המכוער החדש של מטרודן - MAN

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
המכוער החדש של מטרודן - MAN

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
 

olli3

New member
מנהל
מבט לחזית ולצד ימין של האוטובוס

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
מבט לחזית ולצד ימין של האוטובוס
 

olli3

New member
מנהל
מבט צד שמאל ומאחורנית.

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
מבט צד שמאל ומאחורנית.
 

olli3

New member
מנהל
תצלום קבינה מצד שמאל

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
תצלום קבינה מצד שמאל
 

olli3

New member
מנהל
וצד שמאל של האוטובוס.

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
וצד שמאל של האוטובוס.
 

Ofekalef1

New member
דווקא אהבתי

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
דווקא אהבתי
ובכל מקרה, עברתי לידו ואני חושב שהוא נשמע שקט בהרבה מרוב האוטובוסים שאני מכיר (בטח מהסיני שהביאו לניסוי...) אבל אני לא בטוח... זה היה מהיר מדי.
מעניין איך הוא נוסע. מתכוונים לקנות עוד אוטובוסים כאלו?
 

sweetums

New member
זה בטוח עדיף על ה"גולדן דרגון" שלהם

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
זה בטוח עדיף על ה"גולדן דרגון" שלהם
בשיא האובך והחום המזגן והתצוגה לא עבדו.
משום מה מטרודן לא טרחו להסיר את המדבקות של סופרבוס על הדלתות והחלונות.
 

olli3

New member
מנהל
אהה הוא פליט של סופרבוס? את זה לא ידעתי.

זה בטוח עדיף על ה"גולדן דרגון" שלהם
בשיא האובך והחום המזגן והתצוגה לא עבדו.
משום מה מטרודן לא טרחו להסיר את המדבקות של סופרבוס על הדלתות והחלונות.
אהה הוא פליט של סופרבוס? את זה לא ידעתי.
אולי ים אחד הנהג של קו 6 יבחר לדרדר אותו למכתש :)
 

sweetums

New member
יכול להיות שגם את המדבקות מייצרים בסין

אהה הוא פליט של סופרבוס? את זה לא ידעתי.
אולי ים אחד הנהג של קו 6 יבחר לדרדר אותו למכתש :)
יכול להיות שגם את המדבקות מייצרים בסין
ומדביקים במשותף לסופר בוס ומטרופולין?
חבל שלא צילמתי, נדמה לי שהמדבקות היו ליד הפטישי חרום.
 

olli3

New member
מנהל
סרטון שצילם גולש בקומונה הדרומית.

המכוער החדש של מטרודן - MAN
אין לי מושג מה שם הדגם ועד כמה שאני אוהב אוטובוסים של MAN, זה פשוט מכוער. טרם נסעתי בו, רק יצא לי לראות אותו ואת התאום שלו, מס' פנימי 570 אשר פועל על קו 9 מסתובבים להם בבאר שבע.

אז הנה 4 תמונות שלו מזוויות שונות.
סרטון שצילם גולש בקומונה הדרומית.
http://youtu.be/28IGWoURy08?t=1m44s

יש למנוע הזה סאונד טוב.
 
עזוב אותך....רק מרצדס O305 מוגמרת בגרמניה....

סרטון שצילם גולש בקומונה הדרומית.
http://youtu.be/28IGWoURy08?t=1m44s

יש למנוע הזה סאונד טוב.
עזוב אותך....רק מרצדס O305 מוגמרת בגרמניה....
האוטובוס היפה בעולם עם רעש המנוע היפה מכולם....זכרונות טובים לכל הירושלמיים כמובן !
הנה:
http://www.youtube.com/watch?v=H7H88w_vd6I
תהנה חביבי !
 

olli3

New member
מנהל
נהנתי :) נסעתי בלא מוגמרים בילדותי.

עזוב אותך....רק מרצדס O305 מוגמרת בגרמניה....
האוטובוס היפה בעולם עם רעש המנוע היפה מכולם....זכרונות טובים לכל הירושלמיים כמובן !
הנה:
http://www.youtube.com/watch?v=H7H88w_vd6I
תהנה חביבי !
נהנתי :) נסעתי בלא מוגמרים בילדותי.
המוגמר הזה לא היה תופס בארץ, אין חלונות, רק הפתחים שבתקרה.

משהו נוסף שמעניין הוא שהוא נוסע ונוסע ונוסע, אין תחנות.

דימיון כה רב לMAN SL ול MAN SG כמו בסרטון הזה שצילמתי במפרקית 457 של דן (הבנתי שהושבתה) https://www.youtube.com/watch?v=WWD77aj5r70&feature=youtu.be&t=20s
 
מה לא היה תופס בארץ?? היו מאות כאלה באגד

נהנתי :) נסעתי בלא מוגמרים בילדותי.
המוגמר הזה לא היה תופס בארץ, אין חלונות, רק הפתחים שבתקרה.

משהו נוסף שמעניין הוא שהוא נוסע ונוסע ונוסע, אין תחנות.

דימיון כה רב לMAN SL ול MAN SG כמו בסרטון הזה שצילמתי במפרקית 457 של דן (הבנתי שהושבתה) https://www.youtube.com/watch?v=WWD77aj5r70&feature=youtu.be&t=20s
מה לא היה תופס בארץ?? היו מאות כאלה באגד
ללא מזגן ובכולם החלונות נפתחו לרווחה. מי בכלל חשב בשנות ה70 וה-80 על מזגנים בעירוניות? המוגמרות הללו מדגמי מרצדס O305 באגד ומאן SL200 בדן מבוססות על כמעט אותה שלדה ומרכב שיוצרו לראשונה כבר בשנת 1963. עם השנים עברו שינויים קוסמטיים. הם היו האוטובוסים המוצלחים והנוחים ביותר לנסיעה בישראל מאז ומעולם. לא הצליחו לחזור על נוחות הנסיעה של המרצדס O305 המוגמר עד היום. כל מה שבא אחריו היה נחות מבחינת נוחות והייתי אומר שגם מבחינת יכולות הסחיבה בעליות. לא צריך להיות מבין גדול כדי לזכור כיצד עלה ה-O305 המוגמר את העליות של פרוייד בחיפה או הבוכרים בירושלים במהירות רבה יותר מכל אוטובוס מודרני קיים כיום. וזאת עם 240 כו"ס בלבד. התשובה לכך נעוצה במשקלו הנמוך של האוטובוס שתרם רבות גם לזריזות יוצאת דופן בנסיעתו. כל מה שנוסע כיום על הכבישים נוח פחות וזריז פחות. הלכנו אחורה במקום קדימה. נמוכי הרצפה אינם נוחים לנסיעה ומי שהגה את החובה להצטייד רק בנמוכי רצפה היה אידיוט מושלם ! נכים היו תמיד והם הועלו גם ל- O305 ללא בעיה. בחלקם היתה רמפה שהתאימה לכך, רמפה דומה לזו הנהוגה כיום אך עם שיפוע טיפ-טיפה גדול יותר.
החלום הכי גדול של דני ושלי הוא לנסוע מירושלים עד שארם-אל-שייח' עם ליילנד רויאל טייגר מרק 2 בלי מזגן ובלי בטיח. כיום כולם נהיו מפונקים. בעבר נסענו לאילת או בתוך סיני בלי שום מזגן ואף אחד לא התלונן.
לילה טוב.
 

olli3

New member
מנהל
מה שמופיע בסרטון הוא ללא חלונות.

מה לא היה תופס בארץ?? היו מאות כאלה באגד
ללא מזגן ובכולם החלונות נפתחו לרווחה. מי בכלל חשב בשנות ה70 וה-80 על מזגנים בעירוניות? המוגמרות הללו מדגמי מרצדס O305 באגד ומאן SL200 בדן מבוססות על כמעט אותה שלדה ומרכב שיוצרו לראשונה כבר בשנת 1963. עם השנים עברו שינויים קוסמטיים. הם היו האוטובוסים המוצלחים והנוחים ביותר לנסיעה בישראל מאז ומעולם. לא הצליחו לחזור על נוחות הנסיעה של המרצדס O305 המוגמר עד היום. כל מה שבא אחריו היה נחות מבחינת נוחות והייתי אומר שגם מבחינת יכולות הסחיבה בעליות. לא צריך להיות מבין גדול כדי לזכור כיצד עלה ה-O305 המוגמר את העליות של פרוייד בחיפה או הבוכרים בירושלים במהירות רבה יותר מכל אוטובוס מודרני קיים כיום. וזאת עם 240 כו"ס בלבד. התשובה לכך נעוצה במשקלו הנמוך של האוטובוס שתרם רבות גם לזריזות יוצאת דופן בנסיעתו. כל מה שנוסע כיום על הכבישים נוח פחות וזריז פחות. הלכנו אחורה במקום קדימה. נמוכי הרצפה אינם נוחים לנסיעה ומי שהגה את החובה להצטייד רק בנמוכי רצפה היה אידיוט מושלם ! נכים היו תמיד והם הועלו גם ל- O305 ללא בעיה. בחלקם היתה רמפה שהתאימה לכך, רמפה דומה לזו הנהוגה כיום אך עם שיפוע טיפ-טיפה גדול יותר.
החלום הכי גדול של דני ושלי הוא לנסוע מירושלים עד שארם-אל-שייח' עם ליילנד רויאל טייגר מרק 2 בלי מזגן ובלי בטיח. כיום כולם נהיו מפונקים. בעבר נסענו לאילת או בתוך סיני בלי שום מזגן ואף אחד לא התלונן.
לילה טוב.
מה שמופיע בסרטון הוא ללא חלונות.
יש רק זגוגיות, ללא שום חלון. כך זה נראה לפחות... אז לא ניתן לפתוח שום דבר מלבד הפתח העליון. כמובן שלא דיברתי על מזגן.
 
נו אז? כאלה חלונות לא היו בארץ. אז מה? לא

מה שמופיע בסרטון הוא ללא חלונות.
יש רק זגוגיות, ללא שום חלון. כך זה נראה לפחות... אז לא ניתן לפתוח שום דבר מלבד הפתח העליון. כמובן שלא דיברתי על מזגן.
נו אז? כאלה חלונות לא היו בארץ. אז מה? לא
הבנתי מה זה משנה בכלל? אותו דגם בארץ רק עם חלונות הנפתחים לרווחה. בשנת 1994 הורכבו ל-12 אוטובוסים ירושלמיים מוגמרים מזגנים. תמונות של מוגמר עם מזגן פרסמתי כאן בעבר. גם ה-0305 הישראלי (''זלדה'') היה מוצלח מאוד, הרבה יותר מה- 0405 שבא אחריו.
 

olli3

New member
מנהל
זה הכל. דיברתי רק על החלונות.

נו אז? כאלה חלונות לא היו בארץ. אז מה? לא
הבנתי מה זה משנה בכלל? אותו דגם בארץ רק עם חלונות הנפתחים לרווחה. בשנת 1994 הורכבו ל-12 אוטובוסים ירושלמיים מוגמרים מזגנים. תמונות של מוגמר עם מזגן פרסמתי כאן בעבר. גם ה-0305 הישראלי (''זלדה'') היה מוצלח מאוד, הרבה יותר מה- 0405 שבא אחריו.
זה הכל. דיברתי רק על החלונות.
אוטובוס ללא חלונות היה הופך את חוויית הנסיעה מכיפית ומהנה ללא נעימה בכלל בחום הישראלי.

המוגמרות שהיו בארץ מן הסתם לא היו כמו זה שמופיע בסרטון, את זה אני יודע.
 
בסרטון הבא כבר יש חלונות עיליים ל-305 כמו אלו

זה הכל. דיברתי רק על החלונות.
אוטובוס ללא חלונות היה הופך את חוויית הנסיעה מכיפית ומהנה ללא נעימה בכלל בחום הישראלי.

המוגמרות שהיו בארץ מן הסתם לא היו כמו זה שמופיע בסרטון, את זה אני יודע.
בסרטון הבא כבר יש חלונות עיליים ל-305 כמו אלו
שיש כיום למאן העירוני בירושלים.
לשנות את החלונות לחלונות נפתחים לרווחה זה פיפס קטנטן בחוזה הרכש. בכל מקרה כל אוטובוסי המרצדס מדגמי O305 ו- O303 המוגמרים ממודל 1980 (סה"כ כ- 1,089 אוטובוסים בדיוק) היו מיועדים להגיע לטהרן. מראש הם הוזמנו באירן עם חלונות נפתחים משום שהחום באירן גדול משלנו.
ברגע האחרון השתלטה אגד על החוזה והאוטובוסים הועברו לישראל במקום לאירן (היו שם חילופי משטר בשנת 1979. השלטון החדש סירב להכיר בעסקה, מרצדס נתקעה, הציעה לאגד את המכונות במחיר מוזל, אגד קפצה על המציאה, הממשלה [אז היתה נורמלית בניגוד לכיום] אישרה את העסקה בין לילה והיא יצאה לדרך מיידית כאשר מרוב לחץ וחשש שהגרמנים יתחרטו ברגע האחרון, ומחוסר אוניות זמינות במהירות להובלה, הוחלט להסיע את מירב האוטובוסים עם מאות נהגים מגרמניה לאיטליה [תמונות של המסע הזה גם הן פורסמו כאן בעבר] ומשם באוניות לנמל אשדוד).
הנה הקישור לסרטון נוסף בו מככב האוטובוס המוצלח ביותר שנסע אי פעם על כבישי ישראל !
תהנה:
http://www.youtube.com/watch?v=O99WcAEQEuU
לילה טוב.
אביתר.
 

Paper Gahan

New member
אח, רעש ההאצה וההאטה... ממש העלה לי זכרונות

בסרטון הבא כבר יש חלונות עיליים ל-305 כמו אלו
שיש כיום למאן העירוני בירושלים.
לשנות את החלונות לחלונות נפתחים לרווחה זה פיפס קטנטן בחוזה הרכש. בכל מקרה כל אוטובוסי המרצדס מדגמי O305 ו- O303 המוגמרים ממודל 1980 (סה"כ כ- 1,089 אוטובוסים בדיוק) היו מיועדים להגיע לטהרן. מראש הם הוזמנו באירן עם חלונות נפתחים משום שהחום באירן גדול משלנו.
ברגע האחרון השתלטה אגד על החוזה והאוטובוסים הועברו לישראל במקום לאירן (היו שם חילופי משטר בשנת 1979. השלטון החדש סירב להכיר בעסקה, מרצדס נתקעה, הציעה לאגד את המכונות במחיר מוזל, אגד קפצה על המציאה, הממשלה [אז היתה נורמלית בניגוד לכיום] אישרה את העסקה בין לילה והיא יצאה לדרך מיידית כאשר מרוב לחץ וחשש שהגרמנים יתחרטו ברגע האחרון, ומחוסר אוניות זמינות במהירות להובלה, הוחלט להסיע את מירב האוטובוסים עם מאות נהגים מגרמניה לאיטליה [תמונות של המסע הזה גם הן פורסמו כאן בעבר] ומשם באוניות לנמל אשדוד).
הנה הקישור לסרטון נוסף בו מככב האוטובוס המוצלח ביותר שנסע אי פעם על כבישי ישראל !
תהנה:
http://www.youtube.com/watch?v=O99WcAEQEuU
לילה טוב.
אביתר.
אח, רעש ההאצה וההאטה... ממש העלה לי זכרונות
מדהים איך אנחנו שומרים במוחנו רעשים בזיכרון, גם של דברים לכאורה לא משמעותיים.

אין, ולא יהיה כמו ה 305. מסכים עם אביתר.
 
גם באגד קובעים: ה-O305 המוגמר מס' 1 מאז 1933!

אח, רעש ההאצה וההאטה... ממש העלה לי זכרונות
מדהים איך אנחנו שומרים במוחנו רעשים בזיכרון, גם של דברים לכאורה לא משמעותיים.

אין, ולא יהיה כמו ה 305. מסכים עם אביתר.
גם באגד קובעים: ה-O305 המוגמר מס' 1 מאז 1933!
לא היה ולא יהיה אוטובוס עירוני כמו המרצדס הנהדר הזה !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה