המסר הכללי בספר

אקס93

New member
המסר הכללי בספר

פולמן הבעיר מלא מסרים בספר אבל מה לדעתכם המסר הכללי שהוא ניסה להעביר? נ.ב חזרתי אתמול מטיול שנתי (האמת שזה החזר של יום אחד מהטיול של היה לנו) ואני שרוף לגמרי (זה מה שקורה שאתה חצי אשכנזי) למישהו יש אולי איזה רעיון מה אני יכול לעשות כדי להוריד את הכוויה? (חוץ מאולוירה שכבר ניסיתי)
 

Zigdon Knight

New member
אממ..

לגבי המסר, קשה לי לחשוב על מסר מרכזי, אולי שהכנסייה היא סתם מעפנה, אבל לא יכול להצביע לך על מסר מסויים. לגבי הכוויה, אם ניסית אולוירה, אז אני בטוח שזה לא עזר...
 

אקס93

New member
בטוח?

כאילו בטוח שאתה לא מצליח לחשוב על מסר מרכזי כי אני כאילו חשבתי על זה שכבר הכנסייה לא שולטת באדם ולא מחליטה בשבילו. אז רגע מה לעשות כי אם אתה אומר שאולורה לא עוזר אז מה כן (כן זה עד כדי כך שורף. רגע מישהו רוצה שאני אשלח תמונה של הכוויות?)
 

Zigdon Knight

New member
חחח..

האלוורה היה בצחוק, כי כתבת משהו מוזר כמו אולוריה אז אמרתי שזה *בטוח* לא יעזור...
 

yael ziv

New member
לגבי הכוויה-

יש קרם של לאחר השהות בשמש (אני לא זוכרת איך קוראים לו) בטח יש אותו בבית מרקחת והוא ממש טוב! מה רע באשכנזים? הא??
 

האבק

New member
לא חושב שיש מסר אחד

יש כל כך הרבה, כל כך הרבה הטפות שקשה לבחור. אני חושב שהשניים העיקריים הם הטפה לחברה טובה יותר, והעברת האידיאולוגיה האתאיסטית שלו (להראות שדת ממוסדת זה אף פעם לא טוב, וביקורת חריפה על הכנסייה הקתולית והכמרים בה).
 

hester

New member
באמת יש הרבה אבל...

הטפה לחברה טובה יותר?! נראה לי שזה טפל יחסית לדבר השני שאמרת... המסר המרכזי נראה לי זה העברת העקרון...שדת זה לא משו שצריך לכפות..אלא משו שהבן אדם צריך לקבל מתוך בחירה...ואם בא לו לעשות אחרת שייעשה...ושהדת לא תציב לבן אדם מגבלות...רק בגלל ההשפעה של אנשיה (כמו מה שקרה עם החטא הקדמון) ואודי..תסלח לי על הבורות...מה זה דת ממוסדת?!
 
למעלה