המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!

מצב
הנושא נעול.
המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
 

אוהדא11

New member
ראוי לציין, כי הפעלת קו 541 היא החיאה של קו

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
ראוי לציין, כי הפעלת קו 541 היא החיאה של קו
זה שפעל תחת אותו מספר, 541, מעפולה לקרית שמונה וחזרה עם מספר נסיעות בודד מידי יום. הקו פעל בשנות השבעים
 

shim121

New member
אני זוכר את הקו בשנות ה80

ראוי לציין, כי הפעלת קו 541 היא החיאה של קו
זה שפעל תחת אותו מספר, 541, מעפולה לקרית שמונה וחזרה עם מספר נסיעות בודד מידי יום. הקו פעל בשנות השבעים
אני זוכר את הקו בשנות ה80

פעל רק בקטע מטבריה לקרית שמונה
היתה לו נסיעה ב7 בבוקר (כי האוטובוסים 841 מת"א מגיעים רק לקראת 9)
בימינו הוא פועל כקו 841 שיוצא ב6:50 מטבריה לק"ש

היו לו עוד 2 נסיעות במשך היום רק עד חצור

בכיוון ההפוך לא פעל .
 

shim121

New member
לדעתי , בסוף יחזירו את 841 לנסיעת חצות

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
לדעתי , בסוף יחזירו את 841 לנסיעת חצות

לפחות לפי הלוח שפורסם בינתיים למוצ"ש
כפי שנכתב כאן מי שעולה בפ"ת או כביש 4 על 821 של 23:45 לא מספיק את 840 שיוצא מת"א באותה שעה
והוא צריך ליסוע ב821 הקודם של 22:30

גם אם נניח היו מסדרים 821 ב23:30 ו840 ב24:00 עדיין זו בעיה למי שעולה בכביש 4
מה יקרה אם יהיה פקק חריג או חפץ חשוד בכביש 4 ואז יפסידו את 840
לכן לדעתי יצטרכו להחזיר את נסיעת חצות למסלול של 841

שימו לב ליציאה האחרונה מקרית שמונה של 840 בשעה 22:00 , עד היום לא היתה יציאה כ"כ מאוחרת
וזה גם אומר שאפשר לצאת מטבריה ב23:00 עם 840
 
יש גם 921 שיוצא ב-23:00 מתל אביב. אפשר לעלות

לדעתי , בסוף יחזירו את 841 לנסיעת חצות

לפחות לפי הלוח שפורסם בינתיים למוצ"ש
כפי שנכתב כאן מי שעולה בפ"ת או כביש 4 על 821 של 23:45 לא מספיק את 840 שיוצא מת"א באותה שעה
והוא צריך ליסוע ב821 הקודם של 22:30

גם אם נניח היו מסדרים 821 ב23:30 ו840 ב24:00 עדיין זו בעיה למי שעולה בכביש 4
מה יקרה אם יהיה פקק חריג או חפץ חשוד בכביש 4 ואז יפסידו את 840
לכן לדעתי יצטרכו להחזיר את נסיעת חצות למסלול של 841

שימו לב ליציאה האחרונה מקרית שמונה של 840 בשעה 22:00 , עד היום לא היתה יציאה כ"כ מאוחרת
וזה גם אומר שאפשר לצאת מטבריה ב23:00 עם 840
יש גם 921 שיוצא ב-23:00 מתל אביב. אפשר לעלות
עליו ולהחליף ל-840 בחדרה.
לא צריך להחזיר את 841, אלא צריך להחיל את כרטיסי ההמשך על החלפות בעוד מקומות מרכזייים ולא רק בעפולה, כמו תחנה מרכזית חדרה, צומת נחל חדרה, מחלף נתניה ומחלף אולגה.
צריך ללכת קדימה, לא אחורה.
 
אגב, למי שפיספס את הדיווח על לו"ז יום שישי:

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
אגב, למי שפיספס את הדיווח על לו"ז יום שישי:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=174348857
 

amirv

New member
וניתוח הרוכב לאוטובוסים

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
וניתוח הרוכב לאוטובוסים

הרוכב על הגליל
 
תודה על הסקירה הבהירה.

וניתוח הרוכב לאוטובוסים

הרוכב על הגליל
תודה על הסקירה הבהירה.
ציינת מספר עובדות מעניינות, כגון: "ישובים כבית קשת או אילנייה יקבלו הרבה יותר נסיעות שיעצרו במסעף הכניסה ליישוב שלהם", "כמו-כן תוגבר מאד השירות בימי ראשון וחמישי בתקווה לחסל באמצעות התוכנית את בעיות ה"סרדין" בין המרכז לצפון". האם יש בידיך מספרים כדי לבצע השוואה בפרמטרים האלה?
 

amirv

New member
הבעיה עם השיטה של אגד

תודה על הסקירה הבהירה.
ציינת מספר עובדות מעניינות, כגון: "ישובים כבית קשת או אילנייה יקבלו הרבה יותר נסיעות שיעצרו במסעף הכניסה ליישוב שלהם", "כמו-כן תוגבר מאד השירות בימי ראשון וחמישי בתקווה לחסל באמצעות התוכנית את בעיות ה"סרדין" בין המרכז לצפון". האם יש בידיך מספרים כדי לבצע השוואה בפרמטרים האלה?
הבעיה עם השיטה של אגד
היא שהם לא טורחים ליידע את הציבור ואת משרד התחבורה על נסיעות כפולות, כלומר, אם בשעה כלשהי יוצאים שני אוטובוסים ביחד מחצור הגלילית כי יש יותר מ-50 נוסעים שממתינים, אף אחד לא יודע מזה חוץ מהפקח של אגד.

אבל מספר הנסיעות שכן נמצאות ברישוי בקווים הישירים לתל אביב תוגבר קלות לעומת המצב ברישוי הנוכחי בראשון וחמישי, ועליו נוסף הרובד של הגעה לעפולה+החלפה. כך שסך הכל יש כ-30% יותר שירות שיוצא מאצבע הגליל דרומה ביום חמישי (ותוספת דומה גם ביום א' צפונה).

נותר לראות איך ינצלו החיילים את השירות דרך עפולה. מי שבכל מקרה צריך ליעדים שמספקת עפולה (עפולה עצמה, מרכז חדרה, באר שבע ומשולש רעננה, כפ"ס הוד השרון) ברור שייסע דרכה. אבל לא ברור מה יעשה מי שצריך לתל אביב או לאולגה או נתניה ויגלה שאין לו מקום על הישיר, האם הוא יעלה בנוחות ובישיבה על הקו לעפולה או יעדיף להמתין בחוסר ודאות ובצפיפות לישיר הבא.

אי ודאות זו בנושא התנהגות החיילים היא הגורם המרכזי לאי ודאות הצלחת הפרויקט.
 

846

Active member
אף אחד לא יכול לדעת על נסיעות "כפולות" מראש

הבעיה עם השיטה של אגד
היא שהם לא טורחים ליידע את הציבור ואת משרד התחבורה על נסיעות כפולות, כלומר, אם בשעה כלשהי יוצאים שני אוטובוסים ביחד מחצור הגלילית כי יש יותר מ-50 נוסעים שממתינים, אף אחד לא יודע מזה חוץ מהפקח של אגד.

אבל מספר הנסיעות שכן נמצאות ברישוי בקווים הישירים לתל אביב תוגבר קלות לעומת המצב ברישוי הנוכחי בראשון וחמישי, ועליו נוסף הרובד של הגעה לעפולה+החלפה. כך שסך הכל יש כ-30% יותר שירות שיוצא מאצבע הגליל דרומה ביום חמישי (ותוספת דומה גם ביום א' צפונה).

נותר לראות איך ינצלו החיילים את השירות דרך עפולה. מי שבכל מקרה צריך ליעדים שמספקת עפולה (עפולה עצמה, מרכז חדרה, באר שבע ומשולש רעננה, כפ"ס הוד השרון) ברור שייסע דרכה. אבל לא ברור מה יעשה מי שצריך לתל אביב או לאולגה או נתניה ויגלה שאין לו מקום על הישיר, האם הוא יעלה בנוחות ובישיבה על הקו לעפולה או יעדיף להמתין בחוסר ודאות ובצפיפות לישיר הבא.

אי ודאות זו בנושא התנהגות החיילים היא הגורם המרכזי לאי ודאות הצלחת הפרויקט.
אף אחד לא יכול לדעת על נסיעות "כפולות" מראש
הכל לפי הביקושים ולפי מס' האוטובוסים הפנויים.
אם נוצר עומס בנקודה מסויימת ויש אוטובוס זמין, ניתן להוציא נסיעה נוספת מעל הרישוי.
לפעמים יש ביקוש עצום ולפעמים אין צורך.
זה נתון לשיקול הפקח המקומי והנהלת התנועה האיזורית.
 

amirv

New member
נכון, השאלה כמה אתה מנצל את הכלי הזה

אף אחד לא יכול לדעת על נסיעות "כפולות" מראש
הכל לפי הביקושים ולפי מס' האוטובוסים הפנויים.
אם נוצר עומס בנקודה מסויימת ויש אוטובוס זמין, ניתן להוציא נסיעה נוספת מעל הרישוי.
לפעמים יש ביקוש עצום ולפעמים אין צורך.
זה נתון לשיקול הפקח המקומי והנהלת התנועה האיזורית.
נכון, השאלה כמה אתה מנצל את הכלי הזה
אם אתה מוציא קבוע מצפת 12 אוטובוסים כל מוצ"ש לכיוון ירושלים, גם בשבועות חלשים, וכל שבוע אתה מוסיף בין 1 ל-3 אוטובוסים זה סביר.

אבל אם זה המצב ואגד מדווחת על 2 אוטובוסים בלבד במקום על 12 זה פער בלתי מתקבל על הדעת.
 

olli3

New member
מנהל
חיילים מתגמשים מהר, במיוחד כשהם חוזרים הביתה.

הבעיה עם השיטה של אגד
היא שהם לא טורחים ליידע את הציבור ואת משרד התחבורה על נסיעות כפולות, כלומר, אם בשעה כלשהי יוצאים שני אוטובוסים ביחד מחצור הגלילית כי יש יותר מ-50 נוסעים שממתינים, אף אחד לא יודע מזה חוץ מהפקח של אגד.

אבל מספר הנסיעות שכן נמצאות ברישוי בקווים הישירים לתל אביב תוגבר קלות לעומת המצב ברישוי הנוכחי בראשון וחמישי, ועליו נוסף הרובד של הגעה לעפולה+החלפה. כך שסך הכל יש כ-30% יותר שירות שיוצא מאצבע הגליל דרומה ביום חמישי (ותוספת דומה גם ביום א' צפונה).

נותר לראות איך ינצלו החיילים את השירות דרך עפולה. מי שבכל מקרה צריך ליעדים שמספקת עפולה (עפולה עצמה, מרכז חדרה, באר שבע ומשולש רעננה, כפ"ס הוד השרון) ברור שייסע דרכה. אבל לא ברור מה יעשה מי שצריך לתל אביב או לאולגה או נתניה ויגלה שאין לו מקום על הישיר, האם הוא יעלה בנוחות ובישיבה על הקו לעפולה או יעדיף להמתין בחוסר ודאות ובצפיפות לישיר הבא.

אי ודאות זו בנושא התנהגות החיילים היא הגורם המרכזי לאי ודאות הצלחת הפרויקט.
חיילים מתגמשים מהר, במיוחד כשהם חוזרים הביתה.
רואים את זה באופן מובהק בבאר שבע. הרכבת בדיוק יצאה? הופ, מלא עוברים ל370/380.

החיילים גילו במהירות את 669 (רעננה), 559 ( בית שמש). אחרים מבצעים החלפות ולא ממתינים לו ספציפי עם זה לא יגיע בקרוב או שהוא מלא... כך למשל כשמפספסים את 364 לאשקלון או שהוא מלא, הם עוברים ל360 לאשדוד שעוצר בצומת ברכיה שזה בעצם אשקלון לכל דבר ועניין. ואם יש זמן עד 364 הבא, הם גם מתפשרים על נסיעה עם 368 לצומת ברכיה.

יש גם לא מעט חיילים שמכירים קווים של המגזר החרדי והם משתמשים בהם לא מעט.

והיום, כשהכל נגיש לסמארטפון, עוד בדרך לבאר שבע (מבסיסי הדרום) הם בודקים כבר את אופציות נסיעת ההמשך שלהם הביתה.

כך שלטעמי, הם פשוט יעלו על מה שיביא אותם הכי מהר הביתה/לבסיס - זה מה שהמון חיילים עושים בכל יום ראשון וחמישי.
 

25306yosef

New member
אפשר גם לקחת את קו 500 עד עכו

הבעיה עם השיטה של אגד
היא שהם לא טורחים ליידע את הציבור ואת משרד התחבורה על נסיעות כפולות, כלומר, אם בשעה כלשהי יוצאים שני אוטובוסים ביחד מחצור הגלילית כי יש יותר מ-50 נוסעים שממתינים, אף אחד לא יודע מזה חוץ מהפקח של אגד.

אבל מספר הנסיעות שכן נמצאות ברישוי בקווים הישירים לתל אביב תוגבר קלות לעומת המצב ברישוי הנוכחי בראשון וחמישי, ועליו נוסף הרובד של הגעה לעפולה+החלפה. כך שסך הכל יש כ-30% יותר שירות שיוצא מאצבע הגליל דרומה ביום חמישי (ותוספת דומה גם ביום א' צפונה).

נותר לראות איך ינצלו החיילים את השירות דרך עפולה. מי שבכל מקרה צריך ליעדים שמספקת עפולה (עפולה עצמה, מרכז חדרה, באר שבע ומשולש רעננה, כפ"ס הוד השרון) ברור שייסע דרכה. אבל לא ברור מה יעשה מי שצריך לתל אביב או לאולגה או נתניה ויגלה שאין לו מקום על הישיר, האם הוא יעלה בנוחות ובישיבה על הקו לעפולה או יעדיף להמתין בחוסר ודאות ובצפיפות לישיר הבא.

אי ודאות זו בנושא התנהגות החיילים היא הגורם המרכזי לאי ודאות הצלחת הפרויקט.
אפשר גם לקחת את קו 500 עד עכו
ומשם עם הרכבת. ואת אותו הדבר אפשר לעשות גם בכיוון ההפוך. את אותו הדבר אפשר לעשות גם עם קו 430 לנסיעות מטבריה ללב המפרץ.

מי שהפסיד את הקווים הישירים 845/836 יוכל לבחור גם בחלופה הזו במקרה ותנועת הרכבות פועלת כסדרה.
 
רק שהחלופות הללו הרבה יותר יקרות

אפשר גם לקחת את קו 500 עד עכו
ומשם עם הרכבת. ואת אותו הדבר אפשר לעשות גם בכיוון ההפוך. את אותו הדבר אפשר לעשות גם עם קו 430 לנסיעות מטבריה ללב המפרץ.

מי שהפסיד את הקווים הישירים 845/836 יוכל לבחור גם בחלופה הזו במקרה ותנועת הרכבות פועלת כסדרה.
רק שהחלופות הללו הרבה יותר יקרות
 

אורי404

New member
תוספת למה, שכתבת

וניתוח הרוכב לאוטובוסים

הרוכב על הגליל
תוספת למה, שכתבת
* מסלול קו 847, אשר פועל בימי ראשון משתנה. הנסיעה תהיה דרך אזור יוקנעם, במקום המסלול הקודם דרך עפולה.

* מפת הקווים אולי עולה בקלות. קווי האוטובוסים פחות מסורבלים. ועדיין מסלול קו 821 נשאר די-מסורבל בקטע תל אביב-צומת רעננה. לדעתי הגיוני היה לשנות אותו לתחנת קצה באלוף שדה.
אין ולא תהיה לכך אלטרנטיבה רכבתית. אולי כאשר תיפתח מסילת עירון (תל אביב-עפולה). כידוע זה לא יהיה במהלך השנים הקרובות. כך יהיה רצף על כביש 4 ולא הנסיעה בקטע תל אביב-צומת רעננה. מתל אביב לעפולה יש את 825. להוד השרון ולצומת רעננה יש קווים מהירים אחרים.
 
את ההצעה שאתה מציע עדיף ליישם על 921 ולא על

תוספת למה, שכתבת
* מסלול קו 847, אשר פועל בימי ראשון משתנה. הנסיעה תהיה דרך אזור יוקנעם, במקום המסלול הקודם דרך עפולה.

* מפת הקווים אולי עולה בקלות. קווי האוטובוסים פחות מסורבלים. ועדיין מסלול קו 821 נשאר די-מסורבל בקטע תל אביב-צומת רעננה. לדעתי הגיוני היה לשנות אותו לתחנת קצה באלוף שדה.
אין ולא תהיה לכך אלטרנטיבה רכבתית. אולי כאשר תיפתח מסילת עירון (תל אביב-עפולה). כידוע זה לא יהיה במהלך השנים הקרובות. כך יהיה רצף על כביש 4 ולא הנסיעה בקטע תל אביב-צומת רעננה. מתל אביב לעפולה יש את 825. להוד השרון ולצומת רעננה יש קווים מהירים אחרים.
את ההצעה שאתה מציע עדיף ליישם על 921 ולא על
821, משתי סיבות: 1. מטרופולין חיפה לעומת "מטרופולין" עפולה, 2. ל-921 יותר נסיעות.
אני פעם הצעתי להאריך את 921 לתחנה המרכזית בראשל"צ ושיסע דרך כביש 4 ("גהה") במקום דרך הוד השרון ופתח תקוה.
מסוף אלוף שדה בעייתי כתחנת קצה ואם נקודת הקצה תהיה ראשון לציון הקו יעבור גם במסובים.

את 821 עדיף פשוט לקצר כך שצומת רעננה תהיה תחנת הקצה שלו.
 

אורי404

New member
לגבי 921

את ההצעה שאתה מציע עדיף ליישם על 921 ולא על
821, משתי סיבות: 1. מטרופולין חיפה לעומת "מטרופולין" עפולה, 2. ל-921 יותר נסיעות.
אני פעם הצעתי להאריך את 921 לתחנה המרכזית בראשל"צ ושיסע דרך כביש 4 ("גהה") במקום דרך הוד השרון ופתח תקוה.
מסוף אלוף שדה בעייתי כתחנת קצה ואם נקודת הקצה תהיה ראשון לציון הקו יעבור גם במסובים.

את 821 עדיף פשוט לקצר כך שצומת רעננה תהיה תחנת הקצה שלו.
לגבי 921
חשבתי לגבי שינוי 921 לאזור אלוף שדה. מנגד מאזור אלוף שדה לאזור חיפה יש חלופה רכבתית טובה. מה שאין לאזור עפולה.
אבל אולי עדיפה האפשרות, שכתבת על קיצור 821 לצומת רעננה ו-921 לראשון לציון.
בכל מקרה, לדעתי הקטע הקיים תל אביב-צומת רעננה ל-821 אינו יעיל.
 
הקטע הקיים הוא מחלת "קידוש ז'בוטינסקי"...

לגבי 921
חשבתי לגבי שינוי 921 לאזור אלוף שדה. מנגד מאזור אלוף שדה לאזור חיפה יש חלופה רכבתית טובה. מה שאין לאזור עפולה.
אבל אולי עדיפה האפשרות, שכתבת על קיצור 821 לצומת רעננה ו-921 לראשון לציון.
בכל מקרה, לדעתי הקטע הקיים תל אביב-צומת רעננה ל-821 אינו יעיל.
הקטע הקיים הוא מחלת "קידוש ז'בוטינסקי"...
 

אורי404

New member
ועדיין נקווה לטוב

הקטע הקיים הוא מחלת "קידוש ז'בוטינסקי"...
ועדיין נקווה לטוב
מחלת "קידוש ז'בוטינסקי" אכן קיימת ב-821 וגם גם בקווים אחרים. למשל 38, שחס וחלילה ייסע בדרך אם המושבות או 350 שחס ושלום ייסע בדרך אלוף שדה.
אבל עדיין יש נקודות אור. ביניהן פריסת הקווים בעפולה או פתיחת קו 303 ובמקום זה קיצור 311 לראשון לציון או בשינויים בקווים בהפעלת "מטרופולין" השונים מ/לבאר שבע.
תכניות כאלה ואחרות קיימות לקיצור הקווים המאספים (921 וכו') לצומת רעננה ואת 641 וחלופותיו לתחנה המרכזית בפתח תקווה.
נקווה, שעם הזמן תהיה גמילה מ"קידוש ז'בוטינסקי", שתבוא גם לידי ביטוי בקווים 38, 166, 350 ואחרים.
 
שים לב שנקודות האור הן בצפון או בדרום

ועדיין נקווה לטוב
מחלת "קידוש ז'בוטינסקי" אכן קיימת ב-821 וגם גם בקווים אחרים. למשל 38, שחס וחלילה ייסע בדרך אם המושבות או 350 שחס ושלום ייסע בדרך אלוף שדה.
אבל עדיין יש נקודות אור. ביניהן פריסת הקווים בעפולה או פתיחת קו 303 ובמקום זה קיצור 311 לראשון לציון או בשינויים בקווים בהפעלת "מטרופולין" השונים מ/לבאר שבע.
תכניות כאלה ואחרות קיימות לקיצור הקווים המאספים (921 וכו') לצומת רעננה ואת 641 וחלופותיו לתחנה המרכזית בפתח תקווה.
נקווה, שעם הזמן תהיה גמילה מ"קידוש ז'בוטינסקי", שתבוא גם לידי ביטוי בקווים 38, 166, 350 ואחרים.
שים לב שנקודות האור הן בצפון או בדרום
צר לי לומר, אבל בגוש-דן יש חושך כמעט מוחלט.
כאשר נחנכה המטרונית שר התחבורה אמר שגוש-דן הוא הפריפריה.
בהקשר של תחבורה ציבורית אני מסכים איתו. התחבורה הציבורית בגוש-דן מפגרת לא רק אחרי מטרופולינים אחרים בעולם אלא בהרבה היבטים גם אחר אזורים אחרים בארץ שהתקדמו בשנים האחרונות הרבה יותר מגוש-דן בהקשר זה.
שלושה דברים טובים בלבד קרו בגוש דן בשנים האחרונות בהקשר של תחבורה ציבורית:
1. רפורמת התעריפים והחלת המעברים החופשיים
2. חנוכת קו הרכבת לראשל"צ משה דיין
3. סיום הכפלת מסילת הירקון והגדלת תדירות הרכבות במסילה זו
בקווי האוטובוס, לעומת זאת, אי אפשר לומר שהיו שיפורים משמעותיים או שהשיפורים רבים מ"הקלקולים".
בגוש-דן יש קיבעון מחשבתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה