדלים לקנות את אמצעי הכירטוס המתאים להם ביותר.
תאמין לי שרוב הנוסעים מחושבים ביותר ולא רוצים לבזבז שקלים מיותרים.
אתם שמסתובבים בכל הארץ, יוצאי דופן מהאחרים.

וכול מי שתקוע עם ניקובים, אפשר להזדכות גם על ניקובים.
חוץ מזה, אנשים שעוברים דירות, מחליפים עבודות,
שמתחילים או מסיימים ללמוד בעיר מסוימת, או שבני המשפחה שלהם עוברים דירה. בעצם, כמעט ל-100% מהאנשים קורה לפחות אחד מהדברים האלה לפחות פעם בכמה שנים. וכשזה קורה, ולאדם יש כרטיסיה, כל הנסיעות שנותרו הולכות לאיבוד. וזה הרבה יותר כסף מהכסף לארטיק שנשאר לא מנוצל בערך הצבור כשאתה מת (הרי מתים רק פעם אחת). זה סדר גודל אחר לגמרי!
 
מתים רק פעם 1 :)- אהבתי את ההומור.

חוץ מזה, אנשים שעוברים דירות, מחליפים עבודות,
שמתחילים או מסיימים ללמוד בעיר מסוימת, או שבני המשפחה שלהם עוברים דירה. בעצם, כמעט ל-100% מהאנשים קורה לפחות אחד מהדברים האלה לפחות פעם בכמה שנים. וכשזה קורה, ולאדם יש כרטיסיה, כל הנסיעות שנותרו הולכות לאיבוד. וזה הרבה יותר כסף מהכסף לארטיק שנשאר לא מנוצל בערך הצבור כשאתה מת (הרי מתים רק פעם אחת). זה סדר גודל אחר לגמרי!
מתים רק פעם 1 :)- אהבתי את ההומור.
 

olli3

New member
מנהל
יש המון סטודנטים שנתקעים עם כרטיסיות כלואות

גם לי, כמו למיכאל, יש כרטיסיות מיותרות ברב-קו
בחיפה ובירושלים, שספק אם אי פעם אנצל עד הסוף. בינתיים אלה עשרות שקלים כלואים, שייתכן שיישארו כלואים לעולם. עכשיו בוא תכפיל את זה בכמות המשתמשים.

לו היה אפשר להשתמש בערך צבור בחיפה ובירושלים, לא היה צורך בכרטיסיות האלה.

ובגוש דן, בחודשים שבהם אין לי חופשי חודשי, בוודאי שאני טוען ערך צבור ולא כרטיסיות, כי זה מאפשר גמישות רבה יותר, והרבה פחות "כסף כלוא". זה ממש טפשי לטעון כרטיסיות בימינו כשיש אופציה לערך צבור!
יש המון סטודנטים שנתקעים עם כרטיסיות כלואות
לאחר סיום התואר. לא רק שהפרופיל שלהם כלוא, הם גם צריכים להגיע לעמדת רב קו של חברה X באופן מיוחד, כדי לקבל את הזיכוי.

הסטודנטים עושים שימוש בתחבורה פנימית בעיר הלימודים, תחבורה עירונית בעיר המגורים של הוריהם, תחבורה בין עירונית בין עיר הלימודים לבין עיר המגורים - זה הסטאנדרט.

ומה קורה במהלך הלימודים? מכירים אנשים? פוגשים אהבה חדשה. פה ושם סטודנט שהוריו גרים בחיפה וחברתו גרה באריאל, נוסע לסופ"ש באריאל? ירכוש כרטיסיות לנסיעה בחברת אפיקים? ירכוש.

והופ, הרב קו כבר מלא ב4-5 חוזים שונים.

ובכלל, אגד תעבורה, היא המפעילה של מועצה איזורית אשכול ומועצת בני שמעון. אין לה עמדת רב קו לא בבאר שבע, לא באופקים, לא במועצת בני שמעון ולא במועצה האיזורית אשכול. איפה יש לה? בקרית גת ובאשקלון. מטרופולין פעילה באופקים על ידי 3 קווים שונים עם תדירות מצחיקה לעומת 30/33/35 של אגד תעבורה ולמטרופולין יש עמדת רב קו באופקים. אז למי יפנו תושבי האיזור להנפיק רב קו? וכשהם ירצו להזדכות על מה שנשאר להם לאן הם יסעו? לאשקלון? כן בטח...
 
ומה זה "שקלים כלואים הולכים לאיבוד לעולמים"?

תופעה קוריוזית X מאות אלפי מישתמשים = .....
מיליוני שקלים = רווח נקי למפעילות.

נסיעות שלא נוצלו יכולות לשמש גם בעוד שנה ועוד שנתיים.
שקלים כלואים הולכים לאיבוד לעולמים.

אולי אתם מזלזלים ב שניים או שלושה שקלים, אבל לנוסעים רבים שאני ניתקל בהם ביום יום הכסף הזה חשוב, 3+3 = שקית חלב למשל...
והם תמיד מחפשים את עיסקה הכי טובה עבורם!
ומה זה "שקלים כלואים הולכים לאיבוד לעולמים"?
מספיק שתטען עוד ערך צבור, והופ - שום דבר כבר לא כלוא!
 
וכשאדם מת גם נסיעות שלא נוצלו בכרטיסיות

רק כשאתה מת. עד אז, כל אגורה ניתרת לצבירה.
ואם מפריע לך שנשארים לך 2 שקלים ברב-קו כשאתה מת, אז תסלח לי, זה מגוחך.
וכשאדם מת גם נסיעות שלא נוצלו בכרטיסיות
הולכות לאיבוד לעולמים...
 
כן, ההבדל הוא במחיר.

אשמח להסבר
אני גרה ביישוב בגליל תחתון ומיום ששי יחולו השינויים שהוכרזו עליהם.
הבנתי שאם אני רוצה לנסוע מיישובי לתל אביב, אצטרך להצטייד בכרטיס רב קו כדי שהנהג ינפיק לי כרטיס המשך.
כרגע אין לי כרטיס רב-קו. האם יש יתרון כלשהו לכרטיס רב-קו מול
רכישה של כרטיס לתל אביב בעפולה? אוסיף שאני תושבת ותיקה.
תודה מראש על תגובותיכם.
כן, ההבדל הוא במחיר.
לצורך הדוגמה אניח שאת גרה בכפר תבור.
הסכום של מחיר נסיעה מכפר תבור לעפולה ועוד מחיר נסיעה מעפולה לתל אביב, הוא גדול יותר ממחיר הנסיעה מכפר תבור לתל אביב. באמצעות רב-קו תוכלי להמשיך להנות ממחיר הנסיעה מכפר תבור לתל אביב, למרות שהנסיעה דורשת החלפה.
 
יש לו"ז ליום ראשון!

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
יש לו"ז ליום ראשון!
ולא הכל ורוד...
 
ת"א-טבריה: התדירות יורדת משמעותית.

יש לו"ז ליום ראשון!
ולא הכל ורוד...
ת"א-טבריה: התדירות יורדת משמעותית.
אמנם החלפת 830 ו-385 ב-836 מקצרת משמעותית את זמן הנסיעה, אבל תדירות הנסיעות הישירות בין טבריה לת"א יורדת מפעם בחצי שעה ברוב שעות היום לפעם בשעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה