המלצה על סרט

ניסים י

New member
המלצה על סרט

Black Belt -חגורה שחורה.
הסרט מספר את השתלשלות הארועים בשנות השלושים של המאה שעברה,בזמן בו כבשה יפן את מנצ'וריה.
הסיפור מתמקד באנשי צבא מושחתים המנסים להשתלט בכוח על כל דוג'ו ולהפיק ממנו תועלת לצרכיהם.
דוג'ו אחד לא נכנע בקלות ובעקבות דין ודברים,קורים ארועים מסוימים(לא אספר מטעמים מובנים)שיובילו להתפתחות העלילה.
מה שיפה מאוד בסרט הוא האופן שבו מוצג ומובא הקראטה היפני המסורתי,העוצמתי,החד והאבסולוטי. הסרט מנסה ומצליח בחלקים רבים,להעביר לצופים את רוח לוחמי ואומני קראטה אמיתיים ללא מעטפת "הוליוודית". הפשטות והיעילות.
בנוסף אפשר לראות כיצד צומחים שני זרמי פילוסופיה (אולי שלושה) שונים בתכלית זה מזה לכיוונים נפרדים,אף על פי שהם יוצאים מאותה אסכולה.
אסכולות שלמעשה קיימות עד היום ומושרשות חזק בקראטה היפני המסורתי okinawan goju ryu
ישנם עוד הרבה אלמנטים מעניינים ששווים צפיה.
לא הכל מושלם בסרט (אחרי הכל זה גם סרט עלילתי ולא דוקומנטרי) אז פה ושם חוטאים ב"עלילתיות יתר"(במיוחד בחלק האחרון) אבל בסך הכל זה נסלח.
תהנו
 
אני לא מתמצאת בהיסטוריה של זה, אבל

יפנים שמנסים להשתלט על דוג'ו של קראטה אוקינאווי במנצ'וריה?? זה מבוסס על דברים שהיו?
 

ניסים י

New member
אני גם לא מתמצא בהיסטוריה של זה

לפי מה שקצת קראתי פה ושם בעקבות הסרט,הבנתי שיש דברים בגו.
בכל מקרה הסרט לכשלעצמו טוב(לדעתי)ולאלו שעוסקים באומנויות לחימה ובקראטה בפרט תהיה חוויה מהנה.
 

ניסים י

New member
דרך אגב,השחקנים הראשיים

הם מומחי קראטה אמיתיים ואין כפילים שמחליפים אותם. למשל Akihito Yagi 5th Dan Meibukan Goju Ryu Karate
ן - Yuji Suzuki, 1st Dan JKA Shotokan karate
 
הרקע ההיסטורי נכון פחות או יותר

לגבי העלילה של הסרט - בלי לבדוק לעומק, אבל עם היכרות די טובה של ההיסטוריה היפנית, נראה לי די מונפץ.
עם זאת - אחלה סרט עם קראטה איכותי. מאד נהנתי ממנו.
 

isrhammer

New member
אני חייב להודות לך

סוף סוף סרט איכותי

נהניתי מכל רגע, הלכתי לישון ב - 2 בלילה למרות שהייתי צריך לקום ב - 6, לא יכלתי לעצור.

אתה מכיר עוד סרטים יפנים/סינים טובים?
 

ניסים י

New member
סרט שאני חוזר אליו שוב ושוב נקרא זטואיצ'י

לטעמי אחד הטובים.
ראשית השחקן הראשי טקאשי קיטאנו הוא גאון.שחקן ובמאי בחסד שכבר עשה מס' סרטים ענקיים(קיקוז'ירו,אחי,טאבו,זיקוקין דינור,בובות ועוד)
בנוסף האופן שבו מוגש הסרט לצופה,רקע התקופה(תקופת האדו ביפן),הסיפור הלא שיגרתי על מעסה עיוור ועל יכולות השימוש בחרב(חרב מיוחדת לכשלעצמה)סיגנון הלחימה (איאיידו=אומנות שליפת החרב,שיסוף היריב והחזרתה למקומה בתנועה זורמת אחת)
סרט מינימאליסטי ענק עם קאסט שחקנים מדהימים ואיכותיים ביותר.
לדעתי אחד הגדולים שנעשו.
תהנה
 
למעלה