הכנתי לי צלחת ספגטי עסיסית ביותר...הממממ

גאיה ק

New member
יאמי


אחד המאכלים היותר אהובים על הילדודים שלי. מאכל של רומנים
כבר מזמן לא הכנתי.הרבה התעסקות.
 
גאיה

ראשית בתיאבון.זה באמת יאמי אמיתי. מאכל מבית סבתא. האמת שההתעסקות שווה את הטעם,לא?
 

גאיה ק

New member
שווה מאוד

אבל כיום אני בהחלט מוכנה שמישהו יכין ואני אוכל. גם לקנות אבל ביתיים זו אופציה.
 
פעם...מזמן מזמן...

הייתי מבשל ואפילו לא ממש רע עכשיו אני מתנזר מבשול ומתעמק באכילה בעיקר האוכל הכי פשוט הוא הכי טעים מזה 25 שנה מביא לי הפועל שלי כמעט כל בוקר פול אורגינאל עם בצל, שמן זית ופיתות לפני כחודש החלטתי לחדול מזה המאכל הכי טעים לי הוא..... אורז, תפו"א ועוף וגם סלט ירקות על יד ואני מבסוט
 

EK55

New member
הספגטי הוא אוכל בריא ולא משמין אם אוכלים כמות

לא גדולה, כי הספגטי מורכב מפחמימות מורכבות שמתפרקות לאט במשך 24 שעות ולא כמו הפחמימות הפשוטות שמתפרקות מהר מאד וגורמות בכך להשמנה.
 
ספגטי מקמח רגיל/לבן זו פחמימה מורכבת?

ממה בדיוק היא מורכבת יא עזרא... מגורנישט מיט גורנישט או מכלום עם כלומית? שתהיה בריא בע"ה
 

Ron W

New member
פנלופה עזרא צודק יש מורכבת ויש מלאה

קמח מלא = פחמימה מלאה כל קמח חיטה הוא פחמימה מורכבת = מבחינת מבנה מולקולרי של הסוכרים המלאה היא מורכבת ובנוסף כוללת את הקליפה לכן גם מלאה. בניגוד למורכבת סוכר הוא פחמימה פשוטה שנספגת מהר. הסובין קליפת החיטה מעלה את הערך הגליקמי אך גם פוגע קצת בספיגה של חומרי תזונה. מאידך קמח לבן מועשר בתוספת ויטמיני B שקיימים בקליפה. עשו לנו קצת בלוף לגבי לחם ופסטה מקמח מלא... מותר לאכול מוצרים מקמח לבן ולהוסיף סיבים תזונתיים מהצד אם חסר בתפריט. עודף סיבים בתזונה עלול להזיק לנו. בתכלס תאכלי מה שעושה לך נעים וטוב וטעים אם בא לך לחם לבן כנראה שאכלת כבר די סיבים להיום. הקשבה לחוש הטעם ולתחושת הבטן אחרי האוכל הוא העקרון שהביאנו עד הלום. גם רופאי גסטרו ודיאטנים מתחשבים ראשית באיך זה מרגיש לנו. למשל, לאכול פיתה מחיטה מלאה עם חומוס מיותר כי יש די סיבים כבר בחומוס עצמו.
 

seelinewoman

New member
נולדתי למשפחה דרום אמריקאית

מה שאומר שגדלתי על אוכל ארגנטיני שהוא בעצם אוכל איטלקי של המהגרים לשם עם מקומי, מתוגבר באוכל האשכנזי. וגדלתי בעצם אצל המטפלות שלנו, ממשפחה מרוקאית, והאוכל הזה נוסף לאהבותיי. מכיוון שאמי הייתה רופאה, קיבלנו משלוחי אוכל עדתי של כל העדות, ואני מכירה ומוקירה את כולן.
 

seelinewoman

New member
מיום ליום מתברר לי כמה אני

מולטי. בהיותי אישה, אני מולטי-טסקינג. עכשיו אני גם מולטי-טעמים ומטעמים. ועוד כל מיני דברים מולטי-אינטימיים
 

seelinewoman

New member
תודה, אבל נראה לי שכולנו כאלה

ובגיל הזה אנחנו כבר מעזים להודות בזה. כשאת משווה את עצמך לגילים אחרים, את לא מבינה פתאום קלישאות שאומרים על הגיל והיתרונות שהוא מביא עמו?
 
למעלה