המהומות בטורקיה: יפונו קרובי הדיפלומטים

טליה ג

New member
המהומות בטורקיה: יפונו קרובי הדיפלומטים

שר החוץ ליברמן מחה על התנהלות רשויות טורקיה נוכח המחאה האלימה נגד מבצע "צוק איתן", שכללה יידוי אבנים על השגרירות ושריפת דגלים, והורה לצמצם למינימום את הסגל הדיפלומטי במדינה. "טורקיה אחראית להבטיח את שלומם"

מאת: אטילה שומפלבי

המאמר המלא, כולל התמונות הקשות של ההפגנות האלימות כאן:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-45459
 

moshe5565

New member
הקישור והכתבה אינהם ניראים הנה הם

חוץ מזה ראיתי בערוץ 2 שבו אראו את ארדואן תוקף את ישראל ואומר שההתקפות על הפלשתינאים הם למעשה מ1948 יש בדברים הללו הסתה של ממש נוסף לזה יש הזהרת מסע לטורקיה לנוכח ההפגנות נגד ישראל באנקרה ובאיסטנבול בנצגויות הדיפלומטיות במדינה
 

טליה ג

New member
אני מקווה מאוד שאנחנו נסיק את המסקנות

ולא נסכים לחדש את המגעים לפיוס עם טורקיה גם אחרי שיירגעו הרוחות. ארדואן שונא את ישראל שנאת מוות ולוקח את סבלם של הפלסטינאים באופן אישי. גם אם יקרה נס ונצליח להגיע עם טורקיה להבנות ולחידוש היחסים, ברגע שישראל תיאלץ לצאת לפעילות מבצעית באזור, ארדואן שוב ישבור את הכלים וינתק את הקשרים! איזו סיבה יש לנו לשלם מיליוני דולרים פיצויים למשפחות הרוגי המרמרה, שלא היינו אמורים לשלם מלכתחילה, כשבמוקדם או במאוחר ארדואן שוב ינתק את הקשרים עם ישראל? מוטב שנשלים עם העובדה שפיוס עם טורקיה לא יהיה כל עוד ארדואן בשלטון, ונחכה ליום שבו יתחלף השלטון בטורקיה - גם אם זה יקרה בעוד 5, 10 או 20 שנה.
 

אולגה007

New member
מסכימה איתך ב-100% ואף הייתי מזהירה את ארדואן

לא מבינה את משרד החוץ וממשלת ישראל שנותנים לארדואן הסולטן להתעסק עם הפסקות אש ולתת לו לגיטימציה כמנהיג העולם המוסלמי...
הייתי אומרת לו שיפסיק להתעסק בעניינים לא לו ושהוא לא יכול להיות מתווך כי הוא פשוט אנטישמי ושונא ישראל.
כמו כן, שיתעסק בענייניו כי גם אצלו יכול לבעור במזרח.
הדיבורים שלו על מבצעי המבצע בעזרה, היטלר חדש וכו' - הייתי רומזת לו משהו על שואת הארמנים שעדיין יש לא מעט שטוענים שלתורכיה יש הרבה חלק בזה (בלשון המעטה).

על רקע התערבותו כמתווך, עאלק, לא מבינה את האמריקאים שדוחפים אותו לזה (אינטרסים שלהם באירופה וכו'...).

בהצלחה רבה לצה"ל שלנו, אולגה007
 

טליה ג

New member
בינתיים מסתמן שישראל לא תסכים לתיווך טורקי

ובאמת יש גבול כמה אנחנו יכולים להיות מטומטמים לאפשר את תפקיד התיווך בנושא כל כך בעייתי לשתי מדינות אוייב (קטאר וטורקיה, שעד כמה שעצוב לומר, גם היא לא רחוקה מלהיות מדינת אוייב). גם מצרים מוחה על הרצון של ארדואן לשמש כמתווך, בין היתר בשל ענייני כבוד, כשהיא רואה בעצמה את המדינה החזקה והמשפיעה במזה״ת ולא אוהבת את הנסיונות של ארדואן לגנוב לה את ההצגה.
 

אולגה007

New member
הבעיה שלהבדיל מהמוסלמים, אצלנו פתאום יכולים..

יכולים לקבל יוזמה תורכית, כי האמריקאים ילחצו, כי אין לנו כבוד אבל גם אצלך יש מחשבה שאצלנו הכל יכול להיות?
 

טליה ג

New member
אני מקווה שהפעם אנחנו קצת יותר נחרצים

עצם העובדה שלא הבלגנו לאורך זמן אחרי שהחמאס הפר את הפסקת האש והחלטנו להיכנס לפעולה קרקעית מוכיחה שהפעם אנחנו יותר נחרצים ודבקים במטרה, ואני מאוד מקווה שגם לא ניכנע ללחץ האמריקאי לקבל את טורקיה כמתווכת.
 

טליה ג

New member
תודה על הקישור המתוקן

לגבי אזהרת המסע לטורקיה, אני לא מקנאה בישראלים שתכננו נסיעה לטורקיה קצת לפני מבצע "צוק איתן", במחשבה שעכשיו הכל בסדר, ומצאו את עצמם במדינה עויינת, רועשת וגועשת. אני מאמינה שמי שנמצא בקלאב באנטליה פחות ירגיש את העויינות, אבל עדיין לא נעים בימים אלה להזדהות כישראלים בטורקיה, וסביר להניח שהעויינות גם מורגשת בשווקים. זאת בדיוק הסיבה מדוע אני לא נוסעת לטורקיה כבר כמה שנים. גם אם לכאורה הכל בסדר והתייר הישראלי שוב מרגיש רצוי בטורקיה, ברגע שישראל מעורבת בפעילות מבצעית באזור, טורקיה שוב משנה את פניה! האווירה האנטי-ישראלית סוחפת את כל העולם בזמנים כאלה, ואני זוכרת כמה הרגשתי לא נוח כישראלית בגרמניה בזמן מלחמת לבנון השנייה, כשהדיווחים בתקשורת היו חד-צדדיים באופן מובהק, ועדיין הטורקים לוקחים את הנושא אופן הרבה יותר אמוציונאלי ואישי מאשר האירופאים, וחלקם גם לא מהססים להוציא את כעסם על תיירים מישראל!
 

אולגה007

New member
המצב עם התורכים ימשך כל עוד שארדואן מנהיגם

וגם אחרי שילך זה יהיה תלוי בכמה היורשים למדו ממנו....
הישראלים שנופשים בתורכיה הם לדעתי אהבלים, אין לי הסבר אחר, פרט אם הם ערבים ישראלים.
 

טליה ג

New member
מי שהזמין את החופשה לפני ההסלמה באזור

לא היה יכול לדעת, ולכאורה היה נראה שהרוחות קצת נרגעות וארדואן כבר לא היה אובססיבי כלפי ישראל באותה מידה כבעבר. בואי נגיד שאני לא הייתי נוסעת לטורקיה בכל מקרה כל עוד ארדואן ומפלגתו בשלטון, אבל הרבה ישראלים אחרים התרשמו מכך שטורקיה חזרה להיות מדינה ידידותית לתייר הישראלי ושמחו לחזור אליה. אבל מי שעכשיו עדיין מזמין חופשה בטורקיה, אחרי כל ההתבטאויות של ארדואן, ההפגנות האלימות וההסתה של העיתונות נגד יהודי טורקיה, באמת שאני לא יכולה להבין אותו! מעבר לעניין של עקרונות וכבוד עצמי, מי מוכן עכשיו להסתכן ולנסוע למדינה עויינת, שבה כל ביקור תמים בשוק עלול להיות כרוך בגידופים ובסירוב לתת שירות?
 

טליה ג

New member
בגלל "צוק איתן": אזהרת מסע לטורקיה

בשל המצב במדינה בזמן המבצע הצבאי בעזה, קורא משרד החוץ להימנע מביקורים לא הכרחיים במדינה, ולהתרחק מאירועי מחאה. אתמול הורה השר ליברמן להשיב את משפחות הדיפלומטים

הכתבה המלאה בחדשות וואלה
http://news.walla.co.il/?w=/13/2766844
 

טליה ג

New member
ארדואן תוקף: "ישראל התעלתה על היטלר"

הסולטן ארדואן ממשיך להפיק מרגליות, ואנחנו כמובן נשכח את זה בעוד חודשיים-שלושה ונמשיך בהתרפסות כדי להגיע לפיוס הנכסף....
ושימו לב להתבטאות שלו "לא אהיה שבע רצון מכל פעולה שלילית נגד אזרחים יהודים בטורקיה...". זה אומר שהוא לא מגנה נחרצות גילויי גזענות או התנכלות ליהודי טורקיה, אלא לא יהיה שבע רצון אם זה יקרה.

מקור: חדשות 2

ראש ממשלת טורקיה ממשיך להשתלח בישראל והשווה את פעולות צה"ל בעזה למשטרו של היטלר. "מי שמגנים את היטלר יום ולילה התעלו על הברבריות שלו", האשים ארדואן. יחד עם זאת קרא לתומכיו לרסן את הזעם: "לא אהיה שבע רצון מפגיעה באזרחים יהודים"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ממשיך לתקוף את ישראל על רקע המבצע בעזה. "לישראל אין מצפון, כבוד או גאווה. מי שמגנים את היטלר יום וליל התעלו על הברבריות שלו", האשים הערב (שבת) ארדואן ובו בעת הזהיר את האזרחים מפני תיעול הזעם נגד ישראל לפעולות אלימות.

ראש ממשלת טורקיה הפנה גם אצבע מאשימה אל ארצות הברית כמי שמגנה על הטקטיקות "הדיספרופורציונליות" והצר על כישלון העולם המוסלמי לנקוט עמדה חזקה יותר מול המתרחש ברצועה.

יחד עם זאת, בנאום שנשא מול תומכיו, הבהיר ארדואן: "לא אהיה שבע רצון מכל פעולה שלילית נגד אזרחים יהודים בטורקיה, למרות הכל. למה? כי הם אזרחים במדינה הזו".

אתמול חידדה ישראל את אזהרת המסע לטורקיה. "נוכח האווירה הציבורית בטורקיה על רקע מבצע 'צוק איתן' אנו קוראים לציבור להימנע מביקורים שאינם חיוניים ולנקוט אמצעי עירנות וזהירות מיוחדים", נכתב בהודעת משרד החוץ. בנוסף, הדגישו במשרד החוץ כי על האזרחים "להימנע מכניסה אל מוקדי הפגנות ואירועי מחאה נגד ישראל".

חידוד אזהרת המסע לטורקיה בא על רקע הפגנות אלימות ברחבי העולם בעקבות החלטת ישראל לפתוח בפעילות קרקעית בעזה. בערים איסטנבול ואנקרה בטורקיה פוזרו ביום חמישי האחרון מתפרעים על ידי כוחות הביטחון, לאחר שניסו לפרוץ למתחם הנציגות הישראלית.
 
"הסולטן ארדואן ממשיך להפיק מרגליות"

תיקון קל.
השטן ארדואן ממשיך להפיק רעל.
מרגליות זה לאדם נאור והוא לא!!!
 

טליה ג

New member
"מרגליות" כמובן נאמר בציניות


וגם "סולטן", כי ארדואן רודן שרומס את הדמוקרטיה ומשליט את דעתו, ובנוסף לכך שואף שיכירו בו כמנהיג החזק באזור.
 

טליה ג

New member
ועדי העובדים מחדשים החרם על טורקיה

בעקבות ריבוי ההפגנות בטורקיה הקוראות להפסקת המבצע הצבאי בעזה, וכן הצהרותיו התקיפות של ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, יצאו ראשי ועדי העובדים בקריאה לחידוש החרם על הנסיעות לטורקיה. כזכור, החרם הראשון היה לפני יותר מ-4 שנים בעקבות אירועי "מרמרה" והסתיים רק בחודש מרץ האחרון.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4546887,00.html

צודקים לגמרי לדעתי. מעבר לסכנה המסויימת שנשקפת לישראלים כעת בטורקיה (בין אם מצד חמומי מוח אלימים או אפילו המשטרה שתחליט להיטפל לישראלים בגלל זוטות), למה שניתן פרנסה למדינה שראש הממשלה שלה משווה אותנו להיטלר?
 

lisa s

New member
חרם על תיירות אבל שיא בקשרים כלכליים

כרגע מדבר פרופסור בערוץ 1 על כך שמאז המלחמה בסוריה היבוא של טורקיה נעשה ברובו דרך נמל חיפה ושהקשרים הכלכליים איתם הגיעו השנה לשיא של כל הזמנים. מצב סבוך מאוד!

אגב, גם זהבה גלאון, שכולנו יודעים את עמדותיה הפוליטיות גינתה את ארדואן ואמרה שההשוואות שהוא עושה בין ישראל/איילת שקד להיטלר שגויות ובזויות.

ומה הפתרון לכל הסיוט הזה שאנחנו עוברים? ימים יגידו....
 

טליה ג

New member
הקשרים הכלכליים עם טורקיה משגשגים

ורק הלכו וצמחו בשנות המשבר ביחסי ישראל-טורקיה. גם ארדואן מודע לזה, ועובדה שלמעט זמן קצר אחרי תקרית המרמרה, כשהוא איים פעם אחת בהפסקת הקשרים הכלכליים עם ישראל, הוא לא מדבר בכלל על הנושא, כי גם הוא מודע לכדאיות הכלכלית. ידידי הטורקי אוהד ישראל אחמט סיפר לי שבנו של ארדואן עושה עסקים עם חברות ישראליות, ואביו מודע לכך אבל מעלים עין. אני גם בעד המשך טיפוח הקשרים הכלכליים עם טורקיה, כי זה תורם לכלכלה שלנו. מה שכן, אני חושבת שכל עוד ארדואן בשלטון אסור לנו למכור נשק או ציוד לחימה לטורקיה, כי היא עלולה להשתמש בו נגדנו!

הופתעתי מאוד מדבריה של זהבה גלאון, ושימח אותי לראות שגם היא סולדת מהתבטאויותיו של ארדואן ומההשוואות שעשה בין איילת שקד להיטלר.
 

lisa s

New member
אז בשם מה אנחנו עושים את זה?

אם רוב היבוא לטורקיה הוא דרך ישראל, חסימה של היבוא הזה תכאיב להם מאוד ואולי ארדואן פחות יטה ללכלך עלינו יותר בפני עמו.

אם אנחנו עושים את זה כדי לשמר את הקשרים שלנו איתם, גם אחרי תקופת ארדואן, אנחנו לא מצליחים, כי הוא מצליח להכתים את שמנו כל כך, שמה שיישאר גם אחריו זה רק קשרים כלכליים.

אם אנחנו עושים את זה בשביל הכסף, אז אנחנו מוכיחים לטורקים ומחזקים בהם את הדיעה שמה שמעניין יהודים זה רק כסף, ואת זה שמעתי מאנשים מאוד משכילים מטורקיה, זה מה שמאכילים אותם שנים על היהודים. אז הם שומעים שקוראים לנו נאצים, אבל רואים שאין בנו כבוד מינימלי ובשביל הכסף אנחנו ממשיכים לסחור איתם.

בקיצור, אם כבר מחרימים, אז עד הסוף. החרם על התיירות הוא כסף קטן יחסית למה שקורה עם היבוא/יצוא לטורקיה. חרם חלקי, הוא מהלך פופוליסטי שמטרתו לתת לישראלים להרגיש קצת יותר טוב, כאילו דפקו את הטורקים, בשעה שזה ממש סתם.
 

טליה ג

New member
זה נכון שאנחנו עושים את זה בשביל הכסף

אבל מה לעשות שאנחנו מדינה שזקוקה לכסף, וכששמים על כפות המאזניים עקרונות מול תועלת, התועלת מנצחת. ההבדל הוא בין היתר שלקשרים הכלכליים בין המדינות לא כולם לא מודעים, בעוד שלתיירות כן. הבדל נוסף הוא בתחושת הביטחון האישי. אנשי עסקים יכולים להמשיך הלאה לקיים קשרים מסחריים טובים, כי טובתם העסקית נמצאת בראש מעייניהם והם לא נותנים לפוליטיקה ולרגש להשפיע עליהם. לעומת זאת תייר ישראלי שמבקר בטורקיה בתקופה מתוחה מסתכן בעויינות מצד המקומיים, שגם אם אין בה כל סכנה ממשית, עדיין היא מספיקה על מנת להרוס את החופשה.
 
למעלה