שימי לב לדברים שנכתבו אז, שלא תחשבי שזו אני
ויקיפדיה: "בשלב חצי הגמר פרשה דיין בשידור חי באופן מפתיע מהתחרות,
לאחר שהייתה בעיניי רבים מועמדת מרכזית לזכייה."
http://he.wikipedia.org/wiki/יובל_דיין
נענע 10 / גיא פינס: "איך
מתמודדת כמעט וודאית לניצחון עוזבת את התחרות שבוע לפני הגמר?"
http://bidur.nana10.co.il/Article/?ArticleID=886011
הארץ: "יובל דיין, ש
נחשבה למובילה, פרשה מ"דה וויס""
http://www.haaretz.co.il/gallery/television/1.1671125
NRG: "יובל דיין, שהייתה
מועמדת מובילה לזכייה בתוכנית, הודיעה הערב בשידור חי שהיא מבקשת לפרוש, רק שבוע לפני הגמר הגדול."
http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/349/729.html
מובן שיש הבדל בין התכנית למה שקורה אחריה, אבל ציינתי את המצב אחרי כדי להמחיש את עצמת הפופולריות של יובל דיין; הקהל שלה חיכה לה. הפופולריות שלה בציבור לא דעכה; של קטלין כן.
יש הבדל בין לומר "קטלין בכל מקרה הייתה מנצחת" לבין "
אני מאמינה שקטלין הייתה זוכה בכל מקרה". ועם כל הכבוד לאמונה שלך (או שלי) או של כל אדם אחר, כשמדובר בהצבעת הקהל הרוב קובע, ומרבית ההימורים היו על יובל דיין; היא הייתה פופולרית יותר (עינייך הרואות). גם אם ניתן לומר שהיא לא הייתה מנצחת בכל מקרה, ודאי שלא ניתן לומר את המשפט ההפוך על קטלין. לכל הפחות היה ביניהן מאבק צמוד.
אף שהעדפתי את קטלין ואפילו התעצבנתי שמכתירים את יובל למנצחת עוד לפני הגמר, לא יכולתי להתכחש לפופולריות העצומה שהייתה לה. לא היה לי ספק שגם אם קטלין תזכה בסופו של דבר היא תצטרך להיאבק על זה, לא יהיה לה קל. הניצחון ודאי שלא היה ודאי ולא בכיס שלה ולא בכל מקרה. צריך להסתכל על המצב בצורה מפוכחת ובעיניים פקוחות.
ואגב, לדעתי שרית לא עשתה עם קטלין שום דבר מעניין; היא נשארה בדיוק אותו הדבר. היתרון היחיד שהיה לשרית היה שהיא אמרה לקטלין Girl Power באודישן וזה קנה אותה, זהו. כעולה חדשה היא לא ממש הכירה את המנטורים; הייתה ביניהם אישה אחת, שיחקה על הקלף הנשי, בחרה בה. קטלין ממש לא בסגנון של שרית, היא לא השתפרה ולא השתנתה במאום בשירה אלא בעיקר צעקה רוב העונה... בדו-קרב שלה מול אביבה דסה לדעתי אביבה שרה הרבה יותר טוב ממנה, באופן בוגר, בשל ועמוק, עצמתי אבל לא צעקני (והיא בכלל לא הרשימה אותי באודישן, אבל פתאום בדו-קרב היא הרשימה אותי מאוד, עד כדי כך שאני זוכרת את שמה עד היום, וזה ממש נדיר אצלי) וזה נשמע כאילו קטלין בעיקר מנסה לנצח אותה בווליום... אבל היה לי ברור ששרית תלך עם קטלין כי היא הייתה המתמודדת הכי חזקה שלה... וכך היה.
לסיכום, בעונה הראשונה זכתה המועמדת של שרית כי היא שיחקה על הקלף המגדרי באודישנים וכי המתמודדת המובילה (או לכל הפחות המתחרה העיקרית שלה בגמר) פרשה בחצי הגמר ובכך סללה לה את הזכייה (כי השאר כבר לא היו תחרות רצינית). אני מעריכה את שרית כמנטורית (בדרך כלל היא עובדת עם המתמודדים באופן הטוב ביותר, לפחות עם חלקם), אבל במקרה של קטלין לא חשתי בשום עבודה מהותית, והניצחון של קטלין הוא בעיקר שלה, לא של שרית. לשרית היו בעיקר מזל וצירופי מקרים ששיחקו לטובתה.
מצד שני, לפעמים די במתמודד אחד חזק וצריך פשוט לא לקלקל לו... רודי הייתה מתמודדת "יהלום", כזאת שכבר מהאודישן היה ברור שהיא תגיע לגמר, אבל יובל ושלומי לא ידעו לעבוד איתה ורק קלקלו... אחרי שורה של ביצועים בינוניים היה ברור שהיא לא תצליח לזכות. גם זה משהו שצריך לציין לזכותה של שרית – גם כשהיא לא משפרת, היא בד"כ לא מקלקלת. גם שלומי כזה – לא מקלקל... בוחר שירים לא רעים, עיבודים מוצלחים, ובעיקר נותן למתמודדים שלו להיות הם. כשהמתמודדים שלו מגובשים במידה מספקת (יובל, לינה, שיראל) זה עובד יפה; כשלא, זה עובד קצת פחות טוב, אבל עדיין לא רע, בדרך כלל. מוש גרוע, לא יודע לעבוד עם המתמודדים ובוחר להם שירים זוועה (ממש מתחרה עם שלומי ויובל מי מנטור גרוע יותר) ואביב דווקא יכול להיות מוצלח, כל עוד לא נכנסים לו לראש ג'וקים של בחירת שירים עם "אמירה" או בשל אהבתו ליוצר (בלי קשר להתאמת השיר לזמרים...) או עיבודים אלקטרוניים מוזרים. הוא בד"כ בוחר את המתמודדים החזקים ביותר, אבל אז נוטה לבזבז את חלקם באופן מצער או לעשות כל מיני בחירות תמוהות.