הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
מדבריך אני מבין שאוטובוס כלל אינו אופציה

הייתי בסוף השבוע באילת
וגם בתור אחד שגר במרכז תמיד ירדתי לשם ברכב ולא בטיסות כי : א. מחירי הטיסות יקרים. זוג שטס הלוך חזור משדה דב לאילת צריך לשלם בין 800 ל - 1000 ש"ח וזה לא כולל מונית אל ומשדה דב, ולא כולל את המוניות באילת ומגבלות הניוד. ב. את הדרך הלוך חזור לאילת אני עושה (ברכב לא חסכוני, וולוו s-60 t-5) בעלות דלק של 450-500 ש"ח ואני נייד בעיר, יכול למלא את הבגאז' בקניות בלי לחשוב איך זה יועלה למטוס וכו'. ג. את הדרך אני עושה בארבע שעות לערך, אם מחשבים את זמני הברוטו בטיסה כולל ההגעה לנמל והיציאה ממנו כל החסכון בזמן הוא שעה וחצי לערך, ממש לא משהו ששוה בשבילו לוותר על הרכב. ד. מה יהיה כשתהיה רכבת ? נחיה ונראה, גם כך זה לא יהיה בזמן הקרוב, החלטת הממשלה הייתה אישור עקרוני ללא לוחות זמנים
מדבריך אני מבין שאוטובוס כלל אינו אופציה
עבורך, ואילו הרכבת (אם וכאשר) - אולי. יש לשער שמחירהּ יהיה זול משמעותית משל טיסה. אני מאמין שכמוך יש רבים.
 

חייםש1

New member
אכן, אוטובוס לא מהווה אופציה ראויה

מדבריך אני מבין שאוטובוס כלל אינו אופציה
עבורך, ואילו הרכבת (אם וכאשר) - אולי. יש לשער שמחירהּ יהיה זול משמעותית משל טיסה. אני מאמין שכמוך יש רבים.
אכן, אוטובוס לא מהווה אופציה ראויה
כרטיס עולה 65 ש"ח לאדם לכל כיוון (תקנו אותי אם אני טועה), משמע - 260 ש"ח לזוג שבוחר לרדת באוטובוס. גם באוטובוס החדיש והנוח ביותר מדובר עדיין על כחמש שעות וחצי של נסיעה לכל כיוון ושוב - חוסר ניידות בעיר עצמה (אלא אם אתה מתקבע באיזור המלונות והקניון במרכז) מה שמוסיף עלות נסיעה במוניות. כך שהפער הריאלי מנסיעה ברכב לעומת האוטובוס הוא זניח יחסית לנוחות שברכב (ושוב אסייג - למעט מי שנוסע לבדו, אז הנסיעה באוטובוס משתלמת).
 

olli3

New member
מנהל
מת"א לאילת כולל שתי עצירות 4 שעות וחצי-5 שעות

אכן, אוטובוס לא מהווה אופציה ראויה
כרטיס עולה 65 ש"ח לאדם לכל כיוון (תקנו אותי אם אני טועה), משמע - 260 ש"ח לזוג שבוחר לרדת באוטובוס. גם באוטובוס החדיש והנוח ביותר מדובר עדיין על כחמש שעות וחצי של נסיעה לכל כיוון ושוב - חוסר ניידות בעיר עצמה (אלא אם אתה מתקבע באיזור המלונות והקניון במרכז) מה שמוסיף עלות נסיעה במוניות. כך שהפער הריאלי מנסיעה ברכב לעומת האוטובוס הוא זניח יחסית לנוחות שברכב (ושוב אסייג - למעט מי שנוסע לבדו, אז הנסיעה באוטובוס משתלמת).
מת"א לאילת כולל שתי עצירות 4 שעות וחצי-5 שעות
תלוי בשעת הנסיעה, בלילה זה 4 וחצי שעות. אתה רוכש הלוך ושוב וזה מוזיל לך ב15% את מחיר הנסיעה ונראה לי שעלה מאז, צריך להיות משהו כמו 70 לכיוון. מב"ש לאילת זה דווקא משתלם לנסוע באוטובוס ולגבי בתוך אילת, קודם כל יש אגד ויש גם מוניות בשפע שגם לא יקרות יותר מידי. מעבר לכך שאני כלל לא מבין מה כבר יש באילת, מלבד איזור הרי אילת, זה אחלה של טיול לכל היום. אילת היא סך הכל עוד עיר בילויים שדיי דומה לת"א, כך שאני לא מבין למה להרחיק עד אילה בשביל דברים שגם ככה יש בת"א (להוציא את הצלילות ושאר הדברים הייחודיים לאילת, שרוב הישראלים לא הולכים בשבילם).
 

חייםש1

New member
לפי אתר אגד הנסיעה 5 שעות

מת"א לאילת כולל שתי עצירות 4 שעות וחצי-5 שעות
תלוי בשעת הנסיעה, בלילה זה 4 וחצי שעות. אתה רוכש הלוך ושוב וזה מוזיל לך ב15% את מחיר הנסיעה ונראה לי שעלה מאז, צריך להיות משהו כמו 70 לכיוון. מב"ש לאילת זה דווקא משתלם לנסוע באוטובוס ולגבי בתוך אילת, קודם כל יש אגד ויש גם מוניות בשפע שגם לא יקרות יותר מידי. מעבר לכך שאני כלל לא מבין מה כבר יש באילת, מלבד איזור הרי אילת, זה אחלה של טיול לכל היום. אילת היא סך הכל עוד עיר בילויים שדיי דומה לת"א, כך שאני לא מבין למה להרחיק עד אילה בשביל דברים שגם ככה יש בת"א (להוציא את הצלילות ושאר הדברים הייחודיים לאילת, שרוב הישראלים לא הולכים בשבילם).
לפי אתר אגד הנסיעה 5 שעות
אבל אולי בלילה זה פחות, לא בדקתי. מי שנוסע כיחיד יכול לשקול אוטובוס ולחסוך כסף. כשנוסעים שניים ומעלה זה לא משתלם לא מבחינה כלכלית ולא מבחינת הנוחות. יצא לי לראות הרבה פעמים אוטובוסים בהפסקה בעין חצבה, רוב הנוסעים הם צעירים ולא מטיילים עם בני / בנות זוג / משפחות. אכן יש מוניות בשפע באילת, עניין התלות בהן הוא של העדפה אישית, אני אישית לא אוהב להיות תלוי במוניות או אוטובוסים כשאני בחופשה בארץ.
 

olli3

New member
מנהל
בלילה זה פחות, זה בוודאות.

לפי אתר אגד הנסיעה 5 שעות
אבל אולי בלילה זה פחות, לא בדקתי. מי שנוסע כיחיד יכול לשקול אוטובוס ולחסוך כסף. כשנוסעים שניים ומעלה זה לא משתלם לא מבחינה כלכלית ולא מבחינת הנוחות. יצא לי לראות הרבה פעמים אוטובוסים בהפסקה בעין חצבה, רוב הנוסעים הם צעירים ולא מטיילים עם בני / בנות זוג / משפחות. אכן יש מוניות בשפע באילת, עניין התלות בהן הוא של העדפה אישית, אני אישית לא אוהב להיות תלוי במוניות או אוטובוסים כשאני בחופשה בארץ.
בלילה זה פחות, זה בוודאות.
לפני שבועיים ידידה שלי ירדה לאילת עם נסיעת חצות והיא אמרה שזה לקח לה 4 וחצי שעה, גם לפני שנה חבר ירד ואמר לי שבלילה זה 4 וחצי שעות. בכל מקרה, אל תשכח שכשמדובר בצעירים שגם יש להם רכב, עדיין לצאת לאילת באוטובוס יהיה יותר טוב לכולם. כי לא כולם אוהבים לנהוג דרך ארוכה ובמיוחד אחרי שעייפים מחופשה. משפחה אין לי ספק אבל בני זוג ראיתי כמה וכמה פעמים עולים יחדיו ל394/397 כאן בב"ש (כשהמתנתי ל470 או ל48 לדימונה שנמצאים שני רציפים ליד קווי אילת). זה הכל תלוי בהעדפות האישיות של כך אחד ואחד.
 

באג2003

New member
75 ש"ח לכיוון. 133 ש"ח הלו"ש מ\ל ירושלים/ת"א

אכן, אוטובוס לא מהווה אופציה ראויה
כרטיס עולה 65 ש"ח לאדם לכל כיוון (תקנו אותי אם אני טועה), משמע - 260 ש"ח לזוג שבוחר לרדת באוטובוס. גם באוטובוס החדיש והנוח ביותר מדובר עדיין על כחמש שעות וחצי של נסיעה לכל כיוון ושוב - חוסר ניידות בעיר עצמה (אלא אם אתה מתקבע באיזור המלונות והקניון במרכז) מה שמוסיף עלות נסיעה במוניות. כך שהפער הריאלי מנסיעה ברכב לעומת האוטובוס הוא זניח יחסית לנוחות שברכב (ושוב אסייג - למעט מי שנוסע לבדו, אז הנסיעה באוטובוס משתלמת).
75 ש"ח לכיוון. 133 ש"ח הלו"ש מ\ל ירושלים/ת"א
 

magicbs

New member
לדעתי הוא לא מתמלא

שאם את 394 לא מצליחים למלא כל נסיעה אז רכבת
כן? אילת היא יעד בחודשי הקיץ בעיקר, מה יעשו עם קו הרכבת בשאר השנה? לא הרבה. אישית, לי אין בעיה שיקום קו כזה, יכול להיות נחמד מאד.
לדעתי הוא לא מתמלא
בגלל משך הנסיעה הארוך. אם כי בנוסף לכך הוא אוסף גם בב"ש במקביל ל-397 אז הוא לא יכול להיות מלא כבר בת"א... אני מאמין שכל מי שידו משגת יטוס לאילת. אז אם תהיה רכבת באיזה 100 שקל נגיד בשעתיים וחצי היא תתמלא.
 

I new man

New member
אתה מתכוון להלוך וחזור

לדעתי הוא לא מתמלא
בגלל משך הנסיעה הארוך. אם כי בנוסף לכך הוא אוסף גם בב"ש במקביל ל-397 אז הוא לא יכול להיות מלא כבר בת"א... אני מאמין שכל מי שידו משגת יטוס לאילת. אז אם תהיה רכבת באיזה 100 שקל נגיד בשעתיים וחצי היא תתמלא.
אתה מתכוון להלוך וחזור
זה סביר 100 ש"ח
 

luckydude

Active member
לדעתי זה אינו נכון שרוב חברי הפורום

הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת
הממשלה החליטה היום בישיבתה השבועית לסלול מסילת רכבת מתל אביב לאילת. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים. ואני שואלת: מה יודעים חברי הפורום ששרי הממשלה לא יודעים? אני יודעת שרוב או כל חברי הפורום מתנגדים לסלילת מסילת רכבת לאילת. אז איך זה שלא נמצא ולו שר אחד שהתנגד למהלך?
לדעתי זה אינו נכון שרוב חברי הפורום
מתנגדים לו. אני אישית בעד למשל. הבעייה היותר גדולה היא לדעתי מה עושים עם הנמל? אם משאירים אותו היכן שהוא אז יהיה מאוד מסובך להעביר את הרכבת עד אליו וגם אין לו אפשרות להתרחב. אם יזיזו אותו לנמל תעלה מצפון לעיר אז זה יעלה הון רב. בכלל, ההחלטה המוקדמת הזו טיפשית למדי מכיוון שהיא לא כוללת את שיטת הביצוע שעליה יחליטו אחר כך. מדוע אז לא פשוט לחכות עם כל ההחלטה עד שיהיו האופציות שבאמת אפשר להחליט עליהן על השולחן? כנראה שככה פשוט מקבלים פי 2 כותורות בעיתון.
 

SHIRLY28

New member
הנה למשל , אתה בכל זאת מתנגד לרכבת

לדעתי זה אינו נכון שרוב חברי הפורום
מתנגדים לו. אני אישית בעד למשל. הבעייה היותר גדולה היא לדעתי מה עושים עם הנמל? אם משאירים אותו היכן שהוא אז יהיה מאוד מסובך להעביר את הרכבת עד אליו וגם אין לו אפשרות להתרחב. אם יזיזו אותו לנמל תעלה מצפון לעיר אז זה יעלה הון רב. בכלל, ההחלטה המוקדמת הזו טיפשית למדי מכיוון שהיא לא כוללת את שיטת הביצוע שעליה יחליטו אחר כך. מדוע אז לא פשוט לחכות עם כל ההחלטה עד שיהיו האופציות שבאמת אפשר להחליט עליהן על השולחן? כנראה שככה פשוט מקבלים פי 2 כותורות בעיתון.
הנה למשל , אתה בכל זאת מתנגד לרכבת
אין לך בעיה עקרונית שתהיה רכבת לאילת, רק שאתה חושב שזה לא מעשי ו/או מסובך מאוד לביצוע. לזה התכוונתי כשאמרתי שרוב חברי הפורום מתנגדים לרכבת.
 

luckydude

Active member
לא הבנת אותי נכון.

הנה למשל , אתה בכל זאת מתנגד לרכבת
אין לך בעיה עקרונית שתהיה רכבת לאילת, רק שאתה חושב שזה לא מעשי ו/או מסובך מאוד לביצוע. לזה התכוונתי כשאמרתי שרוב חברי הפורום מתנגדים לרכבת.
לא הבנת אותי נכון.
הבעייה שציינתי היא עם הנמל, לא עם הרכבת. בממשלה לא החליטו מה הם הולכים לעשות עם הנמל.
 

kobiz99

New member
שת"פ עם נמל עקבה הירדני

לדעתי זה אינו נכון שרוב חברי הפורום
מתנגדים לו. אני אישית בעד למשל. הבעייה היותר גדולה היא לדעתי מה עושים עם הנמל? אם משאירים אותו היכן שהוא אז יהיה מאוד מסובך להעביר את הרכבת עד אליו וגם אין לו אפשרות להתרחב. אם יזיזו אותו לנמל תעלה מצפון לעיר אז זה יעלה הון רב. בכלל, ההחלטה המוקדמת הזו טיפשית למדי מכיוון שהיא לא כוללת את שיטת הביצוע שעליה יחליטו אחר כך. מדוע אז לא פשוט לחכות עם כל ההחלטה עד שיהיו האופציות שבאמת אפשר להחליט עליהן על השולחן? כנראה שככה פשוט מקבלים פי 2 כותורות בעיתון.
שת"פ עם נמל עקבה הירדני
tאם לא שמעת השבוע בקרו מומחים ישראלים בעקבה. מדובר בשימוש בנמל הדרומי בעקבה והעברה בדוברות לישראל לקוו הרכבת שיוקם. מדובר בתוכנית משותפת עם ירדן לשינוע מהמזרח הרחוק לאירופה, (ועל הדרך גם לשינוע לישראל)
 

טשאפק

New member
לדעתי רוב הפורום דווקא תומך

הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת
הממשלה החליטה היום בישיבתה השבועית לסלול מסילת רכבת מתל אביב לאילת. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים. ואני שואלת: מה יודעים חברי הפורום ששרי הממשלה לא יודעים? אני יודעת שרוב או כל חברי הפורום מתנגדים לסלילת מסילת רכבת לאילת. אז איך זה שלא נמצא ולו שר אחד שהתנגד למהלך?
לדעתי רוב הפורום דווקא תומך
באופן עקרוני - בהסתיייגות שגם המומחים הגדולים כאן אינם יודעים בדיוק מהם התקציבים הצפויים ולוחות הזמנים. גם אני בין התומכים. זו ההתרשמות מן הדיון האחרון, שכנראה הוא ששכנע את שרי הממשלה להצטרף לחברי הפורום.
 

droriko

New member
ולך תדע

לדעתי רוב הפורום דווקא תומך
באופן עקרוני - בהסתיייגות שגם המומחים הגדולים כאן אינם יודעים בדיוק מהם התקציבים הצפויים ולוחות הזמנים. גם אני בין התומכים. זו ההתרשמות מן הדיון האחרון, שכנראה הוא ששכנע את שרי הממשלה להצטרף לחברי הפורום.
ולך תדע
אם אותם תקציבים לא יבואו על חשבון פרוייקטים אחרים של הרכבת .
 

darkshadow1

New member
הרעיון הוא שאת רוב הפרוייקט יממנו הסינים.

ולך תדע
אם אותם תקציבים לא יבואו על חשבון פרוייקטים אחרים של הרכבת .
הרעיון הוא שאת רוב הפרוייקט יממנו הסינים.
בלי מימון חיצוני לא נראה לי שיקימו אותו- אל תשכח שעלות הקמת המסילה מוערכת במשהו כמו 7 מיליארד ש"ח (כלומר אם זה יגמר ב-10 מיליארד נצא בזול) והקמת נמל התעלה, שבלעדיו כל הפרוייקט לא כדאי בשום מצב תעלה עוד כמה וכמה מיליארדים.
 

amithi1

New member
זו ספקולציה בלבד

הרעיון הוא שאת רוב הפרוייקט יממנו הסינים.
בלי מימון חיצוני לא נראה לי שיקימו אותו- אל תשכח שעלות הקמת המסילה מוערכת במשהו כמו 7 מיליארד ש"ח (כלומר אם זה יגמר ב-10 מיליארד נצא בזול) והקמת נמל התעלה, שבלעדיו כל הפרוייקט לא כדאי בשום מצב תעלה עוד כמה וכמה מיליארדים.
זו ספקולציה בלבד
אחת מבין שלוש אפשרויות היא שהפרוייקט יבוצע בשיתוף פעולה עם מדינה אחרת, כנראה סין. במידה וזו לא האופציה שתיבחר, כמובן שחלק ניכר מהעלות ייצא מתקציב המדינה, בין אם כפרוייקט בתקצוב מלא (סיכוי קלוש שייצא לפועל) ובין אם כפרוייקט BOT/PPP - בו עדיין המדינה תצטרך לממן חלקים נכבדים מהפרוייקט - פשוט פרוס ליותר שנים. במידה ואחר ייבחר שת"פ עם סין, כלל לא בטוח שהסינים מתכוונים לבנות את המסילה על חשבונם. יתכן שיהיה מדובר בחלוקת עלויות ורווחים או בכל מתווה אחר. מבחינת הסינים מדובר בפרוייקט קל לביצוע, אך כלל לא בטוח שיתנדבו לממן אותו באופן מלא או את רובו, במיוחד אם לא תובטח להם תשואה גבוהה ע"י המדינה. אני תומך בקו לאילת רק אם אכן בכוונת גורמים זרים לממן לפחות 70-75% מהמיזם. במידה ולא כך, אני חושב שמדובר בפרוייקט מיותר ויקר, שלא יחזיר את ההשקעה, וברור לי שיבוא על חשבון פרוייקטים תחבורתיים חשובים יותר.
 

yehuda7K

New member
הסינים לא פריירים,וידרשו תמורה, האוצר לא יתן.

הרעיון הוא שאת רוב הפרוייקט יממנו הסינים.
בלי מימון חיצוני לא נראה לי שיקימו אותו- אל תשכח שעלות הקמת המסילה מוערכת במשהו כמו 7 מיליארד ש"ח (כלומר אם זה יגמר ב-10 מיליארד נצא בזול) והקמת נמל התעלה, שבלעדיו כל הפרוייקט לא כדאי בשום מצב תעלה עוד כמה וכמה מיליארדים.
הסינים לא פריירים,וידרשו תמורה, האוצר לא יתן.
 

טשאפק

New member
מה פירוש "האוצר לא ייתן"?

הסינים לא פריירים,וידרשו תמורה, האוצר לא יתן.
מה פירוש "האוצר לא ייתן"?
מי שולט במדינה הזו? אם יש רצון פוליטי, נבחרי הציבור יכולים להכתיב לפקידים איזו מדיניות לבצע. ככל הידוע לי פקידי האוצר התנגדו לכל פרויקט מסילתי כולל חידוש המסילה (הבודדת) לבאר שבע בסוף שנות התשעים, כשם שהתנגד לפרויקטים מתחומים אחרים כגון התפלת מים. כאשר ראש הממשלה והשרים הרלבנטיים היו נחושים דיים, אפשר להזיז דברים על אפם וחמתם של הפקידים.
 

yehuda7K

New member
מי שולט במדינה? לא השכל הישר,לצערינו

מה פירוש "האוצר לא ייתן"?
מי שולט במדינה הזו? אם יש רצון פוליטי, נבחרי הציבור יכולים להכתיב לפקידים איזו מדיניות לבצע. ככל הידוע לי פקידי האוצר התנגדו לכל פרויקט מסילתי כולל חידוש המסילה (הבודדת) לבאר שבע בסוף שנות התשעים, כשם שהתנגד לפרויקטים מתחומים אחרים כגון התפלת מים. כאשר ראש הממשלה והשרים הרלבנטיים היו נחושים דיים, אפשר להזיז דברים על אפם וחמתם של הפקידים.
מי שולט במדינה? לא השכל הישר,לצערינו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה