המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

tapuzo

New member
בודאי שונה כי הרי המטרונית בקיבולת גדולה יותר

זה לא שונה בהרבה מהמצב עד 2001
כשהקווים מהקריות סיימו בהדר או באגד, והיה צורך לחכות לקווי המשך כגון 25, 26 ו-44.
בודאי שונה כי הרי המטרונית בקיבולת גדולה יותר
כל מטרת המטרונית מלכתחילה הייתה הגדלת מספר הנוסעים בתח"צ והגדלת קיבולת הנוסעים
הרי זה היה הצידוק לכל ההשקעה המטורפת בפרויקט. הם טענו שיש תחזיות שיהיה ביקוש עצום
שהאוטובוסים לא יעמדו בו ולכן צריך רכבת קלה. מכיוון שלא היה תקציב לרכבת קלה זה הפך להיות
אוטובוסים במת"צ באמצע הכבישים.
יהיו לך מטרוניות שישפכו בהדר מאות נוסעים שרוצים קוי המשך, ואליהם יצטרפו עוד אנשים
בתחנות בהדר ואתה תקבל מצב של דוחק דחיפות עצבים ואולי אפילו נוסעים שלא יוכלו לעלות
כאשר יגיע אוטובוס אחד ו-100 איש ינסו לעלות לתוכו בבת אחת, אתה גם מבין שזה יצור עיכוב אדיר,
האוטובוס ימתין 5 דקות בתחנה רק כדי שכל עשרות הנוסעים שירדו מהמטרונית יעלו אליו וככה יווצר
עוד איחור ועוד איחור נגרר. כבר היום יש צפיפות אדירה בכל הקוים, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה
אחרי שמאות נוסעים ירדו מהמטרוניות ויחכו יחד לאוטובוסים..
זה יהיה אסון טוטאלי שיאריך את זמני הנסיעה ב-15 דקות לכל נוסע מינימום בתחלופה הזאת בהדר.
 
גם 59 היה אוטובוס מפרקי, בדיוק כמו המטרונית.

בודאי שונה כי הרי המטרונית בקיבולת גדולה יותר
כל מטרת המטרונית מלכתחילה הייתה הגדלת מספר הנוסעים בתח"צ והגדלת קיבולת הנוסעים
הרי זה היה הצידוק לכל ההשקעה המטורפת בפרויקט. הם טענו שיש תחזיות שיהיה ביקוש עצום
שהאוטובוסים לא יעמדו בו ולכן צריך רכבת קלה. מכיוון שלא היה תקציב לרכבת קלה זה הפך להיות
אוטובוסים במת"צ באמצע הכבישים.
יהיו לך מטרוניות שישפכו בהדר מאות נוסעים שרוצים קוי המשך, ואליהם יצטרפו עוד אנשים
בתחנות בהדר ואתה תקבל מצב של דוחק דחיפות עצבים ואולי אפילו נוסעים שלא יוכלו לעלות
כאשר יגיע אוטובוס אחד ו-100 איש ינסו לעלות לתוכו בבת אחת, אתה גם מבין שזה יצור עיכוב אדיר,
האוטובוס ימתין 5 דקות בתחנה רק כדי שכל עשרות הנוסעים שירדו מהמטרונית יעלו אליו וככה יווצר
עוד איחור ועוד איחור נגרר. כבר היום יש צפיפות אדירה בכל הקוים, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה
אחרי שמאות נוסעים ירדו מהמטרוניות ויחכו יחד לאוטובוסים..
זה יהיה אסון טוטאלי שיאריך את זמני הנסיעה ב-15 דקות לכל נוסע מינימום בתחלופה הזאת בהדר.
גם 59 היה אוטובוס מפרקי, בדיוק כמו המטרונית.
 

tapuzo

New member
אבל הם טוענים בשעות העומס תדירות כל 3-5 דקות

גם 59 היה אוטובוס מפרקי, בדיוק כמו המטרונית.
אבל הם טוענים בשעות העומס תדירות כל 3-5 דקות
אתה יודע מה זה בשעות העומס שיחכו בתחנות בהדר מאות אנשים לקוי
המשך שלא יגיעו וכשגיעו עוד 10 דקות של צפיפות דוחק ודחיפות לעלות
ומה יקרה כאשר האוטובוסים יתמלאו עד הסרדין האחרון והנהג יצטרך
לסגור את הדלתות על עשרות אנשים שימשיכו לעמוד עוד 10 דקות לאחד הבא
האם זה עידן חדש בתחבורה הציבורית או עידן חדש של סיוט לנוסעים?
אתה מתאר לעצמך 100 איש יורדים בגשם בהדר משתי מטרוניות בתחנה
עם גגון קטן וכמה ספסלים והם מחכים 10 דקות בגשם עד לאוטובוס הבא..
 
גם ל-59, 63 וכו' הייתה תדירות גבוהה

אבל הם טוענים בשעות העומס תדירות כל 3-5 דקות
אתה יודע מה זה בשעות העומס שיחכו בתחנות בהדר מאות אנשים לקוי
המשך שלא יגיעו וכשגיעו עוד 10 דקות של צפיפות דוחק ודחיפות לעלות
ומה יקרה כאשר האוטובוסים יתמלאו עד הסרדין האחרון והנהג יצטרך
לסגור את הדלתות על עשרות אנשים שימשיכו לעמוד עוד 10 דקות לאחד הבא
האם זה עידן חדש בתחבורה הציבורית או עידן חדש של סיוט לנוסעים?
אתה מתאר לעצמך 100 איש יורדים בגשם בהדר משתי מטרוניות בתחנה
עם גגון קטן וכמה ספסלים והם מחכים 10 דקות בגשם עד לאוטובוס הבא..
גם ל-59, 63 וכו' הייתה תדירות גבוהה
אז די עם הדרמות.
אלה בדיוק אותם נוסעים שהיו מגיעים להדר גם קודם, בדיוק באותם אוטובוסים, רק עם מיתוג שונה.
 

rax4444

New member
אני לא בטוח

גם ל-59, 63 וכו' הייתה תדירות גבוהה
אז די עם הדרמות.
אלה בדיוק אותם נוסעים שהיו מגיעים להדר גם קודם, בדיוק באותם אוטובוסים, רק עם מיתוג שונה.
אני לא בטוח
הצפי הוא שיותר אנשים יעברו לתח"צ..
זה לא כמות הנוסעים שהייתה בעידן לפני המרכזית
 

בועז ל

New member
הקצאת מקומות חניה לאופניים


שאלות בנושאי תכנון
הקצאת מקומות חניה לאופניים

ש. האם יוקצו מקומות חניה לאופניים בסמוך לתחנות?

תשובה: כרגע אין אפשרות להקצות מקומות חניה לאופניים בסמוך לרציפי המטרונית.
 
אולי בתחנות הסמוכות לפארק הכט

הקצאת מקומות חניה לאופניים

ש. האם יוקצו מקומות חניה לאופניים בסמוך לתחנות?

תשובה: כרגע אין אפשרות להקצות מקומות חניה לאופניים בסמוך לרציפי המטרונית.
אולי בתחנות הסמוכות לפארק הכט
או טיילת בת גלים...
אך ימים יגידו.
צריך להקצות מקום לכך, ותשתית ל-"חיאופן"
המקבילה החיפאית ל-תל-אופן" בתל אביב.
 

tapuzo

New member
יש פה ראש עיר שעושה הכל לטרפד שבילי אופניים

אולי בתחנות הסמוכות לפארק הכט
או טיילת בת גלים...
אך ימים יגידו.
צריך להקצות מקום לכך, ותשתית ל-"חיאופן"
המקבילה החיפאית ל-תל-אופן" בתל אביב.
יש פה ראש עיר שעושה הכל לטרפד שבילי אופניים
זה לא חי-אופן זה חיחיחי-אופן?
 

בועז ל

New member
שירות משלים מחוץ לנתיב המטרונית


שאלות בנושאי תכנון
שירות משלים מחוץ לנתיב המטרונית

ש. שירות משלים מחוץ לנתיב המטרונית.
צומת קריית אתא – כיום צומת מרכזי בו עובר קו 59. כיצד תתבצע נסיעה מקריית ים לצומת זה,במצב בו המטרונית אינה נוסעת בקריית ים ולא בצומת קריית אתא?

תשובה: אחד מקווי המטרונית יפעל בקריית ים אך לא יגיע לצומת קריית אתא. קו 23 החדש המחליף את קו 59 יגיע לצומת קריית אתא.
 

בועז ל

New member
אריה שנקר וקריית ביאליק-קריית אתא


שאלות בנושאי תכנון
אריה שנקר וקריית ביאליק-קריית אתא

ש. בכביש אריה שנקר ובכביש קריית ביאליק-קריית אתא אין רואים עבודות בביצוע. האם קיים תכנון ביחס לכבישים אלה?

תשובה: ברחוב אריה שנקר המטרונית תיסע בתנועה מעורבת. ברחוב העמקים, בין קריית אתא לקריית ביאליק, העבודות יבוצעו במהלך השנים הקרובות.
 

בועז ל

New member
שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים

המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
 

בועז ל

New member
עיכובים בהנחת תשתיות בתחנות


שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
עיכובים בהנחת תשתיות בתחנות

ש. מדוע נמשכת הנחת התשתיות בתחנות החדשות זמן כה רב (להערכתנו, די בשבועיים לשם-כך), וחשוב מכך, מדוע לא בוצע הדבר מלכתחילה?

תשובה: הנחת תשתיות בכל תחנה אכן עורכת כשבועיים ימים. עם זאת, העבודה נערכת במקטעים, הכוללים כ-10 תחנות בכל מקטע. העבודות מתבצעות במספר מקטעים במקביל, אולם יש לזכור כי למטרונית כ-150 תחנות ולפיכך התקנת התשתיות ברציפים עורכת מס' חודשים.
 

בועז ל

New member
במקום דרוך


שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
במקום דרוך

ש. בחלק מהאזורים כמעט ואין התקדמות בקצב העבודות ונוצרת תחושה כאילו עדיין לא נקבעה תצורתו הסופית של הרחוב. הדברים אמורים בעיקר ביחס לקטע שבין רחוב חטיבת גולני לדרך בר יהודה, ובין רחוב צייזל לרחוב חטיבת גולני בעיר התחתית בחיפה. מהו ההסבר לחוסר ההתקדמות?

תשובה: הפרויקטים צפויים להיגמר לפני הפעלת המטרונית.
 
נראה

במקום דרוך

ש. בחלק מהאזורים כמעט ואין התקדמות בקצב העבודות ונוצרת תחושה כאילו עדיין לא נקבעה תצורתו הסופית של הרחוב. הדברים אמורים בעיקר ביחס לקטע שבין רחוב חטיבת גולני לדרך בר יהודה, ובין רחוב צייזל לרחוב חטיבת גולני בעיר התחתית בחיפה. מהו ההסבר לחוסר ההתקדמות?

תשובה: הפרויקטים צפויים להיגמר לפני הפעלת המטרונית.
נראה
הכנות לפני הנחת שכבת כורכר לחיבור דרך בר יהודה עם נתיב המטרונית למרכזית המפרץ
 

בועז ל

New member
פעימות שינויים בקריות


שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
פעימות שינויים בקריות

מתי תתבצענה פעימות השינויים בקריות? האם הופקו לקחים מהרפורמה בגוש-דן וקיימת כוונה לשתף את הציבור או להתריע בפניו מראש על השינויים הצפויים? האם נשקלת הפעלה הדרגתית של השינויים?

תשובה: הפעימה הראשונית תהיה ב 24.5 ובה יוספו 6 קווים חדשים (21,22,23,24,25,26) ויבוצע שיפור בתדירויות של חלק מהקווים (52,52א',59, 59א',62,62א',63,63א'). בפעימת השקת המטרונית בחודש אוגוסט יתרחשו שיפורים נרחבים ברוב קווי הקריות הן ברמת הוספת תדירויות והן ברמת קווים חדשים. חלק מתהליך הדרגתי שהוסבר נובע מתוך למידה של הרפורמות השונות שנעשו הן בגוש-דן והן בירושלים. המטרה היא לספק לציבור את המידע החדש בצורה מדורגת, שמאפשרת הליך למידה והטמעה מקסימליים.
 

25306yosef

New member
שוב פעם התעלמות מוחלטת לגבי גורלם של כל

פעימות שינויים בקריות

מתי תתבצענה פעימות השינויים בקריות? האם הופקו לקחים מהרפורמה בגוש-דן וקיימת כוונה לשתף את הציבור או להתריע בפניו מראש על השינויים הצפויים? האם נשקלת הפעלה הדרגתית של השינויים?

תשובה: הפעימה הראשונית תהיה ב 24.5 ובה יוספו 6 קווים חדשים (21,22,23,24,25,26) ויבוצע שיפור בתדירויות של חלק מהקווים (52,52א',59, 59א',62,62א',63,63א'). בפעימת השקת המטרונית בחודש אוגוסט יתרחשו שיפורים נרחבים ברוב קווי הקריות הן ברמת הוספת תדירויות והן ברמת קווים חדשים. חלק מתהליך הדרגתי שהוסבר נובע מתוך למידה של הרפורמות השונות שנעשו הן בגוש-דן והן בירושלים. המטרה היא לספק לציבור את המידע החדש בצורה מדורגת, שמאפשרת הליך למידה והטמעה מקסימליים.
שוב פעם התעלמות מוחלטת לגבי גורלם של כל
קווי האוטובוסים הבינעירוניים מ/ל מרכזית המפרץ ל/מ עכו / נהריה / כרמיאל / צפת / קרית שמונה / עפיפי נצרת כביש 79 (קיריון)/ עפיפי כרמיאל כביש 79 (קיריון)/ קווי שפרעם אעבלין תמרה שנוסעים כיום דרך כביש 79 (קיריון), קווי שפרעם תמרה שנוסעים דרך קרית אתא, קווים חדשים דרך עוקף קריות, קווים חדשים מהקריות לדרום, וכו... (בקיצור, כל מה שקשור לקווים בינעירוניים).

מהתשובות שקראתי עד כה, מתקבל הרושם שלחברת יפה נוף אין שמץ של מושג לגבי תכנון מערך קווי האוטובוסים הבינעירוניים העתידי. כל התשובות שקראתי עד כה, עוסקות בקווים העירוניים בחיפה והקריות בלבד, ועליהם כבר נכתב רבות בפורום הזה והתשובות של יפה נוף בנידון לא מחדשות לי דבר.
 
אין עדיין שום פרסום ופירוט רשמי לגבי השינויים

שוב פעם התעלמות מוחלטת לגבי גורלם של כל
קווי האוטובוסים הבינעירוניים מ/ל מרכזית המפרץ ל/מ עכו / נהריה / כרמיאל / צפת / קרית שמונה / עפיפי נצרת כביש 79 (קיריון)/ עפיפי כרמיאל כביש 79 (קיריון)/ קווי שפרעם אעבלין תמרה שנוסעים כיום דרך כביש 79 (קיריון), קווי שפרעם תמרה שנוסעים דרך קרית אתא, קווים חדשים דרך עוקף קריות, קווים חדשים מהקריות לדרום, וכו... (בקיצור, כל מה שקשור לקווים בינעירוניים).

מהתשובות שקראתי עד כה, מתקבל הרושם שלחברת יפה נוף אין שמץ של מושג לגבי תכנון מערך קווי האוטובוסים הבינעירוניים העתידי. כל התשובות שקראתי עד כה, עוסקות בקווים העירוניים בחיפה והקריות בלבד, ועליהם כבר נכתב רבות בפורום הזה והתשובות של יפה נוף בנידון לא מחדשות לי דבר.
אין עדיין שום פרסום ופירוט רשמי לגבי השינויים
שיחולו עם הפעלת המטרונית, אלא רק לגבי השינויים שיתבצעו ב-24/5. שינויים אלה לא כוללים את הקווים הבינעירוניים ואף לא שום קו עירוני בחיפה (למעט השינויים בנשר בקווים 76 ו-77).
לא רק לגבי הקווים הבינעירוניים אף אחד בפורום לא יכול לומר לך מה יקרה אחרי הפעלת המטרונית, אלא גם לגבי קווים כמו 113, 114, 115, 131, 132, 133 בתוך חיפה.
אין גם שום פרסום רשמי שקובע כי קווים כמו 103 ו-108 יתבטלו למרות שזה ברור מאליו לרוב המשתתפים בפורום.
הגורמים הרשמיים כמו יפה נוף ומשרד התחבורה מפרסים את המידע בעיתוי הנקבע על ידיהם ובהחלט ייתכן שעוד אין החלטות סגורות לגבי כל השינויים.
 

tapuzo

New member
כי הנוסעים החלק הכי פחות חשוב במערכות נוסעים

אין עדיין שום פרסום ופירוט רשמי לגבי השינויים
שיחולו עם הפעלת המטרונית, אלא רק לגבי השינויים שיתבצעו ב-24/5. שינויים אלה לא כוללים את הקווים הבינעירוניים ואף לא שום קו עירוני בחיפה (למעט השינויים בנשר בקווים 76 ו-77).
לא רק לגבי הקווים הבינעירוניים אף אחד בפורום לא יכול לומר לך מה יקרה אחרי הפעלת המטרונית, אלא גם לגבי קווים כמו 113, 114, 115, 131, 132, 133 בתוך חיפה.
אין גם שום פרסום רשמי שקובע כי קווים כמו 103 ו-108 יתבטלו למרות שזה ברור מאליו לרוב המשתתפים בפורום.
הגורמים הרשמיים כמו יפה נוף ומשרד התחבורה מפרסים את המידע בעיתוי הנקבע על ידיהם ובהחלט ייתכן שעוד אין החלטות סגורות לגבי כל השינויים.
כי הנוסעים החלק הכי פחות חשוב במערכות נוסעים
אחרי שחברות התשתיות כבר גמרו לנפח עלויות, לעקור את התחנות מטרונית שבנו ולהניח אותן מחדש,
לשדוד מאות מליוני שקלים על מערך אוטובוסים מיותר שבו הורידו שליש מהמושבים ולכן מאות אנשים כל
שעה יאלצו לעמוד כשיכלו לשבת -
אתה מבין הנוסע לא מעניין אותם.
הם את התקציבים כבר שדדו.
עכשיו ישדדו את תקציבי התחזוקה, הפרסום, הבקרה על הקו מטעמם..
הנוסעים? טוב תזרקו להם בדואר איזה משהו עם קשקושי "עידן חדש בחיפה" וכו', מה זה חשוב
כבר שם ידעו איזה שינויים צפויים? במילא הם החוליה החלשה פה, רובם תלויים בתחבורה הציבורית בכל מקרה.
אז אפשר להתעלל בהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה