הכנתי היום פיצה
היום הכנתי פיצה שיצאה מדהייייייייים. אני יודע שלכל אחד יש את המתכון שלו שהוא הכי טוב זה המתכון שלי. אני מכין את הפיצה על אבן שקניתי פעם בערוץ הקניות הבצק יוצא בתחתיתו בצבע שחום עדין ונפלא. אגב יתרונה של האבן שהיא סופחת לחות מן הבצק בזמן האפיה מה שיוצר תחתית שחומה פריכה ויפה בניגוד לתבניות מתכת. בצק: 350 ג``ר קמח 6 ג``ר שמרים יבשים (כפית ועוד קצת) 12 גרם סוכר (כפית וחצי) 8 גרם מלח (כפית) 24 גרם שמן זית (3 כפות) 190 גרם מים חמימים (כמעט כוס) לנפות את הבצק לקערת מיקסר (לא בשביל נקיון בשביל אוריריות) להוסיף סוכר ומלח ולערבב היטב. להוסיף את השמרים ולערבב. להוסיף את השמן זית ולהתחיל ללוש תוך הוספה הדרגתית של מים, ללוש כ 5 דקות,לכסות במגבת רטובה ולהשהות במקום חמים חהכפלת נפח כשעה עד שעה וחצי. רוטב: 3-4 עגבניות בשלות קלופות וקצוצות,מסלקים את נוזלי העגבניה וגרעינים משאירים רק מוצקים) 3 שיני שום כתושות 3 כפות שמן זית 1/2 כפית סוכר 1/4 כפית פלפל שחור 1/2 כפית מלח 1/2כפית בזיליקום טרי קצוץ דק 1/2 כפית אורגנו טרי קצוץ דק תוספות: 200 גרם גבינת מוצרלה מגוררת 3 פטריות שמפיניון פרוסות 2 כפות זיתים ירוקים/שחורים מגולענים ופרוסים 50 גרם פפרוני חתוך לרבעים (שומרי הכשרות כמובן ימנעו) לטגן את השום בשמן הזית (לא לשרוף שישאר עדיין לבן), להוסיף את העגבניות הסוכר המלח והפלפל ולבשל כ 30 דקות בסיר מכוסה, להוסיף את הבזיליקום והאורגנו ולבשל עוד 15 דקות עם מכסה פתוח עד שנהיה קצת סמיך. מכאן הכל רגיל מרדדים את הבצק שמים רוטב, אח``כ פטריות, אח``כ גבינה, אח``כ זיתים ופפרוני.
היום הכנתי פיצה שיצאה מדהייייייייים. אני יודע שלכל אחד יש את המתכון שלו שהוא הכי טוב זה המתכון שלי. אני מכין את הפיצה על אבן שקניתי פעם בערוץ הקניות הבצק יוצא בתחתיתו בצבע שחום עדין ונפלא. אגב יתרונה של האבן שהיא סופחת לחות מן הבצק בזמן האפיה מה שיוצר תחתית שחומה פריכה ויפה בניגוד לתבניות מתכת. בצק: 350 ג``ר קמח 6 ג``ר שמרים יבשים (כפית ועוד קצת) 12 גרם סוכר (כפית וחצי) 8 גרם מלח (כפית) 24 גרם שמן זית (3 כפות) 190 גרם מים חמימים (כמעט כוס) לנפות את הבצק לקערת מיקסר (לא בשביל נקיון בשביל אוריריות) להוסיף סוכר ומלח ולערבב היטב. להוסיף את השמרים ולערבב. להוסיף את השמן זית ולהתחיל ללוש תוך הוספה הדרגתית של מים, ללוש כ 5 דקות,לכסות במגבת רטובה ולהשהות במקום חמים חהכפלת נפח כשעה עד שעה וחצי. רוטב: 3-4 עגבניות בשלות קלופות וקצוצות,מסלקים את נוזלי העגבניה וגרעינים משאירים רק מוצקים) 3 שיני שום כתושות 3 כפות שמן זית 1/2 כפית סוכר 1/4 כפית פלפל שחור 1/2 כפית מלח 1/2כפית בזיליקום טרי קצוץ דק 1/2 כפית אורגנו טרי קצוץ דק תוספות: 200 גרם גבינת מוצרלה מגוררת 3 פטריות שמפיניון פרוסות 2 כפות זיתים ירוקים/שחורים מגולענים ופרוסים 50 גרם פפרוני חתוך לרבעים (שומרי הכשרות כמובן ימנעו) לטגן את השום בשמן הזית (לא לשרוף שישאר עדיין לבן), להוסיף את העגבניות הסוכר המלח והפלפל ולבשל כ 30 דקות בסיר מכוסה, להוסיף את הבזיליקום והאורגנו ולבשל עוד 15 דקות עם מכסה פתוח עד שנהיה קצת סמיך. מכאן הכל רגיל מרדדים את הבצק שמים רוטב, אח``כ פטריות, אח``כ גבינה, אח``כ זיתים ופפרוני.