הלאום הירדני והמשפחה האשמית

lior05

New member
הלאום הירדני והמשפחה האשמית

כידוע, בירדן ישנו רוב פלשתיני, אך למרות זאת ובעקבות מסורת ארוכת שנים מי שבעצם שולטת בבית המלוכה הירדני היא המשפחה האשמית המהווה מיעוט בקרב האוכלוסייה הירדנית. למרות היות הפלשתינים רוב בירדן הם מעולם לא הרגישו שייכים. בשנות החמישים אומנם הם קיבלו לידיהם משרות בכירות בשלטון אך מבחינה חברתית הם היו כזרים. עם הקמת אש"ף ב-64 החל לצד המאבק הפלשתיני נגד מדינת ישראל החל גם מאבק של הפלשתינים בתוך ירדן שהתבטא במספר הפגנות בעד אש"ף ןבעד גדה מערבית פלשתינית אוטונומית, הפגנות שדוכאו ע"י חוסיין. אם כן, נשאלת השאלה: הפשלתינים מהווים רוב בירדן, אך למרות זאת אינם מרגישים וגם לעולם לא הרגישו חלק מהחברה שם בשל העובדה שהמשפחה האשמית היא ששולטת שם. לכן נשאלת השאלה מהו בעצם לאום ירדני. האם לאום ירדני הוא לאום המבוטא באמצעות המיעוט האשמי בירדן. אשמח אם נדון בשאלה חשובה זו.
 

אוהד11

New member
ירדן היא שעטנז. היא הוקמה כאמירות

בשנת 1923, כדי לפתור את מעמדו של האמיר עבד אללה, לאחר שירדן התשייכה כל השנים ל- עיראק.
 
אני לא חושבת שהשליט

חייב להימנות בהכרח על עדת הרוב. אפילו אצלינו - חברי הכנסת, במקצועם (רובם עורכי דין) ובתכונותיהם (רובם אנטיפטים ושרלטנים) אינם מייצגים את הרוב בעם. על אחת כמה וכמה כאשר משדובר במשטר דיקטטורי. השליט נחשב למורם מעם וכך מקבלים אותו.
 

אוהד11

New member
דוגמה לכך היא סוריה, שבה משפחת

אסד נמנית על העדה העלאווית, שהיא עדת מיעוט בסוריה
 
לא רק בסוריה

עד לפני שנתיים בעיראק. וגם בארה"ב - הנשיא בוש הוא אוונגליסט בעוד הרוב בארה"ב הם פרוטסטנטים.
 

lior05

New member
וקי

ירדן הוקמה ע"י המשפחה האשמית וע"י שבטים בדואים שישבו בעבר הירדן המזרחי. לאחר מלחמת 1948 ומלחמת ששת הימים היו גלי הגירה גדולים לירדן ששינו את המאזן הדמוגרפי בירדן. האם אי-אפשר לומר שירדן היא המדינה הפלשתינית..? מה אתם חושבים..
 
בוא נגיד נגיד

אז מה יצא לנו מזה? המנון בית"ר הוא "שתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן" וזה לא מפריע לבית"רים להצביע בעד ההתנתקות.
 

lior05

New member
תניח לזה לרגע.

עזוב את הפוליטיקה כרגע, אתה גם לא יודע מה הדעה הפוליטית שלי. באופן תיאורטי..
 

Molly Whuppie

New member
ירדן היא המדינה הירדנית

וכאשר תקום המדינה הפלסטינית, היא תהיה המדינה הפלסטינית. הלאום הפלסטיני מכוון-ישראל(ירושלים) ולא מכוון-ירדן. אם ערפאת היה רואה בירדן את המדינה הפלסטינית, הדברים היו נראים אחרת.
 

Molly Whuppie

New member
יש הבדל לטעמי

בין הזרמים בנצרות לבין עדות לאומיות. הזרמים בנצרות עדיין כפופים לאותו ישו ולאותו קרדו. עם זאת, סונים/שיעים וכו' שונים מאד זה מזה. מה גם שבחברה הערבית השבטיות עדיין שולטת ולכן הזהות תהיה קודם עדתית/שבטית ואח"כ כל השאר. בארה"ב כולם אמריקאים ולכן פחות חשוב אם הנשיא קתולי/פרוטסנטנטי/אוונגליסטי וכו'. לנוצרים אין שאיפות לאומיות כמו לסונים/שיעים/האשמים וכו'.
 

Molly Whuppie

New member
במעלה הזרם כמובן

נתת את הדוגמא של ארה"ב בהמשך/כתוספת לדוגמא על סוריה ועירק. לדעתי ההשוואה לא במקום מהסיבות שפירטתי קודם. (וגם לי אומרים תעזבי
)
 

Boogieman

New member
האוונגליסטים הם זרם פרוטסטנטי

קנדי, לעומת זאת, היה קתולי.
 

Molly Whuppie

New member
הם קצת יותר מזה

אפשר לומר שכמעט כל הזרמים שהם לא קתוליים הם פרוטסטנטיים. לאוונגליסטים יש תורת אחרית-הימים שונה (ופסיכוטית לגמרי) והם הרבה יותר קיצוניים מהשאר, כי יש להם ראיה כלל-עולמית ואג'נדה. בניגוד לכתות פנימיות כמו מורמונים ואמיש שמתכנסות פנימה.
 

Boogieman

New member
את טועה.

"פרוטסטנטים" זה שם כללי להרבה מאוד זרמים דתיים, ובינהם האוונגליסטים, שהמתשותף להם הוא מקורם בפילוג שחל בכניסיה הקתולית באמצע המאה ה-15 בהנהגת מרטין לותר. חוץ מהפרוטסטנטים והקתולים יש גם כמה כנסיות אורתודוכסיות וכנסיות יותר קטנות כמו הארמנית, הקופטית והאתיופית. מורמונים, אגב, הם גם כן לא פרוטסטנטים. אבל את בהחלט צודקת לגבי המופרעות של האוונגליסטים.
 

Molly Whuppie

New member
נו, זה בדיוק מה שאמרתי ../images/Emo3.gif

שכמעט כל הלא-קתוליים הם פרוטסטנטיים
 
למעלה