הכור האירני מתחמם ...

a e q u i t a s

New member
הכור האירני מתחמם ...../images/Emo18.gif

נשיא ארה"ב לא מוציא מכלל אפשרות תקיפת מתקניה הגרעיניים של אירן. סוכנויות הידיעות מוסרות כי באירן נמצא כבר כמה חודשים חוליות איסוף מודיעין של צבא ארה"ב, וגם לפני שבועיים שלוש נמסר על יד משרד הגנה האיראני שמזל"ט נמצא בקירבת מתקן סודי באירן.
 

אריק ל

New member
מלחמה עם איראן - המלחמה האחרונה

במזה"ת.... איראן היא לא עיראק בכל מובן אפשרי. ולארה"ב אין מספיק משאבים למשוך מבצע כזה לבד, ואני לא רואה את האירופאים (מלבד הבריטים) מרימים אצבע.
 

a e q u i t a s

New member
קשה לי להסכים איתך...

במלחמה באירן לא תהיה מלחמה אלא התקפה בסגנון "awe & Shock" שאמריקאיים הטילו בעירק. המטרה אני מאמין היא תקיפה בו-זמנית של עשרות אם לא מאות מתקנים לייצור נשק להשמדה המונית. ארה"ב מסוגלת להתקיף אווירית בו-זמנית עשרות מתקנים... אני רק מקווה שישראל לא תתערב בנושא, כי אש בכל מקרה תגרר לכיוון ישראל.
 

אריק ל

New member
אם אש תגרר לכיווננו, אז ברור שנהיה

מעורבים. אתה חושב שהחיזבאללה עם אלפי הקטיושות ארוכות הטווח שקיבל מהאיראנים ב-5 שנים האחרונות יישב בצד? כל צפון הארץ יחטוף מטח כזה.
 

סלוניק

New member
מלחמה בין ארה"ב לבין איראן

היא מלחמה שתחזיק במדינות שלישיות כ"בנות ערובה". כוונתי היא כמובן לנציגי משמרות המהפכה בלבנט שלא יהססו לפתוח חזית נוספת. ישראל תהפוך בעצם לשק החבטות (בדומה ל-1991) וידיה יהיו כבולות מלהגיב (שוב, בדומה ל-1991).
 

Major Thom

New member
אני בספק אם אפילו הבריטים

התפלגות נוספת לשני מחנות (בעד ונגד תקיפה באיראן) לא תעשה טוב לאיחוד. מניחה זאת אחת הסיבות שהבריטים פועלים בצמידות כזו עם צרפת וגרמניה .. יצטרך לקרות משהו ממש דראסטי כדי שהבריטים יעזרו לאמריקנים לתקוף, ואז - אני אעז ואומר - אולי גם האחרים יצטרפו (כי זה באמת יצטרך להיות משהו דראסטי)
 

אריק ל

New member
משהו באמת דרסטי....

כמו הצבת טילי שיהאב 3 בכורדיסטן האיראנית, ככה שאלה יכסו את שטחיהן של טורקיה, קפריסין, ויוון? האיחוד לא יוכל להשאר אדיש למהלך כזה.
 

Major Thom

New member
משהו באמת דראסטי

כמו טילי שיהאב 3. אבל קודם הם צריכים לדעת בוודאות שיש לאיראן נשק גרעיני (או שהיא בדרך..). ומי אמר לך שהם יודעים את זה בוודאות?
 

אריק ל

New member
מי אמר שצריך נשק גרעיני?

מספיקה העובדה שטילים בליסטיים, עם רש"קים כימיים או ביולוגיים, מאיימים על חברות באיחוד או על מועמדות ובעלות ברית חשובות (טורקיה), כדי להדליק נורה אדומה וסירנה בבריסל. השאלה היא האם האיראנים יהיו מספיק מטומטמים כדי לבצע מהלך כזה. יש כאן משום פרדוקס, כיוון שמכורדיסטן האיראנית הטווח לישראל הוא הקצר ביותר, ולכן מבחינה טקטית, כדי לאיים על ישראל, כדאי להם לשים שם את הטילים. אבל זה יסבך אותם עם האיחוד האירופאי, ואנחנו הרי יודעים מה עושים האירופאים כשמרגיזים אותם..... או שהם יוכלו לספוג את ההפסדים הכלכליים של איום בטילים על ישראל ממקום אחר, או שפשוט יפתחו גרסה משופרת של שיהאב 3, או, שיחליטו לקחת את הסיכון ולהכניס את יוון וקפריסין לטווח האיום שלהם ע"י הצבת הטילים בכורדיסטן. הכל עניין של עד כמה הם מיואשים/חכמים. והאיראנים באופן כללי הם עם חכם.
 

Major Thom

New member
מי אמר שצריך להציב משהו איפשהו?

מה גורם לך להיות כלכך בטוח שהאיראנים ימהרו כלכך להציב טילים במקומות שיאיימו על ישראל? מה שהאיראנים רוצים כרגע זה בעיקר ליצור הרתעה. להעיף עלינו משהו יבוא רק בשלב שבו הם ירגישו שאנחנו מאיימים עלינו באיזו צורה - המטרה העיקרית היא לגרום לנו לא להעיף עליהם שומדבר. בשביל ליצור הרתעה הם לא צריכים להציב שומדבר או לכוון שומדבר. מספיק שיש להם. אנחנו נדע שיש להם - אנחנו נפחד - המטרה הושגה. האיראנים יגיעו למצב של הצבת טילים רק כשהם באמת ירצו לעשות איתם משהו (אחרת מה הטעם?) - ואז טווחי הזמנים יהיו כלכך קצרים שאני בספק אם משהו יעזור. נכון - אז, באמת מישהו ינסה לעשות משהו. אבל האם זה יהיה מאוחר מדי? סביר להניח שכן.
 

Boogieman

New member
תגידו, למישהו יש אשליות שנשק גרעיני

ימשיך להיות מוגבל ל"מועדון"? מדובר בסך הכל בטכנולוגיה ישנה, הידע כבר מזמן לא סוד, כל מה שצריך זה קצת אוראניום או פלוטוניום (להשיג את זה זה החלק הקשה), מכשירים מדוייקים מאוד ואיזה מדען מובטל. נראה לי שבעתיד יהיה נשק גרעיני לכולם וכדאי לחשוב על דרכים להתמודד עם זה במקום לפנטז על הפצצות כורים והסתבכויות צבאיות. אגב, אין לי פחד מיוחד מאיראן מהבחינה הזאת, הם לא יותר מטורפים מהרבה מדינות מכובדות ומקובלות בעולם.
 

Boogieman

New member
ועוד משהו...

נשק ביולוי הוא הרבה יותר מסוכן מנשק גרעיני והרבה יותר קל לייצר אותו, מה אתם אומרים על זה?
 

אריק ל

New member
"הרבה יותר מסוכן..."

הבעיה היא שגם לא בטוח שהוא הרבה יותר מסוכן. בעצם, לא בטוח שום דבר בקשר לנשק הזה... הכל בגדר סיכויים. יש סיכוי שהוא יעבוד, יש סיכוי שהוא לא, יש סיכוי שהוא יפגע רק ביריב שלך, אבל יש גם סיכוי ב"כפר הגלובלי" של ימינו שהוא גם יפגע בך.
 

Boogieman

New member
בהנחה שהוא עובד, הרבה יותר.

כמובן שתלוי איך מהנדסים אותו, נשק ביולוגי זה שם כללי והכל תלוי באופי הוירוס שנמצא בפנים. אבל להבדיל מנשק גרעיני שברגע שהוא הופעל הוא כבר גרם את הנזק שלו (שיכול בקלות להמשך כמה דורות), הנשק הביולוגי לא לגמרי צפוי. תחשוב על תסריט כזה, וירוס שהשתחרר עקב הפעלת נשק ביולוגי עובר מוטאציה קטנה ויוצא מכלל שליטה, אף אחד לא יודע איפה זה יעצור ואיך זה יגמר, ברגע שהנשק הביולוגי הופעל זה כבר לא בידיים של המפעיל וזה עושה אותו יותר מסוכן מכל נשק אחר.
 

Major Thom

New member
צודק

ולא רק שהוא הרבה יותר מסוכן - זה גם כמעט בלתי אפשרי לפקח על יצור של נשק ביולוגי (מה פתאום נשק? אנחנו בכלל עובדים על חיסונים ...). והוא גם הרבה יותר זול. אבל לדעתי הוא יותר בעייתי מבחינת טילים - אפילו ממש מעט חומר נפץ יכול לקלקל את כל הסיפור ...
 
התשובה לנשק גרעיני - נשק אנטיגרעיני

יש כמה סוגים של נשק גרעיני: הפצצה המסורתית(פצצת ביקוע גרעיני - פצצת אטום), בה נעשה שימוש במתכות כבדות שהגרעין שלהם אינו יציב ופולט קרינה גרעינית, המתאימים ביותר לצרכי הפצצה הם האורניום והפלוטוניום שהוא תוצר של אורניום. כפי שהוטלה על הירושימה נעשה בה שימוש באורניום וכפי שהוטלה על נגסקי בה נעשה שימוש בפלוטוניום, תוצר של אורניום, בפצצה כזאת האטום מבוקע באמצעות שיגור נייטרון וגורם לתגובת שרשרת שיוצרת את אותו תהליך באטומים קרובים מה שיוצר אנרגיה רבה בפרק זמן קצר. פצצת מימן - פצצת היתוך גרעיני, בה יש שימוש בשני איזוטופים של מימן: טריטיום ודיוטריום, מיים כבדים. שני האטומים נתקלים אחד בשני ונוצר אטום גדול יותר, ככה נוצרת גם האנרגיה בכוכבים השונים כולל השמש. על מנת להפעיל את התהליך של ההיתוך הגרעיני יש צורך באנרגיה התחלתית רבה, על כן פצצות המימן משוגרות ביחד עם פצצות אטום המספקות את האנרגיה ההתחלתית. עוצמת פצצת המימן היא פי 10 לפחות מעוצמת פצצת האטום. פצצה מלוכלכת - משתמשת בפסולת מכורים גרעינים ליצור זיהום סביבתי. פצצת ניוטרון - היא פועלת כמו פצצת אטום בביקוע גרעיני, ההבדל הוא רק שבפצצת אטום לחלקיקי הניוטרון הנפלטים לא נותר מפלט ולבסוף משתחרר גל חום והדף, ואילו במקרה זה בשלב מסויים משתחררים הניוטרונים מהפצצה בצורת קרינה מה שגורם לה להיות פצצה עם כוח הדף נמוך יותר מאשר פצצת האטום, אינה גורמת לגל חום, ואינה משאירה משקעים רדיואקטיביים. היא אינה פוגעת בחפצים דוממים אך היא הורסת יצורים חיים, הקרינה יכולה לעבור אף דרך חפצים דוממים ולהשמיד את היצורים החיים מאחוריהם, ניתן להטיל פצצה כזאת אל תוך מרכז עירוני והיא תחסל את כל תושביה מבלי לפגוע בעיר עצמה ומבלי לגרום לזיהום. אני מניח שמישהו מהרהר כבר היכנשהו על נשק אנטי-גרעיני, זה מחוייב המציאות. אולי איזה מין סוג של סדרת מכשירים שיפלטו קרינה שתמנע ברדיוס מסויים מהתהליכים של הביקוע או ההיתוך מלהתרחש. אינני יודע אם קיים מחקר בכיוון הזה, אך אם הוא יתממש מדינות רבות ירצו נשק הגנתי מסוג כזה ועקב כך שהמדובר הוא בנשק הגנתי, לאף מדינה החברה במועדון האטום לא יהיה תירוץ מוסרי לעצור מדינות מלהחזיק נשק שכזה, מה שיהפוך את הנשק האטומי לחסר ערך. הידיעה שקיים נשק אנטיגרעיני תמנע את מירוץ החימוש אחר נשק גרעיני שיוצר בעיות סביבתיות לשנים רבות, מאחר שלא תהיה למדינות מוטיבציה לחקור בתחום הגרעיני בידיעה שישנו נשק נגדי. לדעתי הדרך להתמודד עם הריבוי של הנשק הגרעיני היא ע"י פיתוח נשק אנטיגרעיני.
 

Molly Whuppie

New member
מכשירים שיפלטו קרינה מונעת אטום?

אין בעיה, רק צריך לשנות כמה חוקים בפיזיקה וכימיה... אבל זה נשמע כמו רעיון מצוין לסרט מד"ב הוליוודי
 
למעלה