כמה עובדות על הפיאסקו של תח"צ לאצטדיון החדש
מה שהתכוונתי לשאול.....
האם העובדה שהמטרונית הנה התחבורה הציבורית היחידה שתנוע בשבתות, תוכננה בצורה יעילה,
כך שתוכל ל"לנקות" את אלפי האוהדים הצפויים להשתמש בשירותיה מיד אחרי משחקי הקבוצות החיפאיות (השאלה תקפה גם לגבי מופעי ענק )?
האם יש דרך יותר יעילה מהוצאת כלי רכב לקריות כל 5 דקות שהתכולה שלו 140 בעמידה?? אולי הוצאת קווי מטרונית בתדירות גבוהה יותר או לחלופין להוציא אותן בכפילויות...
** האצטדיון צפוי לפעול באוקטובר (לפי דבריו של איתמר צ'יזיק), כך שמעניין מאוד איך העניינים יעבדו בפועל.
כמה עובדות על הפיאסקו של תח"צ לאצטדיון החדש
- תקני אופ"א דורשים מקום חניה על כל 7 מושבים כלומר 5000 מקומות באצטדיון. בפועל יהיו 1300.
מתוך ה-1300 מאות יהיו שמורים לאנשי תחזוקה הפעלה בטחון שירות מיוחסים למיניהם.
- היה רעיון לתכנון גשר אל חניוני החופים מעל כביש החוף כדי שיהיה קל ונוח להגיע מהאצטדיון לחניוני החופים.
כרגע אין שום כוונה לעשות את זה. גם אין שום כוונה להפעיל שאטל שיאסוף נוסעים משם.
- אבל זה לא הכל כי נבנה גם קניון ו20+ אולמות קולנוע. לזה דרושים עוד כאלף מקומות חניה. איפה הם? הם אינם.
- לא התקיימו שום דיונים רציניים באגד על שינויי הקוים ומיקומי תחנות באצטדיון
- כנ"ל לא התקיימו דיונים רציניים על קוים יעודיים כמו קוי 200 שיפעלו לקחת אוהדים ולהחזיר אותם לנסות
להקל על פקקי הענק בפרויד צומת מת"ם והאזור שכבר מתרחשים היום בעונת הרחצה בחופים.
עכשיו תאר לך מה יקרה כשלאלפי המכוניות בחופי הרחצה יתווספו עוד אלפי רכבים שירדו בבת אחת בערב
בחיפוש מקום חניה למשחקים.
- העיריה חושבת שהאוהדים יחנו בחניוני הקניונים מסביב. רק מה? הקניונים מתכוונים לסגור אותם למי שמראה קבלה.
- המטרונית שתגיע כנראה רק לצומת מתם תשפוך מאות אנשים שיצעדו ברגל לאצטדיון.
האם הצמתים המדרכות הרמזורים והתחנות ערוכים? בודאי שלא
כך הולך להיות פיאסקו עם פקקים מהאצטדיון עד חורב ועד טירת כרמל ועד שער עלייה לכל הכיוונים, נתניה יראה
כמו משחק ילדים מול האסון התחבורתי שיווצר בגלל שלא יאה ולא נאה לעיריית חיפה לחברה הכלכלית לאגד ולדן
לתאם תחבורה ציבורית לאצטדיון וקניון של 30+ אלף איש.