הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת

מצב
הנושא נעול.

SHIRLY28

New member
הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת

הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת
הממשלה החליטה היום בישיבתה השבועית לסלול מסילת רכבת מתל אביב לאילת. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים. ואני שואלת: מה יודעים חברי הפורום ששרי הממשלה לא יודעים? אני יודעת שרוב או כל חברי הפורום מתנגדים לסלילת מסילת רכבת לאילת. אז איך זה שלא נמצא ולו שר אחד שהתנגד למהלך?
 
למה שחברי הפורום יתנגדו לרכבת לאילת?

הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת
הממשלה החליטה היום בישיבתה השבועית לסלול מסילת רכבת מתל אביב לאילת. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים. ואני שואלת: מה יודעים חברי הפורום ששרי הממשלה לא יודעים? אני יודעת שרוב או כל חברי הפורום מתנגדים לסלילת מסילת רכבת לאילת. אז איך זה שלא נמצא ולו שר אחד שהתנגד למהלך?
למה שחברי הפורום יתנגדו לרכבת לאילת?
אני יודע שיש פה כאלה שחושבים שלא משנה מה הממשלה תחליט הרכבת לא תוקם בימינו. אבל לא ראיתי מישהו שמתנגד. ואני דווקא כן חושב שהרכבת תוקם, ואולי אפילו לפני תום הקדנציה הבאה של נתניהו או עוד שני קדנציות
 

אוהד11

New member
יש עוד דברים שחברי הפורום מתנגדים להם או

הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת
הממשלה החליטה היום בישיבתה השבועית לסלול מסילת רכבת מתל אביב לאילת. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים. ואני שואלת: מה יודעים חברי הפורום ששרי הממשלה לא יודעים? אני יודעת שרוב או כל חברי הפורום מתנגדים לסלילת מסילת רכבת לאילת. אז איך זה שלא נמצא ולו שר אחד שהתנגד למהלך?
יש עוד דברים שחברי הפורום מתנגדים להם או
סבורים שאינם מוצלחים/יעילים, ולמרות הכל שרי הממשלה, או ליתר דיוק שר התחבורה, סבור שזה הדבר הגאוני שהוא עלה עליו. האם שרי הממשלה הם האנשים המושלמים, או בעלי אופק חשיבה יחודי ?
 

SHIRLY28

New member
שרי ממשלה לא פועלים ומחליטים בחלל ריק

יש עוד דברים שחברי הפורום מתנגדים להם או
סבורים שאינם מוצלחים/יעילים, ולמרות הכל שרי הממשלה, או ליתר דיוק שר התחבורה, סבור שזה הדבר הגאוני שהוא עלה עליו. האם שרי הממשלה הם האנשים המושלמים, או בעלי אופק חשיבה יחודי ?
שרי ממשלה לא פועלים ומחליטים בחלל ריק
מאחריהם יש צוות יועצים בתחומים שונים, וגם , ובעיקר , עובדי המשרד עליו השרים ממונים , והם (עובדי המשרד) שנותנים בסופו של דבר את חוות הדעת המקצועית לשר בנושא עליו הם מופקדים. שר, אם הוא מקצועי, לא מקבל החלטות על סמך מצב הרוח שלו באותו רגע, אלא על סמך המלצות הדרג המקצועי במשרדו. ואם אף אחד מהיועצים, ומהעובדים האחראים על התחום, בעיקר של שרי האוצר והתחבורה לא התנגד לרכבת לאילת, זה אומר משהו.
 

olli3

New member
מנהל
ובשביל זה יש לנו תח"צ מאד יעילה בישראל

שרי ממשלה לא פועלים ומחליטים בחלל ריק
מאחריהם יש צוות יועצים בתחומים שונים, וגם , ובעיקר , עובדי המשרד עליו השרים ממונים , והם (עובדי המשרד) שנותנים בסופו של דבר את חוות הדעת המקצועית לשר בנושא עליו הם מופקדים. שר, אם הוא מקצועי, לא מקבל החלטות על סמך מצב הרוח שלו באותו רגע, אלא על סמך המלצות הדרג המקצועי במשרדו. ואם אף אחד מהיועצים, ומהעובדים האחראים על התחום, בעיקר של שרי האוצר והתחבורה לא התנגד לרכבת לאילת, זה אומר משהו.
ובשביל זה יש לנו תח"צ מאד יעילה בישראל
בשביל זה יועצים הפכו קווים עירוניים לחלוטין בין תל אביבי לרעננה ותל אביבי להרצליה לקווי שירות בין עירוניים. מה שגורם לכך שבמקום אוטובוס עירוני נוסע אוטובוס בין עירוני. מה שלא מנגיש אותו לנכים ולקשישים ומה שאדיוטי מלכתחילה כי אוטובוס כזה מיועד לנסיעות בכבישים מהירים ולא בתוך ערים. בכלל כמעט כל מה שעושים בתחום התחבורה נעשה ע"י פקידים שכל קשר בינהם לאוטובוס או רכבת מקרי בהחלט. הם מסתכלים על הנייר, רואים קו מפה לפה ומחליטים דברים סתם כך... אחרת בשטח ממזמן הייתה לנו תח"צ יעילה והגיונית. ולא כמו היום שנסיעה בין שתי ערים סמוכות יכולה לקחת לא פעם כשעה בעוד ברכב פרטי זה לא יעבור את ה10 דקות.
 
שירלי: רבים מהיועצים במשרד התחבורה לא

שרי ממשלה לא פועלים ומחליטים בחלל ריק
מאחריהם יש צוות יועצים בתחומים שונים, וגם , ובעיקר , עובדי המשרד עליו השרים ממונים , והם (עובדי המשרד) שנותנים בסופו של דבר את חוות הדעת המקצועית לשר בנושא עליו הם מופקדים. שר, אם הוא מקצועי, לא מקבל החלטות על סמך מצב הרוח שלו באותו רגע, אלא על סמך המלצות הדרג המקצועי במשרדו. ואם אף אחד מהיועצים, ומהעובדים האחראים על התחום, בעיקר של שרי האוצר והתחבורה לא התנגד לרכבת לאילת, זה אומר משהו.
שירלי: רבים מהיועצים במשרד התחבורה לא
ממש מבינים בתחבורה.....חלקם מינויים פוליטיים, בנים של וחתנים של.... הרבה החלטות היו שגויות עד היום. הקו לאילת חיוני. הוא יוקם בעוד הרבה שנים. לא בטוח שכץ עדיין יהיה חי בפתיחתו. זה ככל הנראה יהיה אחרי שהוא כבר יהיה קשיש וילך לעולמו. אין סיבה להתנגד לקו כל עוד הסינים יממנו, יתחזקו ויהיו בעלי זיכיון ל-30 שנה. יכולנו אנו להיות כבר בעלי הזיכיון בשנת 2004 אילו ממשלת גולדה מאיר, ז"ל, היתה נענית להצעה כמעט זהה של החברה היפנית פנסוניק, בשנת 1974 (הזרוע של פנסוניק הנקראית מאטשושיטה-אלקטריק).
 

amirv

New member
שיקולים פוליטיים ושיקולים מקצועיים

שרי ממשלה לא פועלים ומחליטים בחלל ריק
מאחריהם יש צוות יועצים בתחומים שונים, וגם , ובעיקר , עובדי המשרד עליו השרים ממונים , והם (עובדי המשרד) שנותנים בסופו של דבר את חוות הדעת המקצועית לשר בנושא עליו הם מופקדים. שר, אם הוא מקצועי, לא מקבל החלטות על סמך מצב הרוח שלו באותו רגע, אלא על סמך המלצות הדרג המקצועי במשרדו. ואם אף אחד מהיועצים, ומהעובדים האחראים על התחום, בעיקר של שרי האוצר והתחבורה לא התנגד לרכבת לאילת, זה אומר משהו.
שיקולים פוליטיים ושיקולים מקצועיים
שניהם חשובים, לעיתים גם שניהן עובדים יד ביד ולעיתים האחד מושך לכיוון אחד והאחר לכיוון אחר. מבחינה מקצועית אין הצדקה לקו לאילת, (נפח נוסעים חזוי לעומת עלות הקמה וכל מיני שטויות אוביקטיביות אחרות), מבחינה פוליטית יש לקו חשיבות רבה.
 

amithi1

New member
אני לא בטוח שרוב הפורום מתנגד לסלילת מסילת

הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת
הממשלה החליטה היום בישיבתה השבועית לסלול מסילת רכבת מתל אביב לאילת. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים. ואני שואלת: מה יודעים חברי הפורום ששרי הממשלה לא יודעים? אני יודעת שרוב או כל חברי הפורום מתנגדים לסלילת מסילת רכבת לאילת. אז איך זה שלא נמצא ולו שר אחד שהתנגד למהלך?
אני לא בטוח שרוב הפורום מתנגד לסלילת מסילת
הרכבת לאילת. מה שכן , חלק מהפורום מעריך שבנייה זו לא תצא לפועל, על אף החלטת הממשלה. להערכתי האישית מדובר בסוג של יחסי ציבור שמתמחזר מדי כמה שנים, ולהערכתי ב2017 נראה שוב כותרות על כך שהממשלה אישרה סלילת קו לאילת שייסלל עד 2022, וחוזר חלילה. בכל מקרה גם אם יש שר שמתנגד למיזם, הרי שהוא לא יצביע בשלב הזה נגד ויסתמן כמי שמנסה למנוע את פיתוח הנגב. כשיתחילו לדבר בפועל על קיצוץ תקציבי בכל משרד כדי לגייס את אותו הכסף, התמונה תהיה שונה לחלוטין.
 

olli3

New member
מנהל
שאם את 394 לא מצליחים למלא כל נסיעה אז רכבת

הממשלה החליטה היום פה אחד על רכבת לאילת
הממשלה החליטה היום בישיבתה השבועית לסלול מסילת רכבת מתל אביב לאילת. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים. ואני שואלת: מה יודעים חברי הפורום ששרי הממשלה לא יודעים? אני יודעת שרוב או כל חברי הפורום מתנגדים לסלילת מסילת רכבת לאילת. אז איך זה שלא נמצא ולו שר אחד שהתנגד למהלך?
שאם את 394 לא מצליחים למלא כל נסיעה אז רכבת
כן? אילת היא יעד בחודשי הקיץ בעיקר, מה יעשו עם קו הרכבת בשאר השנה? לא הרבה. אישית, לי אין בעיה שיקום קו כזה, יכול להיות נחמד מאד.
 

SHIRLY28

New member
גם אני חשבתי על זה היום

שאם את 394 לא מצליחים למלא כל נסיעה אז רכבת
כן? אילת היא יעד בחודשי הקיץ בעיקר, מה יעשו עם קו הרכבת בשאר השנה? לא הרבה. אישית, לי אין בעיה שיקום קו כזה, יכול להיות נחמד מאד.
גם אני חשבתי על זה היום
שייתכן מאוד שתהיה תפוסה נמוכה מאוד בחודשי החורף. אבל אפשר שתהיה רכבת אחת ביממה בלבד בחורף, נניח שתצא בחצות מתל אביב ותגיע בבוקר לאילת (כשהנוסע ישן את כל הדרך לאילת) גם אם זה לא בדיוק כלכלי.
 

olli3

New member
מנהל
כמו שאמרתי, אישית זה נחמד מאד אם תהיה רכבת.

גם אני חשבתי על זה היום
שייתכן מאוד שתהיה תפוסה נמוכה מאוד בחודשי החורף. אבל אפשר שתהיה רכבת אחת ביממה בלבד בחורף, נניח שתצא בחצות מתל אביב ותגיע בבוקר לאילת (כשהנוסע ישן את כל הדרך לאילת) גם אם זה לא בדיוק כלכלי.
כמו שאמרתי, אישית זה נחמד מאד אם תהיה רכבת.
וכמו שאני ראיתי, חברי הפורום לא מתנגדים לקיומה אלא פשוט לא סומכים על הממשלה כי מדברים על זה כבר 20 שנה. פרוייקטים בארץ נתקעים גם 50 שנה, הפרדה מפלסית בין הרכבת לבין הכביש הראשי ברחובות צמוד לתחנת הרכבת, זה דבר שדיברו עליו כחובה לביצוע בשנות ה-60 ורק לפני כמה חודשים התחילו לעבוד שם על זה. וזאת רק דוגמא, יש עוד המון מקרים דומים. לגבי הלישון כל הלילה, לרכבת יש נטייה להשאיר אורות דולקים בקרונות, כשתקום רכבת שכזאת אני בטוח שרבים יתלוננו על כך כי שוב תמיד לא חושבי על הכל ועל הצורך האמיתי של הנוסעים. אבל זה סתם מה שנקרא קטנוניות. לגבי רכבת אחת בחורף או גם שתהיה רכבת כל כמה שעות, זה לא האישיו. גם טיסות סדירות יש לאילת בכל השנה. פשוט השאלה מאיפה יביאו את הכסף לפנות את קו הרכבת הזה ואיך תחזור ההשקעה? יש קווי רכבת כושלים ביותר כמו הקו לירושלים כמו הקו לדימונה. ובהחלט יכלו לוותר על המסילה לירושלים ופשוט לבנות את זו שבונים כיום או יותר נכון גם כורים המון מנהרות בשבילה. במילים אחרות, סתם זרקו המון כסף על קו רכבת שאין צורך בו ועכשיו משקיעים עוד כסף (יש הבדל בין השקעה לזריקה של כסף) בשביל משהו שהיה עדיף שיעשו רק אותו וזהו. בכל מקרה, רכבת שתצא בחצות מתל אביב תגיע לאילת על פי מה שאני מבין תוך כ-3 שעות. ויכול להיות שזה לא יהיה פרקטי לנוסעים... אני דווקא צופה שימוש בה בשעות היותר שגרתיות. ימים יגידו...
 

oschlick

New member
אני חושב שבחורף היא תנוצל בעיקר כמסילת משא

גם אני חשבתי על זה היום
שייתכן מאוד שתהיה תפוסה נמוכה מאוד בחודשי החורף. אבל אפשר שתהיה רכבת אחת ביממה בלבד בחורף, נניח שתצא בחצות מתל אביב ותגיע בבוקר לאילת (כשהנוסע ישן את כל הדרך לאילת) גם אם זה לא בדיוק כלכלי.
אני חושב שבחורף היא תנוצל בעיקר כמסילת משא
בין נמל אילת לנמל אשדוד
 

טשאפק

New member
הנוסעים יבואו לא רק מבין נוסעי האוטובוס

שאם את 394 לא מצליחים למלא כל נסיעה אז רכבת
כן? אילת היא יעד בחודשי הקיץ בעיקר, מה יעשו עם קו הרכבת בשאר השנה? לא הרבה. אישית, לי אין בעיה שיקום קו כזה, יכול להיות נחמד מאד.
הנוסעים יבואו לא רק מבין נוסעי האוטובוס
אלא גם ועיקר מבין נוסעי הרכב הפרטי והמטוסים, וכן מגידול מסוים בביקוש לנסיעה לאילת (לצרכי תיירות פנים וחוץ וגם למטרות אחרות) כתוצאה מהחלופה החדשה. התוכנית השאפתנית היא גם לקו מטענים.
 

raminec

New member
אתה מתבלבל

הנוסעים יבואו לא רק מבין נוסעי האוטובוס
אלא גם ועיקר מבין נוסעי הרכב הפרטי והמטוסים, וכן מגידול מסוים בביקוש לנסיעה לאילת (לצרכי תיירות פנים וחוץ וגם למטרות אחרות) כתוצאה מהחלופה החדשה. התוכנית השאפתנית היא גם לקו מטענים.
אתה מתבלבל
התוכנית היא גם לקו נוסעים. עיקר הכדאיות בקו זה היא דווקא במטענים ולא יפתיע אותי אם רוב הרכבות שינועו על קו זה אם וכאשר יוקם תהיינה רכבות משא.
 
אני עדיין אעדיף נסיעה רצופה לאילת ברכב שלי

הנוסעים יבואו לא רק מבין נוסעי האוטובוס
אלא גם ועיקר מבין נוסעי הרכב הפרטי והמטוסים, וכן מגידול מסוים בביקוש לנסיעה לאילת (לצרכי תיירות פנים וחוץ וגם למטרות אחרות) כתוצאה מהחלופה החדשה. התוכנית השאפתנית היא גם לקו מטענים.
אני עדיין אעדיף נסיעה רצופה לאילת ברכב שלי
בכל מקרה. הרי הרכבת לאילת לא תעבור בירושלים. זה אומר לנסוע באוטובוס עד בניני האומה, לחכות לרכבת בקו A1, להוסיף 43 דקות נסיעה, לרדת בתל-אביב, להמתין לרכבת לאילת, לנסוע עימה שעתיים וחצי..... בזמן הזה אני כבר אחרי ארוחת צהריים דשנה בעיר אילת, בנסיעה עם הרכב הפרטי.
 

alantan

New member
בהנחה שלא יהיו נסיעות ישירות מירושלים לב"ש?

אני עדיין אעדיף נסיעה רצופה לאילת ברכב שלי
בכל מקרה. הרי הרכבת לאילת לא תעבור בירושלים. זה אומר לנסוע באוטובוס עד בניני האומה, לחכות לרכבת בקו A1, להוסיף 43 דקות נסיעה, לרדת בתל-אביב, להמתין לרכבת לאילת, לנסוע עימה שעתיים וחצי..... בזמן הזה אני כבר אחרי ארוחת צהריים דשנה בעיר אילת, בנסיעה עם הרכב הפרטי.
בהנחה שלא יהיו נסיעות ישירות מירושלים לב"ש?
 
גם אם תהיינה כאלה, עדיין אעדיף לנסוע ברכב

בהנחה שלא יהיו נסיעות ישירות מירושלים לב"ש?
גם אם תהיינה כאלה, עדיין אעדיף לנסוע ברכב
הפרטי. גם כאשר טסה אשתי עם ארקיע לאילת מטרמינל 2 או 1 בנתב"ג, הגעתי לפניה לאילת וחיכיתי לה מחוץ לטרמינל. היא לא האמינה שאגיע לפניה. על כמה נסעתי? די מהר אבל לא מהר מדי.
 

גילביון

New member
דרך יריחו? עם ה C5?

גם אם תהיינה כאלה, עדיין אעדיף לנסוע ברכב
הפרטי. גם כאשר טסה אשתי עם ארקיע לאילת מטרמינל 2 או 1 בנתב"ג, הגעתי לפניה לאילת וחיכיתי לה מחוץ לטרמינל. היא לא האמינה שאגיע לפניה. על כמה נסעתי? די מהר אבל לא מהר מדי.
דרך יריחו? עם ה C5?
 
יריחו? לא ! דרך עין-גדי כמובן:

דרך יריחו? עם ה C5?
יריחו? לא ! דרך עין-גדי כמובן:
ואני חיכיתי לאשתי 25 דקות מחוץ לטרמינל באילת. ההגעה לאילת מירושלים היא הכי מהירה עם רכב פרטי. אני לא עוצר בדרך לשום הפסקה. במילא עם העוצמה והנוחות של הסיטרואן - לא מרגישים בכלל את הדרך...אין רכב יותר נוח מסיטרואן למרות שמבחינת האמינות, הסיטרואן לא משהו...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה