המצעד התפוזי חוזר: בסימן מחווה לאלתרמן

smailie

New member
האהובים עליי:

"מותר לומר" / דוויד ברוזה. "הנערים הספנים" / עפרה חזה. "המשתה" / אריק אינשטיין. "תיבת הזימרה הנפרדת" / הפרברים. "ליל חנייה" / אפריים שמיר, ירדנה ארזי ושלישיית אף אוזן גרון. "אוריאנה" / רבקה זוהר. "מבלי להפריע" / אריק אינשטיין. "פגישה לאין קץ" / השלושרים. "ערב עירוני" / יוסי בנאי. "קולנוע" / רוני ידידיה. "סוף המישור" / דרור בן - יעקב. "שיר סיום" / מיקי גבריאלוב. * "ילדי ההפקר" / מתוך התקליט של שירי תנועות הנוער, בהשתתפות גידי גוב, חנן יובל ועוד. לא השיר בביצוע אריק אינשטיין, אלא שיר אחר בשם זה שגם את מילותיו כתב נתן אלתרמן ושמבצע אותו גבריאלוב עצמו: "נסענו אט למרחקי שנים / עברנו רוב דורות ואור וצל" וכו'.
 

smailie

New member
תיקון לגבי שמות אחד השירים שהזכרתי:

שירוֹ של נתן אלתרמן שמבצע האמן דרור בן - יעקב נקרא: "באמצע המישור".
 

ליבליך

New member
ועוד כמה יפים שלא הזכירו עד כה:

בכרם תימן ספני שלמה המלך קונצרטינה וגיטרה הנה תמו יום קרב וערבו ואמנם הזכירו באופן כללי את השירים מ"שלמה ושלמי", אבל אני חייב לציין במיוחד את "זה דודי מדוד" ואת "שיר הפיוס" ו"שיר המריבה".
 
../images/Emo45.gif אבל אני מבולבלת

יש שני 'שיר ספנים' של אלתרמן באונייה קוראים לי דוב המים - לחן יוסף גולנד (וגם ביצוע שלו) לדרך ספן הים לפניך - לחן יואל ולבה (ביצוע שלמה ארצי) האם יש איזו קומבינציה שאני לא יודעת עליה - לחן של ולבה וביצוע של גולנד? אני בעד האחרון אבל גם הראשון בסדר
 
את לא מבולבלת בכלל... זו אני שעשיתי סלט../images/Emo163.gif

בכל אופן, מציעה את שניהם ואפילו שלושתם... (כולל הנערים הספנים) אז שיר הספנים של ולבה שיר הספנים של גולנד והנערים הספנים
 
"מגש הכסף" בביצוע יהורם גאון

בס"ד והארץ תשקוט, עין שמיים אודמת תעמעם לאיטה על גבולות עשנים, ואומה תעמוד - קרועת לב אך נושמת לקבל את הנס, האחד, אין שני... היא לטקס תיכון, היא תקום למול הסהר ועמדה טרם יום עוטה חג ואימה. אז מנגד יצאו נערה ונער ואט אט יצעדו הם אל מול האומה. לובשי חול וחגור וכבדי נעליים בנתיב יעלו הם, הלוך והחרש לא החליפו בגדם, לא מחו עוד במים את עקבות יום הפרך וליל קו האש. עייפים עד בלי קץ, נזירים ממרגוע ונוטפים טללי נעורים עבריים... דם השניים יגשו ועמדו עד בלי נוע ואין אות אם חיים הם או אם ירויים. אז תשאל האומה שטופת דמע וקסם ואמרה: "מי אתם?", והשניים שוקטים יענו לה: "אנחנו מגש הכסף, שעליו לך ניתנה מדינת היהודים". כך יאמרו ונפלו לרגלה עוטפי צל והשאר יסופר בתולדות ישראל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באיזה לחן? (יש שניים, שניהם בביצוע הגאון)

אני אוהבת במיוחד את זה של נורית הירש (נדמה לי שהוא גם הוותיק והמוכר יותר); יהורם ביצע את השיר גם בלחנו של נחום היימן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שירונט זה אתר של מילים, אתה לא יכול לשמוע...

אם אתה מכיר את השיר המולחן להערכתי אתה מכיר את הלחן של נורית הירש דווקא (וזה שהוא לא מצוין בשירונט באמת לא עקרוני... אלה בלאו הכי אותן מילים).
 
למעלה