המחסום שבפנים

05 מיכל

New member
כל מה שדורש "תשומת לב" מהמוח:

כל מה שגורם לנו להתייחס אליו, אם אנחנו רוצים או לא. אצלי למשל נוכחות של אנשים סוחטת המון. הבלגן בבית לפעמים הוא גירוי למוח, ולאורך זמן מכביד על הריכוז שלי. (שלא תסיקו מכאן שלעיתים קרובות אני מגייסת כוחות לפרויקט סידור בית. גם בשביל זה אני צריכה שטח נקי מגירויים...) וגם עומס של לימודים ושל כמה תחומי לימוד יכול אחרי פרק זמן מסוים ליצור הצפה. ואם זה קורה - צריך לעשות רווח זמן מתוכנן שבו נותנים למוח לנוח. איך? זה העניין של להכיר את עצמך. אני צריכה בשביל זה כמה שעות שאין בבית אף אחד, ושאין לי לחץ של הספקים, ואני יכולה להקשיב לשקט ולחזור למשימותי בהדרגה, בקצב שלי. אבל זה אישי לגמרי.
 

AtShiRaAaAs

New member
המחסום שבפנים

האממממ טוב אז אני מודה לעצמי על שבחרתי בבחור הנכון ביותר והנפלא ביותר עבורי! כל כולי בדכאון ומתוסכלת... אתמול הלך נהדר עם המורה הרגשתי תותחית... והיום הרגשתי כמו נעל, טיפשה כמו קיר. והרגשתי כאילו הבינה שלי נמצאת ביני לבין המטרה והיא כלואה בתור חלון זכוכית שקופה ואטומה לחלוטין ובלתי חדירה. התחושה הזכירה לי את ההשאלה על הילד שעומד מאחורי קיר ולא מבין למה הוא לא מצליח לעבור, שמישהי כתבה כאן פעם. בנוגע לילדים עם ADD. יושבת מול תרגיל שאתמול פתרתי ממנו כמה... ולבד ובהצלחה רבה. מתייאשת והולכת למיטה, לישון וואט אבאר... לברוח מתחושת ה-אני כל כך טיפשה... שאני שונאת שונאת שונאת! והחבר- את פשוט לחוצה ובגלל זה ככה.. ואני- מה לא בסדר בי?! איך זה שמה שלמדתי אתמול הצלחתי כבר לשכוח??? מה הבעיה אצלי בשכל?!?!?!?! (תוך תסכול ודמעות) והוא- זה הלחץ מדבר ומרגיע ונהדר... לפעמים גם אחרים עושים את העבודה הזאת אבל הוא התגלה כהכי נפלא בה!
[רווח] לכבודכם
שיהיה קריא יותר, גם ככה אין לי נטיה לפסק
בכל מקרה אז הוא- אז לא תעשי כלום וזהו... ואני כן! זה גם ככה חסר טעם וכו... ואז התיישבתי לפתור גם בלי הרשת בטחון שלה המורה הפרטי... והחבר בוגר הטכניון אמר שזה בסדר והתוצאות יצאו כמו בדף פתרונות... בכיתה עצמה בקורס אני מרגישה כ"כ טיפשה לפעמים... היום אפילו הייתי בכיוון הנכון לפתרון רק נתקעתי בדרך כי לא הצלחתי להגדיר את המטרה... בכל אופן קימטתי את הדף רק כי זה שישב לצידי פתצר אחרת... בסוף הוא טעה ואני צדקתי... לקחתי את הדף וישרתי! ומכך ביטוי המפתח הוא- ב-ט-ח-ו-ן ע-צ-מ-י !!! מתוכו נובעת מוטיבציה ותקווה והצלחה! זה נכתב גם עבורי כדי שאראה את זה מול העניים ואולי אצליח להטמיע סוף כל סוף
------------------------------ מה מצב הבטחון העצמי שלכם? ------------------------------
 

05 מיכל

New member
שעות מחסום

שירה, יש שעות שבהן הריכוז "צונח". זה יכול להיות אחרי כמה ימים עמוסים, כשהמוח כבר מוצף גירויים, וזה יכול להיות מדברים אחרים. כדאי שתנסי להכיר את עצמך, וכשזה בא - "לנקות את השטח": להשלים שעות שינה, או לנוח מגירויים וכד' ב-ה-צ-ל-ח-ה-!
 
למעלה