המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
ואחת קטנה

השתלת כבלי חשמל ותקשורת בתחנת המטרונית
השתלת כבלי חשמל ותקשורת בתחנת המטרונית ''כרמלית'' למערב
ואחת קטנה
יותר סמוכה לסככת התחנה. גם תפקידה של זו לא לגמרי ברור לי.
מדוע צריך שלוש מכונות נפרדות לתחנת מטרונית אחת? אין לי מושג. מה שבטוח שיצרן המכשירים האלה מאד שמח.
 

scooby5

New member
זו לא מוכרת כרטיסים

ואחת קטנה
יותר סמוכה לסככת התחנה. גם תפקידה של זו לא לגמרי ברור לי.
מדוע צריך שלוש מכונות נפרדות לתחנת מטרונית אחת? אין לי מושג. מה שבטוח שיצרן המכשירים האלה מאד שמח.
זו לא מוכרת כרטיסים
זה מכשיר תיקוף, כמו שיש ברק"ל ובחלק מהאוטובוסים של דן בדלת האחורית.
כדי שהנסיעה במטרונית תשולם, יש לתקף את הכרטיסים טרם הגעת המטרונית במכשיר הנ"ל, כמותו יש 3 לפחות בכל רציף שאני ראיתי עד כה.
 

rax4444

New member
מכשיר תיקוף עם 4 כפתורים??

זו לא מוכרת כרטיסים
זה מכשיר תיקוף, כמו שיש ברק"ל ובחלק מהאוטובוסים של דן בדלת האחורית.
כדי שהנסיעה במטרונית תשולם, יש לתקף את הכרטיסים טרם הגעת המטרונית במכשיר הנ"ל, כמותו יש 3 לפחות בכל רציף שאני ראיתי עד כה.
מכשיר תיקוף עם 4 כפתורים??
 

Golf Bravo

New member
האם לפני נסיעה צריך "לבקר" שתי מכונות

זו לא מוכרת כרטיסים
זה מכשיר תיקוף, כמו שיש ברק"ל ובחלק מהאוטובוסים של דן בדלת האחורית.
כדי שהנסיעה במטרונית תשולם, יש לתקף את הכרטיסים טרם הגעת המטרונית במכשיר הנ"ל, כמותו יש 3 לפחות בכל רציף שאני ראיתי עד כה.
האם לפני נסיעה צריך "לבקר" שתי מכונות
קודם לקנות כרטיס במכונה אחת ואז לגשת למכשיר הזה ו"לתקף" את הכרטיס, ורק אז לעלות לאוטובוס? כמה זמן "התיקוף" בתוקף?
נשמע מאד מסורבל. למה לא להמשיך בשיטה הקיימת היום עם הרב קו, לעלות ואז להפחית את הנסיעה מהרב קו במכשיר הנמצא בתוך האוטובוס?
 
לפני רוב הנסיעות יהיה צורך רק בתיקוף.

האם לפני נסיעה צריך "לבקר" שתי מכונות
קודם לקנות כרטיס במכונה אחת ואז לגשת למכשיר הזה ו"לתקף" את הכרטיס, ורק אז לעלות לאוטובוס? כמה זמן "התיקוף" בתוקף?
נשמע מאד מסורבל. למה לא להמשיך בשיטה הקיימת היום עם הרב קו, לעלות ואז להפחית את הנסיעה מהרב קו במכשיר הנמצא בתוך האוטובוס?
לפני רוב הנסיעות יהיה צורך רק בתיקוף.
יהיה צורך להשתמש במכונת הכרטוס רק כדי להטעין חוזה חדש. לרוב הנוסעים זה יקרה רק פעם בחודש.
 

danits2008

New member
דווקא נשמע יותר נוח...

האם לפני נסיעה צריך "לבקר" שתי מכונות
קודם לקנות כרטיס במכונה אחת ואז לגשת למכשיר הזה ו"לתקף" את הכרטיס, ורק אז לעלות לאוטובוס? כמה זמן "התיקוף" בתוקף?
נשמע מאד מסורבל. למה לא להמשיך בשיטה הקיימת היום עם הרב קו, לעלות ואז להפחית את הנסיעה מהרב קו במכשיר הנמצא בתוך האוטובוס?
דווקא נשמע יותר נוח...
כשאתה קונה כרטיס מנהג אוטובוס רגיל, אז קורים הדברים הבאים:

1. אתה עולה לאוטובוס.
2.מתייעץ עם הנהג ומעכב את שאר הנוסעים.
3.קונה כרטיס בודד או כרטיסייה או חופשי חודשי.
4.ואז אתה צריך לעבור "תיקןף"/ניקוב /אישור מסויים...

כשאתה קונה כרטיס במטרונית:
1.קונה כרטיס בודד או כרטיסייה או חופשי חודשי.
2.עובר "תיקןף"/ניקוב /אישור מסויים
3.עולה לאוטובוס.

*למעשה חסכת את העיכוב בקנייה מול הנהג, התיקוף של הנהג והשאלות המיותרות לנהג...ואת כל זה תכפיל במאות אלפי נוסעים.....
 

rax4444

New member
אין כזה דבר שאלות מיותרות לנהג.

דווקא נשמע יותר נוח...
כשאתה קונה כרטיס מנהג אוטובוס רגיל, אז קורים הדברים הבאים:

1. אתה עולה לאוטובוס.
2.מתייעץ עם הנהג ומעכב את שאר הנוסעים.
3.קונה כרטיס בודד או כרטיסייה או חופשי חודשי.
4.ואז אתה צריך לעבור "תיקןף"/ניקוב /אישור מסויים...

כשאתה קונה כרטיס במטרונית:
1.קונה כרטיס בודד או כרטיסייה או חופשי חודשי.
2.עובר "תיקןף"/ניקוב /אישור מסויים
3.עולה לאוטובוס.

*למעשה חסכת את העיכוב בקנייה מול הנהג, התיקוף של הנהג והשאלות המיותרות לנהג...ואת כל זה תכפיל במאות אלפי נוסעים.....
אין כזה דבר שאלות מיותרות לנהג.
גם אני כחובב תח"צ נתקל מידי פעם בסיטואציות שפשוט לא ברור מה הולך באיזור שאני נמצא בו.
כך למשל, יצא לי כבר לחכות בתחנת אוטובוס שרשום עליה שקו מסוים עוצר בה.. ו2 אוטובוסים פשוט חלפו על פניי ולא עצרו אפילו שנפנפתי עם הידיים כאילו אני עוצר מטוס.
אציין שהתחנה הזאת הופיעה ברשימת התחנות שהאוטבוס אמור לעצור בהם לפי האתר של אגד.

בסוף התקדמתי כמה מאות מטרים לתחנה הבאה וכשהגיע האוטבוס בהחלט שאלתי את הנהג אם יש סיבה שהאוטובוסים הקודמים לא עצרו בתחנה הקודמת...

בהחלט גם הגשתי תלונה על הנהגים האלה.

היו לי עוד הרבה מקרים בהם הייתי צריך לשאול את הנהג שאלות, גם אם זה מעכב את הנוסעים שאחריי.
 
ולא ברור לי למה זה מסורבל.

האם לפני נסיעה צריך "לבקר" שתי מכונות
קודם לקנות כרטיס במכונה אחת ואז לגשת למכשיר הזה ו"לתקף" את הכרטיס, ורק אז לעלות לאוטובוס? כמה זמן "התיקוף" בתוקף?
נשמע מאד מסורבל. למה לא להמשיך בשיטה הקיימת היום עם הרב קו, לעלות ואז להפחית את הנסיעה מהרב קו במכשיר הנמצא בתוך האוטובוס?
ולא ברור לי למה זה מסורבל.
למה לתקף בתחנה יותר מסורבל מאשר לתקף באוטובוס? להפך, התיקוף באוטובוס הוא יותר מסורבל, במיוחד בשעות לחץ - כפי שקורה ברכבת הקלה בירושלים, שבה מרוב דוחק של נוסעים ברכבת קשה להגיע למכונת התיקוף.
 

Golf Bravo

New member
למה אולי מסורבל

האם לפני נסיעה צריך "לבקר" שתי מכונות
קודם לקנות כרטיס במכונה אחת ואז לגשת למכשיר הזה ו"לתקף" את הכרטיס, ורק אז לעלות לאוטובוס? כמה זמן "התיקוף" בתוקף?
נשמע מאד מסורבל. למה לא להמשיך בשיטה הקיימת היום עם הרב קו, לעלות ואז להפחית את הנסיעה מהרב קו במכשיר הנמצא בתוך האוטובוס?
למה אולי מסורבל
שאלתי כמה זמן התיקוף של הכרטיס בתוקף כיוון שזה נוגע ישירות לשאלת הסירבול. אם כולם רוצים לתקף רק כאשר המטרונית מופיעה, עלול להיווצר אותו עיכוב הנוצר בעלייה לאוטובוס. מנגד, אם מישהו מתקף הכרטיס מבלי שהמטרונית נראית באופק, תאונה המתרחשת במסלול הנסיעה עלולה להותיר את הנוסע עם כרטיס שתוקפו פג מבלי שכלל עלה לנסיעה אותה תכנן.
 
מכשיר לתיקוף כרטיס מגנטי בתחנת המטרונית

ואחת קטנה
יותר סמוכה לסככת התחנה. גם תפקידה של זו לא לגמרי ברור לי.
מדוע צריך שלוש מכונות נפרדות לתחנת מטרונית אחת? אין לי מושג. מה שבטוח שיצרן המכשירים האלה מאד שמח.
מכשיר לתיקוף כרטיס מגנטי בתחנת המטרונית
מכשיר לתיקוף כרטיס מגנטי בתחנת המטרונית ''חליסה''
 
רבה

שמואל, כל הכבוד על התמנות...
רבה
אני מתעדכן מידי יום...השינויים קטנים,
אך במבט לאחור ניכרים השינויים.

ובכלל תמונה אחת שווה אלף מילים.
רק צריך פרשנות נכונה למה שרואים בתמונה.
 
תווית יצרן ובר קוד למכשיר תיקוף כרטיסים ב

ואחת קטנה
יותר סמוכה לסככת התחנה. גם תפקידה של זו לא לגמרי ברור לי.
מדוע צריך שלוש מכונות נפרדות לתחנת מטרונית אחת? אין לי מושג. מה שבטוח שיצרן המכשירים האלה מאד שמח.
תווית יצרן ובר קוד למכשיר תיקוף כרטיסים ב
תווית יצרן ובר קוד למכשיר תיקוף כרטיסים בתחנת המטרונית.
כדאי לראות את הפרטים הקטנים....
 
תודה רבה לך ולאלעד!

שימו לב:
סיכום ומידע על המשך השת"פ.
ראשית, ולמרות העייפות הרבה שהפיל עליי השרשור
, תודה לכל גולשי הפורום שהפנו את שאלותיהם ל"יפה נוף". לטעמי, כמות ואיכות השאלות המקצועיות שנשלחו בהחלט מכובדות, כמו גם התייחסות החברה ונכונותה להשיב על כל שאלותינו. עם זאת וכפי שכתבתי בתחילת השרשור, מספר זעום של תשובות לא פורסם מאחר שנדרשו לתשובות אלו הבהרות עמוקות ומשמעותיות. בימים הקרובים נעבור (אלעד ואני) שוב על תשובות החברה ועל הערות החברים בשרשור זה: נרכז את ההבהרות החשובות ביותר הנדרשות, ונעבירם בבקשה למידע משלים מהחברה. שימו לב: בשרשור זה נשאלו לא מעט שאלות חדשות. שאלות חדשות שאינן בבחינת בקשה להבהרה, לא תועברנה למענה החברה. זאת, במטרה להביא לסיומו של הדיון הנוכחי.

עם זאת, בכוונת הנהלת הפורום להמשיך ולהפנות להבא שאלות ל"יפה נוף"; בין אם בטפטוף שאלות ובין אם במרוכז. לאחר סיום האסופה הנוכחית, יעבור השת"פ עם "יפה נוף" לאחריותו של אלעד (scooby5), שהביע נכונות לרכז את פעילות הפורום מול החברה. שוב, תודה לכולם ודרך מטרונית צלחה.
תודה רבה לך ולאלעד!
 
שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו

המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו
שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו הנביא -נתנזון...
 
עבודות בתחנת המטרונית ''כרמלית''

שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו
שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו הנביא -נתנזון...
עבודות בתחנת המטרונית ''כרמלית''
עבודות בתחנת המטרונית ''כרמלית'' זיפות ונקיון,
לפני פתיחת התחנה שנית לציבור.
 
נתיב המטרונית מקביל למסילות והתחלת גשר רכבת ה

שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו
שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו הנביא -נתנזון...
נתיב המטרונית מקביל למסילות והתחלת גשר רכבת ה
נתיב המטרונית מקביל למסילות והתחלת גשר רכבת העמק...
 
בניית תחנת המטרונית ''לב הדר'' הרצל 41 -

שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו
שלט על הקמת רציף למטרונית בפינת רחוב אליהו הנביא -נתנזון...
בניית תחנת המטרונית ''לב הדר'' הרצל 41 -
בניית תחנת המטרונית ''לב הדר'' הרצל 41 - קולנוע ''אורה''.
תחנה שלא הייתה קיימת.
כיוון נסיעת המטרונית ברחוב הרצל "הפוך" לכיוון התנועה הרגיל ברחוב הרצל.

נותרו 117 מטר של עבודה ברחוב הרצל:
בין צומת רחוב בלפור/ביאליק/הרצל לרחוב הרצל/ברוולד. [ מול בית הקרנות ]
שם צריך לעבוד על הכל:
מנהרת תשתיות, שדרוג תשתיות...וסלילת נתיב המטרונית....
 
מאיפה אתה יודע את השם? איפה מופיעים השמות?

בניית תחנת המטרונית ''לב הדר'' הרצל 41 -
בניית תחנת המטרונית ''לב הדר'' הרצל 41 - קולנוע ''אורה''.
תחנה שלא הייתה קיימת.
כיוון נסיעת המטרונית ברחוב הרצל "הפוך" לכיוון התנועה הרגיל ברחוב הרצל.

נותרו 117 מטר של עבודה ברחוב הרצל:
בין צומת רחוב בלפור/ביאליק/הרצל לרחוב הרצל/ברוולד. [ מול בית הקרנות ]
שם צריך לעבוד על הכל:
מנהרת תשתיות, שדרוג תשתיות...וסלילת נתיב המטרונית....
מאיפה אתה יודע את השם? איפה מופיעים השמות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה