הלב אומר תודה - נוער מולדת

מה אתה רוצה???

אני לא מבין מה אתה רוצה??? אנחנו מתווכחים על טרנספר\יהודים\ערבים ואתה מביא לי את התשובה שלך בבגרות בהיסטוריה??? אתה רוצה שנתווכח למי שייכת ארץ ישראל ע"פ הצהרת בלפור הרי זה מגוכח. אנחנו מתווכחים האם ארץ ישראל שייכת לעם היהודי בלבד למה אתה מכניס את הצהרת בלפור??? בן-אדם כמוך שהוגש על 100 חייב לקרוא בין השורות ולא להקיא את החומר אתה נראה לי אדם משכיל ועם סבלנות רבה אפשר להתווכח פה שנים על ארץ ישראל מדינה יהודית דמוקרטית או דמוקרטית יהודית אילו גבולות אנחנו צריכים לחיות האם עראפת הוא פרטנר האם שרון הוא פרטנר יש אלף ואחד דברים שאפשר להתווכח איתם ואתה מביא לי את הצהרת בלפור? אתה הרי רוצה להגיד שארץ ישראל היא מדינה דמוקרטית אז למה אתה מביא דווקא את הצהרת בלפור? תביא את הנאומים של רבין.... ועכשיו למה שרשמת: הצהרת בלפור קיבלה מעמד חוקי בסוף המלחמה כי בסוף המלחמה היה את ועידת ורסאי שבה נפגשו כל המדינות (אין צורך להרחיב) ושם כל ההצהרות\הסכמים\אגרות\מכתבים עברו בדיקה וחלקם אושרו וחלקם לא. ובקשר לאיגרת מק-מהון- מה ז"א התהכתבות? מה אנחנו בצ´אט??? מק מהון או בשמו היותר ידוע לורנס איש ערב נפגש עם חוסיין במטרה שחוסיין וצבאו יעזרו לבריטים במלחמה ובתמורה לכך בריטניה תתן אוטונומיה לערבים. חוסיין-מק מהון זה סיפור מסקרן ביותר זה לא התכתביות זה פגישות דיונים שיחות והרבה דברים אחרים. יום טוב בועז זעירא
 
הלב אומר תודה - נוער מולדת

ביום ראשון יצאה חבורה של 70 בני-נוער מכל רחבי הארץ מהגולן, חיפה, באר שבע, אשקלון, ירושלים, כפר סבא ופתח תקווה לאילת. חבורה זה שכל אחד שונה מן השני מזרחיים אשכנזים עולים חרדים דתיים חילונים ומכל טוב הארץ. כל החבורה הזאת באה במטרה לבראות לעם היהודי שנופש באילת את האמת את המצב ואת מה שהעם רוצה לשמוע. אני הייתי בין ה-70 אנשים הללו ואני גאה אני גאה במפלגה שמאמינה במשהו ועושה את זה לא שינה לנו החום, הלחות, הצפיפות וכאבי הראש היינו כולנו מלוכדים בתקווה להראות לעם היהודי את הפתרון. כל הכבוד לכול אחד שאירגן ותרם אני פשוט גאה במפגה הזאת. הלב אומר תודה - נוער מולדת יום טוב ושלום על ישראל
 
א.א.א אפל היקר

התודה קודם כל באה מהלב מקום שחלק מעמנו איבד לאחרונה.... הלב נאבד איפה שהוא בין פעולות האיבה והטרור לבין פעולות של אירגונים שרוצים בטובת העמים האחרין בעולם ולא בטובת עמנו. הלב אומר תודה לצוות הנפלא שאירגן ותרם וזאת בלי פרוטה קטנה מצד מולדת. הלב אומר תודה לבני הנוער שבאו לאילת וידעו שהחום והזעה ידחקו לצד למען מטרה נעלה אחת. הלב אומר תודה לאומץ ולביטחון שיש לאנשי מולדת בכך שהם אירגנו נסיעה שכזאת. הלב אומר תודה למפלגה שידעה שאירגון שכזה יעלה הון ומה שהם ביקשו מהנוער היה בסך הכל 40 ש"ח ואני בחישוב כולל מגיע למסקנה שדבר כזה היה עולה לא פחת מ-500 ש"ח לאדם. והחשוב מכל הלב אומר תודה לעם ישראל שמאמין שהסכסוך ייגמר וארץ ישראל השלמה תהא בידנו ושהשלום יהיה בפתח....בעזרת ה´ יום טוב בועז זעירא
 

א.א.אפל

New member
בוא אני אגלה לך סוד...

בכל מפלגה בארץ ובכל מדינה דמוקרטית אחרת בעולם המפלגה עושה פעילויות שטח, ומסבסדת את הפעילות הזאת. מולדת לא הייתה מסבסדת לכם את הפעילות אם זה לא היה כדאי לה. סה"כ חילקת פליירים בשביל המפלגה, על זה להגיד תודה? מה שכן, כל הכבוד לך ולשאר הנוער שמתנדב ותורם מזמנו לטובת הגשמת אידיאלים בהם הוא מאמין.
 
האם כל הכבוד?

אוריה, אתה מקבל כדבר נכון ולגיטימי כל אדם שמגשים את האידיאלים שלו? אתה היית מעודד חבר בנוער היטלר מאחר והוא מגשים אידיאלים שלו?
 

א.א.אפל

New member
כן!

אמנם אני מתנגד לדרכו של בועז, אך אני מעריך את הזמן שהוא מקריב לטובת אידיאלים שהוא מאמין בו כמו שציינתי. ולשאלתך, אני כן הייתי מעודד אותו (אם הוא היה עושה זאת בהתנדבות ולא מתוך כפייה/לחץ חברתי כמו בנוער ההיטלראי) מכיוון שאני רואה את הערכים הספציפיים כפחות חשובים מקיום מערכת ערכים מבוססת.
 

Roobie

New member
מה?!?!?!

היית מעריך חבר בנוער ההיטלראי??? אתה בטוח שאתה מתכוון למה שאתה כותב???
 

א.א.אפל

New member
הייתי מעריך

כל מי שתורם מזמנו ומכוחו לטובת ערכים בהם הוא מאמין. בעולם כזה שהדלק שלו הוא כסף, ואת הדלק משיגים בעזרת אלימות, מין ופשע, כל אדם שתורם מוערך על-ידי, גם אם ערכיו שונים. יובל ואיתי- האם אתם תעריכו פעילים, לדוגמה, בנוער ליכוד?
 
כן, עד גבול מסויים,

אני אעריך כל אדם שפועל מתוך רעיון הומני, אדם שאינו מתייחס לאדם באשר הוא אדם אינו זוכה להערכתי ואני אף בז לו וחושב שדעותיו אינן לגיטימות. אני כן מעריך פעילי נוער ליכוד ערכיים מאחד ורובם לפחות פועלים מתוך נקודות הנחה הומניות. לגבי פעילי מולדת אני מעריך רק מעטים מאחר ורובם אינם הומניים (אני לא מחשיב כהומני אדם דתי...)
 

Roobie

New member
מסכים עם איתי,

חוץ מהקביעה (התמוהה, אשמח אם תפרט) לגבי אדם דתי.
 
אני אסביר בציטוט:

"את שורשיה של ההשקפה ההומניסטית בתרבות המערב מקובל לזהות עם היהדות והיוונות, עם מוסר נביאי ישראל ועם ההוגים, המדענים והאמנים של אתונה. ליהדות המקראית מייחסים תרומה מרכזית לתפיסה ההומניסטית בתחום ערכי המוסר, עם דגש מיוחד על קדושת חיי אדם, שווין ערך האדם, משפט צדק, עשיית צדקה, סולדריות עם החלשים, וחתירה לשלום עולמי. ביטוי מבואק לרעינות אלה מצוי בסיפור בריאת האדם אחד ויחיד בצלמו ובדמותו של אלהים, דבר אשר מזכה אותו במעמד מיוחד, ומטיל על כל אחד ואחת חובה לנהוג עם כלל בני האדם בכבוד המיוחד להם הם ראויים.ביטוייים בולטים נוספים לרוח הומניסטית במקרא אנו מוצאים בעליונות המולחטת של "צדקה ומשפט" כאיפיון המזהה של "עם הבחירה"; באיסור על שפיכת דם; בדאגה המיוחדת לגר, ליתום ולאלמנה; בשלילת האפליה ובהקפדה על השוויון בפני החוק; באהבת הבריות ובעשיית צדקה וחסד. למרות תרומה קדומה זו של היהדות בתחום ערכי מוסר הנחשבים בימינו להומניסטיים, המחקר האקדמי שעוסק במורשת החשיבה והחינוך ההומניסטי נוהג לפתוח את הסקירה ההיסטורית מאתונה הקלאסית להימנע מעיסוק במורשת היהודית. ההנמקה לכך, והיא מקובלת עלי, שלמרות קיומם של ערכים הומניסטיים מובהקים במורשת התרבות היהודית, היא כוללת בעיקרה השקפה דתית שמעמידה במרכז ההוויה את האל ולא את האדם. לאדם אמנם מוקנה מעמד מיוחד ביקום, אך כבודו, משמעות קיומו, תכלית הוויתו, אורחות חייו ונוהגיו - כולם נגזרים מישות עליונה, כל יכולה וקדושה, שאותה נדרש האדם לשוות לנגד עיניו וללכת בדרכיה כל ימי חייו" (מתוך "להיות אדם דרכים בחינוך הומניסטי" מאת נמרוד אלוני) אני מקווה בציטוט ארוך זה הבהרתי את גישתו של ד"ר אלוני איתה אני מסכים לחלוטין.
 

h m m

New member
יובל אני רוצה להבין.

אתה מסכים עם איתי שלא צריך להעריך את נוער מולדת? אם כן דיי הסתבכת איתי עכשיו אתה יודע. כאילו אני לא עומד לשקר אני לא הומניסט גדול אבל זה חלק מתוך תפיסת עולם יותר רחבה שלי, שהבסיס שלה הוא החוק הפשוט של :" החזק שורד הלש מת" עכשיו אני לא רוצה להיכנס למשמעות של המשפט ומי הוא חזק ומי הוא חלש. בכל אופן י אישית יש הערכה לרוב נוער מרצ שכן תומכים במדינת ישראל וכן פועלים. אני ממש לא יכול להעריך כאלו שפועלים במכוון כנגד המדינה.
 

tali_le

New member
אין לזה קשר לדיון....

יובל איתי ואוריה לא התווכחו על נוער מולדת אלא על השאלה העקרונית האם להעריך אדם שפועל מען עקרונותיו ללא הסתכלות על האידיאלים או שהשאלה למען אלו אידיאלים הוא פועל היא עקרונית לשם ההערכה או חוסר הערכה שלו טלי
 

h m m

New member
הם העלו את נוער מולדת אני הגבתי...

הדיון הזה בכלל התחיל מפעילות של נוער מולדת, לאן שהוא הגיע זה משהו אחר אז תפסיקי לנסות למצוא סיבות למחוק הודעות, מה גם שמי שהתייחס לנוער מולדת ולאם כן או לא להעריך את נוער מולדת זה איתי ושלר. בנוסף לכך גם הבעתי את דעתי פחות או יותר בדיון שבין איתי לאוריה.
 

tali_le

New member
ממליצה על תרופות הרגעה....

מי רוצה למחוק לך את ההודעה? אם כל הכבוד להוד מעלתו, יש לי דברים יותר חשובים לעשות בחיים מאשר לחפש סיבות למחוק הודעות שלך טלי
 

h m m

New member
ואני ממליץ על אשפוז בכפייה...

ואני בספק אם יש לך משהו יותר טוב לעשות מלצוד הודעות תמימות לאור הערב:)
 

Roobie

New member
הבנת נכון

ותביא סרט טוב
 

א.א.אפל

New member
לאיתי ויובל

האם בכך אתה, הפלורליסט הגדול, בעצם מגביל את הפלורליסטיות שלך לגבול מצומצם בלבד? אתה קורא לרפורמה במערכת החינוך שתעודד מחשבה חופשית, שה"חופשיות" שלה היא בעצם הומני יותר והומני פחות? אני לא רוצה להזכיר משטרים אפלים בהם הגדירו כ"לא לגיטימי" דעות מסוימות. ואל תהפכו את הדיון הזה לדיון על גבולות הדמוקרטיה כי הוא לא כזה.
 
למעלה