המוח המעוות שלי + שאלה קטנה...

peachy

New member
המוח המעוות שלי + שאלה קטנה...../images/Emo135.gif

היום בבוקר נסעתי באוטובוס, בגשם
פתאום נהייתה קצת שמש
ושמתי לב לקשת ענקית בשמיים... זה היה כל כך מדהים והדבר הראשון שעלה לי בראש זה שהקשת בצבעים של דגל הגאווה
היה לה פס אדום, צהוב וירקרק כחול.. וחשבתי לעצמי: הממ... עד לשם הם הגיעו?
ולשאלתי: מה הצבעים האלה מסמלים? אדום, צהוב וירוק, מה המשמעות שלהם? ואל תצחקו עלי, מה לעשות, לא מכירה אנשים גאים..
PEACHY
 

marco

New member
מוח מעוות ??? הלוואי ואני...

הייתי רואה את הקשת. אבל איפה חלון ואיפה מרקו
ואחרי רגע מרגש זה.... שאלתי כבר כמה אנשים מה אומרים צבעי דגל הגאווה ואפעס לא ממש ידעו להסביר לי. אממה, כמה נשאלים אמרו שכל צבע מסמל אשכול בקהילה - גייז, לסביות, בי, טראנס וכו´ וכו´. אני לא ממש בטוח שזה ההסבר "המדעי". ובנוגע לחברים הגאים - אז ברוכה הבאה לפורום. כאן תוכלי להכיר הרבה
.
 

טל קר

New member
הכיוון הפוך. זה לא הדגל שהגיע לקשת

זו הקשת שהגיעה לדגל :) אם אני זוכרת נכון, הפואנטה זה הלגיטימיות של הצבעים השונים. פעם קראתי הסבר בפורום גאווה בIOL, על כך שבהתחלה היו חמישה צבעים, ואח"כ כשרצו לקשט הוסיפו צבע שישי בשביל הסימטריה של שלוש בכל צד, או משהו כזה. למרבה הצער, הפורום המצוין של IOL עבר לוואלה בעלת הממשק המזוויע והנטול מנוע חיפוש. אבל אם תשאלי את המנהל, ירון, באימייל (כלומר את יכולה גם בפורום, אבל הממשק פשוט זוועה בגלל זה חודשים לא כתבתי הודעה בוואלה) הוא בטוח יודע (הוא בטוח יודע הרבה דברים... :) )
 
מהו דגל הגאווה....

דגל הגאווה אכן בנוי משלל צבעים, כשלכל צבע המשמעות שלו. בשנת 1978 קרו שני דברים: א. אני נולדתי. ב. דגל הגאווה נולד. לקראת מצעד הגאווה באותה שנה בסן-פרנסיסקו, נדרש האמן גילברט בקר ליצור סמל למצעד. תוך רצון ליצור אסוציאציה לתנועת ההיפים מחד, ולתנועה לשוויון זכויות לקהילה האפרו-אמריקאית מאידך, יצר האמן את דגל הגאווה יחד עם שלושים מתנדבים שישבו ותפרו, ע"מ ליצור סמל שישמשם מדי שנה. הצבעים ומשמעותם נבחרו כך: ורוד בוהק = סקס אדום = חיים כתום = ריפוי צהוב = שמש ירוק = טבע טורקיז = אמנות אינדיגו (ורוד דהוי) = הרמוניה סגול ("ויולט" למעשה) = נשמה לקראת המצעד של 1979 הוחלט על הפקה של כמות גדולה של דגלי גאווה, ב"דגלי סן פרנסיסקו פראמאונט", רק שעקב קשיי הפקה נאלצה החברה להסיר את הצבעים ורוד בוהק וטורקיז, והחליפה את האינדיגו בכחול. כך נקבעו הצבעים שמשמשים את דגל הגאווה היום. דגל הניצחון על האיידס גם הוא וריאציה על שיטה זו, כשהוא מוסיף פס שחור בתחתית הדגל, זכר לאלו שמתו מהמחלה. אלה היו שישים שניות על דגל הגאווה.
 
טרמפיסט - אני מזועזעת

(לא ממך, חלילה). כשאתה נולדת אני כבר חייתי בקומונה ועמדתי להתגייס לצבא
תפסיקו לומר מתי נולדתם
 

ביג דיל

New member
ממש לא

אם שנת אדם שווה לשבע שנות כלב, אז המקבילה לשנת אדם בשנות גיי היא...כמה? 3 שנים?
 

MARMELAD

New member
../images/Emo34.gif מתנה לחג :

באתר הזה יש את כל האינפורמציה על כל סמלי הגייז למיניהם. בעיניי הוא המקור האמין ביותר - באמת מופיעים שם כל הדברים שיונתן אמר קודם לכן. דבר אחד שהיה חסר לי בתשובות - או שלא שמתי לב - הוא שהדגל מסמל את הרבגוניות שהיא הקהילה. אי אפשר לבחור צבע אחד שיביע את כולנו. הקשת, כידוע, מורכבת מכל הצבעים שבעולם - למרות שאנחנו רואים רק את חלקם. וכך גם הדגל. הוא מסמל את כל הגוונים של הקהילה - מביירז´ ודייקיות ועד אוחצ´ות, קוקסינלים, FTM, פמיות למיניהן - כולם. וכמובן שיש את העניין הקטן של ג´ודי גרלנד ששרה - Somewhere Over The Rainbow והפכה במחי יד לאלילת הקהילה.
 

peachy

New member
תודה לכולם ../images/Emo24.gif

תודה על התשובות המפורטות..... נזכרתי בשיר של בוי ג´ורג´ שבטח כולכם מכירים (אני חושבת...) נו, השיר הכי מפורסם שלו, והוא שר שם: life would be easy if your colors were like my dreams red gold and green הוא מתכוון לצבעי הגאווה?? כנראה שכן (או שלא
)
 
ההסבר על דגל הגאווה... ../images/Emo120.gif

התווסף למאמרי הפורום, לפינה החדשה "שישים שנית על...", כדי שתמיד תוכלו למצוא אותו ביתר קלות. אם למישהו בא להשקיע, ולכתוב עוד "שישים שניות" בנושאי הסטוריה הגאה - בכבוד.
 
למעלה