המורים וכלכלת משפחה

ariri

New member
המורים וכלכלת משפחה

מאות מורים עכשיו בשביתה, לכל מורה משפחה שהוא מפרנס ופתאום אין שכר יגיע הראשון לחודש והסכום זעום מה עושים? ראיתי היום בTV רעיונות יצירתיים בבחינת "אין עבודה המביישת את בעליה" מורים שיוצאים לעבודה זמנית כזבניות , מנקות , עוזרות ובטח מתן שעורים פרטיים וכו. מציאת עבודה תחליפית נועדה לאזן את תקציב המשפחה ולהשאר באותה רמת הוצאות. אך מה קורה אם מורים שלא יעבדו בזמן השביתה, וזה כנראה הרוב? א. נידרש לעדכן את תקציב המשפחה כך שלא תחרגו, או במילים אחרות להצטמצם בהוצאות הפחות חשובות. ב. למי שמנהל כלכלת משפחה נכונה, יש "קרן חרום" אשר נחסכה בתקופה לפני השביתה, זה בדיוק יעודה לעזור במעבר על משברים. מה דעתכם?
 

מחשבות

New member
שביתות נשברות בגלל שלשובתים קשה. צריכה

להיות קופה שכל מורה יקדיש לה סכום זעיר במשך הימים הרגילים כשתבאנה שביתות ביום גשום. הפעם השביתה צריכה להיות עד הסוף.
 

אתיר

New member
מחשי, מה שהם הגדילו לעשות הפעם

שלחו למורים הודעה שיירד להם 200 ש"ח כל חודש כפול 3 חודשים סה"כ 600 ש"ח. ואת הכסף יתנו למורים נזקקים. גם ככה הם בוכים שאין משכורת אז הם חושבים להוריד להם 600 ש"ח שיגיעו למישהו אחר... אה.... ומי שלא מסכים צריך לבקש שלא יורידו, ההורדה אוטומטית, שמעתי כבר על מורים שהתאגדו בבית ספר מסויים ובקשו שלא יורידו מהם. לא חושבת שכדאי למורים לבנות על הכסף הזה.
 

מחשבות

New member
אני חושש ממשהו אחר: שמורים שמצאו עבודה

חדשה יאהבו אותה, יראו שיש חיים שפויים יותר מחוץ למערכת החינוך ובעוד כמה חודשים, לאחר תום השביתה, לא יהיו מספיק מורים במערכת החינוך.
 

אתיר

New member
יהיו - אם יעלו את הרף של לומדי ההוראה

ויידעו שהתגמול בהיותם מורים יהיה גבוה יותר מהיום, הם יגיעו, ונקווה שחומר טוב . ונראה לך שהמורים שעבדים היום כחדרנים/עוזרות... ישארו שם אחרי השביתה??? ומי שהייטק כל כך קורץ לו .... שיילך..... שלא יוציא את התסכולים על המערכת, הילדים וכו'. ואיך הם יחיו עד סיום השביתה???? כמונו, כמו אלה שפיטרו אותם אחרי 20 שנה.. ולא מצאו עדיין עבודה... מה לעשות?? יש כאלה שאין להם "ארגון" מאחריהם.
 

מחשבות

New member
בשעה זו אני מתגלה במלוא גדולתי ובא להגן

על המורים בהם אני חובט כל השנה. בינתיים המורים הקיימים הם המורים הקיימים. אולי לא נחשוב 10 שנים קדימה ונראה את מי אפשר לפצות כבר עכשיו. המורים של עכשיו כמעט עובדים בהתנדבות, מביאים דפים מהבית, מדפיסים מהמדפסת שלהם, טושים מהבית וכך הלאה. הקידום שלהם הרי אינו קיים ואת בריאותם הם מסכנים יומיום. מורה המצליח לצאת ממעגל ההוראה ולמצוא משהו הולם יותר יבורך. קודם הייתי מחזיר למורים סמכויות מופלגות כדי שאלה שבאים בגלל היעוד לא יפרשו בגלל הגרון הדלוק. תארו לעצמכם מקום עבודה שעשרים אנשים נלחמים באותה דקה על הקומקום, הכפיות, החלב, הקפה והכוס. כשכבר יש קפה הוא רותח וצריך לשתות תוך 3 דקות. לכיתה הרי אסור משום מה להביא קפה (דבר ששמחתי לשבור כשלימדתי מחשבים אנשים מבוגרים). אחרי שיעור שלם ולפעמים שניים ברציפות צריך למהר לשירותים או לתורנות כלשהי ובסוף היום כשכבר אין ממש חשק לחיות צריך שוב לראות את הילדים הפרטיים עם בקשותיהם הילדותיות, משום מה, והכל מתחיל מחדש. תענוג.
 

goldy

New member
אני בעד הכנסה פאסיבית

נכון שזה ניראה פשוט ואני לא יודע איך לפרט לצעד-צעד, אבל הרעיון הוא כזה: 1) לחסוך לדירה במיקום מרכזי. 2) להשכיר אותה לעסק. 3) לסכם עים השוכר שתשלומי השכירות שהוא משלם יופחתו אים ילמד אתכם את המיקצוע, ולו ברמה השיטחית ביותר. 4) אים זה מעניין, ניתן יהיה לעבור מהוראה לעיסוק במיקצוע.
 
אני בעד הכנסה פסיבית

אבל ההסבר שלך נשמע ממש תמוה..... יש דרכים לבנות הכנסה פסיבית, אבל הן בטח לא פשוטות. למי שרוצה ללמוד על כך יותר אני מציעה לקרוא את ספרו של רוברט קיוסאקי "בית ספר לעסקים". אני כבר מתחילה ליישם. שרית ארבל
 

goldy

New member
כי הספרים שלו ניכתבו קודם כי להימכר../images/Emo31.gif

אני עשיתי טעות וקניתי את הספר "אבא עשיר אבא עני". כמו כולם היתלהבתי רצח בקריאה הרישונה. ככל שהוספתי ליקרוא בו כך גיליתי שהוא מלא ברעיונות כלליים שניראים טוב רק בקריאות הרישונות. אים עברה בראשך המחשבה "הספר מפוסק לא נכון" בקרוב תגיעי למסקנות שלי ותיזנחי את הספר. אני לא אומר שהוא רע, אני רק אומר שקשה לי להעריך מישהוא שעושה את עצמו עוזר כשמה שבאמת מעניין אותו זה עכשיו עוד כסף. לדוגמא: נסי ליקרוא שוב ושוב את הקטעים שמעניינים אותך. נסי לחפש פרוט על רעיונות מרכזיים. חפשי משהו עיקבי שאת יכולה לסכם מימנו לעצמך וללכת עים זה לכל מקום. מבטיח לך שתיכשלי
.
 
קראתי את אבא עשיר אבא עני

ולמדתי מהספר הזה כ'כ הרבה. אחד הספרים שבאמת שינו את חיי, ואת תפיסות עולמי. היום אני בדרך להיות עשירה. זה לא היה קורה לולא הספר הזה. מומלץ! שרית ארבל
 

YULI9

New member
../images/Emo45.gifמסכימה עם שרית

אחרי שקראתי את 'אבא עשיר אבא עני' שיניתי את השקפת העולם שלי ביחס לכסף (זה לא שהיתה לי השקפת עולם קודמת. אצלי הכסף היה קיים כדי לבזבז אותו וכל קשר בין הביזבוזים למינוס ההולך וגדל היה מיקרי בהחלט). אני חונכתי לחפש עבודה טובה, להתקדם בה כמה שיותר ולחיות ממה שיש. בעיקבות קריאת הספר חשבתי ובחנתי את הדברים לעומק ושיניתי לחלוטין את יחסי לעבודה ולכסף. הספר נתן לי את הדחיפה להעיז ולפתוח את העסק שלי, להכנס להשקעות, לעשות סדר בניהול כלכלת הבית שלי, להתחיל לחנך את הילדים לאחריות כלכלית וליזמות. קראתי אותו לפני כארבע שנים ואני יכולה היום לאמר שהוא שינה לי את החיים לפחות מההיבט הכלכלי. הספר לא נועד ללמד, רק לעודד אותך לחשוב קצת אחרת מהמקובל, אצלי זה עבד.
 
למעלה