המלצה לרשת MESH ביתית

kamal

New member
לום לכולם.
יש לי כרגע HOTBOX2 של HOT שעובד כמודם (BRIDGE) , אליו מחובר נתב ARCHER C7 שמחלק כתובות IP, ואליו מחוברים חיבור קווי 2 נתבים TP-LINK WDR4300 אשר מוגדרים כ-AP להרחבת טווח הקליטה. לאחד מהנתבים NET3 מחובר באופן קווי נתב פשוט יותר גם כן להרחבת הקליטה לאזור יותר מרוחק בבית.
תיאור של הרשת מצורף כתמונה.

אני מעוניין לעבור לרשת MESH במקום רשתות WIFI שונות, בתקווה למהירויות יותר טובות ויציבות מוגברת של המערכת.
אחת הנקודות החשובות הוא שאני מנצל את פורטים של LAN בנתבים השונים לחיבר סטרימרים וטלויזיות, מה שמשפר מאוד את מהירות האינטרנט באותם מכשירים, ומרבית הנתבים מבוססי MESH יש בהם רק כניסת LAN אחת מעבר לפורט ה WAN.
כמו כן ניתן לראות שנתב NET 3 מחובר לנתב הראשי שמחלק IP, אבל מתחבר אליו גם נתב NET2, מה שמצריך עוד פורט של LAN.

אשמח לקבל המלצה על מערכת שתחליף את הנתבים שיש לי.
מה דעתכם על הנתבים של XIAOMI שתומכים MESH? למשל לשים נתב ראשי AX3600 ועוד מספר נתבים AX1800 בתור NODES שמחוברים קווית אליהם, ואז ליצור רשת אלחוטית MESH אחת.

תודה מראש לכל עיצה!!
 

קבצים מצורפים

  • network scheme.jpg
    network scheme.jpg
    KB 82.5 · צפיות: 3

rafid1

Active member
מנהל
אם הבעיה היא מחסור בפורטים - קנה מתג פשוט, חבר לC7, ויש עוד שני פורטים. הבעיה פטורה....
 

kamal

New member
אם הבעיה היא מחסור בפורטים - קנה מתג פשוט, חבר לC7, ויש עוד שני פורטים. הבעיה פטורה....
לא ממש
הבעיה היא חוגר יציבות של כל הרשת, לפעמים מכשירים לא מתחברים ולא מקבלים ip, ולאחר שניסיתי כמה פעמים לסדר את זה, נמאס לי ואני אותה לנסות להקים רשת MESH אחת ויחידה עם ראוטר ראשי שינהל את ה dhxp
בעית הפורטים שהזכרתי היא שיחידה אחת שמחוברת לנתב הראשי תצטרך להתחבר בכבל רשת ליחידה נוספת כדי להגיע לאזור יותר מרוחק בבניין. העניין הוא שמרבית המוצרים הקיימים שראיתי מגיעים עם פורט בודד לכבל רשת.
לכן ההצעה היתה לקנות נתבין של xiaomi שמאפשרים יצירת רשת MESH אחת תוך ניצול כל הפורטים הקיימים בכל נתב
 

cheif

Member
מנהל
האופן בו הרשת שלך בנויה הוא הרבה יותר נכון מאשר שימוש במערכת MESH. אם יש בעיות של התנתקויות או חוסר בחיבור, זה נובע - ככל הנראה - מהגדרה לא נכונה של כתובות IP וחלוקה שלהם בין המכשירים השונים. הרבה יותר זול וגם יתן לך פתרון איכותי להמשיך להשתמש ברשת שלך כפי שהיא מוגדרת כרגע. תוודא שכל נקודות הגישה מוגדרות לפי המוסבר בפרק האחרון של המדריך הזה - http://www.netcheif.com/Articles/RouterAsAP/RouterAsAP.htm
 
למעלה