הכל בגלל החיילות הקרביות...

wasaby

New member
הניק שלך מודגש

רק אצלך ורק בהודעות שכתבת לאחרונה. כנראה כדי שתמצא אותן יותר בקלות ותוכל לראות אם מישהו כבר ענה. אני לא רואה את הניק שלך מודגש.
 

ירון מ.

New member
אהלן, ירח. טוב לראות אותך פה ../images/Emo29.gif

האייקונים כאן משודרגים (הקודמים היו ממש מזעזעים), ויש להם כאן אפילו דגל גאווה
.
 

גאולה_ש

New member
שוב את פותחת במתקפה

בלי להתייחס עניינית לגופם של טענותיי.... חבל :-( וידוי קטן אומנם אני ``רק`` בת 23 ואין לי את ``חכמת החיים`` שלך, אך יש לי אמונה ( שאינה מתבססת על מסר טרנסנדנטי אלוקי) שיום אחד השיח במדינה יראה וישמע אחרת... האם זו בקשה כול כך גדולה ?!
 
אמונתי אמונתך ותקוותי תקוותך,

רק שלא אני קובעת את השיח במדינה, לא אני כאישה איימתי על הצבא בפסקי הלכה מופרכים. אולי הגיע באמת שהטון הפמיניסטי יקבע יותר מתכני השיח הזה, אני לא בטוחה שכולם יאהבו את זה אבל זה גם המצב במאקרו הנוכחי... בואי ותבדקי ~גם~ בחוגייך כמה גדולה בקשתך....בעיני נסיון גדול לדחוק רגלי נשים מזכה את המנסים בתגובה גדולה לא פחות, או כמו שאמרה כאן בוג`י פעם באנלוגיה לעניין אחר - מי שנמצא בארון מזכוכית שלא יזרוק אבנים. מי שרוצה שיח שלא ישתמש בסחטנות ואפליית ברי-שיחו לצורך קיומו. חנה
 

גאולה_ש

New member
אם זכור לך

אני ביקרתי את השיח הדתי לא פעם בפורום (למרות שאני דתייה) את בניגוד אליי לא עשית זאת (כלומר, בחנת ביקורתית את השיח שלך) ... לשם המחשה אצרף הודעה שעדיין לא נענתה שקשורה לנושא- השיח הפמניסטי ככול שיח בכול תחום מגדיר מי הם ה``מומחים`` הרשאים לתאר ולהסביר את המציאות, וההסתכלות שלהם מקבעת דימויים מסוימים כ ``טבעיים `` , ``ראויים`` , ``נכונים`` וכו` , השיח מגדיר קבוצות של אנשים ואת זכויותיהם וחובותיהם. אם שיח חתרני מצליח והופך לדומיננטי , גם הוא יהיה שיח דכאני , המדכא שיחים אלטרנטיביים . משמע , זה גם יכול ``לקרות`` לפמיניזם על אף שכרגע זה נראה כ``לא מתקבל על הדעת. והנה הוא התחיל (השיח כמובן ;-)
 

טל קר

New member
גאולה היקרה וכולם עוד הבהרה

בנוגע לפורום. לא מדובר בפורום ``מומחה`` שבו יש מקור סמכות אחד עיקרי, המומחה, כשצורת התקשורת היא שהגולשים שואלים שאלות והמומחה משיב. אם בפורום רפואי לא יענו על שאלתך בהחלט אבין את תלונתך על כך שלא קיבלת תשובה על הודעתך. כאן אני וחנה לא סמכות ידע גדולות יותר בשל ``מעמדנו`` כמנהלות, והשאלות בדר``כ מכוונות לכל חלל ה``חדר`` וכל אחת מוזמנת לבוא ו``להתערב``. התפקיד שלי ושל חנה לא כולל בחובו חיפוש פתילים אחורה ולענות על כל-כל-כל השאלות. הרבה פעמים זה יוצא ככה, כי שתינו מתענינות מאוד בנושא. אבל בהחלט יכול לקרות, שתצרפי הודעה, שלא תקבל תשובות. אם בגלל שהיא נדחקה אחורה, אם בגלל שיקולים של אחרות לענות על דברים אחרים ולא על זה, אם בגלל שהבינו שזו דעתך ועברו לדיון הבא, אם בגלל שמישהי תחליט ש``איתה אין טעם להתווכח``, יש המון סיבות שיכולות להיות. אין סיבה אחת של ``דברי היו כה נוקבים ונכונים עד שכולן השתתקו כי אין להן מה לומר, ולכן לו רק אלחץ עוד קצת לתגובה אגלה זאת וכולן יראו את האור בעזרתי``. אני חושבת שטבעי ראוי ונכון זה שגם אישה היא ``בן אדם``, שגם לה צריכות להיות זכויות לממש את עצמה, שערכיה יתקבלו בכבוד ולא יחשבו לנחותים לעומת מין אחר שלכאורה יותר ``מבין ענין`` וקובע לה מה ``ראוי טבעי ונכון`` כפי שעשה במשך אלפי שנים. ההתנגדות שלך והמשפט שלך דומה בעיני כמו התנגדות למשפט ``כולם צריכים להיות שווים בפני החוק``, או התנגדות לעבדות השחורים בטענה של קיבוע דימויים ``טבעיים ראויים ונכונים``. לא מקובל עלי שאדם בגלל תכונה כמו מינו יחשב נחות יותר מאחר, כפי שלא מקובל עלי שאדם בגלל תכונה כמו גזעו יחשב נחות יותר מאחר. כל פעם אני כותבת אדם אדם ומרגישה עד כמה השפה העברית שוביניסטית. כמו ששאלתי בעבר את אמיר, וחווה, לאן נעלמה?
 

גאולה_ש

New member
הקשר בין רברבים באבאים ופמניסטיות2

אין כמו המילים של דנקנר לסיכום כול הדיון הארוך הזה- פרדוקס: דווקא שבט שרבים מחבריו משכילים ואינם זרים לתובנות סוציולוגיות נוהגים כאילו אין סוציולוגיה בעולם, כאילו אין להם מושג שהם חברים בשבט, שהם נוהגים כאוטומטים ושהם חושבים חשיבה קולקטיבית בסגנון אחיד. כשמנסים להסביר להם את הדבר, הם מגיבים כמו קנאים דתיים שמישהו פגע בקודש הקודשים שלהם,והם מתחילים להתרוצץ באמוק עם סכינים בין השיניים, לצרוח ולקלל...
 

גאולה_ש

New member
והנה תגובה של יאיר לפיד לעצמו

לפני שאבא שלו היה יושב ראש שינוי (איש חביב ואוהב דתיים טומי-לא? :) האיש הזה הוא אחי יוסף לפיד 10/06/01 דווקא עכשיו שנראה כי האיש ההוא מהצד השני כל כך שונה ושונא - כדאי להזכר בקטע של יוסף לפיד על האיש ההוא... האיש ההוא- שאני שונא- העומד בהפגנות עם שלט ``מוות לערבים``, הוא בעצם אותו האיש – שאני אוהב – המגיש מימיה לשבוי, מפני שגם הוא בן אדם. והאיש ההוא – שאני שונא – שצובע את שמו על פסל בוינה, הוא בעתם אותו האיש – שאני אוהב – שמלווה לי 50$ באתונה, רק בגלל שגם אני ישראל. והאיש ההוא שאני שונה שבשם ערכים דתיים שאפילו הוא לא מבין, תובע זכות הסטורית על הפרט והחידקל, הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב שעומד לידי ביום הכיפורים ומראה לי בסבלנות אין קץ את הקטעים הנכונים. והאיש ההוא שאני שונא שחושב ששלום עשיו הם בוגדים והמערך הוא מניאק, הנוא בעצם אותו האיש שאני אוהב , שנותן לי את הסיגריה האחרונה שלו, בעמדת השמירה בתוך הקור של לילה לבנוני נוסף. והאיש ההוא שאני שונא שדוחף אותי בתור לאוטובוס וזיעתו נדבקת אלי, הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב שמבזבז יום שלם בשביל להחזיר הביתה את הילד של השכנים שאיבד את דרכו. והאיש ההוא שאני שונא שנכנסת למסעדה החביבה עלי והורס לי את הערב בקולניות המעצבנת שלו, הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב שעב כל ביום במפעל יצוא והתרגל לצעוק כדי שרעש המכונה לו יפריע לו. והאיש ההוא שאני שונא שקורא לי אחי למרות שהוא לא, הוא בעצם אותו האיש שני אוהב שאם ארצה או לא הוא אחי. כי זה מה שיש ואתה חלק ממשהו ומעבר לכל ההבדלים והצעקות והעניינים המשהו הזה לא נורא כל כך ואם תרצה או לא המשהו הזה הוא גם אתה. (פורסם במעריב)
 
יווווווווו

גם את שמרת את הקטע הזה? ((((:) קטע יפה, ללא ספק. לפעמים גם אני תוהה אם יאיר עדיין מאמין במה שהוא כתב שם.. טוב, די, הלכתי לישון..
 

גאולה_ש

New member
את מערכת הקשרים שלך אני מזמן כבר

הפסקתי להבין... ראי את כול הדיון הארוך והעקר הזה ועל מה .... נו אז ירדת קצת על הדוסים... הרי כולנו זקוקים לקונטרה הוירטואלי שלנו כדי לבסס את זהותנו.. (אוף...המבחנים והעבודות האלה באנתרופולוגיה..משפיעים עלי יותר מידי.. עוד מעט הם יגמרו ...ואיתם הפלצנות
 

טל קר

New member
ארוך כן, עקר ממש לא.

הדת היא שוביניסטית (זה לא מנטרה יותר מאשר 1+1=2 בחשבון רגיל, זו פשוט ציון מצב עובדתי). היא הומצאה על ידי גברים, החוקים שלה פורשו ומפורשים על ידי גברים, בקיצור גברים הם הזרוע המחוקקת, המבצעת והשופטת בדת. כשאני אראה ח"כ נשים במפלגות הדתיות, כשרבנית תפסיק להיות (בפלג האורתודוקסי, בפלג הרפורמי כבר יש, תודה לאל) אשתו של הרב ותהיה רב בעצמה, כשיהיו נשים פוסקות, וכשיהיו נשים שופטות בבית דין רבני אולי אחשוב שבאמת הוכנס פמיניזם לדת. דוגמתכם שאצלכם בקהילה בדוגמא הספציפית של חלוקת העבודות בבית יש חלוקה פחות או יותר הוגנת ולכן הדת נורא פמיניסטית, תהיה דומה לדעתי לאימרה שצה"ל הוא צבא פמיניסטי - עובדה יש אפילו טייסת...
 

גאולה_ש

New member
"אין עובדות כי אם רק פירושים"

טל, טל, אוקיי ה"אמת" שלך נכונה ועדיפה על ה"אמת" שלי, נו באמת...?! אין "עובדות" בעולם כי אם רק פרשנות , את עדיין שבוייה בהנחות של העולם המערבי המודרני הפטריאכלי, זה בדיוק מה שהגברים אמרו: 1+1= האשה נחותה מהגבר. הפריגמה דרכה את בוחנת ומתבוננת בעולם היא זו שיוצרת את ה"מציאות". אין לי על מה להתווכח איתך , אני ממש לא מעונינת להיכנס להסברים אקדמיים (אני סטודנטית לאנתרופולוגיה תואר שני). את זקוקה לקורס מזורז אצל ד"ר מירה חניק.... ובעניין הנשים - כבר הרחבתי בהודעותיי "קולה של אישה דתייה" "שוב המנטרה חוזרת?!..."
 
למעלה