המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

rax4444

New member
המטרונית בק. אתא לא עוברת באזורים של דתיים

בקרית אתא ובקרית שמואל
תושבים המבקשים לשמור על שטח סגור בשבת.
המטרונית בק. אתא לא עוברת באזורים של דתיים
מה גם שבקריות יש סטטוס קוו שמאפשר הפעלת תח"צ בשבת.. הדתיים לא יכולים לצעוק שאסור לשנות את הסטטוס קוו ובו בזמן לדרוש מהחילונים לשנות אותו דה פקטו לטובת הדתיים.
 
הקו של המטרונית בקרית אתא היה אמור לפעול

המטרונית בק. אתא לא עוברת באזורים של דתיים
מה גם שבקריות יש סטטוס קוו שמאפשר הפעלת תח"צ בשבת.. הדתיים לא יכולים לצעוק שאסור לשנות את הסטטוס קוו ובו בזמן לדרוש מהחילונים לשנות אותו דה פקטו לטובת הדתיים.
הקו של המטרונית בקרית אתא היה אמור לפעול
גם בסוף השבוע, אבל כנראה לחצים פוליטיים שינו זאת.

באתר יפה נוף עדיין כתוב:
קו 2, מקרית אתא, יפעל בין השעות 5:00 בבוקר ל-1:00 לפנות בוקר.
תדירות הקו במרבית שעות היום תעמוד על נסיעה בכל 7-8 דקות.
נכון להיום, הקו מתוכנן לפעול גם בשישי ושבת, אולם הנושא עוד טעון אישורים נוספים.
 
"סטטוס קוו" הוא בולשיט, הסטטוס משתנה כל הזמן.

המטרונית בק. אתא לא עוברת באזורים של דתיים
מה גם שבקריות יש סטטוס קוו שמאפשר הפעלת תח"צ בשבת.. הדתיים לא יכולים לצעוק שאסור לשנות את הסטטוס קוו ובו בזמן לדרוש מהחילונים לשנות אותו דה פקטו לטובת הדתיים.
"סטטוס קוו" הוא בולשיט, הסטטוס משתנה כל הזמן.
בשנות ה-90 היו אוטובוסים בשבת בקריות, היום אין. בשנות ב-90 לא היתה תחבורה ציבורית בשישי בלילה, היום יש (קווי לילה). סטטוס קוו זאת אגדה, למעשה המצב כל הזמן משתנה.
 

בועז ל

New member
הסדרי תנועה בדרך משה כרמל...


שאלות תפעול
הסדרי תנועה בדרך משה כרמל...

ש. דרך משה כרמל מתחת לגשר פז לנוסעים העירה וממשיכים דרך רחוב צייזל- נוצר בצומת הזה מצב שבו נתיבי המטרונית אמורים לחצות נתיב שמשמש כיום את הבאים מהצ'ק פוסט בדרכם לעיר. מהם הסדרי התנועה המתוכננים במקום?

תשובה: בימים אלה נערכות עבודות לביצוע צומת מרומזר במקום.
 
נוספה תחנה חדשה חדשה - ישנה

הסדרי תנועה בדרך משה כרמל...

ש. דרך משה כרמל מתחת לגשר פז לנוסעים העירה וממשיכים דרך רחוב צייזל- נוצר בצומת הזה מצב שבו נתיבי המטרונית אמורים לחצות נתיב שמשמש כיום את הבאים מהצ'ק פוסט בדרכם לעיר. מהם הסדרי התנועה המתוכננים במקום?

תשובה: בימים אלה נערכות עבודות לביצוע צומת מרומזר במקום.
נוספה תחנה חדשה חדשה - ישנה
וזה אומר שיהיה שם נסיעות.
תחנה מס: 40250 גשר פז , לקווים 331,332.
קו 248.
קו הלילה 193
 
תחנת המטרונית ''גשר פז'' מבט למזרח

הסדרי תנועה בדרך משה כרמל...

ש. דרך משה כרמל מתחת לגשר פז לנוסעים העירה וממשיכים דרך רחוב צייזל- נוצר בצומת הזה מצב שבו נתיבי המטרונית אמורים לחצות נתיב שמשמש כיום את הבאים מהצ'ק פוסט בדרכם לעיר. מהם הסדרי התנועה המתוכננים במקום?

תשובה: בימים אלה נערכות עבודות לביצוע צומת מרומזר במקום.
תחנת המטרונית ''גשר פז'' מבט למזרח
ביציאה מהתחנה לכיוון מרכזית המפרץ, יהיה צומת מרומזר.
המטרונית ממשיכה במקביל לתוואי מסילת הברזל.
 

tapuzo

New member
ומה עישתם בין 2007 למרץ 2013 כשהתחלתם לבנות??

תחנת המטרונית ''גשר פז'' מבט למזרח
ביציאה מהתחנה לכיוון מרכזית המפרץ, יהיה צומת מרומזר.
המטרונית ממשיכה במקביל לתוואי מסילת הברזל.
ומה עישתם בין 2007 למרץ 2013 כשהתחלתם לבנות??
 

25306yosef

New member
ב-55 דקות אפשר להגיע עד חדרה...

משך הנסיעה בקווי המטרונית

ש. מה יהיה משך הנסיעה מקצה לקצה בכל אחד מהקווים?
תשובה: 55 דקות בקו הראשי ו-45 דקות בשני הקווים האחרים.
ב-55 דקות אפשר להגיע עד חדרה...
55 דקות זה הרבה מאוד זמן על מנת להגיע מקצה לקצה !!!

לצורך השוואה ניתן לראות בלוח הזמנים של רכבת ישראל שבזמן הזה ניתן להגיע מקרית מוצקין עד לחדרה. בקיצור, זמן הנסיעה הממושך וחוסר מתן העדיפות ברמזורים, ביחד עם כביש עוקף קריות, כביש קרית ים - טכני - 22, חיבור כביש 75 לכביש 22, ועוד... לא ימשכו רבים ממשתמשי הרכב הפרטי אל המטרונית, אם בכלל... עם הרכב הפרטי והכבישים העוקפים החדשים, זמן הנסיעה הוא מהיר הרבה יותר (ולמרות הפקקים).
 

amit1270

New member
ב-55 דקות אפשר להגיע עד אילת

ב-55 דקות אפשר להגיע עד חדרה...
55 דקות זה הרבה מאוד זמן על מנת להגיע מקצה לקצה !!!

לצורך השוואה ניתן לראות בלוח הזמנים של רכבת ישראל שבזמן הזה ניתן להגיע מקרית מוצקין עד לחדרה. בקיצור, זמן הנסיעה הממושך וחוסר מתן העדיפות ברמזורים, ביחד עם כביש עוקף קריות, כביש קרית ים - טכני - 22, חיבור כביש 75 לכביש 22, ועוד... לא ימשכו רבים ממשתמשי הרכב הפרטי אל המטרונית, אם בכלל... עם הרכב הפרטי והכבישים העוקפים החדשים, זמן הנסיעה הוא מהיר הרבה יותר (ולמרות הפקקים).
ב-55 דקות אפשר להגיע עד אילת
במטוס.

רכבת בינעירונית ו-BRT הם אמצעים שונים שמשמשים למטרות שונות. ההשוואה צריכה להיות לאוטובוסים או לנסיעה ברכב בשעות העמוסות ביותר.
 

tapuzo

New member
קח רכבת פרוורית, תגיע למת"ם 20 דקות יותר מהר

ב-55 דקות אפשר להגיע עד אילת
במטוס.

רכבת בינעירונית ו-BRT הם אמצעים שונים שמשמשים למטרות שונות. ההשוואה צריכה להיות לאוטובוסים או לנסיעה ברכב בשעות העמוסות ביותר.
קח רכבת פרוורית, תגיע למת"ם 20 דקות יותר מהר
אין שום טעם לקחת מטרונית למי שגר בקריות ליד תחנת הרכבת, כדי להגיע למת"ם.
קחו רכבת פרוורוית היא תעשה את זה ב-20 דקות פחות.

הדבר ההזוי זה שבמטרונית היו אמורים להיות 60 מושבים והורידו ל-40 והם חושבים
ש-100 איש יעמדו מקרית אתא או קרית ים במשך 40 דקות אל העיר התחתית או רמב"ם?
זה פשוט לא יקרה, יהיו תלונות אדירות.
 

amit1270

New member
בדיוק. המטרונית לא אמורה לשמש נוסעים בין קצות

קח רכבת פרוורית, תגיע למת"ם 20 דקות יותר מהר
אין שום טעם לקחת מטרונית למי שגר בקריות ליד תחנת הרכבת, כדי להגיע למת"ם.
קחו רכבת פרוורוית היא תעשה את זה ב-20 דקות פחות.

הדבר ההזוי זה שבמטרונית היו אמורים להיות 60 מושבים והורידו ל-40 והם חושבים
ש-100 איש יעמדו מקרית אתא או קרית ים במשך 40 דקות אל העיר התחתית או רמב"ם?
זה פשוט לא יקרה, יהיו תלונות אדירות.
בדיוק. המטרונית לא אמורה לשמש נוסעים בין קצות
הקו אלא בעיקר את תחנות הביניים, ולכן זמן הנסיעה מקצה לקצה לא רלוונטי לרובם המכריע של הנוסעים.
 

בועז ל

New member
פרק השאלות המסיימות: פרסום, מידע, שונות.

המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
פרק השאלות המסיימות: פרסום, מידע, שונות.
 

בועז ל

New member
פרסומות על המטרונית


פרק השאלות המסיימות: פרסום, מידע, שונות.
פרסומות על המטרונית

ש. האם תהיינה פרסומות ע"ג המטרונית כמו בקווי אוטובוסים בינעירוניים, או שלא – כמו ברק"ל ירושלים?
תשובה: לא תהיינה פרסומות על המטרוניות.
 

בועז ל

New member
מפות בתחנות


פרק השאלות המסיימות: פרסום, מידע, שונות.
מפות בתחנות

ש. האם תהיינה מפות של המערכת בתחנות? אם כן, האם מפות אלו תכלולנה מידע גם על שירות של מפעילים אחרים (אוטובוסים)? בנוסף, האם יתפרסם בתחנות מידע כללי על השירות?

תשובה: בכל רציף מטרונית תהיה מפת מערכת שתכלול מידע על מפעילים עירוניים ובין עירוניים, שניתן לקבל את השירות מהם בקרבת אותו רציף. בנוסף, תוצב מפת קו המותאמת פר הרציף וכיוון הנסיעה של המטרונית.
 

alantan

New member
בקיצור, יש לי מה לעשות בחודשים הקרובים...

מפות בתחנות

ש. האם תהיינה מפות של המערכת בתחנות? אם כן, האם מפות אלו תכלולנה מידע גם על שירות של מפעילים אחרים (אוטובוסים)? בנוסף, האם יתפרסם בתחנות מידע כללי על השירות?

תשובה: בכל רציף מטרונית תהיה מפת מערכת שתכלול מידע על מפעילים עירוניים ובין עירוניים, שניתן לקבל את השירות מהם בקרבת אותו רציף. בנוסף, תוצב מפת קו המותאמת פר הרציף וכיוון הנסיעה של המטרונית.
בקיצור, יש לי מה לעשות בחודשים הקרובים...
 

בועז ל

New member
מראה מרכזית המפרץ


פרק השאלות המסיימות: פרסום, מידע, שונות.
מראה מרכזית המפרץ

ש. מסוף מרכזית המפרץ - האם ההדמיות הקיימות כיום ברשת משקפות את מראהו הסופי של המסוף, או שאנו צפויים לשינויים במראה המקום?
תשובה: הפרויקט נמצא בשלבי תכנון. ההדמיה של הפרויקט, כמו של כל פרויקט, עשויה להשתנות כתלות בתנאי התכנון, תנאי הביצוע ומגבלות התקציב.
 

בועז ל

New member
שאלה אחרונה - שיווק המטרונית כרק"ל


פרק השאלות המסיימות: פרסום, מידע, שונות.
שאלה אחרונה - שיווק המטרונית כרק"ל

ש. האם לדעת החברה נכון היה לשווק בראשונה את פרויקט המטרונית כרק"ל?

תשובה: בתחילת הדרך הוצג הפרויקט כרק"ל, במקביל לקידום הרכבת הקלה בירושלים, במטרה לתת לציבור הרחב אפשרות להשוואה והתייחסות. מרגע שהוחלט על הטכנולוגיה ועל השימוש ב-BRT הפסקנו להשתמש במונח 'רכבת קלה'. מי שהמשיך לעשות בו שימוש היו דווקא כלי התקשורת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה