הממשלה עוד לא קמה וכבר נתניהו מפר את ההסכם הקואליציוני

הממשלה עוד לא קמה וכבר נתניהו מפר את ההסכם הקואליציוני

נתניהו ממנה 19 שרים בגוש הליכוד ולא 18 (צחי הנגבי כשר במשרד ראש הממשלה). כלומר, הוא מינה שר נוסף על חשבון גוש כחול לבן. וכחול לבן הסכימו להפרה הזו למשך שלושה חודשים. סיפתח כנראה להסכמות עתידיות שלהם לעוד ועוד הפרות... מימוש ההסכם עוד לא התחיל וכבר מופר. זה נתניהו. עכשיו אפשר להמשיך להתגולל על רל"ב ועל טרלולים.
 
זאת הפרה כי בהסכם מוגדר עד 36 ועד 18 לכל גוש ולא מוגדר

שניתן לשנות את זה בהסכמה. תכתבו חמיצות, טרלולים ומה שבא לכם. נתניהו מוכיח כל שניה שבחוסר אמינות הוא מספר אחד בעולם. אתם תיאלצו לסבול כל העת את "החמיצות" הזו ואת "הטרלולים" הללו. לא אפסיק לבקר את נתניהו בכל עת שאמצא לנכון. שום אופוזיציה לא תושתק על ידיכם. א-ו-פ-ו-ז-י-צ-י-ה לנתניהו תהיה בכל עת באופן רציף ותחשוף את מעלליו. יש אופוזיציה בישראל!
 
לפי סעיף 12 בהסכם בתקופת החירום כל צד יכול למנות עד 16 שרים

ולאחר מכן עוד 2 (כלומר סך הכל 18). גנץ מינה 15 נתניהו מינה 19 (לא רק מעבר למקסימום בתקופת החירום שכבר ידוע כמעט שבוע שהוא מתכוון לחרוג מכך), אלא אפילו מעבר למקסימום לאחר תקופת החירום. ונטען שזה ל-3 חודשים בלבד עד שחוטובלי תעבור למשרת שגרירה ואז הנגבי יחליף אותה. רק שחוטובלי עוד לא הסכימה בכלל להיות שגרירה. ונניח שתסכים - מה כל כך דחוף שהנגבי יהיה שר בשלושת החודשים הללו? ואם לא תסכים ברור מה יקרה - הזמני יהפוך לקבוע. גם אם יש הסכמה של גנץ (הסכמה שלא מוגדרת כאפשרית בהסכם הקואליציוני) יש כאן הפרה מצד נתניהו. וברגע שגנץ מסכים לויתורים כאלה נתניהו ינצל את זה עד אין קץ לכל אורך כהונת הדו-ממשלה הזו. נתניהו פשוט מורח ומסבן את גנץ וימשיך לעשות את זה כי זה טבעו. זה מה ששווים הסכמים עם נתניהו. יש שאמרו את זה כל הזמן ויש שחווים את זה כעת על בשרם.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אם אתה כ"כ מתעקש, תחשיב את אורלי כמנדט על חשבונו של גנץ

אתה, הרי, אוהב מכבסות ... וכך ביבי יישאר עם ה-18 מנדטים שתהיה מרוצה.
 
למה שאחשיב כך? אורלי לוי-אבקסיס התמנתה על ידי נתניהו בגוש

הליכוד והוא אפילו לקח נתחים מהמשרד לבטחון הפנים עבור הקמת משרד מומצא עבורה. אגב, גנץ לא קרע נתחים ממשרדים קיימים ומינה שרים למשרדים קיימים כפי שהם. ולא הבנתי את ההערה לגבי מכבסות. אני אוהב עובדות. עובדה של 19 במקום מקסימום 18 שמוגדר בהסכם הקואליציוני. אני לא הייתי חותם על הסכם עם נתניהו לגבי העברת עפרון מיד ליד, גם לא לגבי זה שיגיד לי מה השעה. כל הסכם עם נתניהו שווה לת_ת.
 
היא לא שייכת לעבודה, היא גשר והחליטה לעבור לגוש הליכוד

והיה מונתה כשרה בממשלה מטעם גוש הליכוד עם זיקה לראש הממשלה נתניהו. אלה העובדות. והעובדה היא שלגוש הליכוד נתניהו מינה 19 שרים במקום מקסימום 18 לפי ההסכם הקואליציוני. כשיר? אם בהסכמה ולתקופה מוגבלת אולי, אבל בכל מקרה מפר את תנאי ההסכם הקואליציוני. נתניהו וקיום הסכמים אלה שני קווים מקבילים. לא רק הבטחות, אלא אפילו הסכמים בכתב וחתומים. לא הייתי חותם עם נתניהו על הסכם שהדבר היחיד שרשום בו זה השם שלו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הסכם נועד בין שני אנשים וכאשר שנניהם מסכימים לשינוי, אין כל

בעיה עם זה ואם יש לך ספקות, אתה מוזמן לשאול כל עו"ד שתבחר.
 
זה לא הסכם בין שני אנשים. זה הסכם בין רשימות פוליטיות

שלציבור יש עניין בו ועובדה שכל הסכם כזה חייב להיות מונח על שולחן הכנסת. הכנסת הביעה אמון בממשלה על סמך ההסכם הזה. כאשר מפרים את מה שכתוב בהסכם עוד לפני שמימוש ההסכם יוצא לדרך - זו הפרה גם כלפי הציבור. עצם ההתייחסות להסכם קואליציוני כהסכם בין שני אנשים מעידה לאיזה מצב גרוע הגענו. זה מעיד שאי אפשר לסמוך על ההסכם הזה ואי אפשר להאמין לו. מי שהפרו חלק ממנו אתמול, ימשיכו להפר חלקים אחרים ממנו מחר. בקיצור, נתניהו מפר אמון סדרתי וגנץ מכשיר הפרות אמון סדרתי. אם זה הסכם בין שני אנשים אז זו המסקנה המתבקשת לגבי אותם שני אנשים. לא הסכם קואליציוני אלא הסכם להכשרת הפרות אמון.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כ"א מהם הוא יו"ר של הרשימה הפוליטית, לכן זה היינו הך.

הדבר עוד יותר נכון אצל גנץ, שרשימתו היא דיקטטורית ולא נבחרה באופן דמוקרטי.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כפי האוזר והנדל הצטרפו מהגוש של גנץ למרות שאידיאולוגית

הם מהצד של נתניהו כך גם אורלי לוי הצטרפה מהבלוק של נתניהו למרות שאידיאולוגית היא בגוש של כחול לבן והעבודה.
 
החלוקה הפרסונלית בין הגושים אינה לפי האידיאולוגיה אלא לפי

השיוך הסיעתי והזיקתי. אורלי לוי-אבקסיס בחרה להיות בגוש הליכוד. הנדל והאוזר בחרו להיות בגוש כחול לבן. ומבחינת אידיאולוגיה מדינית אורלי לוי-אבקסיס בימין. אבל גם עם ההתחכמות הזו עדיין יוצא שלגוש הליכוד יש 19 - כי לפי מה שכתבת אם אורלי לוי-אבקסיס נחשבת לשרה בגוש כחול לבן אז הנדל נחשב לשר בגוש הליכוד. שורה תחתונה - נתניהו בכל מקרה הפר את ההסכם הקואליציוני.
 
אגב, לפי ההגדרות המטורללות של הדו-ממשלה הזו יש מונח שנקרא

"זיקה" - זיקה לראש הממשלה או לראש הממשלה החלופי. לשרה אורלי-לוי אבקסיס יש זיקה לראש הממשלה נתניהו ולא לראש הממשלה החלופי גנץ. ל-18 שרים (מלבד נתניהו עצמו) יש זיקה לנתניהו. ל-14 שרים (מלבד גנץ עצמו) יש זיקה לגנץ. אורלי לוי-אבקסיס נתונה למרותו של נתניהו, לא למרותו של גנץ. נתניהו יכול לפטר אותה, גנץ לא.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אין כאן חח"ע, קרי גם אם יש לו זיקה לאחד מהם, לא אומר שהשני

לא מרגיש אליו את זיקתו, לכן אין בעיה שגנץ יראה בה משהו שמתאים להשקפותיו ולכן שיחרר.
 
גנץ לא רואה בה משהו שמתאים להשקפותיו ולא מרגיש את זיקתה אליו

היא עשתה את הבחירה שלה ונתניהו קיבל אותה לזרועותיו ולזיקתו. וגנץ לא שחרר, גנץ עשה לנתניהו ג'סטה לשלושה חודשים בלבד. הוא כנראה צריך עוד המחשות כדי להפנים שכשנונתים לנתניהו אצבע הוא לוקח לא רק את כל היד, אלא את כל ארבעת הגפיים. כל הסכם עם נתניהו זה הסכם על הקרח שנתניהו "משחרר" עצמו ממנו בשיטת הסלמי. גנץ לא שחרר - נתניהו שחרר את עצמו מלקיים את ההסכם ככתבו, כי כך הוא עושה תמיד. זה נתניהו, כך היה תמיד והוא לא ישתנה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
להזכירך, שבבחירות הראשונות, היא הייתה אמורה להתאחד עימו עד

שהגיע לפיד ואז כבר לא יכלה להתמזג עימו וזה עוד בלי שהתייחסתי לכך שהיא הייתה בסיעה משותפת עם עמיר פרץ שהוא לטענתך, בעל זיקה לגנץ.
 
זה לא משנה. היא בחרה לעבור לגוש הליכוד

אי אפשר להתייחס אליה כחלק מ-59 או 53 או 54 כשנוח, וכאשר צריך איזה תמרון חשבוני, להתייחס אליה כחלק מהגוש השני. אורלי לוי-אבקסיס היום היא חלק בלתי נפרד מגוש הליכוד בקואליציה ובממשלה. אם הליכוד רוצה אחרת - שיבטל את ההסכם הקואליציוני שלו איתה, שנתניהו יפטר אותה מהממשלה וישלח אותה לעשות הסכם קואליציוני חדש עם גנץ.
 
למעלה