מבט לחזית ולצד ימין של האוטובוסהמכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.
אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
מבט צד שמאל ומאחורנית.המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.
אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
תצלום קבינה מצד שמאלהמכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.
אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
וצד שמאל של האוטובוס.המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.
אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
דווקא אהבתיהמכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.
אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
זה בטוח עדיף על ה"גולדן דרגון" שלהםהמכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.
אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
אהה הוא פליט של סופרבוס? את זה לא ידעתי.זה בטוח עדיף על ה"גולדן דרגון" שלהם
בשיא האובך והחום המזגן והתצוגה לא עבדו.
משום מה מטרודן לא טרחו להסיר את המדבקות של סופרבוס על הדלתות והחלונות.
יכול להיות שגם את המדבקות מייצרים בסיןאהה הוא פליט של סופרבוס? את זה לא ידעתי.
אולי ים אחד הנהג של קו 6 יבחר לדרדר אותו למכתש
סרטון שצילם גולש בקומונה הדרומית.המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.
אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
והגולדן עוקף אותו בדקה 2:19 ומרעיש יותר ממנו.
עזוב אותך....רק מרצדס O305 מוגמרת בגרמניה....
נהנתי נסעתי בלא מוגמרים בילדותי.עזוב אותך....רק מרצדס O305 מוגמרת בגרמניה....
האוטובוס היפה בעולם עם רעש המנוע היפה מכולם....זכרונות טובים לכל הירושלמיים כמובן !
הנה:
http://www.youtube.com/watch?v=H7H88w_vd6I
תהנה חביבי !
מה לא היה תופס בארץ?? היו מאות כאלה באגדנהנתי נסעתי בלא מוגמרים בילדותי.
המוגמר הזה לא היה תופס בארץ, אין חלונות, רק הפתחים שבתקרה.
משהו נוסף שמעניין הוא שהוא נוסע ונוסע ונוסע, אין תחנות.
דימיון כה רב לMAN SL ול MAN SG כמו בסרטון הזה שצילמתי במפרקית 457 של דן (הבנתי שהושבתה) https://www.youtube.com/watch?v=WWD77aj5r70&feature=youtu.be&t=20s
מה שמופיע בסרטון הוא ללא חלונות.מה לא היה תופס בארץ?? היו מאות כאלה באגד
ללא מזגן ובכולם החלונות נפתחו לרווחה. מי בכלל חשב בשנות ה70 וה-80 על מזגנים בעירוניות? המוגמרות הללו מדגמי מרצדס O305 באגד ומאן SL200 בדן מבוססות על כמעט אותה שלדה ומרכב שיוצרו לראשונה כבר בשנת 1963. עם השנים עברו שינויים קוסמטיים. הם היו האוטובוסים המוצלחים והנוחים ביותר לנסיעה בישראל מאז ומעולם. לא הצליחו לחזור על נוחות הנסיעה של המרצדס O305 המוגמר עד היום. כל מה שבא אחריו היה נחות מבחינת נוחות והייתי אומר שגם מבחינת יכולות הסחיבה בעליות. לא צריך להיות מבין גדול כדי לזכור כיצד עלה ה-O305 המוגמר את העליות של פרוייד בחיפה או הבוכרים בירושלים במהירות רבה יותר מכל אוטובוס מודרני קיים כיום. וזאת עם 240 כו"ס בלבד. התשובה לכך נעוצה במשקלו הנמוך של האוטובוס שתרם רבות גם לזריזות יוצאת דופן בנסיעתו. כל מה שנוסע כיום על הכבישים נוח פחות וזריז פחות. הלכנו אחורה במקום קדימה. נמוכי הרצפה אינם נוחים לנסיעה ומי שהגה את החובה להצטייד רק בנמוכי רצפה היה אידיוט מושלם ! נכים היו תמיד והם הועלו גם ל- O305 ללא בעיה. בחלקם היתה רמפה שהתאימה לכך, רמפה דומה לזו הנהוגה כיום אך עם שיפוע טיפ-טיפה גדול יותר.
החלום הכי גדול של דני ושלי הוא לנסוע מירושלים עד שארם-אל-שייח' עם ליילנד רויאל טייגר מרק 2 בלי מזגן ובלי בטיח. כיום כולם נהיו מפונקים. בעבר נסענו לאילת או בתוך סיני בלי שום מזגן ואף אחד לא התלונן.
לילה טוב.
נו אז? כאלה חלונות לא היו בארץ. אז מה? לאמה שמופיע בסרטון הוא ללא חלונות.
יש רק זגוגיות, ללא שום חלון. כך זה נראה לפחות... אז לא ניתן לפתוח שום דבר מלבד הפתח העליון. כמובן שלא דיברתי על מזגן.
זה הכל. דיברתי רק על החלונות.נו אז? כאלה חלונות לא היו בארץ. אז מה? לא
הבנתי מה זה משנה בכלל? אותו דגם בארץ רק עם חלונות הנפתחים לרווחה. בשנת 1994 הורכבו ל-12 אוטובוסים ירושלמיים מוגמרים מזגנים. תמונות של מוגמר עם מזגן פרסמתי כאן בעבר. גם ה-0305 הישראלי (''זלדה'') היה מוצלח מאוד, הרבה יותר מה- 0405 שבא אחריו.
בסרטון הבא כבר יש חלונות עיליים ל-305 כמו אלוזה הכל. דיברתי רק על החלונות.
אוטובוס ללא חלונות היה הופך את חוויית הנסיעה מכיפית ומהנה ללא נעימה בכלל בחום הישראלי.
המוגמרות שהיו בארץ מן הסתם לא היו כמו זה שמופיע בסרטון, את זה אני יודע.
אח, רעש ההאצה וההאטה... ממש העלה לי זכרונותבסרטון הבא כבר יש חלונות עיליים ל-305 כמו אלו
שיש כיום למאן העירוני בירושלים.
לשנות את החלונות לחלונות נפתחים לרווחה זה פיפס קטנטן בחוזה הרכש. בכל מקרה כל אוטובוסי המרצדס מדגמי O305 ו- O303 המוגמרים ממודל 1980 (סה"כ כ- 1,089 אוטובוסים בדיוק) היו מיועדים להגיע לטהרן. מראש הם הוזמנו באירן עם חלונות נפתחים משום שהחום באירן גדול משלנו.
ברגע האחרון השתלטה אגד על החוזה והאוטובוסים הועברו לישראל במקום לאירן (היו שם חילופי משטר בשנת 1979. השלטון החדש סירב להכיר בעסקה, מרצדס נתקעה, הציעה לאגד את המכונות במחיר מוזל, אגד קפצה על המציאה, הממשלה [אז היתה נורמלית בניגוד לכיום] אישרה את העסקה בין לילה והיא יצאה לדרך מיידית כאשר מרוב לחץ וחשש שהגרמנים יתחרטו ברגע האחרון, ומחוסר אוניות זמינות במהירות להובלה, הוחלט להסיע את מירב האוטובוסים עם מאות נהגים מגרמניה לאיטליה [תמונות של המסע הזה גם הן פורסמו כאן בעבר] ומשם באוניות לנמל אשדוד).
הנה הקישור לסרטון נוסף בו מככב האוטובוס המוצלח ביותר שנסע אי פעם על כבישי ישראל !
תהנה:
http://www.youtube.com/watch?v=O99WcAEQEuU
לילה טוב.
אביתר.
גם באגד קובעים: ה-O305 המוגמר מס' 1 מאז 1933!אח, רעש ההאצה וההאטה... ממש העלה לי זכרונות
מדהים איך אנחנו שומרים במוחנו רעשים בזיכרון, גם של דברים לכאורה לא משמעותיים.
אין, ולא יהיה כמו ה 305. מסכים עם אביתר.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.