הכדורסל הוא שטוח

אז בשביל האיזון

הכתבה המתנגדת מוואלה. לא ברור לי למה שקבוצות יתמוטטו. אמרו את זה גם על הכדורגל, ונתנו כאן את מילאן כדוגמא. אבל על כל ברלסקוני שנעלם מופיעים 5 רומן אברמוביץ'. כולם גם מתעלמים מהאפקט הכלכלי של צ'ילדרס. אז נכון שאולימפיאקוס לא תחזיר את ההשקעה, אבל זה יגדיל את בסיס האוהדים, זה יהפוך את הכדורסל לפופלרי יותר, ובסופו של דבר יחזיר ערך כלשהו.
 

OrEl74

Well-known member
מנהל
אתה מתעלם מעניין אחד פעוט

אולם כדורסל באירופה מכיל בסביבות 10-12 אלף צופים (לא כולל האולם של ברצלונה שמכיר בסביבות ה-40 אלף וגם זה כי בנו אותו בשביל הדרים טים ב-92). כמה צופים מכיל איצטדיון כדורגל? 40 אלף זה פיצפון במונחים אירופאים. אל תשכח שלכדורגל האירופאי אין תחרות בעולם אבל לכדורסל האירופאי תמיד יהיה את ה-NBA מעל לראש. אני רואה מלא אנשים מכל העולם שלובשים חולצות של רונלדיניו אבל אני לא מדמיין לעצמי אזרח ספרי שילבש חולצה של אולימפיאקוס, אפילו אם כתוב לה צ'ילדריס על הגב.
 
ועדיין יש לקבוצות ספונסרים

תראה את הרוסיות שמשנה לשנה התקציב רק עולה, ולהזכירך, רק צסקא משחקת ביורוליג. גם הבעלים של פנא ואולימפיאקוס הם לא כאלה שמטרידים אותם בגלל זוטות. וזה לא פלא שביוון הכדורסל פורח, זה בעיקר כי קבוצות הכדורגל לא מצליחות באירופה. זו סיבה טובה לבעלים להמשיך להשקיע הון בכדורסל שמביא תארים וכבוד למועדונים, בלי להזכיר בכלל את היריבות האלמותית באתונה. בספרד אכן הנושא מסובך יותר. אבל גם שם לקבוצות הגדולות יש מספיק כסף, והקטנות יותר מתרכזות בלגדל שחקנים. יווצר מצב של ראש חץ של 4-6 קבוצות ביורוליג, כשכל השאר מחוץ לתמונה. אבל בסופו של דבר, אני מאמין שרמת הכדורסלנים האירופאיים תמשיך לעלות. שחקנים לא ירוצו לNBA אחרי שלמדו לעשות צעד וחצי, אלא ישארו בקבוצות שלהם באירופה, שם הם יתוגמלו כראוי. לשם לדעתי הכדורסל האירופאי חותר, ואני גם רואה אותו מגיע לשם עוד 5-8 שנים, עם זרים אמריקאים איכותיים יותר.
 

מנחם לס

New member
איזה "בסיס אוהדים"?

אם היית מביא את לברון למכבי ת"א היית מגביר את "בסיס האוהדים"? מה היתה מכבי עושה? בונה אולם חדש במיליארד דולאר עבור 20,000 צופים עם סוויטות לעשירים וכו'? הבאת כוכבי נבא לאירופה לא תעשה מאומה, מלבד העלאת רמת הכדורסל. מבחינה כלכלית - נאדה, אם לא הפסדים נוספים!
 

מנחם לס

New member
מאמר מצויין. הנה ה-10 סנט שלי

ההבדל הגדול ביותר בין הספורט האמריקאי המקצועני וכל ספורט מקצועני אחר בעולם הוא שבעלי הקבוצות האמריקאים - אפילו יהיו מולטי ביליונרים - רוצים שקבוצתם תעשה כסף. זה המוטו האמריקאי, ומה שאתה יותר עשיר, אתה רוצה לעשות עוד יותר כסף. אין שאלה שצ'ילדרס עשה צעד נהדר מבחינתו, אך השאלה היא מה הוא יביא לבעלי הקבוצה מבחינת הכנסה. אלא אם כן קבוצות הכדורסל באירופה תתחלנה להיבנות ולתפעל כקבוצות הנבא עם באדג'ט, מרקטינג, חוזי טלוויזיה בביליונים - הן לא תגענה לשום מקום. כמה יכול ביליונר רוסי יהודי לזרוק על צ'סק"א בלי שהיא תתחיל להראות רווחים? האם שמעתם אי-פעם את המילה "רווחים" בישראל? ביוון? בספרד? באיטליה? זאת מילה שלא ידועה לאירופאים בספורט! ובגלל זה מעברו של צ'ילדרס הוא מאורע חד פעמי שאולי יחזור על עצמו עם שחקנים מהשורה, אך אף-פעם לא יוכלו האירופאים להביא כוכב-על כלברון, אלא אם הבאתו תצדיק את עצמה כלכלית. אף אחד לא מוכן להפסיד הרבה כסף כל הזמן, ולא משנה כמה עשיר הוא. הדבר מזכיר קצת את הבאתו של פלה ל-NASL בשנות ה-70. אז הליגה האמריקאית יצאה מדעתה והביאה כוכבים כבקנבאוור, קרלוס אלברטו, ועוד ועוד. עד שלכל בעלי הקבוצות נימאס להפסיד כסף וכל העסק התפוצץ. היום ליגצת הכדורגל כאן מתפקדת על בסיס של 20,000 עד 30,000 צופים למשחק כשכל ההכנסות ידועות, וכן ההוצאות. נמוטו של הליגה הוא "רווחיות בכל הקבוצות". כדי להישאר במסגרת "רווחית", יודעים מנהלי הקבוצות כמה כסף יש להן כדי לשלם משכורות. הם לא יכולים (ולא רוצים) להביא אחד כמו קקה. בצורה שהספורט המקצועני מתנהל באירופה, לא משנה את מי תביא, ההכנסות לא תיגדלנה כי הכל "סולד-אאווט" (כמו יד אליהו), ולא משנה מי משחק. אבל בארה"ב ההכנסות מכרטיסים הם רק חלק קטן מאד בתקציב הקבוצה, ומלבד זה, הם משחקים עד 110 משחקים לשנה (כולל משחקי אימון, פלייאוף, וכו)
 
למעלה